În acea perioadă de timp, pe prima poziţie s-a aflat Sergio Perez, care a demonstrat încă o dată că Sauber are unii dintre cei mai buni strategişti din Formula 1.
Plecat doar de pe locul 12 în cursă, mexicanul a optat pentru o strategie opusă şi a început cu pneuri hard, iar după trecerea pe pneuri medium a revenit pe locul 8 în turul 30. La adăpostul unor pneuri mai rapide, Perez i-a depăşit succesiv pe Kimi Raikkonen, Mark Webber, Felipe Massa şi Fernando Alonso pentru a termina în mod impresionant pe locul doi, ocazie cu care şi-a egalat performanţa de la Sepang.
Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Alonso, care deşi a plecat de pe locul 10 a câştigat patru poziţii în primele două tururi şi l-a depăşit pe Michael Schumacher înainte de a fi implicat într-un duel spectaculos cu Sebastian Vettel în urma căruia a ieşit uşor în decor. În cele din urmă, spaniolul l-a depăşit pe Vettel şi a urcat pe doi după ce Massa i-a cedat poziţia, însă a revenit pe trei după ce a fost întrecut de Perez.
ABANDONURI TEHNICE PENTRU VETTEL ŞI BUTTON
Vettel nu a mai avut oportunitatea să revină în luptă, întrucât a fost penalizat cu un drive through sub pretextul că l-a împins pe Alonso în afara circuitului, iar ulterior a abandonat în urma unei defecţiuni tehnice cu numai cinci tururi înainte de final în momentul în care concura pe locul opt. O soartă similară a avut şi Jenson Button, care a ratat oportunitatea de a termina cursa pe podium după ce a motorul nu a mai fost alimentat cu combustibil în turul 34, atunci când pilotul McLaren concura pe locul doi.
Deşi spera să obţină la Monza prima victorie după aproape patru ani, Massa a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru, în timp ce Raikkonen a terminat din nou pe locul cinci, reuşind să-şi conserve şansele la titlul mondial.
Pilotul echipei Lotus nu a avut parte de o cursă prea bună, însă a profitat la maxim de abandonurile lui Button şi Vettel pentru a termina în faţa celor doi piloţi de la Mercedes, Schumacher şi Nico Rosberg. Ultimul dintre ei a ratat startul şi a coborât de pe şase pe 11, pentru ca în cele din urmă să termine în faţa lui Paul di Resta (Force India) şi Kamui Kobayashi (Sauber).Ultimul punct pus în joc a fost câştigat de Bruno Senna, care a terminat în faţa coechipierului său de la Williams, Pastor Maldonado, plecat doar al 22-lea în cursă. Jerome D'Ambrosio, înlocuitorul lui Romain Grosjean la Lotus, a terminat cursa pe locul 13 în faţa piloţilor Caterham, Marussia şi HRT.
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:27.239 în turul 53.
Italia - Rezultate cursă:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h19:41.221 2. Perez Sauber-Ferrari + 4.356 3. Alonso Ferrari + 20.594 4. Massa Ferrari + 29.667 5. Raikkonen Lotus-Renault + 30.881 6. Schumacher Mercedes + 31.259 7. Rosberg Mercedes + 33.550 8. Di Resta Force India-Mercedes + 41.057 9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 43.898 10. Senna Williams-Renault + 48.144 11. Maldonado Williams-Renault + 48.682 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 50.316 13. d'Ambrosio Lotus-Renault + 1:15.861 14. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 15. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 16. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 18. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap 19. Karthikeyan HRT-Cosworth + 1 lap 20. Webber Red Bull-Renault + 2 laps 21. Hulkenberg Force India-Mercedes + 3 laps 22. Vettel Red Bull-Renault + 6 laps Fastest lap: Rosberg, 1:27.239 Not classified/retirements: Driver Team On lap Button McLaren-Mercedes 32 Vergne Toro Rosso-Ferrari 8 World Championship standings, round 13: Drivers: Constructors: 1.Alonso 179 1. Red Bull-Renault 272 2. Hamilton 142 2. McLaren-Mercedes 243 3. Raikkonen 141 3. Ferrari 226 4. Vettel 140 4. Lotus-Renault 217 5. Webber 132 5. Mercedes 126 6. Button 101 6. Sauber-Ferrari 100 7. Rosberg 83 7. Force India-Mercedes 63 8. Grosjean 76 8. Williams-Renault 54 9. Perez 65 9. Toro Rosso-Ferrari 12 10. Massa 47 11. Schumacher 43 12. Kobayashi 35 13. Di Resta 32 14. Hulkenberg 31 15. Maldonado 29 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 4
Rosberg cred ca a terminat cursa detinand Fastest Lap-ul. Am sa urmaresc posturile englezesti ca sa aflu cat de mare a fost diferenta dintre el si Schumi si de ce a avut timpi mai buni decat el.
Fantastic Perez.
Hamilton a facut o cursa perfecta, pacat de Button. Perez a fost iarasi "in mana". De asemenea pacat pentru Vettel, a pierdut din nou puncte din cauza masinii.
Alonso a fost si norocos dar a facut si o cursa buna. Massa a mers bine iar inginerii de la Ferrari au devenit mai rafinati in comunicare: "Massa save your tyres :))". Pacat ca la capitolul strategie au avut din nou probleme.
Nu inteleg ce sa intampla la Renault deoarece Kimi a luptat pentru fiecare pozitie doar ca nu a avut viteza.
Bravo Perez! Superba strategie aleasa de Sauber.
De abia astept cursa de noapte de la Singapore.
Excelent jucat si pentru. Cel putin pentru capacitatile lui. Astazi nu a reusit sa prinda o superzi, asa ca ... a facut doar binisor.
Perez ... e clar ca a fost aproape de zeul AUTO. Masina l-a sustinut si el a reusit sa adune calitatile masinii cu ale sale si sa faca o cursa iesita din comun. Omul asta este tare de tot. Cel putin sezonul asta a reusit sa iasa in evidenta si sa ia fata unora cu mult mai titrati.
Raikkonen ... iar va fi suparat foc si para. Masina nu mai are cresterea pe care a avut-o la inceputul campionatului. O sa dea cu biciul in echipa ca sa aduca din masina pe crestere. El vrea victoria.
Mercedes pare ca a facut un mic pas in fata. Sper sa reuseasca sa accelereze in continuare.
Foarte bine si pentru Sena. A plecat de pe 14 si a terminat pe 10.
Deci, domnule editor, folositi corect cuvintele din vocabularul limbii romane.
Desi am urmarit cursa si reluarile eu nu prea am inteles care a fost situatia. Cred insa ca in cazul de fata decizia comisarilor de cursa nu a fost partinitoare si ca penalizarea lui Vettle a fost justificata.
Mai cred insa ca ecourile accidentului de cursa trecuta nu s-a stins si ca acel accident a avut repecursiuni si asupra deciziei de azi, in sensul ca ea a fost potentata de gravitatea lui.
Si ca sa mai spun un lucru legat de Alonso: foarte frumos startul. A recuperat foarte repede patru pozitii. Si apoi a progresat constant.
Foarte frumoase depasirile lui Perez. Cel putin cele care s-au vazut la televizor. Cu toate ca cea pe care a realizat-o asupra lui Massa a fost cam periculoasa. A mers mult prea in curul lui.
Chiar daca nu ceda locul, Massa tot era prins de Perez, doar ca ii depasea in ordine inversa...intai alonso si apoi massa. Si, in plus...nu cred ca putea sa reziste nici in fata lui Alonso...doar ca statea ceva mai mult timp in fata lui.
Parerea mea e ca si fara ordine de echipa....azi pozitiile erau aceleasi.
Vettel la Spa a fost noroc ca a terminat pe 2. A avut noroc prin abandonul lui Hamilton si Alonso. Cat sa te mai tina norocul? Si in 2010 a avut noroc...
Perez poate sa-si spuna ADIO Ferrari. Iar de la anul Ferrari s-ar putea sa mareasca preturile motoarelor mai ales penrtu cei de la Sauber :))
N-a fost o cursa exceptionala, dar placuta...
Iarasi, o mare bila neagra pentru Alonso (nu mai zic Ferrari, pentru ca a venit deja cu pacate la Ferrari). Daca nu ati prins:
Massa primeste un mesaj cum ca .... sa menajeze pneurile ca ... vine Alonso din spate. El le menajeaza cat sa vina Alo destul de aproape pentru DRS. Apoi o depasire in care nu a schitat nimic. Fetel se bate cu Uebăr pentru o pozitie. Batăn la fel cu Ham, etc. Nuuu, Ferrari concureaza in alt campionat. Rusine e putin spus, dar din pacate rusinea este vazuta la virtuti pe plaiurile noastre infectate de corupti.
Din spate vine Perez (in urma lui Massa). Acum ... nu mai trebuie menajate pneurile - cam asa i se spune in radio. Pai cum dom'le renunti la pozitia a doua ca sa menajezi pneurile dar nu menajezi pneurile ca sa pastrezi a treia pozitie. Asta, pe langa ce am spus mai sus dovedesc ordinele de echipa care cica ar fi interzise ...
In plus, oricine "se da" la masina lui Alo este sanctionat grav. De data asta Vettel. Deci bai competitori, bagati la cap cine trebuie sa castige ....
Una peste alta, Alonso a ratat maximum de puncte cu cea mai buna masina (asa cum a spus si Alonso). Bai nene ce poate face spaniolas cu o masina superioara .... Ba a ajuns pe podium nemeritat. Trebuia un cel mult 5, daca tinem cont de Button si Massa.
Alonso ...cat sa te mai tina norocul stii?
Nu am zis nimic de Perez. Perez nu a avut cea mai buna tractiune, dar a avut de departe cea mai buna franare. La toate depasirile pe care lea- efectuat si au fost date onboard la tv s-a vazut clar acest lucru. Totusi, staful ferrari viseaza la ala negru ....
sub "pretextul"ca esti mai bun editor de ce nu prestezi tu ?
hai totusi sa sa ne improscam numai intre noi, ca asa-i duminica dupa meci,dar omu asta e chiar singurul care si munceste in timpul asta
Cum adica "l-a ajutat Alonso pe Massa in calificari"???
Mai, era imediat la inceputul Q3. Practric NU conta cine cum a iesit de la boxe. Alonso s-a dat la o parte sa treaca cine era in spate pentru ca el nu mai putea trage pentru calificare. Asa se face cand ai probleme la masina: eliberezi linia ideala si te tarasti la garaj. Auzi ... ajutat ....
Ajutat sa CE?
La Spa Alonso nu avut noroc nici la monza a avut numai probleme cu motorul,cutia de viteze.Si sa nu uitam Q3 unde a avut iar probleme si putea sa ia pole position.Acum alti au avut probleme din pacate pentru ei in cursa unde nu poti sa mai faci nimic.Nici Alonso in afara de acest loc 3 nu a avut un weekend stralucitor.
Daca si Alonso a avut noroc... atunci Grosjean n-a concurat niciodata in Formula 1. Alonso in trecut, probabil a avut noroc. Mai ales cand se lupta cu Schumacher. Dar eu vorbesc strict de acest sezon. Daca tie iti place sa mesteci in rahat, n-ai decat sa te lingi pe degete.
Chiar daca l-ar fi ajutat Alonso pe Massa si acum sunt "chit" nu e in regula. Nuu?! Nu.
IDEEA e ca nu faci astfel de jocuri pentru a nu influenta altfel decat sportiv un campionat care nu e al lu' mata. Da? E lipsa crasa de respect fata de toti cei implicati. Schimbul de "amabilitati" intre coechipieri chiar daca sunt in ambele sensuri NU inseamna ca sitiatia este ok. Deci, rezumand, faptul ca "Alonso l-ar fi ajutat pe Massa" nu este un argument care sa scuteasca Ferrari de ticalosie. Punct.
Eu sunt celalalt Bogdan, dar totusi: care este valoarea comentariului tau? Nu ai pus pe taprt nici un argument. Spre deosebire de noi ceilalti, care doar ne exprimam parerea, "editorul" este cel care tine site-ul, cel care are cea mai mare vizibilitate, este cel care da tonul si "formeaza" opiniile celorlalti. Asa ca are obligatia sa fie corect si nepartinitor. Nu mai zic de faptul ca ar face bine daca ar veni cu ceva detalii tehnice despre cursa si detalii despre strategiile si problemele intampinate de pilori de-a lungul weekend-ului.
Prin urmare ... pe viitor ai face bine sa iti argumentezi punctul de vedere. Pentru barfe si cancanuri inca mai exista ceva cozi pe la magazinele de cariter.
Normal ca a ratat turul daca a avut o problema la suspensia in Q3 deci nu a fost din vina lui ci pur si simplu a cedat o piesa.Deci ratat esti tu ca habar nu ai ce vorbesti nu vezi ca scrii numai tampenii.
Personal cred ca ordin de echipa sau nu, singurul lucru pe care Massa il are de castigat in prezent este increderea echipei sale, incredere pe care nu o castiga in totalitate prin rezultate sau curse perfecte, ci prin astfel de gesturi, acela de a-l lasa pe Alonso sa treaca, caci experienta acestuia l-ar fi facut sa reuseasca oricum de unul singur, insa asta ar fi dus la secunde pierdute, poate chiar niste greseli, pe care Ferrari nu si le permite. Massa a pierdut de mult timp contactul cu titlul mondial...Alonso este in carti si sunt sigur ca echipei i-ar placea sa vada acest titlu la unul dintre pilotii lor..de aceea a existat un ordin de echipa si probabil ca o sa existe in continuare. Cei de la Red Bull se lupta intr-adevar amandoi pentru pozitia lor, insa faptul ca Webber are mereu probleme la masina mi se pare mult mai grav decat un oarecare ordin de echipa...nu cred ca Massa nu obtine rezultate fiindca are o masina inferioara lui Alonso, deci, din acest punct de vedere, nu sunt dezavantajati asa cum Webber a fost, mai ales in ultimii 2 ani. Massa nu este un pilot capabil sa se lupte pentru titlu in momentul de fata, spre deosebire de cei de la RBR ori McLaren, de aceea poate aceste ordine nu apar si in cazul echipelor amintite..Massa a avut perioada sa de glorie, insa dupa accident, trebuie sa recunoastem, nu este vina lui Alonso ca obtine rezultate...echipa a ajuns sa il favorizeze tocmai datorita rezultatelor sale..din 2010 pana acum..poate ca si Massa dispunea de privilegiul asta daca muncea in acest sens..
Este absurd sa spui ca Alonso e ghinionist...inafara de Spa a cules puncte de peste tot.
Ramaneti in lumea voastra unde Fred e zeul tuturor. Cat despre Massa a facut ce trebuia sa faca pt. a-si asigura locul la Ferrari anul viitor.
ps.Acum se pot da ordine de echipa pentru ca e voie!In 2010 nu era voie(Hockenheim)!
http://formula1.automarket.ro/stiri/massa-se-gandeste-numai-la-victorie-in-cursa-de-la-monza-46614.html
vedeti ce spune Măssukă: "voi face totul pentru a castiga"
se pare ca nu chiar totul ...
Oricum am o mare scarba fata de Ferrari .. nu ii mia suport. Sunt niste nimeni.
Daca Ferrari sunt un nimeni tu ce esti?
Nu mai face pe prostu sau poate asa esti tu pentru ca si Red Bull a facut ordine de echipa.
Nu ma refer la masina, ci la ei ca persoane, filozofie.