Misiunea pilotului Mercedes a fost uşurată însă de ratarea startului din partea lui Kimi Raikkonen, care a coborât de pe doi pe ultimul loc într-un interval de numai câteva secunde, ceea ce i-a permis coechipierului său Sebastian Vettel să treacă în faţă.
Poziţionat pe grilă chiar în spatele lui Raikkonen, Nico Rosberg a pierdut timp preţios după ce a fost nevoit să-l ocolească pe pilotul Scuderiei Ferrari prin partea dreaptă, iar Felipe Massa, Valtteri Bottas (ambii Williams) şi Sergio Perez (Force India) l-au devansat pe german. Rosberg l-a depăşit însă pe Perez în turul doi şi a reuşit să se apropie ameninţător de Bottas, însă tentativele sale de depăşire nu au dat rezultate. Între timp, Raikkonen a urcat în zona punctelor până în turul cinci.
Rosberg, de la agonie la extaz şi înapoi la agonie
La fel ca anul trecut, piloţii au optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe în cadrul căreia au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium între tururile 18-28. Hamilton şi-a consolidat poziţia de lider în faţa lui Vettel, însă marele câştigător a fost Rosberg, care a reuşit să treacă de ambii piloţi de la Williams şi să urce astfel pe poziţia a treia, în ciuda avertismentelor primite de la boxe cu privire la o supraîncălzire a pneurilor.
În a doua jumătate a cursei, Hamilton şi-a extins suficient de mult avansul în faţa lui Vettel pentru a putea intra din nou la boxe fără probleme în caz de nevoie, iar echipa a insistat de două ori ca britanicul să forţeze cât mai mult, fără să-i explice pilotului care este motivul. Acesta şi-a îndeplinit însă datoria fără întrebări şi nu a avut emoţii să treacă primul linia de sosire.
Între timp, Rosberg a încercat să recupereze diferenţa de 4.5 secunde care îl separă de Vettel. Germanul s-a apropiat la mai puţin de două secunde de Vettel, însă nu a mai avut nevoie de un atac decisiv, întrucât motorul monopostului lui Rosberg a luat foc cu numai două tururi înainte de finalul cursei. În urma incidentului, Rosberg are acum un deficit de 53 de puncte în clasamentul general, în timp ce Vettel a profitat de oportunitate pentru a urca pe treapta a doua a podiumului.
Mercedes, investigată pentru presiunea în pneuri
Important! FIA a anunţat că Mercedes este investigată de comisarii de cursă pentru că Hamilton şi Rosberg au avut o presiune în pneuri mai mică decât cea stabilită de Pirelli.
Hamilton a fost instruit de la boxe să-şi construiască un avans cât mai mare cu scopul de a rămâne pe prima poziţie în cazul în care va primi o penalizare standard de 25 de secunde în clasamentul cursei. Avansul britanicul în faţa lui Vettel a fost de 25.042 secunde. Chiar şi aşa, el riscă să piardă victoria dacă va fi exclus din clasamentul cursei.Update: FIA nu a luat nicio masură impotriva lui Hamilton.
Podium nesperat pentru Massa
După intrarea la boxe, Massa şi Bottas nu au avut nicio şansă să-şi îmbunătăţească poziţiile în clasament, mai ales că Rosberg defila la aproximativ 13 secunde în faţă. Abandonul surprinzător al lui Rosberg le-a permis însă lui Massa şi Bottas să urce pe locurile trei şi patru şi l-a determinat pe brazilian să afirme că "este prea bătrân pentru asta".Raikkonen a revenit pe circuit pe locul nouă după unica intrare la boxe, însă i-a depăşit treptat pe Marcus Ericsson (Sauber), Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Force India) pentru a urca pe locul şase, transformat în cinci după abandonul lui Rosberg.
Finlandezul a fost urmat de Perez şi Hulkenberg, în timp ce Daniel Ricciardo a reuşit să termine pe locul opt o cursă începută pe penultima poziţie după numeroase penalizări suferite din cauza dublei schimbări a motorului. Australianul a fost avantajat şi de o strategie inedită, întrucât a început Marele Premiu cu pneuri medium înainte de a trece pe cauciucurile soft pentru finalul etapei. Ultimele două locuri în puncte le-au revenit lui Ericsson şi Daniil Kvyat, după ce ultimul dintre ei a plecat doar de pe locul 18.
Toro Rosso a încheiat la graniţa punctelor cu Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen urmaţi de Nasr, în timp ce McLaren şi-a trecut în cont doar un loc 14 prin Jenson Button. Ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.
Pe lângă Rosberg, au mai abandonat Fernando Alonso (s-a retras la boxe cu problemele la frânele monopostului McLaren), dar şi cei doi piloţi Lotus, Romain Grosjean şi Pastor Maldonado, care au suferit defecţiuni tehnice la motor în primele tururi.
Italia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Tururi |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 53 |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 53 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 52 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 52 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 52 |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 52 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 52 |
13 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 52 |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 52 |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 51 |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 51 |
17 | Nico Rosberg | Mercedes | 50 |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 47 |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 |
Clasament general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 252 |
2 | Nico Rosberg | 199 |
3 | Sebastian Vettel | 178 |
4 | Felipe Massa | 97 |
5 | Kimi Raikkonen | 92 |
6 | Valtteri Bottas | 91 |
7 | Daniil Kvyat | 58 |
8 | Daniel Ricciardo | 55 |
9 | Romain Grosjean | 38 |
10 | Sergio Perez | 33 |
11 | Nico Hulkenberg | 30 |
12 | Max Verstappen | 26 |
13 | Felipe Nasr | 16 |
14 | Pastor Maldonado | 12 |
15 | Fernando Alonso | 11 |
16 | Carlos Sainz | 9 |
17 | Marcus Ericsson | 9 |
18 | Jenson Button | 6 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 451 |
2 | Ferrari | 270 |
3 | Williams/Mercedes | 188 |
4 | Red Bull/Renault | 113 |
5 | Force India/Mercedes | 63 |
6 | Lotus/Mercedes | 50 |
7 | Toro Rosso/Renault | 35 |
8 | Sauber/Ferrari | 25 |
9 | McLaren/Honda | 17 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
http://www.automarket.ro/formula1/raikkonen-rezultatele-din-calificri-reprezint-o-mare-surpriz-65585.html
P.S. Cred ca aici s-au cam terminat ambele campionate dar cred ca o sa mai fie curse interesante in acest sezon, dar nu cred ca vor schimba ordinea in clasament.
Oare va primi Ham penalizare?
Ba da ma afteaza, sa ii vedem pe infectii aia in combinezon rosu castigatori la masa verde.
De ce au lasat presiuniea mai mica in pneuri? Simplu, un start mai bun.
Nu este nici un secret ca odata plecat in fata, cioara vopsita nu mai poate fi oprit de nimeni.
Mare pacat ca lui Raikonen nu i-a cuplat ambreajul si a ajuns pe ultimul loc.
@Mclaren_Mircea_1984 - hahahahahah, nu plange prietene, dupa cum ti-am mai spus, probabil in vreo 3-4 ani McLaren o sa reuseasca sa faca cel putin 1 punct pe cursa, apropo, nu ai articulat corect ultima propozitie 'Domnule Inginer'. Corect era 'Nu se poate sa LE DEA VICTORIA CELOR DE LA FERRARI'
Defapt, nu merita sa te corectez, gramatica ta e ca si echipa McLaren =)
Pana la disparitie carnii de pe oase pe pamantul acesta voi fi un diavol plin de ura contra Ferrari. Nu e loc de ratiune, ci doar de incrancenare fanatism su ura neagra chiar daca si lumea se va sfarsi.
Feraristii!
Manelistii!
Kimi a ajuns ultimul dupa primul viraj, nu pe locul 14
Cel puțin curioasă, dar simpatică în încrâncenarea ei, frustrarea dusă la extrem a unor tipi, gen "sa" și "Mircea_1984", măi fraților, ar trebui să vă obișnuiți cu turul în urmă, la anul vă bat și Marussia, mai ales că-și trag motoare Mercedes !
E clar ca Vetel merita victoria deoarece Lewis era prea departe ca sa mai fie luat in calcul.
Sper sa nu ajungem la mese verxi in natura moarta rosie si argintie!
Multumesc.
esti penibil/penibila
du-te fa-i un copil la Hamilton si lasa-ne in pace!