Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna de pe legendarul circuit de la Imola a oferit telespectatorilor o cursă pe alocuri palpitantă, cu depășiri în lupta pentru podium și abandonuri surprinzătoare în rândul protagoniștilor.
Valtteri Bottas a plecat bine din pole position, în timp ce Max Verstappen a urcat pe locul doi după ce l-a depășit pe Lewis Hamilton imediat după start.
Daniel Ricciardo a trecut la rândul său de Pierre Gasly pentru locul 4, în timp ce amândoi au trecut de Charles Leclerc, care a fost retrogradat astfel pe locul 6. În spatele monegascului s-a instalat Alexander Albon, în timp ce restul piloților din top 10 și-au păstrat pozițiile.
Antonio Giovinazzi a avut un start excelent în care a progresat de pe ultimul loc până pe 14 după ce l-a depășit inclusiv pe Sebastian Vettel. Clasamentul a rămas neschimbat până în turul 9, atunci când Gasly a fost chemat la standuri pentru a se retrage din cursă din cauza unei "probleme terminale" care nu a fost detaliată de ingineri.
PNEURI HARD DUPĂ PRIMA INTRARE LA BOXE
Ulterior, la câteva tururi distanță, piloții care au început cursa cu pneuri soft, și anume cei clasați pe grilă între locurile 4 și 10, au intrat la boxe și au optat în mare parte pentru anvelope hard.
Tot pentru pneuri hard a optat în turul 19 și Verstappen, primul dintre piloții din top 3 care au luat startul cu anvelope medium.
Pilotul celor de la Red Bull a fost urmat imediat de Bottas cu o strategie similară, în timp ce Hamilton a mai rămas pe circuit până în turul 32.HAMILTON DEVINE LIDER DUPĂ OPRIREA LA BOXE
Britanicul a avut astfel oportunitatea să-și extindă avansul la peste 28 de secunde, în contextul în care un pilot pierde circa 27 de secunde la trecerea pe la boxe. În plus, Hamilton a intrat la boxe exact în momentul în care comisarii au anunțat un Safety Car Virtual generat de un abandon al lui Esteban Ocon.
Astfel, Hamilton a revenit pe circuit cu pneuri hard pe prima poziție cu un avans de 4 secunde în fața lui Bottas și Verstappen, reușind să câștige două locuri datorită unei strategii mai bune.
COȘMAR LA BOXE PENTRU VETTEL, VERSTAPPEN TRECE DE BOTTAS
Vettel a intrat de asemenea la boxe în turul 42, într-un moment în care urcase până pe poziția a patra. Mecanicii Ferrari au avut însă dificultăți la montarea pneului dreapta-față, iar germanul a pierdut peste 10 secunde din această cauză și a revenit pe circuit doar pe locul 14.
Între timp, în fruntea clasamentului, Hamilton și-a construit un avans de peste 13 secunde. Insistențele lui Verstappen au dat roade în turul 43, când Bottas a comis o nouă greșeală în virajul Rivazza, a ieșit în decor, iar pilotul Red Bull a profitat pentru a urca pe locul doi.
VERSTAPPEN, ABANDON TEHNIC
Cu numai 11 tururi înainte de final, Verstappen a suferit o aparentă explozie la pneul dreapta-spate și a fost nevoit a abandoneze. Comisarii au trimis Safety Car-ul pe circuit, iar Bottas și Hamilton au intrat la boxe pentru pneuri soft, pentru ca după numai un tur George Russell să comită o greșeală și să abandoneze.
Cursa s-a reluat cu numai 6 tururi înainte de final, iar Hamilton și Bottas au rămas pe primele două locuri în fața lui Ricciardo.
Hamilton a avut practic de îndeplinit o simplă formalitate pentru a trece primul linia de sosire în fața coechipierului său, ocazie cu care Mercedes a devenit matematic campioană la constructori pentru a șaptea oară consecutiv, un record absolut în Formula 1.
În schimb, misiunea lui Ricciardo de a obține al doilea podium al anului a fost dificilă, în contextul în care Kvyat a ajuns de pe locul 7 pe locul 5 la reluarea cursei și apoi l-a depășit și pe Leclerc, în timp ce Albon a comis o greșeală și a ieșit din zona punctelor.
Leclerc s-a mulțumit astfel cu locul 5 în fața lui Perez (Racing Point) și a celor doi piloți McLaren, Sainz și Norris. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Alfa Romeo prin Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi.
IMOLA: REZULTATE CURSĂ:
P.S. Ne-a frecat atâta pe icre încât ne-am plictisit de victoriile lui și fie nu vrem să mai auzim de ele fie să nu le acceptăm (știm noi de ce).
Ricciardo trebuie sa multumeasca celor de la Riping Point pentru podium. Anul asta este o constanta: SC + Riping Point = cursa stricata pentru Perez. Nu stiu daca Riping Point o face intentionat sau sunt cei mai praf strategi. Pacat ca nu-i ofera sansa mexicanului sa se desparta de f1 cu un podium meritat.
Red Bull il pastreaza pe Albon sau vine Hulkenberg. Verstappen si fanii lui toxici nu-l vor pe Checo. Se pare ca Max nu-i atat de curajos pe cat il cred unii. Hamilton spre deosebire de Max nu-si alege colegii de echipa. Putea si el sa-i convinga pe cei de la McLaren sa nu-l aduca pe campionul Button in 2010. Hamilton>Verstappen
Adică tu ce vrei să-mi spui, că ăia de la Merc nu știau ca pneurile medii țin 30-32 de ture ? Că au aflat asta imediat după ce l-au băgat pe Bottas la schimb ? Mă da' cât de orb și fanatic poți fi ca să nu vezi că asta a fost strategia să-l scoată în față pe șampion ! Și dacă n-ai fi stat blegit în admirație și ai fi fost atent, ai fi auzit cum i s-a comunicat șampionului de la boxe, că i se lungește stintul. Imediat după ieșirea lui Bottas !
Offf, chiar nu știu de ce mai uzez tastatura de pomană, ori tu ori nea Costel, tot aia, "talibani" în stare pură !
.
De exemplu la alergare creezi aceleasi conditii pentru toti si masori cine ajunge primul.
In F1 concurzi cu masini (foarte) diferite ca perfomanta.
Poti de exemplu sa-l compari cu Botas si sa constati ca e mai bun.
Dar sa-l compari cu Leclerc de exemlu e aproape imposibil pentru ca ei concureaza cu masini (foarte) diferite ca performanta.
Bottas fiind primul dintre pilotii Mercedes in cursa asta, a avut prima optiune in ceea ce priveste intrarea la boxe. Partea lui de garaj a considerat ca daca Verstappen a intrat la boxe cu un tur inainte, ei trebuie sa faca acelasi lucru pentru a nu fi depasiti. Bottas are toata libertatea din lume daca vrea, sa nu intre la boxe atunci cand vor mecanicii. Lucru de altfel demonstrat azi in cazul lui Hamilton care a refuzat sa intre atunci cand i s-a cerut. Mai mult decat atat, Bottas a avut probleme cu masina inca din turul al doilea de cand a prins niste bucati dintr-una din masinile de s-au lovit la inceput, bucati care una ca i-au deteriorat ceva la aerodinamica undeva sub masina plus ca alte parti au fost prinse in difuzoare.
Probabil ca si faptul ca Vettel a avut probleme cu pneul dreapta fata, face parte din aceeasi monstruoasa coalitie.
La Sky era si o discutie in timpul cursei intre comentatori si Christian Horner despre pozitia imposibila in care era Max pentru ca in functie de cand intra la boxe putea sa acopere doar unul din pilotii Mercedes si celalalt putea sa mearga mai mult pe primul set de pneuri.
In rest cursa a fost cumplit de plictisitoare cu foarte mici exceptii.
Felicitări Mercedesului pentru ştacheta de competitivitate care au reusit să o atingă şi să o menţină din 2014 încoace.
Felicitări.
Cam asta e diferenta intre un campion si unul pus intr-o racheta. Nu inseamna ca Hamilton nu e un pilot bun, inseamna doar ca nu va fi niciodata in categoria lui Schumacher, Senna, Prost, Alonso etc. Hamilton e in categoria lui Vettel si Rosberg.
Cel mai bun lucru din cursa asta e podiumul Renault, la doar 14 secunde de Hamilton. Daca Renault reuseste sa mai imbogateasca putin masina, in 2021 s-ar putea sa prinda mult mai multe podiumuri sau chiar sa se bata la victorii.
Masinile de F1 sunt niste jucarii complexe si daca ti se avariaza ceva la aerodinamica asta poate avea efecte secundare la diferite componente ale masinii IN TIMP.
Pentru mai multe informatii:
https://www.motorsport.com/f1/news/bottas-vettel-debris-imola-gp/4902368/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-6
Mai mult decat atat, in timpul cursei au fost convorbiri intre boxe si Bottas in legatura cu problemele cauzate de bucatile rupte din monopostul lui Vettel.
Mercedes are toate sansele sa devina singura echipa care obtine toate pole-urile intr-un singur sezon de F1, nici McLaren 1988-1989 nu a reusit aceasta performanta.
Mi-a parut rau de Max, dar nu cred ca locul doi la piloti era multumitor pentru el, cand Hamilton e la peste 100 de puncte in fata. Are o echipa de capete patrate la conducerea RBR care nu i-au pus un monopost capabil sa devina cel mai tanar campion din istorie, asa ca va trebui sa militeze puternic pentru un volan la Mercedes din 2022. Ma astept ca Red Bull sa fie in continuare caposi si sa ramana cu Albon si la anul dupa o noua cursa catastrofala cand pana si Kvyat, invizibil mai tot sezonul i-a dat clasa.
Racing Point a atins un nou nivel de prostie, sabotandu-si singurul pilot care ii tine in lupta pentru locul trei in clasamaentul general, ca sa fie Daddy's boy singurul cu podium anul acesta. O sa fie mediul perfect pentru Vettel acolo, sa il vedem la anul intrebandu-se iar daca are masina egala cu coechipierul.
McLaren si Alfa solizi astazi, puncte binevenite. La fel de binevenit si Shoey-ul lui Ricci printre atatea grimase triste.
Mercedes nu i-a stricat nicio strategie lui Bottas. Verstappen si Red Bull au facut un undercut cu o intrare la boxe destul de rapida. Deoarece Bottas era pe primul loc, cei de la MB au reactionat imediat si l-au adus si pe Bottas, iar miscarea s-a dovedit inspirata, deoarece Bottas a revenit in fata lui Max.
Se intreaba multi de ce Hamilton nu i-a depasit pe Max si Valteri pe circuit. Motivul este simplu: nu se poate depasi la Imola. Fiind un circuit ingust, nu sunt prea multe optiuni. Nici chiar DRS-ul nu ajuta prea mult, deoarece lungimea sectiunii DRS este mai scurta decat pe alte circuite.
O alta problema este faptul ca in aceasta era a Formulei 1, masinile genereaza un aer murdar (dirty air) care nu permite pilotilor sa stea la mai putin de 1 secunda pentru perioade prea mari de timp, deoarece anvelopele sufera enorm de mult si se supraincalzesc. Daca ati urmarit cu atentie cursa, majoritatea dinstantelor dintre piloti erau undeva intre 2-3 secunde.
Mai apoi, ca sa avem toate informatiile necesare, Bottas a trecut in turul 2, in virajul 7, peste niste resturi ramase in urma acrosajului dintre Vettel si Magnusen. Aceste resturi i-au afectat podeaua si unele badgeboarduri care afecteaza fluxul de aer in jurul sidepod-urilor. De asta in momentul in care Hamilton a avut pista libera dupa ce Valteri si Max au intrat la boxe, a reusit niste timpi foarte buni si l-ar fi adus pana la urma in fata celor doi chiar si fara Safety Car.
Kimi a fost sabotat in 2008 din mai multe motive: primul, pe langa Montezemolo si Nicolas Todt, Massa a mai avut un aliat in persoana lui Schumacher care testa masina si dupa Canada au introdus un nou tip de suspensie care cauza un comportament subvirator masinii, ceea ce nu era pe placul lui Raikkonen.
Spunea Miky Alexandrescu la TVR in anii aceia ca finalndezul nu era foarte popular, nu vorbea decat engleza, in timp ce Massa era sufletul petrecerii, avea bunici italieni, vorbea limba, era pe placul latinilor.
Dar cel mai important argument care i-a sapat viitorul lui Kimi, a fost dorinta lui Domenicali de a-l aduce pe Alonso, iar spaniolul dupa ce s-a intors la Renault a militat puternic pentru un volan la Ferrari. Kimi a fost sacrificat atunci cum e Perez anul acesta la Racing Point, pentru ca daca ar fi fost dublu campion mondial, nu ar mai fi putut emite hiena spaniola la statutul de pilot nr.1. Massa chiar daca ar fi luat titlul in 2008, ar fi fost pus rapid in banca lui, de nr.2. Alonso declara in ultimele curse din 2008 ca va face tot posibilul ca Hamilton sa nu fie campion, nu din razbunare, ci ca sa se puna bine cu sefii Ferrari ca un lingau veritabil ce a fost toata cariera.
Este aici povestea completa, incompetenta altora l-a facut pe Hamilton multiplu campion, desi m-am bucurat cand i-a luat titlul lui Massa in ultimul viraj:
https://f1bias.com/2012/04/05/truth-about-kimi-ferrari-santander-2008/