Speranţele lui Hamilton de a reduce diferenţa de 29 de puncte care îl separau de Rosberg în clasamentul general păreau năruite după un start dificil în care a coborât de pe primul pe al patrulea loc din cauza unei defecţiuni tehnice. Britanicul a reuşit însă rapid să recupereze terenul pierdut prin depăşirile succesive asupra lui Kevin Magnussen (turul 5) şi Felipe Massa (turul 10) şi a revenit la numai două secunde în spatele lui Rosberg la finalul unicei intrări la boxe pentru echiparea cu pneuri hard.
Deşi inginerul de cursă i-a transmis să se menţină la două secunde în spate pentru a iniţia un atac abia spre finalul cursei, Hamilton a redus rapid diferenţa, însă fanii au fost privaţi de un nou duel roată la roata.
În turul 29, Rosberg a frânat prea târziu în prima şicană şi a fost nevoit să ocolească pancartele de carton amplasate pe drumul alternativ, la fel cum procedase şi în turul 9. De data aceasta, cele două secunde pierdute din cauza greşelii i-au permis lui Hamilton să treacă în frunte. Britanicul şi-a consolidat rapid poziţia cu un avans de aproximativ patru secunde, a avut un final liniştit de cursă şi a trecut primul linia de sosire în faţa coechipierului său. Astfel, avansul lui Rosberg din clasamentul general s-a redus la 22 de puncte cu şase curse înainte de final.
Cursă cu peripeţii pentru Bottas
Williams şi-a adjudecat locurile trei şi patru, însă cei doi piloţi ai echipei şi-au inversat poziţiile faţă de sesiunea de calificări. Felipe Massa a avut parte de un start dificil în care a fost depăşit de Kevin Magnussen, însă şi-a recăpătat rapid locul trei, pe care ulterior l-a păstrat până la finalul cursei.
Coechipierul său Valtteri Bottas a fost unul dintre piloţii care s-au remarcat cel mai mult pe parcursul cursei.
În ziua în care şi-a prelungit contractul pentru 2015, finlandezul a ratat complet startul şi a coborât de pe locul trei pe 10, pentru ca apoi să înceapă o cursă de recuperare în cadrul căreia i-a depăşit pe Sergio Perez, Fernando Alonso, Jenson Button şi Magnussen.A pierdut din nou trei locuri imediat după revenirea de la boxe, însă în a doua parte a cursei istoria s-a repetat şi i-a depăşit succesiv pe Magnussen şi Sebastian Vettel pentru a termina pe locul patru, în spatele coechipierului său.
Ricciardo, o nouă cursă bună în detrimentul lui Vettel
Daniel Ricciardo a fost celălalt pilot care s-a remarcat la Monza prin depăşiri. Pilotul echipei Red Bull a căzut la start de pe nouă pe 11, iar după primul stint ajunsese pe locul 10. De aici a început însă o serie impresionantă de depăşiri în ciuda motorului Renault mai slab decât cel al rivalilor de la Mercedes sau Ferrari.Rând pe rând, australianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen, Button, Perez şi Magnussen pentru a ajunge chiar în spatele coechipierului său, Sebastian Vettel. După un duel relativ echilibrat, Ricciardo a reuşit să-l depăşească pe german printr-o manevră surprinzătoare şi a obţinut locul cinci, cu Vettel pe locul şase.
Magnussen a terminat cursa pe locul şapte, însă a primit o penalizare de cinci secunde pentru că l-a forţat pe Bottas în afara primei şicane în timpul unui duel. Secundele s-au aplicat la finalul cursei în clasament, astfel că danezul a coborât până pe locul 10. De această situaţie au profitat Perez, Button şi Raikkonen, care au încheiat pe locurile 7-8-9.
Fernando Alonso ar fi putut obţine o clasare în poziţiile inferioare care aduc puncte, însă spaniolul a fost nevoit să abandoneze în turul 29 din cauza unei defecţiuni tehnice apărute la finalul liniei drepte de start-sosire. Cel mai probabil, cutia de viteze a monopostului a rămas blocată într-o treaptă superioară, iar pilotul nu a mai putut aborda şicana. Acesta a fost primul abandon mecanic suferit de Alonso după Marele Premiu al Malaysiei din sezonul 2010.
Pe lângă Alonso a mai abandonat şi Max Chilton (Marussia), în timp ce Hamilton şi-a trecut în cont şi cel mai rapid tur de circuit, după ce a fost cronometrat cu 1:28.004 în turul 29.
După cursă, comisarii vor investiga şi un incident petrecut între Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez, însă verdictul nu va avea o influenţă majoră asupra clasamentului final, întrucât cei doi au terminat pe locurile 16 şi, respectiv, 19.
Marele Premiu al Italiei - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | Nico Rosberg | Mercedes |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
8 | Jenson Button | McLaren/Mercedes |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
10 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes |
11 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
13 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault |
15 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari |
16 | Romain Grosjean | Lotus/Renault |
17 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault |
18 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari |
19 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari |
20 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault |
- | Fernando Alonso | Ferrari |
- | Max Chilton | Marussia/Ferrari |
Clasamentul pilotilor:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Nico Rosberg | 238 |
2 | Lewis Hamilton | 216 |
3 | Daniel Ricciardo | 166 |
4 | Valtteri Bottas | 122 |
5 | Fernando Alonso | 121 |
6 | Sebastian Vettel | 106 |
7 | Jenson Button | 72 |
8 | Nico Hulkenberg | 70 |
9 | Felipe Massa | 55 |
10 | Kimi Raikkonen | 41 |
11 | Sergio Perez | 39 |
12 | Kevin Magnussen | 38 |
13 | Jean-Eric Vergne | 11 |
14 | Romain Grosjean | 8 |
15 | Daniil Kvyat | 8 |
16 | Jules Bianchi | 2 |
17 | Adrian Sutil | 0 |
18 | Marcus Ericsson | 0 |
19 | Pastor Maldonado | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | 0 |
21 | Max Chilton | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | 0 |
Clasamentul echipelor:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 454 |
2 | Red Bull/Renault | 272 |
3 | Williams/Mercedes | 177 |
4 | Ferrari | 162 |
5 | McLaren/Mercedes | 110 |
6 | Force India/Mercedes | 109 |
7 | Toro Rosso/Renault | 19 |
8 | Lotus/Renault | 8 |
9 | Marussia/Ferrari | 2 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Caterham/Renault | 0 |
Button o mare varza ca de obicei,
Ferrari ......... dezastru,
A fost o cursa frumoasa, cu dueluri interesante. Se pare ca Magnussen se transforma in Magdonado. Nu se invata minte. Ar fi trebuit totusi sa faca oprirea si pierdea vreo 30 de secunde, ajungand pe locurile 13-14. Asa ce rost are acea penalizare?
Vettel a fost in alta cursa. Nu are nici o scuza pentru faptul ca-l bate Ricciardo.
Oare cum vrea Rosberg sa fie campion daca nu e in stare sa franeze cum trebuie? Nu sunt rautacios, dar alea sunt greseli de GP2, cum a gresit si la Spa. Isi doreste titlul, a avut curse bune, dar Hamilton ii este superior vizibil si o demonstreaza pe circuit. Nu cred ca Rosberg ar fi avut sanse sa castige cursa. Britanicul a fost mereu mai rapid.
Public de la Monza ramane acelasi. Nu inteleg de ce Hamilton si Rosberg se agitau, dar oamenii aia il aplaudau pe Massa, la un moment dat ii strigau si numele :)) Daca era un ferrarist pe podium, toti ceilalti ar fi fost huiduiti.
Si prostanacii de la Dolce raman prostanaci. Sunt ca niste adolescenti aflati la pubertate care si-au facut radio pe internet si vorbesc ca sa nu adoarma. Mai bine ar adormi, cursele ar fi mai frumoase. Cum naiba sa spui "Monza" in loc de "Monța„ sau „Măclaren”? Si numeroase greseli catastrofale. Prostanaci. Ba, n-ai cu cine, ba! Niste tarani.
Hamilton foarte rapid si cam asta e diferenta intre ei cand nu se intampla incidente. Felicitari pentru el, pentru modul in care a condus dar rusine pentru modul in care s-a comportat la finalul cursei, nici macar putin respect fata de Ros, a stat mereu cu spatele la el. Asa ceva nu se face e pur si simplu rusinos, lipsa de respect fata de cineva pe care il intalnesti aproape in fiecare zi.
In rest, felicitari Massa! Care acum, cand nu mai este locotenentul lui Alonso, poate in sfarsit pilota pentru el.
2013 vreti sa spuneti... :)
Va fa in culo Ferrari a te in Italia :))
suspect iarasi mecanicul care zicea sa atace la sfarsit...e clar ca echipa e contra. nasol aiurea si cam trist pt ham
cam specialisti nemtii astia in campioni de carton' dupa cismar, vitel vine si rosenfeld...popor parolist, cinsti, onest- pe care-l admira toata europa
:(
Dar sa fii atat de tamp sa crezi ca un pilot poate deveni campion mondial, de 4 ori... doar asa printr-o conjuctura, inseamna ca trebuie sa fii frustrat rau!
Nu stiu cum ai fi vazut tu depasirea aia...probabil ca Vettel trebuia sa se dea pe dreapta si sa faca si semn cu mana ca poate trece Rici. Nu stiu daca ai observat (in cazul in care te uiti la curtsa ca sa si pricepi ceva) ca Vettel a pierdut teren constant pana la venirea lui Ricciardo, apoi brusc a ramas pe pozitie, fara sa mai piarda vreun loc.