Mercedes a dominat fără emoții Marele Premiu al Marii Britanii, iar startul și cele două intrări ale Safety Car-ului pe circuit au fost singurele elemente care au produs spectacol pe circuit într-o cursă în care fanii au fost privați de depășiri spectaculoase.
Ultimele două tururi au fost însă de infarct pentru fanii Mercedes, după ce ambii piloți ai echipei au suferit pene la cauciucul stânga-față.
Lewis Hamilton a avut un start excelent și s-a distanțat relativ ușor de coechipierul său, Valtteri Bottas, în timp ce în spatele piloților Mercedes a avut loc un duel intens între Max Verstappen și Charles Leclerc. Pilotul Scuderiei Ferrari a lăsat senzația că l-a depășit pe olandez, însă pilotul Red Bull a reușit să revină după câteva viraje pe locul trei câștigat în calificări.
În spatele plutonului fruntaș, marele câștigător a fost Carlos Sainz, care a progresat până pe poziția a cincea în fața lui Daniel Ricciardo după starturile mai puțin bune ale lui Lando Norris și Lance Stroll.
În schimb, Sebastian Vettel și-a păstrat locul 10 și chiar a avut o scurtă ieșire în decor. La finalul primului tur, Alexander Albon s-a acroșat cu Kevin Magnussen, iar pilotul celor de la Haas a abandonat și a rămas într-o poziție periculoasă, motiv pentru care Safety Car-ului a intrat pe circuit.
Intrare prematură la boxe după accidentul lui Kvyat
În turul 13, Daniil Kyat a abandonat după ce a ieșit în decor.
Aparent, pilotul Scuderiei Toro Rosso a pierdut controlul volanului pe bordură, monopostul s-a izbit de barierele de protecție, iar comisarii au trimis Safety Car-ul pe circuit.Echipele au profitat de oportunitate pentru a-și chema piloții la boxe, iar toți piloții au mizat pentru pneuri hard. Singurul pilot care a mai rămas pe circuit a fost Romain Grosjean, care a urcat astfel până pe 5.
Niciun duel la varf dupa turul 18
Cursa s-a reluat în turul 18, iar Sainz și Norris au reușit rapid să treacă de Ricciardo și să ajungă astfel pe locurile 6 și 7.
Ulterior, Hamilton s-a distanțat la 2 secunde de Bottas, în timp ce următorii clasați și-au creat avansuri de peste 10 secunde, astfel că duelurile la vârf au lipsit cu desăvârșire.
În acest context, în ultimele două treimi ale cursei, singura pata de culoare a fost determinată de Grosjean, care a fost depășit de Ricciardo și Stroll atunci când pneurile sale s-au uzat cu 15 tururi înainte de final.
Pilotul Haas a intrat la boxe, a revenit în coada plutonului, iar acest lucru i-a permis lui Vettel să intre în top 10. Totuși, Pierre Gasly l-a depășit în scurt timp, astfel că pilotul Ferrari a coborât din nou pe 11.
Coșmar pentru Mercedes în ultimele două tururi
Cursa se îndrepta spre un final anticipat încă din turul 18, însă cu numai două tururi înainte de final Bottas a suferit o pană la pneul stânga-față și a ajuns cu greu la boxe.
Verstappen și Leclerc l-au depășit cu ușurință pe pilotul finlandez, iar pilotul celor de la Red Bull a decis să profite de avansul consistent pentru a intra la boxe.
Olandezul a optat pentru softuri cu care avea să stabilească cel mai bun timp în cursă și să câștige punctul bonus, însă probabil nu ar fi optat pentru o astfel de strategie dacă ar fi știut că și Hamilton urma să aibă pană.În ultimul tur, tot pneul stânga-față a cedat și pe monopostul lui Hamilton, iar britanicul s-a chinuit să ajungă la linia de sosire. Avansul sau de jumătate de minut în fața lui Verstappen a fost suficient pentru ca britanicul să obțină a 87-a victorie din carieră.
Astfel, Verstappen s-a mulțumit doar cu locul doi, în timp ce podiumul a fost completat de Leclerc, care nu a ieșit deloc în evidență pe parcursul cursei. Următoarele locuri au fost ocupate de Ricciardo, Norris și Ocon, urmați de Gasly, Albon și Stroll, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost obținut de Vettel.
Cei de la Mercedes probabil s-au plictisit si au incercat sa ne trezeasca din somn. E posibil ca fara cele doua masini de siguranta Mercedes sa fii avut spre sfarsit o diferenta mai mare fata de Verstappen si sa nu aiba nevoie sa se joace cu nervii unora.
In rest, cu mici exceptii cursa a fost cumplit de plictisitoare.
Bravo Ham!
Eu unul ma bucur mult pentru Ricci, care mai avea nevoie de o pana in fata sa si termina pe 3 (imi lipseste o sampanie servita direct din gheata pe podium - poate la anul) .
ecartul real insa intre Benz si restul lumii starneste insa numai ingrijorare si din pacate constat ca si-o oarecare resemnare, is convins ca desfasurarea fara niciun fel de incident a cursei genera un avans de cel putin un minut celor din Brackley iar Ferrari trebuia sa suporte azi umilinta de a nu se afla cu ambele monoposturi SF1000 in acelasi tur cu invingatorul...
fuori Binotto!
vergogna Elkann!
Schimbând acum direcția, mi-l imaginez pe Costel cu ce poftă a răsuflat după ce Bottas i-a oferit neamțului pe tavă locul 10, altfel rezultatul ar fi contrazis laudele aduse ieri idolului său. :)))
O întrebare aș avea, legat de Bottas: mi s-a părut mie sau aflat în pană în ultimele 2 tururi n-a vrut să intre la boxe să-și schimbe pneurile? O mare prostie numesc asta!
Atat Bottas cat si Hamilton au avut unul din pneurile fata degradate (in engleza ii zice "blistering", habar nu am cum ar fi in romana). In plus de asta Bottas a avut si vibratii, probabil cauzate tot de degradarea pneului fata. Mercedes a riscat cu ambii piloti si era sa piarda totul. Nu am inteles de ce nu l-au bagat la boxe pe Hamilton dupa incidentul lui Bottas si mai ales dupa ce Verstappen intrase si el cu un tur inainte.
In ceea ce priveste regulamentul, el trebuie aprobat de toate echipele.
Ca se potriveste mai bine pentru Mercedes, asta nu e vina lor, De ani buni concurenta nu a fost in stare sa aduca o masina aproape de ce au germanii. Probabil exceptia a fost 2018 cand Ferrari a avut un monopost foarte aproape de Mercedes, dar pe Vettel nu l-au tinut nervii, iar pe urma Ferrari a considerat ca e bine sa-l indeparteze pe Arrivabene ca sa-l aduca pe Harry Potter, iar rezultatele se vad.
SF1000 = GP2 car !!!
Insa stim ca lucrurile stau altfel si acest lucru se va vedea in cursele urmatoare, chiar pe acelasi circuit.
@Costel, de ce "SF1000 = GP2 car !!!" , fiindcă Leclerc obține un alt podium iar Vettel...? Măi omule,
Nu mai fi morocănos
Ba mai mult: orgolios
Tu printr-o falsă mândrie
Dai dovadă de prostie!
Nea Costele, nea Costele, să compari matale un imberb, de doi ani în F1, cu unul de 12-13 ani acolo și cu patru titluri ? Să-mi spui că imberbul a terminat calificările la o sec. de ăla de 36 ani, când șampionu' lu' matale a terminat la două ? Să mai vorbim de cursă ? Mă dezamăgești nea Costele, mă dezamăgești așa de tare ...
Cu aceeasi masina Leclerc ii rupe dosu Isoldei.....a fost exact ca un jalon.
Alonso e din alt aluat, nu e nici Kimi ici Vettel. De Vettel nu mai spun nimic. Sunt convins ca la anul spaniolul isi va arata clasa. Daca va avea si ceva masina.
După aprox.10tururi de la steagul verde dat după al 2-lea SafetyCar, nu aveam decât să mă uit decât la timpii piloților aflați la minim.o sec.față de celălalt, așa că depășiri sau măcar amenințări unul față de celălalt nu existau, doar Mercedes îmbunătățeau recordul pistei în regim de cursă. Spectacol numește FIA asta?
Alonso e fix materialul de pilot obisnuit. Varsta nu iarta pe nimeni iar Alonso nici macar nu a fost vreodata cel mai rapid. Au fost ori Schumacher ori Hamiton si chiar si altii peste valoarea lui. Ocon nu are valoarea lui Ricciardo sau Rosberg dar tot nu-l vad bine pe Alonso anul viitor.
Varsta nu conteaza prea mult in actuala F1. Ceea ce conteaza este motivatia si talentul cu adevarat in stare pura. Alonso le are din belsug. Cred ca este cel mai puternic pilot pe care l-am vazut eu in F1 dupa Schumacher. Ca motivatie la 40 il intrece insa pe german. Ca Schumi avea deja 7.
"Ai la tinereţe
Fete şi putere,
Iar la bătrâneţe
Numai bani şi-avere."-Goethe
cu toata consideratia,
da' subiectivismu-i atroce la matale, la varsta imberbului monegasc protejat pe AM mai abitir ca toate moastele ortodoxiei laolalta altii erau deja campioni mondiali in F1, altii aveau victorii incontestabile obtinute fara ajutor extern(coechipier, clementa excesiva a comisiei tehnice) iar faptul ca Leclerc reprezinta in opinia multor *docti* de pe AM, asta inca de la debutul lui 2019, atat prezentul cat si viitorul luminos al Ferrari iar vettel bifeaza evident numa' postura de trecut pentru Maranello ma face sa reafirm ceea ce-oi spus intr-un articol din 13.07.2020 si pe care dumneata "l-ai ocolit" precum necuratu ocoleste tamaia....asta fiindca pur si simplu nu te avantaja....
Dom' DAV, asta-i varsta cand ti-asumi riscuri, asta-i varsta optima cand flamanzesti dupa performanta, asta-i varsta potrivita sa oferi absolut totul F1.........nu aceia la peste treizeci de ani cand apar copii si prioritatea ii reprezentata de achizitia rechizitelor.........
Dom' DAV, nu-i cazul sa-mi mai raspunzi, is cu toata convingerea ca esti de acord cu ce-oi spus eu, is absolut convins ca amandoi dorim binele Ferrari si fiecare dintre noi contribuie cu ce detine mai bun la indeplinirea obiectivelor marete pentru cei din Maranello
nu va pun la indoiala afirmatiile taman azi dar va spun ca astept cu nerabdare evolutiile lui Alonso la 40 de ani in 2021 la Renault, sperand inca de pe acum ca spaniolul sa nu-nceapa sa invoce nu mai tarziu de februar viitor acea inferioritate vadita a materialului de concurs francez pe deja prea multe paliere dupa 5 sezoane rusinoase de prezenta in F1 cu echipa de uzina, masuratorile realizate sambata de un fonometru la Silverstone consfintind faptul ca cei din Viry-Chatillon poseda un deficit de cca 37 CP comparativ cu cei din Brixworth, japonezii is la -28 CP iar Ferrari la valoarea de "numai" -42 CP
gresesti major, Bottas o avut pana in turul 50 in virajul 3, trebuind astfel sa se tarasca aproape intreg turul pe 3 roti in timp ce hamilton o avut pana in turul 52, ultimul, in zona virajului Woodcote, asadar nu-i nicio greseala de strategie
Al doilea trofeu este decernat de Royal Automobile Club. Este decernat in FIECARE an, castigatorului marelui premiu din Marea Britanie. Asa ca nu e Hamilton mai special din punctul asta de vedere.
N-am sa intru cu tine in polemica vizavi de rasism pentru ca am vazut care iti e parerea si e o pierdere de vreme. Dar daca tu crezi ca spusele unui om (in speta de fata, un jucator de baschet) este similar cu adevarul, sau daca ai impresia ca avand bani schimba discriminarea sau nu, atunci ma mir cum de nu mi-ai dat un citat din marele om politic, Kanye West.
O cursa frumoasa
Arsene Boca a terminat la ani lumina fata de idolul tau Vitelus