Hamilton a câştigat Marele Premiu al Germaniei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lewis Hamilton a fructificat la maxim locul doi obţinut într-un mod total neaşteptat în calificările de sâmbătă şi a obţinut la Nurburgring a doua victorie din acest sezon.
Momentul crucial al cursei s-a petrecut chiar la start, când pilotul echipei McLaren l-a depăşit pe Mark Webber şi a preluat conducerea cursei. Britanicul a pierdut poziţia de lider în faţa lui Webber după prima intrare la boxe, însă mecanicii McLaren şi-au răscumpărat greşeala la al doilea pitstop, iar Hamilton a revenit pe circuit pe primul loc.
Ultimul moment important a fost reprezentat de a treia intrare la boxe pentru pneuri medium, pe care Hamilton a efectuat-o în turul 52, însă totul a decurs fără probleme şi britanicul a trecut primul linia de sosire.
Locul 2 i-a revenit lui Fernando Alonso care, plecat de pe patru, l-a depăşit pe Sebastian Vettel în turul 8 şi a urcat pe locul 2 după a doua serie de opriri la boxe. Pilotul Scuderiei Ferrari a ieşit pe primul loc pe traseu în turul 33, însă Hamilton a venit puternic din spate şi l-a depăşit fără emoţii pe exterior în virajul doi.
Podiumul a fost completat de Mark Webber, care a pierdut prima poziţie la start în faţa lui Hamilton, iar ulterior a făcut o dublă rocada cu britanicul la intrările la boxe.
Sebastian Vettel a avut parte de cea mai slabă prestaţie din acest sezon. Campionul mondial a plecat de pe locul trei al grilei şi a fost depăşit de Alonso în turul 8, pentru ca ulterior să piardă o poziţie şi în faţa lui Massa la prima oprire la boxe. Pilotul echipei Red Bull a derapat pe iarbă şi a fost nevoit să scurtcircuiteze de două ori circuitul fără să obţină avantaj într-o cursă în care a comis un număr neaşteptat de mare de erori.
Totuşi, germanul a terminat pe locul patru după ce l-a devansat pe Felipe Massa la ultima intrare la boxe, care a avut loc chiar în ultimul tur al cursei.
Brazilianul a fost nevoit astfel să se mulţumească doar cu locul cinci, chiar dacă îl depăşise pe Vettel după prima serie de opriri la boxe.Adrian Sutil a terminat pe locul şase la volanul monopostului Force India, în timp ce Mercedes GP şi-a trecut în cont locurile şapte şi opt prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher.
Cei doi germani au fost implicaţi în numeroase dueluri spectaculoase în mijlocul plutonului, dar de data aceasta fără incidente. Într-unul dintre acestea a fost implicat şi Kamui Kobayashi (Sauber), care a terminat cursa pe locul nouă, urmat de Vitaly Petrov de la Renault.
Jenson Button a avut la rândul său o cursă de uitat. Plecat doar de pe locul şapte, pilotul echipei McLaren a coborât până pe 10 imediat după start, a reuşit să revină ulterior pe şapte şi să-l depăşească la jumătatea cursei pe Rosberg pentru locul şase. Totuşi, la sfârşitul turului inginerii i-au transmis să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni la sistemul hidraulic.
Alături de el au mai abandonat Nick Heidfeld (Renault), în urma unui acroşaj cu Sebastien Buemi, dar şi Vitantonio Liuzzi (Hispania) şi Rubens Barrichello, ultimul din cauza unei defecţiuni la motorul monopostului Williams.
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:34.302 în penultimul tur al cursei.
Nurburgring - Rezultate cursa:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h37:30.334 2. Alonso Ferrari + 3.980 3. Webber Red Bull-Renault + 9.788 4. Vettel Red Bull-Renault + 47.921 5. Massa Ferrari + 52.252 6. Sutil Force India-Mercedes + 1:26.208 7. Rosberg Mercedes + 1 lap 8. Schumacher Mercedes + 1 lap 9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap 10.Petrov Renault + 1 lap 11. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 13. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Kovalainen Lotus-Renault + 2 laps 17. Glock Virgin-Cosworth + 3 laps 18. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 laps 19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 laps 20. Chandhok Lotus-Renault + 4 laps Fastest lap: Vettel, 1:34.587 Not classified/retirements: Driver Team On lap Liuzzi HRT-Cosworth 44 Button McLaren-Mercedes 42 Barrichello Williams-Cosworth 23 Heidfeld Renault 10 World Championship standings, round 10: Drivers: Constructors: 1. Vettel 216 1. Red Bull-Renault 355 2. Webber 139 2. McLaren-Mercedes 243 3. Hamilton 134 3. Ferrari 192 4. Alonso 130 4. Mercedes 78 5. Button 109 5. Renault 66 6. Massa 62 6. Sauber-Ferrari 35 7. Rosberg 46 7. Force India-Mercedes 20 8. Heidfeld 34 8. Toro Rosso-Ferrari 17 9. Schumacher 32 9. Williams-Cosworth 4 10. Petrov 32 11. Kobayashi 27 12. Sutil 18 13. Alguersuari 9 14. Perez 8 15. Buemi 8 16. Barrichello 4 17. Di Resta 2
Felicitari Ferrari, ati stricat pozitia lui Massa.
Fani Vettel, e greu in pluton, nu?
Asta doar ca faceati misto de ceilalti piloti care terminau la secunde bune in spatele neamtului.
Inca o data depasiri spectaculoase contra lui Webber si Alonso. Nu credeam ca o sa spun asta vreadata ,dar bravo Massa, l-ai tinut in spate pe Vettel! Rusine mecanicilor Ferrari !
mclaren a gasit ceva care sa ii permita aprox jumatate de sutime pe tur, insa uzeaza pneurile inaintea lui ferrari
redbull termina pneurile spate inaintea celor 2 de mai sus
mercedes manca pneuri spate de numa numa, parca au facut masina pt un usor drift.
next race va rog:)
Alonso, felicitari, Massa la fel....
Oricum se vede clar faptul ca Ferrari sunt langa RBR, McLaren sunt si ei acolo.
Pacat ca nu a ploat.
Sunt fan Ferrari, dar tu zici: bv Ferrari.... ei au fost jenanti la schimbul facut de Massa, pt ca acolo au pierdut un loc important.
Inca odata bv primilor 3, au facut o cursa frumoasa!
Cei 3 au facut un adevarat show. Bravo Hamilton , Alonso si Webber. Oricare dintre cei 3 daca ar fi castigat tot ar fi ramas o cursa superba si tensionata insa de data asta poate si norocul, talentul si masina au fost de partea lui Hamilton. Vettel ...frustranta atitudinea ...dupa cum am mai spus de mii de ori ...demonstreaza ca pozitia in clasament e datorita masinii. Cei 3 de pe podiumul de astazi sunt peste el cu o clasa.
@Andrei Alexandru - Button nu este absolut deloc defavorizat ...daca ai fii urmarit p1,p2 p3 ti-ai fi dat seama ca Hamilton ca si Alonso chiar si-au setat masina bine in schimb Button la cate ture a facut nu a gasit solutia cea mai buna in setarea masinii, de la Valencia e demotivat.
Remarcabil si Petrov...s-a mentinut binisor. Poama cursei , pe langa Vettel insa detasat e Buemi...un imbecil (si nu e prima oara cand o comite)
Sa speram pentru saptama viitoare la o cursa la fel de interesanta.
Sau esti prea prost ca sa intelegi ca nu e de comparat!!?!?
nu poti judeca o masina doar dupa motor. Conteaza timpii pe tur indiferent din ce vin acestia, aerodinamica, motor, pneuri. Ferrari a dovedit si prin Massa ca e cea mai buna masina momentan, dar azi Hamilton a facut diferenta.
si tu ai neobrazarea sa il compari pe Senna cu Schumacher,asa ca poate omul sa aiba o alta parere fata de a ta,nu?Sau esti cumva dictator si nu accepti libera exprimare???
Hamilton a fost genial,sa-l depaseasca pe exterior pe alonso,iar pe Mark,imediat dupa ce a fost depasit!Cat sange rece pentru acest pilot genial!
sa nu cumva insa sa fi fost o conjunctura favorabila,cu pista rece,iar la Hungaroring sa revina dominatia RBR&Vettel!
Interesant ca la microfonul BBC,Alonso a spus ca se bazeaza pe pilotii Mclaren sa il ajute sa il ajunga pe Vettel si nu a spus Massa!Asta dovedeste ca Ferrari nu are decat un singur pilot!
Pista chiar a fost rece.
Remarca pe care am facut-o mai sus nu se lega nicidecum cu dictatura, ci cu felul de a-si arata simpatia fata de un pilot.
Daca e sa compari titlurile, da Schumi e cel mai titrat, dar nu asta e important....
Schumi are peste 50% din pilotii care au castigat titlul mondial si care sunt pe pista.
Da, sunt fan Ferrari si fan Schumi, dar nu cred ca am scris de un pilot la felul cum a scris cretinul ala cu apucaturi de stadion.
2.Masina Ferrari se descurca mult mai bine pe pista rece si e mai blanda cu pneurile decat Mclaren
3.Vettel a facut cea mai slaba cursa din acest sezon, fiind penalizat si de viteza foarte mica de pe zona DRS dezvoltata de monopostul sau, dar totusi a adunat puncte solide
4.RBR a mers ciudat, cel putin masina lui Webbera, care s-ar putea sa fii avut o mica problema pe al treilea stint
5.Desi in calificari e cea mai rapida masina, in cursa RBR sunt pe acelasi palier de viteza cu Mclaren si Ferrari, cel putin cand temperatura pistei e scazuta
6.Schumi a facut o cursa oscilanta, cu momente amintind de vechiul campion, dar si cu greseli ce l-au privat de locul 6
7.Cursa a fost castigata de pilotajul si determinarea lui Hamilton si mai putin de viteza masinii Mclaren
@bernd-monopostul Ferrari se descurca mai bine la temperaturi ale pistei mai mari, tocmai din cauza ca e mai "blanda" cu pneul intra in temperatura mai greu. Notiuni de fizica.
spune ca au doi piloti buni. Daca aveau cea mai buna masina lua toate cursele in care nu abandonau ambii piloti.