Hamilton a câştigat Marele Premiu al Italiei!

de Daniel Popescu
Duminica, 09.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat cursa de la Monza, iar Sergio Perez a obţinut un spectaculos loc doi în faţa lui Fernando Alonso datorită unei strategii diferite. Jenson Button, Sebastian Vettel şi Mark Webber au abandonat.

Esential 4.356 secunde mai avea de recuperat Perez pentru a lupta pentru victorie cu Hamilton
50 este numarul de puncte castigate de Hamilton in ultimele trei curse, mai multe decat orice alt pilot
37 de puncte are de recuperat Hamilton (locul 2) pentru a-l ajunge pe liderul clasamentului general, Alonso
Lewis Hamilton a obţinut duminică a doua victorie în ultimele trei Mari Premii după o cursă fără greşeală în care a plecat din pole position şi a fost lider în permanenţă, cu excepţia unei scurte perioade după ieşirea de la boxe.

În acea perioadă de timp, pe prima poziţie s-a aflat Sergio Perez, care a demonstrat încă o dată că Sauber are unii dintre cei mai buni strategişti din Formula 1.

Plecat doar de pe locul 12 în cursă, mexicanul a optat pentru o strategie opusă şi a început cu pneuri hard, iar după trecerea pe pneuri medium a revenit pe locul 8 în turul 30. La adăpostul unor pneuri mai rapide, Perez i-a depăşit succesiv pe Kimi Raikkonen, Mark Webber, Felipe Massa şi Fernando Alonso pentru a termina în mod impresionant pe locul doi, ocazie cu care şi-a egalat performanţa de la Sepang.

Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Alonso, care deşi a plecat de pe locul 10 a câştigat patru poziţii în primele două tururi şi l-a depăşit pe Michael Schumacher înainte de a fi implicat într-un duel spectaculos cu Sebastian Vettel în urma căruia a ieşit uşor în decor. În cele din urmă, spaniolul l-a depăşit pe Vettel şi a urcat pe doi după ce Massa i-a cedat poziţia, însă a revenit pe trei după ce a fost întrecut de Perez.

ABANDONURI TEHNICE PENTRU VETTEL ŞI BUTTON

Vettel nu a mai avut oportunitatea să revină în luptă, întrucât a fost penalizat cu un drive through sub pretextul că l-a împins pe Alonso în afara circuitului, iar ulterior a abandonat în urma unei defecţiuni tehnice cu numai cinci tururi înainte de final în momentul în care concura pe locul opt. O soartă similară a avut şi Jenson Button, care a ratat oportunitatea de a termina cursa pe podium după ce a motorul nu a mai fost alimentat cu combustibil în turul 34, atunci când pilotul McLaren concura pe locul doi.

Deşi spera să obţină la Monza prima victorie după aproape patru ani, Massa a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru, în timp ce Raikkonen a terminat din nou pe locul cinci, reuşind să-şi conserve şansele la titlul mondial.

Urmareste Automarket
Pilotul echipei Lotus nu a avut parte de o cursă prea bună, însă a profitat la maxim de abandonurile lui Button şi Vettel pentru a termina în faţa celor doi piloţi de la Mercedes, Schumacher şi Nico Rosberg.
Ultimul dintre ei a ratat startul şi a coborât de pe şase pe 11, pentru ca în cele din urmă să termine în faţa lui Paul di Resta (Force India) şi Kamui Kobayashi (Sauber).

Ultimul punct pus în joc a fost câştigat de Bruno Senna, care a terminat în faţa coechipierului său de la Williams, Pastor Maldonado, plecat doar al 22-lea în cursă. Jerome D'Ambrosio, înlocuitorul lui Romain Grosjean la Lotus, a terminat cursa pe locul 13 în faţa piloţilor Caterham, Marussia şi HRT.

Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:27.239 în turul 53.

Italia - Rezultate cursă:

 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h19:41.221
 2.  Perez         Sauber-Ferrari             +     4.356
 3.  Alonso        Ferrari                    +    20.594
 4.  Massa         Ferrari                    +    29.667
 5.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    30.881
 6.  Schumacher    Mercedes                   +    31.259
 7.  Rosberg       Mercedes                   +    33.550
 8.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    41.057
 9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    43.898
10.  Senna         Williams-Renault           +    48.144
11.  Maldonado     Williams-Renault           +    48.682
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    50.316
13.  d'Ambrosio    Lotus-Renault              +  1:15.861
14.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 lap
15.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 lap
16.  Pic           Marussia-Cosworth          +     1 lap
17.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 lap
18.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +     1 lap
19.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +     1 lap
20.  Webber        Red Bull-Renault           +    2 laps
21.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    3 laps
22.  Vettel        Red Bull-Renault           +    6 laps

Fastest lap: Rosberg, 1:27.239

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Button        McLaren-Mercedes             32
Vergne        Toro Rosso-Ferrari           8


World Championship standings, round 13: Drivers: Constructors: 
 1. 
Alonso 179 1. Red Bull-Renault 272 2. Hamilton 142 2. McLaren-Mercedes 243 3. Raikkonen 141 3. Ferrari 226 4. Vettel 140 4. Lotus-Renault 217 5. Webber 132 5. Mercedes 126 6. Button 101 6. Sauber-Ferrari 100 7. Rosberg 83 7. Force India-Mercedes 63 8. Grosjean 76 8. Williams-Renault 54 9. Perez 65 9. Toro Rosso-Ferrari 12 10. Massa 47 11. Schumacher 43 12. Kobayashi 35 13. Di Resta 32 14. Hulkenberg 31 15. Maldonado 29 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 4

Comentarii (63)

  • Perez pro. :)
    26 10
  • Bogdan
    Am estimat locul 7 pentru Shumi in cursa asta si vad ca a fost nevoie ca doua poersoane din fata lui sa aiba ghinion ca sa termine pe 6. Am avut un soc in turul 41 cand am realizat ca Raikonen merge pe o strategie cu o singura oprire.

    Rosberg cred ca a terminat cursa detinand Fastest Lap-ul. Am sa urmaresc posturile englezesti ca sa aflu cat de mare a fost diferenta dintre el si Schumi si de ce a avut timpi mai buni decat el.

    Fantastic Perez.
    16 11
  • O cursa spectaculoasa, asa cum era de asteptat.
    Hamilton a facut o cursa perfecta, pacat de Button. Perez a fost iarasi "in mana". De asemenea pacat pentru Vettel, a pierdut din nou puncte din cauza masinii.
    Alonso a fost si norocos dar a facut si o cursa buna. Massa a mers bine iar inginerii de la Ferrari au devenit mai rafinati in comunicare: "Massa save your tyres :))". Pacat ca la capitolul strategie au avut din nou probleme.
    Nu inteleg ce sa intampla la Renault deoarece Kimi a luptat pentru fiecare pozitie doar ca nu a avut viteza.
    24 12
  • Vettel, jigodie mica, "cine sapa groapa altuia acela o sa cada in ea". Ai vrut sa repeti "performanta"lui Grosjean de data trecuta? Nea, ca te-au vazut si comisarii si Dumnezeu! =)) Bravo celorlalti, hamilton perez, alonso, massa etc.!
    24 27
  • x-zone
    ciocu" mic, Hamilton adevaratul campion! restu" ...joc de glezne!
    17 37
  • Acum cei de la Ferrari nu sunt criticati ca au folosit ordine de echipa, nu? :).
    22 47
  • pacat de Massa pentruca sunt sigur ca a fost capabil de un rezultat de locul 2 dar conditia echipei de ai ceda pozitia lui Alonso la costat 2 pozitii...daca nu incetinea pentru ai ceda pozitia si mergea in ritmul pe care-l avea nu se stie daca Perez era sa reuseasca sa treaca de el
    26 25
  • Cursa trecuta, au fost unii care s-au bucurat de abondonul lui Hamiliton si Alonso. A castigat Button si un mare castigator al abandonului celor doi a fost Vettel. Insa, roata vietii s-a intors si atat Button cat si Vettel au abandonat la Monza si castigatorii acestei curse sunt Hamilton si Alonso.
    Bravo Perez! Superba strategie aleasa de Sauber.
    De abia astept cursa de noapte de la Singapore.
    41 9
  • Bogdan
    Alonso a dat tot ce a avut mai bun in el si a reusit din nou sa surclaseze masina.
    Excelent jucat si pentru. Cel putin pentru capacitatile lui. Astazi nu a reusit sa prinda o superzi, asa ca ... a facut doar binisor.

    Perez ... e clar ca a fost aproape de zeul AUTO. Masina l-a sustinut si el a reusit sa adune calitatile masinii cu ale sale si sa faca o cursa iesita din comun. Omul asta este tare de tot. Cel putin sezonul asta a reusit sa iasa in evidenta si sa ia fata unora cu mult mai titrati.

    Raikkonen ... iar va fi suparat foc si para. Masina nu mai are cresterea pe care a avut-o la inceputul campionatului. O sa dea cu biciul in echipa ca sa aduca din masina pe crestere. El vrea victoria.

    Mercedes pare ca a facut un mic pas in fata. Sper sa reuseasca sa accelereze in continuare.

    Foarte bine si pentru Sena. A plecat de pe 14 si a terminat pe 10.
    26 15
  • @andrei_11, citeste articolul lu' Daniel Popescu in care vb.despre calificari si vei vedea ca si Alonso datorita problemelor la suspensii l-a ajutat pe Massa in calificari in dreptul liniei lunigi din fata boxelor, stand in fata lui pentru ca Massa sa mearga la aspiratie.
    11 11
  • Fred again Fred .
    4 13
  • marian
    mercedes=0
    9 16
  • Bogdan
    "... a fost penalizat cu un drive through sub pretextul...." - cuvantul "pretext" inseamna motiv fals. Vettel chiar l-a impins pe Alonso in afara circuitului intr-un loc in care daca Alonso iesea complet de pe circuit nu mai putea reveni. Din punctul meu de vedere o penalizare justificata si, cum au comentat pe BBC, era penalizarea MINIMA care se impunea in acest caz.

    Deci, domnule editor, folositi corect cuvintele din vocabularul limbii romane.
    29 11
  • Bogdan
    Legat de incidentul dintre Vettle si Alonso.
    Desi am urmarit cursa si reluarile eu nu prea am inteles care a fost situatia. Cred insa ca in cazul de fata decizia comisarilor de cursa nu a fost partinitoare si ca penalizarea lui Vettle a fost justificata.
    Mai cred insa ca ecourile accidentului de cursa trecuta nu s-a stins si ca acel accident a avut repecursiuni si asupra deciziei de azi, in sensul ca ea a fost potentata de gravitatea lui.
    22 10
  • andrey_1293
    O cursa foarte frumoasa. Pacat de Button si Vettel; ar fi fost mai strans campionatul daca nu ar fi abandonat ei. Bravo lui Hamilton care a mers fara greseala. Perez a fost castigatorul de drept al zilei. A urcat 10 pozitii, depasind piloti cu nume. Masina la ajutat dar el a profitat si a mers ceas. Se vede progresul fata de inceputul campionatului. Il bate pe Alonso cu o masina mai slaba. Daca vine la anu la Ferrari matura pe jos cu el. Massa - cursa asta si-a decis soarta. Raikkonen pe 3 in campionat - in 4-5 curse tot asa ajunge lider :)). Bravo lui, tace si face. Asteptam Singapore
    14 16
  • E bine...aproape perfect,nici eu nu ma puteam gandii la un scenariu mai bun...exceptand "tzantzarii" care se introduc prin circumstante pe podium,dar e bine,foarte bine...deocamdata!
    11 14
  • sincere felicitari baietilor de la RBR
    24 15
  • Bogdan
    Mda ... am revazut acum pe SKY reluarea evenimentului dintre Vettel si Alonso: Vettel a fortat. Astia pe la televizor spun ca e posibil sa nu o fi facut intentionat, dar eu nu prea cred.

    Si ca sa mai spun un lucru legat de Alonso: foarte frumos startul. A recuperat foarte repede patru pozitii. Si apoi a progresat constant.

    Foarte frumoase depasirile lui Perez. Cel putin cele care s-au vazut la televizor. Cu toate ca cea pe care a realizat-o asupra lui Massa a fost cam periculoasa. A mers mult prea in curul lui.
    23 9
  • kimi campion 2012!!!!
    22 17
  • @Andrei_11
    Chiar daca nu ceda locul, Massa tot era prins de Perez, doar ca ii depasea in ordine inversa...intai alonso si apoi massa. Si, in plus...nu cred ca putea sa reziste nici in fata lui Alonso...doar ca statea ceva mai mult timp in fata lui.
    Parerea mea e ca si fara ordine de echipa....azi pozitiile erau aceleasi.
    19 5
  • formula1
    Bun Alonso. Daca pleca de pe un loc 5 putea castiga cursa. A avut un ritm grozav. Massa si-a facut treaba. Nu cred ca cineva de la Ferrari il critica. E normal sa cedeze pozitia. Ferrari e o echipa. Asta inseamna sa fii o echipa. Massa nu are pentru ce lupta, Alonso are un titlu mondial de cucerit. Si sa nu uitam ca si Alonso l-a ajutat pe Massa in calificari...
    Vettel la Spa a fost noroc ca a terminat pe 2. A avut noroc prin abandonul lui Hamilton si Alonso. Cat sa te mai tina norocul? Si in 2010 a avut noroc...
    Perez poate sa-si spuna ADIO Ferrari. Iar de la anul Ferrari s-ar putea sa mareasca preturile motoarelor mai ales penrtu cei de la Sauber :))
    N-a fost o cursa exceptionala, dar placuta...
    21 14
  • GrosJan
    Boon. Bravo Ham. A gestionat tot ceea ce tine de a castiga o cursa fara greseala: calificari + cursa.

    Iarasi, o mare bila neagra pentru Alonso (nu mai zic Ferrari, pentru ca a venit deja cu pacate la Ferrari). Daca nu ati prins:
    Massa primeste un mesaj cum ca .... sa menajeze pneurile ca ... vine Alonso din spate. El le menajeaza cat sa vina Alo destul de aproape pentru DRS. Apoi o depasire in care nu a schitat nimic. Fetel se bate cu Uebăr pentru o pozitie. Batăn la fel cu Ham, etc. Nuuu, Ferrari concureaza in alt campionat. Rusine e putin spus, dar din pacate rusinea este vazuta la virtuti pe plaiurile noastre infectate de corupti.

    Din spate vine Perez (in urma lui Massa). Acum ... nu mai trebuie menajate pneurile - cam asa i se spune in radio. Pai cum dom'le renunti la pozitia a doua ca sa menajezi pneurile dar nu menajezi pneurile ca sa pastrezi a treia pozitie. Asta, pe langa ce am spus mai sus dovedesc ordinele de echipa care cica ar fi interzise ...

    In plus, oricine "se da" la masina lui Alo este sanctionat grav. De data asta Vettel. Deci bai competitori, bagati la cap cine trebuie sa castige ....

    Una peste alta, Alonso a ratat maximum de puncte cu cea mai buna masina (asa cum a spus si Alonso). Bai nene ce poate face spaniolas cu o masina superioara .... Ba a ajuns pe podium nemeritat. Trebuia un cel mult 5, daca tinem cont de Button si Massa.
    12 25
  • @formula1

    Alonso ...cat sa te mai tina norocul stii?
    13 27
  • GrosJan
    Interesant cum a incercat N. Lauda sa-i introduca pe Ham tifosilor ....

    Nu am zis nimic de Perez. Perez nu a avut cea mai buna tractiune, dar a avut de departe cea mai buna franare. La toate depasirile pe care lea- efectuat si au fost date onboard la tv s-a vazut clar acest lucru. Totusi, staful ferrari viseaza la ala negru ....
    7 15
  • @Bogdan
    sub "pretextul"ca esti mai bun editor de ce nu prestezi tu ?
    hai totusi sa sa ne improscam numai intre noi, ca asa-i duminica dupa meci,dar omu asta e chiar singurul care si munceste in timpul asta
    5 7
  • GrosJan
    Hahahaha
    Cum adica "l-a ajutat Alonso pe Massa in calificari"???
    Mai, era imediat la inceputul Q3. Practric NU conta cine cum a iesit de la boxe. Alonso s-a dat la o parte sa treaca cine era in spate pentru ca el nu mai putea trage pentru calificare. Asa se face cand ai probleme la masina: eliberezi linia ideala si te tarasti la garaj. Auzi ... ajutat ....
    Ajutat sa CE?
    11 15
  • @Davidenko
    La Spa Alonso nu avut noroc nici la monza a avut numai probleme cu motorul,cutia de viteze.Si sa nu uitam Q3 unde a avut iar probleme si putea sa ia pole position.Acum alti au avut probleme din pacate pentru ei in cursa unde nu poti sa mai faci nimic.Nici Alonso in afara de acest loc 3 nu a avut un weekend stralucitor.
    11 8
  • formula1
    @Davidenko
    Daca si Alonso a avut noroc... atunci Grosjean n-a concurat niciodata in Formula 1. Alonso in trecut, probabil a avut noroc. Mai ales cand se lupta cu Schumacher. Dar eu vorbesc strict de acest sezon. Daca tie iti place sa mesteci in rahat, n-ai decat sa te lingi pe degete.
    18 4
  • GrosJan
    O lamurire suplimentara care scapa celor plini de argumente:

    Chiar daca l-ar fi ajutat Alonso pe Massa si acum sunt "chit" nu e in regula. Nuu?! Nu.
    IDEEA e ca nu faci astfel de jocuri pentru a nu influenta altfel decat sportiv un campionat care nu e al lu' mata. Da? E lipsa crasa de respect fata de toti cei implicati. Schimbul de "amabilitati" intre coechipieri chiar daca sunt in ambele sensuri NU inseamna ca sitiatia este ok. Deci, rezumand, faptul ca "Alonso l-ar fi ajutat pe Massa" nu este un argument care sa scuteasca Ferrari de ticalosie. Punct.
    6 15
  • Bogdan
    @danoe
    Eu sunt celalalt Bogdan, dar totusi: care este valoarea comentariului tau? Nu ai pus pe taprt nici un argument. Spre deosebire de noi ceilalti, care doar ne exprimam parerea, "editorul" este cel care tine site-ul, cel care are cea mai mare vizibilitate, este cel care da tonul si "formeaza" opiniile celorlalti. Asa ca are obligatia sa fie corect si nepartinitor. Nu mai zic de faptul ca ar face bine daca ar veni cu ceva detalii tehnice despre cursa si detalii despre strategiile si problemele intampinate de pilori de-a lungul weekend-ului.
    Prin urmare ... pe viitor ai face bine sa iti argumentezi punctul de vedere. Pentru barfe si cancanuri inca mai exista ceva cozi pe la magazinele de cariter.
    6 3
  • formula1
    Baieti, ordinele de echipa sunt LEGALE in Formula 1. Nu mai cautati scuze patetice si puerile. Certati-va cu Jean Todt nu cu un pilot/echipa.
    16 6
  • pentru subsemnatul formula 1 care a afirmat ca Massa nu are nimic de cucerit-Massa are un obiectiv foarte greu,de asi salva cariera,iar pentru cei care afirma ca Massa a fost ajutat de Alonso se gresesc amarnic...tactica echipei a fost inversa,Massa era cel care trebuia sa-l ajute pe Alonso,dar din cauza ca Alonso a fost un ratat a perdut turul rapid...deci aici Massa nui datoreaza absolut nimic lui Alonso
    9 17
  • @andre_11
    Normal ca a ratat turul daca a avut o problema la suspensia in Q3 deci nu a fost din vina lui ci pur si simplu a cedat o piesa.Deci ratat esti tu ca habar nu ai ce vorbesti nu vezi ca scrii numai tampenii.
    17 9
  • BobbyNeamu da Massa era prins de Perez dar tocmai pe sfirsitul cursei deoare Massa avea citeva secunde bune avans fata de Alonso,iar Alonso nu la ajuns pentruca a mers mai bine dar pentruca Massa a frinat brusc pentru ai ceda pozitia....deci daca nu era ordinele de echipa situatia arata astfel:cu 7-8 tururi inainte de final Perez il depasea pe Alonso,mai apoi in ritmul in care cistiga cite o secunda si putin pe tur ii mai lua vrio patru turuti sa-l ajunga pe Massa,dar tinind cont ca odata cu tururile se duc si pneurile,ritmul lui Perez scade si depasirea devine mai grea astfel cind ramin doar trei tururi sau poate mai putin nu putem afirma ferm ca Massa era sa fie depasit...da recunosc ca Perez avea un ritm foarte bun dar sa fim sincer depasirile nu se fac chiar asa usor...in aceasta situatie cred ca probabilitatea ca perez sa-l fi depasit pe Massa era de 50%....dar fie chiar si dacal depasea raminea pe trei dar nu si pe patru pentruca Alonso sigur nul depasea pentruca nu avea timp........
    5 16
  • YO TIMPIT esti tu ca nu accepti realitatea
    5 18
  • GrosJan
    in 2010 a meritat sa vad rocada Hockenheim. Senor Montezemollo s-a deplasat personal sa vada cum rateaza Alonso. Poate se merita si anul asta.
    4 15
  • Cu riscul de a nu mai posta niciun comentariu aici iti transmit ca esti foarte prost daca te gandesti ca perez avea doar 50% sanse sa il depaseasca pe masa in scenariul gandit de tine. Dupa ce la depasit a luat un avans de 20 sec. (si massa a fortat pana la final pt ca se apropiau kimi si MSC de el). Poate...iti repet..poate avea o sansa foarte mica sa nu il depaseasca alonso, dar se vedea limpede ca se apropia de el fara sa fie ajutat de echipa...si dupa ce la depasit, pana la final i-a luat 9 sec....daca era macar la fel de rapid ramanea in spatele lui. Nu spun ca nu l-a lasat sa treaca, dar oricum nu ar fi avut prea multe sanse sa ocupe o pozitie mai buna,
    14 3
  • Acum ar fi chiar amuzant sa il dea pe Massa afara de la ferrari sincer felipe avea si are mult potential si merita mult mai mult in cariera sa
    7 8
  • Am avut curiozitatea de a citi comentariile voastre si nu pot spune decat ca multi intreceti masura cand vine vorba sa va exprimati parerea. Fiecare crede ce vrea, insa chiar si daca incercati sa va contraziceti unii pe ceilalti, tineti cont de felul in care toti privim problema...corect sau nu., nu suntem specialisti, deci nu merita sa puneti in gura unul cu celalalt.
    Personal cred ca ordin de echipa sau nu, singurul lucru pe care Massa il are de castigat in prezent este increderea echipei sale, incredere pe care nu o castiga in totalitate prin rezultate sau curse perfecte, ci prin astfel de gesturi, acela de a-l lasa pe Alonso sa treaca, caci experienta acestuia l-ar fi facut sa reuseasca oricum de unul singur, insa asta ar fi dus la secunde pierdute, poate chiar niste greseli, pe care Ferrari nu si le permite. Massa a pierdut de mult timp contactul cu titlul mondial...Alonso este in carti si sunt sigur ca echipei i-ar placea sa vada acest titlu la unul dintre pilotii lor..de aceea a existat un ordin de echipa si probabil ca o sa existe in continuare. Cei de la Red Bull se lupta intr-adevar amandoi pentru pozitia lor, insa faptul ca Webber are mereu probleme la masina mi se pare mult mai grav decat un oarecare ordin de echipa...nu cred ca Massa nu obtine rezultate fiindca are o masina inferioara lui Alonso, deci, din acest punct de vedere, nu sunt dezavantajati asa cum Webber a fost, mai ales in ultimii 2 ani. Massa nu este un pilot capabil sa se lupte pentru titlu in momentul de fata, spre deosebire de cei de la RBR ori McLaren, de aceea poate aceste ordine nu apar si in cazul echipelor amintite..Massa a avut perioada sa de glorie, insa dupa accident, trebuie sa recunoastem, nu este vina lui Alonso ca obtine rezultate...echipa a ajuns sa il favorizeze tocmai datorita rezultatelor sale..din 2010 pana acum..poate ca si Massa dispunea de privilegiul asta daca muncea in acest sens..
    5 6
  • Fanii Ferrari au uitat crek , cum Alonso a castigat in Malaysia ,Valencia sau pt. ca este lider din cauza incompetentei sau ghinionului rivalilor.

    Este absurd sa spui ca Alonso e ghinionist...inafara de Spa a cules puncte de peste tot.

    Ramaneti in lumea voastra unde Fred e zeul tuturor. Cat despre Massa a facut ce trebuia sa faca pt. a-si asigura locul la Ferrari anul viitor.
    15 11
  • @House, vazui c-ai pus un :) la un sfarsit de comentariu dar cred ca plangi amarnic intrebandu-te "de ce d...u idolul meu si nu tractoristul de Alonso care a plecat de pe 10 si a ajuns pe 3?" =))
    9 9
  • atunci iti repet si eu ca dupa ce Alonso a cistigat pozitia a patra lui Felipe i sa sugerat sa "pastreze" pneurile dupa care el fiind un baiat ascultator a frinat brusc permitindui lui Alonso sa treaca............da poate Felipe a "fortat" pentruca venea cei doi din urma dar nu a fortat pina la limita pentru a nu risca toata cursa deoare in joc erau multe puncte iar acele puncte iar putea decide viitorul
    5 10
  • La 31 de ani nu poti sa spui ca un pilot are potential....a confirmat ca e bun, dar parerea mea e ca si-a ratat sansa de a castiga un titlu de campion...acum e tarziu...sunt cel putin 5 piloti mai rapizi decat el. Dar daca termina in primii 5-6 in cursele ramase cred ca ii va fi micsorat salariul dar va ramane la ferrari.
    5 5
  • f1 2012
    Alonso nu castiga campiontu . Vettel a avut ginion si Button viata. Dar Alonso si Ferrari sunt ofticosi ce penalizare ii dai Lui Vettel . A scimbat o data directia nu l-a atins si uitativa la cursa din 2011 cand Alonso a facut acelasi lucru lui Vettel . Bravo Hamilton . Si Kimi . Alonso se pierde cu 2,3 curse pana la final
    9 11
  • O cursa frumoasa si plina de dramatism.Hamilton a aratat astazi ca este un mare campion,Perez are viitorul in fata si este un viitor campion mondial daca poate tine acest ritm,Alonso a avut ghinion la Spa si ieri in calificari dar astazi a mers foarte bine si merita locul pe podium.Vettel a meritat penalizarea dar e trist ca a abandonat,Button are ghinion dar mai sus de locul 2 nu se putea astazi iar Webber a mers slab si a fost nevoit sa abandoneze.Multe felicitari si pentru Kimi care este un mare campion si are sense la titlu cu siguranta.Sa vina Singapore cu faimoasa cursa in nocturna si sa vedem un spectacol acolo.
    11 6
  • la moment da sunt de acord ca sunt piloti mai rapizi decit el...dupa accident a suferit mult...dar si echipa nui ofera sansa sa demontreze pina la urma ce poate pentruca cei de la Ferrari nu vor nici in ruptul capului sa riste titlul lui Alonso,pentru ei e mai bine ca unul sa nu ia nimic dar celalt sa ia titlu....Massa mereu a facut teste pentru Alonso pentru a nui pune punctele in pericol............dar ce tine de sansa sa la titlu nu e corect sa zicem ca a ratato,a muncit foarte mult atunci dar pur si simplu nu a fost sustinut de echipa atunci cind trebuia si nenorocul lui a fost ultimul viraj din campionat,in Brazilia unde Glok la lasat pe Hamilton sa treca si sa obtina acel punct care a facut diferenta
    7 4
  • Daca luam in calcul riscurile la care sunt supusi pilotii, norocul este unul dintre elementele cheie intr-o astfeld e competitie, norocul de a scapa fara o zgarietura la final. In ceea ce priveste punctele si castigarea campionatului, pe langa faptul ca trebuie sa fii bun, trebuie sa ai noroc, ca in oricare alta competitie...insa norocul nu cred ca il ajuta sa depaseasca, sa mentina masina ori sa aiba un start bun..a dovedit-o de prea multe ori ca e bun, la fel ca si Hamilton, Vettel ori alti piloti..doar fiindca nu poti suporta un pilot, nu inseamna ca nu merita sa ii recunosti capacitatea de a pilota..toti au ceva ce i-a adus in F1 si faptul ca nu provoaca accidente de amatori ori ca inca rezista de atatia ani, demonstreaza ca sunt si demni de a castiga campionatul..
    8 3
  • goo kimi ....inca un pic ...suntem pe 3 !!!!!!!!!!!!!!!!!
    21 5
  • Perez trecea de Massa,chiar daca acesta nu ii ceda locul lui Alonso,pentru ca era pe hume moi,iar restul erau pe gume tari!
    ps.Acum se pot da ordine de echipa pentru ca e voie!In 2010 nu era voie(Hockenheim)!
    5 3
  • bangobang
    ordinele de echipa sunt "permise" atat timp cat nu sunt vizibile publicului. Ei bine, au fost vizibile. Oricum, regulamentar sau nu (ca nu putem vorbi de lege aici) sportive nu sunt. Conteaza si asta !!
    10 3
  • bangobang
    faptul ca ordinele de echipa sunt "oarecum" regulamentare NU inseamna ca sunt ok din punctul de vedere al spectatorilor. Ei nu judeca dupa niciun regulament, ei judeca dupa ce-si doresc sa vada. Nu poti sa vii cu gogosi ca e regulamentar si sa fi iubit pentru asta ... Regulamentare/legale au fost multe ineptii gandite de om, dar sunt drept plagi ale umanitatii in istorie. Aici este vorba doar de o ticalosie a unui concurent intr-un sport fata de ceilalti.
    10 5
  • GrosJan
    hahaaha
    http://formula1.automarket.ro/stiri/massa-se-gandeste-numai-la-victorie-in-cursa-de-la-monza-46614.html

    vedeti ce spune Măssukă: "voi face totul pentru a castiga"
    se pare ca nu chiar totul ...
    5 10
  • Nu sunt trist, doar dezamagit. =d

    Oricum am o mare scarba fata de Ferrari .. nu ii mia suport. Sunt niste nimeni.
    8 24
  • @House
    Daca Ferrari sunt un nimeni tu ce esti?
    17 8
  • x_zone
    Hamilton, adevaratul campion ...ceilalti plangeti-va-oftica-n pace!
    7 16
  • @GrosJan
    Nu mai face pe prostu sau poate asa esti tu pentru ca si Red Bull a facut ordine de echipa.
    14 4
  • Isabelle
    "La adăpostul unor pneuri mai rapide, Perez i-a depăşit succesiv..." Nu este cinstit. Perez s-a adapostit, adica s-a ascuns... Ar trebui descalificat...
    8 5
  • Dacian
    Ordinele de echipa sunt ok. Formula 1 este un sport de echipa. Cand unul din coechipieri de la jumatatea campionatului are mai multe sanse de a lua titlul iar celalat nu, acesta din urma trebuie sa-l sprijine pe cel care a adunat mai multe puncte. A fost o tampenie cand s-au interzis aceste ordine firesti. De ex: in 2007 Massa la sprijinit pe Kimi, in 2008 Kimi l-a sprijinit pe Massa. In 2007 McLaren a pierdut titlul la piloti pentru ca pilotii s-au batut ca chiorii
    5 3
  • mobius
    Intre Alonso si Massa sunt 132 de puncte diferenta in favoarea lui Alonso, in consecinta comentariile care-l acuza pe Alonso sau echipa sunt in cel mai bun caz de prisos. Am spus-o si in cazul Hokenhaim si o spun si acum (au mai spus-o foarte bine si altii mai sus), nu-l impiedica nimeni pe Massa sa ramana langa Alonso chiar in spatele sau. In privinta ghinioanelor, nu trebuie sa te bucuri cand adversarul favoritului tau are ghinion, roata se invarte. Penalizarea lui Vettel a fost cat se poate de binevenita, a incercat de data aceasta sa rezolve singur problema de a-si scoate adversarul cel mai puternic din cursa. Ma bucur pentru Alonso, a facut o cursa magistrala, merita sa ia titlul si de data aceasta il va lua.
    3 3
  • a fost "magistral" prin pricina strategiei si a ultimului set de pneuri, medium fata de ceilalti care au fost pe hard, de aici si diferenta pe care "cica" o recupera! Atat de entuziasti erau si comentatorii de el, de parca era al doilea Senna, isi autodepasea masina de 10 ori.
    2 2
  • Daca tu ajungi sa compari un brand cu o persoana, esti mai mare decat mine.
    Nu ma refer la masina, ci la ei ca persoane, filozofie.
    2 2
  • motorul
    n-ar trebui sa fie afectat, in sensul rau ca va trebui inlocuit! Probabil ca doar acea componenta care alimenteaza motorul, pompa ceva!
    0 0
  • vasileo
    Este clar ca Ferrari au cea mai buna masina si cu toate astea au terminat abia pe 3 si asta cu noroc!
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru