Sebastian Vettel a avut un start excelent din pole position, şi-a păstrat prima poziţie şi părea să aibă o cursă uşoară după ce coechipierul Mark Webber a reuşit să-l depăşească pe Lewis Hamilton în primul viraj. Pilotul echipei McLaren a revenit însă pe locul doi în turul 4, iar în turul 18 s-a apropiat ameninţător de Vettel, fără însă să fie capabil să lanseze un atac decisiv.
După intrarea la boxe care a decurs fără emoţii pentru cei doi piloţi, Hamilton l-a ajuns din nou pe german în turul 34 şi, la capătul a numeroase tentative eşuate, a reuşit să-l depăşească cu ajutorul sistemului DRS la capătul liniei drepte în turul 42.
Chiar dacă a rămas în imediata sa apropiere, Vettel nu l-a putut împiedica pe Hamilton să-şi adjudece victoria, însă a reuşit să mai câştige trei puncte în clasamentul general în fata rivalului sau la titlul mondial, Fernando Alonso.
TITLUL PILOŢILOR SE AMÂNĂ, DAR RED BULL ESTE CAMPIOANĂ
Plecat de pe locul şapte ca urmare a strategiei adoptate de Ferrari prin retrogradarea lui Felipe Massa pe grilă, spaniolul a avut un start exemplar şi a câştigat nu mai puţin de trei poziţii. Ulterior, spaniolul a avut în mare parte o cursă lipsită de griji, însă a urcat pe ultima poziţie a podiumului după ce Webber a abandonat în turul 18 în urma unei noi defecţiuni la alternatorul monopostului Red Bull.
Diferenţa dintre Vettel şi Alonso a crescut astfel la 13 puncte, iar titlul mondial se va decide în ultima cursa a sezonului de la Interlagos.
Webber a suferit aceeaşi defecţiune care l-a privat pe Vettel de victorie la Valencia şi a consemnat primul abandon tehnic după 59 de curse, record absolut în istorie.
În ciuda abandonului pilotului australian, Red Bull şi-a asigurat matematic al treilea titlu mondial consecutiv al constructorilor şi a devenit doar a patra echipă din istoria Formulei 1 care reuşeşte o asemenea performanţă, după Ferrari, McLaren şi Williams.
"BEST OF THE REST"
Sacrificat de Ferrari, Felipe Massa a avut parte de una dintre cele mai bune curse din acest sezon.
Un start bun a fost completat cu o serie de depăşiri asupra unor piloţi precum Paul di Resta, Nico Hulkenberg sau Kimi Raikkonen, ceea ce l-a propulsat pe brazilian până pe locul patru al clasamentului general.Al doilea pilot al Scuderiei s-a poziţionat în faţa lui Jenson Button, care a avut de asemenea parte de o cursă prolifică, în care a câştigat şapte poziţii faţă de start, în primul rând datorită strategiei de a efectua primul stint cu pneuri hard înainte de a trece pe final pe pneuri medium.
Lotus şi-a adjudecat locurile şase şi şapte prin Raikkonen şi Grosjean, însă echipa britanică nu a mai reuşit să impresioneze în maniera în care a făcut-o la Abu Dhabi. Hulkenberg a terminat pe locul opt la volanul monopostului Force India, în timp ce Williams şi-a adjudecat ultimele trei puncte puse în joc prin Pastor Maldonado şi Bruno Senna.
În schimb, Mercedes a avut o nouă cursă de coşmar. Dacă Nico Rosberg nu avea speranţe prea mari după locul 17 din calificări şi a ocupat locul 13, Michael Schumacher a dezamăgit după ce a terminat doar al 16-lea o cursă în care a luat startul de pe locul cinci. Germanul nu a fost capabil să menţină ritmul cu piloţii de top şi a fost depăşit succesiv de rivali pe tot parcursul cursei.Mercedes rămâne însă pe locul cinci în clasamentul constructorilor, întrucât nici rivalii de la Sauber nu au reuşit să puncteze.
Pe lângă Webber, un alt abandon a fost consemnat pentru Jean-Eric Vergne, care a parcat monopostul Toro Rosso pe marginea circuitului după o defecţiune la suspensii. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:39.347 în ultimul tur al cursei.
SUA - Rezultate cursă:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h35:55.269 2. Vettel Red Bull-Renault + 0.600 3. Alonso Ferrari + 39.200 4.Massa Ferrari + 46.000 5. Button McLaren-Mercedes + 56.400 6. Raikkonen Lotus-Renault + 1:04.400 7. Grosjean Lotus-Renault + 1:10.300 8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1:13.700 9. Maldonado Williams-Renault + 1:14.500 10. Senna Williams-Renault + 1:15.100 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:24.300 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:24.800 13. Rosberg Mercedes + 1:25.500 14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap 15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 16. Schumacher Mercedes + 1 lap 17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps 22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Vettel, 1:39.347 Not classified/retirements: Driver Team On lap Webber Red Bull-Renault 17 Vergne Toro Rosso-Ferrari 15 World Championship standings, round 19: Drivers: Constructors: 1. Vettel 273 1. Red Bull-Renault 440 2. Alonso 260 2. Ferrari 367 3. Raikkonen 206 3. McLaren-Mercedes 353 4. Hamilton 190 4. Lotus-Renault 302 5. Webber 167 5. Mercedes 136 6. Button 163 6. Sauber-Ferrari 124 7. Massa 107 7. Force India-Mercedes 99 8. Grosjean 96 8. Williams-Renault 76 9. Rosberg 93 9. Toro Rosso-Ferrari 22 10. Perez 66 11. Kobayashi 58 12. Hulkenberg 53 13. Di Resta 46 14. Maldonado 45 15. Schumacher 43 16. Senna 31 17. Vergne 12 18. Ricciardo 10
Ferrari best lap prin Massa si totusi la peste 30 sec in spate. Clar duc lipsa de piloti. Daca nu avea Massa acel mic incident cu cutia il vedeam iar cum il asteapta pe melcul de Alonso.
El trebuia sa se bata la titlu ! Pacat de lipsa de fiabilitate.
Astazi pilotajul a invins masina !
Oricum Renault < Mercedes + trafic. kthx
Si au trecut ani lumina pana sa vina si Ferrari. Dragut.
Sa vedem cursa urmatoarea ce manarii mai fac cei de la Ferrari.
Papagal ii zic pentru ca Ferrari a facut TOT ce era posibil ca sa fie in fata lui Massa si asta a stat la 30 de secunde in spatele lui Vettel pe cand astazi Massa chiar merita un loc pe podium. Eu in locul lui Massa imi bagam picioarele si faceam sota scandalul...
Eu cred ca Hamilton regreta anul viitor plecarea de la McLaren...nu ii vad pe cei de la Mercedes sa ii ofere o masina cu care sa se bata la titlu.
Sunt fan Ferrari de vreo 15 ani insa recunosc ca Alonso e cam lipsit de fair-play....dupa cursa nici nu a vorbit cu Vettel. Anyway...probabil ca e f dureros pentru orice pilot sa aiba acum cateva curse vreo 50 de puncte avans si acum titlul sa fie ca si pierdut.
Poate sansa lor ar fi fost Kimi,nu Perez.
Total dezamagit insa de Mercedes GP!!! Sper ca Hamilton sa aduca acea schimbare de care are nevoie Brawn.
Mult succes lui Vettel in Brazilia.
Bravo, Hamilton! Asta e Hamilton pe care as vrea sa-l vad tot timpul - bataios. Nu a cedat, a continuat sa forteze si apoi a stiut sa gestioneze avansul de peste o secunda.
La Alonso era de asteptat un podium. Alonso nu a pierdut titlul, ci i-a fost "luat" de Grosjean si Kimi in acele doua acrosaje. Altfel Ferrari n-a avut probleme cu fiabilitatea.
Bravo, Button! O cursa foarte buna. Bravo, Massa!
Schumacher mai bine renunta la cursa de la Interlagos. E rusinos chiar si atunci cand nu mai nimic de demonstrat, sa pleci de pe 5 si sa nu termini nici macar in primii 10. RUSINE SCHUMACHER! RUSINE MERCEDES!
Felicitari pentru RBR... sunt din nou campioni mondiali si asta nu este putin lucru.
Vettel se apropie cu pasi siguri spre titlul nr.3. Daca nu va fi ploie in Brazilia, are toate sansele.
Alonso a facut ce a putut. Mi s-a parut totusi ca in acest weekend nu prea s-a inteles cu masina. Poate ca incercarea disperata de a face masina mai rapida, ii face sa greseasca. Totusi macar au spus adevarul despre masina lui Massa care a fost destul de rapid in ultimele 2 curse.
Felicitari pentru RBR... sunt din nou campioni mondiali si asta nu este putin lucru.
Vettel se apropie cu pasi siguri spre titlul nr.3. Daca nu va fi ploie in Brazilia, are toate sansele.
Alonso a facut ce a putut. Mi s-a parut totusi ca in acest weekend nu prea s-a inteles cu masina. Poate ca incercarea disperata de a face masina mai rapida, ii face sa greseasca. Totusi macar au spus adevarul despre masina lui Massa care a fost destul de rapid in ultimele 2 curse.
Hamilton in schimb a condus foarte bine, si-a dorit victoria si ma bucur ca a castigat-o pentru ca din pacate cred ca Vettel conduce masina pe un PS3 si nu in cursa.
Oricum a fost un sezol bestial, cu multe curse bune si interesante. Mai mult nu cred ca ne putem dori, ca fani asteptarile ne-au fost depasite de acest sezon. In rest, sa vedem Brazilia acuma.
P.S. Webber si masina lui... cred ca sunt cel mai eficient ordin de echipa, nu-mi dau seama cum numai lui i se strica masina exact cand trebuie sa se strice.
Oricum felicitari celor de la Red Bull, masina lor este net superioara concurentei si din pacate se vede. Alte echipe aveau si masini bune si piloti buni, eu constant mizeaza pe masina. Bravo lor sunt campioni mondiali la constructori pentru al treilea sezon consecutiv iar asta este ceva!
Alonso a fost la inaltime (desi a contat "ajutorul" echipei)
Vettel mai trebuie sa se maturizeze, parerea mea. Un pilot bun cu siguranta, dar mai face greseli cand este sub presiune.
Cei care blamati acum Ferrari, nu uitati ca asa au facut si RBR doar ca mai pe ascuns. Ce s-ar intalmpla daca in Brazilia Alonso ar fi pe primul loc, Webber pe 4 iar Vettel pe 5?? Stiti cu totii raspunsul.
RBR si Ferrari sunt in aceasi oala.
Va doresc la toti noapte buna si suspans si in Brazilia
Cum era inainte de start ? Nu se poate depasi pe acest circuit. Serios ?
Sint curios maine sa vad statistica referitor la numarul de depasiri.
Lewis omul cursei. A pus presiune tot timpul pe Vettel, a gestionat excelent situatiile create si a gasit pana la urma locul unde poate sa-l depaseasca. De ce nu a contraatacat Vettel ? Pai si unde era sa-l depaseasca ? Pe linia dreapta ? Tocmai pe linia dreapta RBR avea cu cca 20km/h mai putin decit McLaren. Si atunci cum sa-l depaseasca ? Nicicum. Doar l-a urmat, poate,poate greseste ceva si Lewis. Insa nu a fost asa si titlul la piloti inca se joaca.
Al doilea om al cursei Felipe Massa. O cursa foarte buna facuta si de el, interesant cum spre final cei doi piloti de la Ferrari isi disputau cel mai rapid tur (care pana la urma i-a revenit lui Vettel in ultimul tur). Alonso si-a facut treaba, a avut din nou un start foarte bun dar dupa aia nu a avut nici o sansa sa tina ritmul cu cei doi din fata. Are o misiune imposibila in Sao Paolo dar ... e sport cu motor si orice se poate intimpla.
Alt om al cursei: Jenson Button. Pe strategie diferita de ceilalti piloti (doar Rosberg a mai pornit pe hard) a facut si el o cursa foarte buna.
Scumi si Mercedes oaia neagra a cursei: cum sa ajungi de la start de pe locul 5 pe locul 16 la un tur de primii din cursa. Absolut jenant.
Si mare pacat pentru Schumi.
Pana la urma o cursa incitanta, intersanta, cu multe depasiri, intr-un cuvant a meritat vazuta (si merita chiar si in reluare).
Ne intilnim la Sao Paolo sa vedem cine ia titlul la piloti ?
Nu ai nicio treaba cu F1!
Un pilot insa poate proteja pneurile, alegand trase putin mai ample si aici mai tine mult si de stil. Motorul nu are cum sa fie protejat de stilul de pilotaj. Se accelereaza imediat ce se atinge apexul, atat cat sa nu supravireze. Apoi blana pana la urmatoarea franare. Asa fac TOTI. Nu ai cum sa protejezi motorul cu adevarat si sa nu pierzi secunde bune pe tur. E F1 nu anduranta.
Si da, sunt multi habarnisti, mai ales ala de posteaza sub mai multe nick-uri si vorbeste doar ce stie el, mituri despre F1.
Repet. Pilotul nu poate proteja motorul si sa mai scoata si timpi care sa-l mentina in joc in cursa. Ati vazut cand cade o treapta cateva secunde cum trec ceilalti pe langa cel patit? Imaginati-va ca pilotul ia piciorul usor de pe acceleratie, pe o zona de acceleratie, pentru a "proteja motorul". Pierderea de timp se resimte imediat, zecimi bune, iar protejarea motorului e neglijabila. Incarcati si pe un sim, se intampla acelasi lucru cu timpul pierdut. Merita o astfel de abordare?
Astea sunt idei de presa, invechite. Erau bune pe vremea lui Fangio si doar dupa ce lua minute bune avans. Trezirea! ... sau somn usor, dupa preferinta.
Webber da, e departe de Vettel si nici macar nu a cedat puncte precum Massa.
Deci la Renault sunt 5 trepte de mapare, la Ferrari si Mercedes sunt 6. Cate sunt folosite treaba lor frate, dar conteaza ca sunt minim 5 bai vaca ce esti. Si da bine zis, nu te stresa frate cu cititul ca esti prost de bubui bai baiete. Iti zic eu ca-s 5 si era greu rau sa cauti pe net sa vezi daca nu cumva n-am dreptate!!! Bai baiete, esti prost de bubui bai, si cand iti zice cineva varianta corect tu ca vaca tot spui.
tare ar fi ca saptamana viitoare sa abandoneze vet si alo sa fie la mana lui ham, sa-i cedeze vreo pozitie ca sa iasa campion :)) ar fi de ras, dar nu cred ca ham ar ceda, mai ales lui alonso...
Extrem de greu, dar inca nu imposibil. Matematic inca e posibil. La fel cum in orice curse cu motor se poate intimpla orice, inca este posibil.