Hamilton a câştigat Marele Premiu al Canadei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lewis Hamilton a devenit duminică al şaptelea pilot care câştigă o cursă de Formula 1 în primele şapte Mari Premii ale sezonului.
Plecat de pe poziţia a doua a grilei de start, pilotul echipei McLaren a avut de îndeplinit o misiune dificilă pentru a-şi adjudeca victoria pe acelaşi circuit pe care a obţinut şi primul succes în Formula 1 în 2007.
Britanicul a revenit pe locul doi după prima intrare la boxe, însă a urcat pe primul loc după ce l-a depăşit pe Fernando Alonso, cel care reuşise să-l detroneze pe Sebastian Vettel din poziţia de lider.
Hamilton a intrat din nou la boxe în turul 51 şi, la adăpostul unor pneuri mai proaspete, a început o cursă de urmărire şi i-a ajuns din urmă pe Vettel şi Alonso într-un interval de numai nouă tururi, chiar dacă cei doi rivali ai săi au rămas pe circuit.
După ce i-a depăşit prin activarea sistemului DRS, Hamilton şi-a adjudecat prima victorie din acest sezon, în ciuda faptului că la ambele opriri la boxe a pierdut câteva fracţiuni de secundă.
În schimb, Alonso a preferat să rămână pe circuit cu pneurile soft echipate în turul 20, strategie care s-a dovedit a fi falimentară pe final, când pilotul Scuderiei Ferrari a fost cu patru secunde mai lent decât rivalii săi.
Acest lucru a bulversat complet podiumul, care a fost completat de Romain Grosjean (Lotus) şi Sergio Perez (Sauber), după ce în prima parte a cursei aceştia s-au luptat doar pentru locul cinci cu Nico Rosberg. În plus, Vettel a reuşit de asemenea să termine în faţa lui Alonso, pe locul patru, chiar dacă pe final a intrat încă o dată la boxe.
Astfel, spaniolul a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci şi a terminat cursa la numai patru zecimi de secundă în faţa lui Rosberg şi Mark Webber (Red Bull).
Kimi Raikkonen (Lotus) şi Kamui Kobayashi (Sauber) au mizat de asemenea pe o strategie cu o singură oprire la boxe, ceea ce le-a permis să pătrundă în zona punctelor şi să termine pe locurile opt şi nouă, în timp ce Felipe Massa şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Force India, Williams şi Toro Rosso nu au câştigat niciun punct, însă cea mai mare dezamăgire a fost Jenson Button.
După numeroasele probleme tehnice din antrenamente şi rezultatul modest din calificări (locul 10), pilotul echipei McLaren a terminat doar pe locul 16 după ce a efectuat un număr record de trei opriri la boxe, chiar dacă a început cursa cu pneuri soft.Pe cât de spectaculoasă a fost cursa de la Montreal, pe atât de lungă devine lista ghinioanelor suferite de Michael Schumacher. Septuplul campion mondial a fost nevoit să abandoneze în turul 45 după ce sistemul DRS s-a blocat în starea activa. Conform regulamentului, un pilot aflat în această situaţie este obligat să intre la boxe, însă germanul a trebuit să abandoneze din cauza faptului că mecanicii Mercedes nu au reuşit să remedieze defecţiunea.
Alte două abandonuri au fost trecute la începutul cursei în dreptul celor doi piloţi HRT, Narain Karthikeyan şi Pedro de la Rosa, care au suferit defecţiuni la sistemul de frânare. Lista abandonurilor a fost completată pe final şi de Timo Glock de la Marussia.
Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:15.752 în ultimul tur.
Canada - Rezultate cursă:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h32:29.586 2. Grosjean Lotus-Renault + 2.513 3. Perez Sauber-Ferrari + 5.260 4. Vettel Red Bull-Renault + 7.295 5. Alonso Ferrari + 13.411 6. Rosberg Mercedes + 13.842 7. Webber Red Bull-Renault + 15.085 8. Raikkonen Lotus-Renault + 15.567 9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.432 10. Massa Ferrari + 25.272 11. Di Resta Force India-Mercedes + 37.693 12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 46.236 13. Maldonado Williams-Renault + 47.052 14.Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:04.475 15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Button McLaren-Mercedes + 1 lap 17. Senna Williams-Renault + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Vettel, 1:15.752 Not classified/retirements: Driver Team On lap Glock Marussia-Cosworth 57 Schumacher Mercedes 34 De la Rosa HRT-Cosworth 25 Karthikeyan HRT-Cosworth 23 World Championship standings, round 7: Drivers: Constructors: 1. Hamilton 88 1. Red Bull-Renault 164 2. Alonso 86 2. McLaren-Mercedes 133 3. Vettel 85 3. Lotus-Renault 108 4. Webber 79 4. Ferrari 97 5. Rosberg 67 5. Mercedes 69 6. Raikkonen 55 6. Sauber-Ferrari 58 7. Grosjean 53 7. Williams-Renault 44 8. Button 45 8. Force India-Mercedes 28 9. Perez 37 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Maldonado 29 11. Kobayashi 21 12. Di Resta 21 13. Senna 15 14. Massa 11 15. Hulkenberg 7 16. Vergne 4 17. Schumacher 2 18. Ricciardo 2
Oricum diferenta de timp dintre ei a fost mai mica decat in 2007 (cand erau pe aceeasi masina) ceea ce ar cam insemna ca Ferrari-ul e mai rapid decat McLaren-ul. Nu va suparati, asa spun cifrele :)
Sau poate ca si-a mai revenit putin (am zis putin) Alonso fata de 2007 ...
bravo Vettel!
Un minus pentru strategia Ferrari,catastrofala,clar!
Cel mai mare minus pentru comentatorii de pe Digi,sincer,incep sa ma scoata din sarite enorm de mult,cel putin Antal mai are putin si se masturbeaza cand e vorba de Hamilton si Nicole...
In rest,subscriu la ce a scris FanF1.Se pare ca singurul pilot care e in stare sa depaseasca fara DRS si in conditii egale cu cel pe care il depaseste ramane RaikKonen.
Sincer,mi-e dor de perioada mai veche,in care pe cine-l tinea p**a,depasea daca era in stare...
Right to the face you prick!....ar fi trebuit sa stai in genuchi in fata lui Lewis prapaditule!!!
Cursa superba de la un capat la celalalt...un podium surprinzator..7 din 7.
Asta e Formula 1 din zilele astea.
Si inca ceva: cevam-as pe ea de strategie a celor de la Ferrari! Cum de la hotii de PDL-isti s-a trecut la USL care da semne pozitive asa le-as propune si celor de la Ferrari sa-i de-a d....u cat mai repede pe Massa si pe Domenicali pentru progrese majore!
Redbull si Ferrari au pierdut azi pe mana lor, iar italienilor chiar le trebuie un strateg. Au deja o masina competitiva, dar cu strategia este jale.
In rest DRS mi se pare ca faciliteaza prea mult depasirile iar despre pneuri pot spune ca nu mai inteleg care compozitie cum functioneaza... cand se fac bucati in 10 tururi, cand rezista 50....
Uneori incep s-al regret pe Miki :)))
P.s Vettel a facut cel mai rapid tur!
Da si tu un link,daca tot stii,ca eu tot pe net ma uit,nu am digi acasa,sunt pe dolce si singura varianta de o stiu e digitvonline...
Multumeste-i lu Bernie pt. spectacolul artificial de acum.2010 a fost ultimul an in care se punea accentul pe capacitatea pilotului de a depasii.
Chiar la inceputul cursei,dupa ce Massa trecuse de Rosberg,in momentul in care pe Rosberg l-a depasit si Di Resta,sustineau ca e prima depasire.Apoi au spus ca Massa a avut avantajul DRS-ului,desi acesta depasise inainte de a fi dat drumul la DRS,deci clar ca depasise fara sa foloseasca DRS-ul...
Sunt de-a dreptul penibili.
si important ,nu e de vina Ferrari pentru strategie dintotdeauna au avut 1-3 opriri in plus, si au cistigat magistral!
Poate era mai bine cu procesiunea de acum2-3-7 ani,cand cine pleca din pole,stiai ca ala si castiga cursa 80% din curse!
P.S. Am pus ghilimele pentru ca nu sunt recunoscuti ca rasa de Federatia Chinologica,asta ca sa nu iti scurt-circuitezi creierasul...
Vad ca aceste masinute uritele* din 2012 aduce surprize in rindul liderilor, imi pare că ne vom aduce aminte des despre cursele din acest an. Interesant ramine cine va fi lider in cursa urmatoare???
Au mai multe transmisiuni bune printre care si Sky (nu stiu exact in ce ordine sunt)
Oricum, mie imi place sezonul... parca parca ii mai stimuleaza si pe piloti sa puna osul la treaba... iar asta micu, Perez... nu e de ignorat... Daca a pus o echipa mare gheabja pe el, campion ajunge...
Daca Alonsito al vostru s-ar fi descurcat cu pneurile astea (le pastra mai bine, schimba cand trebuie etc) ati fi zis ca e pilotul suprem care exploateaza la maxim regulamentul si materialul de concurs .... Mai treziti-va!
Alonso nu e decat un fost norocos si atat. A luat doua titluri pe seama abandonurilor tehnice ale adversarului. Era sa il ia pe al treilea din acelasi modiv. DA acelasi. Dar cand norocul s-a dus, se zbate in anonimat. Era normal sa se intample asa. Nu mai asteptati prea multe de la el. E mai easy pentru corason :)
Singurul lucru care nu e OK e faptul ca celui care urmeaza sa fie depasit nu i se permite prea multe eschive de blocare, care oricum pana la urma pot duce la un acrosaj.
ti-ai cam explicat singur. Da, duce la acrosaj. Nu ti-ar conveni sa ai parte toata cursa numai de safety car. Un pilot lent care "se lasa greu depasit" poate face mai mult rau. Eu joc curse online pe race2play si ultimul lucru de care ai avea nevoie este un astfel de pilot care nu stie ce vrea sa faca si care iti poate ruina cursa. Una e sa blocheze si alta e sa-ti franeze in nas si sa nu mai poti evita. Un pilot bun e rapid si nu are nevoie de eschive de blocare. Din fericire totusi majoritatea pilotilor de pe race2play au simt de raspundere, acolo neexistand regula cu o singura schimbare de directie. Alonso a fost depasit pe zona de drs pentru ca asa e mai safe, dar si fara drs nu facea fata lui hamilton.
multam si scuze pentru eroare. Sepang, ok, deci o tot a fost mare loterie intr-o cursa, nu schimba cu nimic ce am vrut sa spun.
ai dreptate depasirile care se fac pe seama DRS sint artificiale...dar aerodinamica excesiva creeaza un sistem defensiv la fel de artificial masinii urmarite,cinstit vorbind,pe acesta il preferi?
a picat DRS-ul lui Shummy in sens antigravitational!!!e posibil ?