Sebastian Vettel și-a răscumpărat greșeala comisă în finalul calificărilor și l-a depășit la start pe Lewis Hamilton înaintea primei șicane, iar ulterior a fost capabil să-i blocheze calea lui Valtteri Bottas, autorul unui alt start foarte bun.
Vettel s-a desprins astfel în poziția de lider, cu Hamilton pe locul doi urmat de Bottas, care a fost nevoit să frâneze violent pentru a nu-l lovi din spate pe pilotul Scuderiei Ferrari și a coborât astfel pe locul 3.
În spatele lor, Max Verstappen și Kimi Raikkonen s-au atins relativ ușor, însă suficient de puternic pentru ca ambii piloți să fie nevoiți să abandoneze din cauza unor defecțiuni la suspensii. Daniel Ricciardo a progresat astfel pe locul 4, în timp ce Fernando Alonso a fost prins între mai mulți piloți, a ieșit în decor și a coborât astfel de pe 7 pe 11 după numai câteva viraje.
Strategia alternativă a lui Hamilton
Vettel a fost primul pilot de top care a intrat la boxe (turul 14) și a schimbat pneurile soft cu un alt set de softuri, în timp ce Hamilton a amânat oprirea până în turul 21 pentru a se echipa cu pneuri medium. Ideea a fost ca pilotul britanic să rămână cât mai aproape în spatele lui Vettel și să-l poată ataca în finalul cursei, atunci când se va echipa cu pneuri soft, în timp ce germanul urma să fie nevoit să apeleze la cele medium.
3 tururi mai târziu, Vettel l-a ajuns din urmă pe Bottas, care nu oprise încă la standuri, element care l-a determinat să piardă timp.
Vettel a forțat pe linia dreaptă de start-sosire, a schimbat rapid traiectoria, a ieșit ușor în decor, însă și-a îndeplinit obiectivul și a trecut de rivalul său de la Mercedes pentru a reveni pe primul loc. Un singur tur mai târziu, Hamilton a trecut la rândul său de Bottas, iar finlandezul a intrat apoi la boxe și a revenit pe circuit pe locul 3.Primul duel spectaculos Vettel - Hamilton
Cea de-a doua serie de intrări la boxe i-a adus pe Vettel și Hamilton în ipostaza de a avea primul duel direct din acest sezon. Hamilton a fost primul și a optat pentru softuri, iar Vettel l-a urmat la un singur tur distanță și a optat pentru medium. Germanul a ieșit pe circuit roată la roată cu Hamilton, iar cei doi s-au atins ușor cu pneurile în prima șicană.
În urma incidentului, Vettel și-a păstrat poziția de lider, însă Hamilton a rămas în imediata sa apropiere și a avut numeroase tentative de depășire, chiar și atunci can piloții întârziați s-au intercalat între cei doi. Hamilton a reușit în cele din urmă să se impună în turul 44, când a trecut razant pe lângă Vettel pe linia de start-sosire.
Inițial, Vettel a rămas în imediata apropiere a lui Hamilton, însă treptat diferența s-a consolidat la peste 3 secunde.
Astfel, ultimele tururi au fost liniștite pentru Hamilton, care a reușit să-și adjudece a doua victorie din acest sezon. Acest succes îi permite pilotului Mercedes să reducă la numai 6 puncte diferența care îl separă în fruntea clasamentului general de către Vettel, care a terminat pe locul 2.Bottas a ratat oportunitatea unui nou podium în urma unei defecțiuni tehnice la motor care l-a forțat să abondoneze la scurt timp după a doua intrare la boxe. Astfel, locul 3 i-a revenit lui Ricciardo, în timp ce Force India a obținut cel mai bun rezultat din acest debut de sezon, cu Sergio Perez și Esteban Ocon pe locurile 14 și 15.
După problemele de la start, Alonso a terminat cursa doar pe locul 12, în timp ce coechipierul său Stoffel Vandoorne a abandonat.
Spania - Rezultate cursă:
Ferrari a pierdut pe strategie,indiscutabil;terminati cu tampeniile astea cum ca Mercedes ar fi peste Ferrari; cu acelasi tip de cauciucuri,la start, Vettel a trecut de Hamilton,doar strategia l-a scos castigator pe englez,astazi!
Cata prostia loooooooooooooooooooool, in loc sa stea in fata programului ala care le dicteaza strategia, trebuiau sa vada cum evolueaza treaba pe pista, un capitol la care cei de la Ferrari nu mai stiu bine de peste 10 ani, din 2007.
Felicitarile mele merg la Hamilton, pacat de Vettel dar deh prostia se plateste. Pacat de Bottas, tradat de motor, dar i-a ruinat cursa lui Raikkonen care la randul lui i-a ruinat cursa lui Verstappen (care evident, nu avea ce cauta pe exterior alaturi de inca doua monopostui). Bravo si pentru ambii piloti Force India, fac ce fac si ies in puncte :P
O mica mentiune... Werlein (locul 8).. si primele puncte pentru Sauber in acest sezon cu un motor mai slabut dar mai usor de pregatit si ceva mai maleabil comparativ cu variantele curente folosite de restul echipelor. Bravo Werlein :P
P.S. O cursa de uitat pentru Alonso dar... a terminat cursa :P
Ceea ce ma face sa ma intreb cam ce ar fi reusit daca Mercedes il alegeau pe el,in locul lui Bottas.
Pentru mine unul,e din ce in ce mai clar ca Hulk e unul din cei mai buni piloti de pe grila! Daca va avea sansa sa ajunga la oricare din echipele de top,cred ca va si lua titlul,poate nu din primul an dar cu siguranta in al doilea.
"Force India a obținut cel mai bun rezultat din acest debut de sezon, cu Sergio Perez și Esteban Ocon pe locurile 14 și 15"
Au terminat pe locul 4 si 5
Nu am cum sa iau critica ta in nume de rau, din moment ce tendinta ei este de a sfatui decat de a dojeni sau lua la misto. Stiu ca exagerez, dar nu pot cand ii vad cum se ridica iar, Ii credeam invinsi, distrusi complet dupa anul trecut, si acuma iarasi ii vad pe cai mari atat de aproape. Toata lumea ii iubeste, toata lumea vrea sa ii vada in fatza, toata lumea se bucura ca au un an bun. Vreu sa vad anihilata odata amenintarea Ferrari, sa nu se mai ridice in veci. Nu imi pasa de nimic, doar sa ii vad odata infranti, fara mila cu toti suporterii lor copii sau batrani de 80 de ani.
P.S. nu stiu la ce cursa sa uita comentatorii ... dar banuiesc ca a castigat Wehrlein ... INCREDIBIL !!!!!!!!
Nu are cum, cand vede cat urasc Ferrari si cum ard de-a dreptul ca o torta de patima si dispret contra lor. Nu are cum cand vede ca inainte de start, mi-s unghiile vinete, is rosu la fatza si tremur pe canapea in mod vizibil de emotii si de frica de parca ar fi -10 grade in casa. Zice ca nu o sa ajung bine daca ma consum si ma stresez in ritmul acesta toata viata. Zice ca in duminica cursei nu se poate comunica cu mine nici inainte nici dupa cursa, ca is mereu intunecat si negru la fatza de cand ma trezesc dumininca dimineata. Daca ne suna cineva sa ne cheme duminica undeva le zice la telefon, ca nu putem ca ii bai mare ca o castigat Ferrari. Deci nu are cum. Iar daca ai un copil, un baiat de exemplu, nu cred ca crescand langa mine poate sa tzina cu Ferrari. Daca de mic ii tot spui ca echipa aia rosie ii samnata tuturor relelor in sportul acesta, si sa creasca cu impresia asta, nu are cum sa tzina cu Ferrari.
Si ce era rau, daca vedeam doua puncte argintii cum dispar in fatza? Era super pt ca il vedeam pe Arivabene negru la fatza, pe Marchionne cum ii da pe toti afara si pe Vettel in deriva. Era superrrrrr.
Lewis, nici nu are rost intrebarea. Insa sa iti spun sincer, ca vorbind obiectiv si la rece simt ca nu e anul lui. Vettel prea merge fara greseala, doar locul 1,2,1,2,2 intr-un mod infricosator de constant exact ca in 2011, 2013. Lewis este, pilotul mai talentat, intr-o zi buna este imbatabil, dar are oscilatii de forma mai pronuntate decat Vettel. În majoritatea curselor, poate sa aiba un mic avantaj fata de Vettel ca rapiditate si forma finala, dar la fel este mult mai predispus sa aiba curse rele cu prostii, greseli si ghionane aferente mai des decat Vettel, care se pare ca merge cu aceeasi constanta ca Schumacher. Iti spun sincer, si fara misto, ca eu cred ca in final la piloti va castiga Vettel datorita constantei, acest lucru facand diferenta in 20 de curse. Iar ca sa nu fie un an complet negru, ma multumesc si cu titlul la constructori anul acesta. Ar fi insuportabil sa vad Ferrari campioana si la constructori, sa primeasca si mai multi bani pe care sa ii foloseasca pt bugetul de anul viitor. Ma bazez mult pe faptul ca Bottas va lua mai multe puncte decat Raikkonen, clar. Chiar nu fac misto, sau sa ma prefac, din ceea ce am vazut pana acum, simt ca vantul cum s-ar zice bate in direcția lui Vettel cum s-ar zice. Sper sa evit colapsul cu ajutorul lui Bottas si sa fie Mercedes la cosntructori. Nici pana azi nu inteleg cum au reusit Ferrari chestia aceea cu placile laterale, bravo lor, dar iarasi au venit cu loviturile politice cum s-ar zice cum le place lor: suspensia W08, care au avut mai mult de pierdut decat vor sa recunoasca. Auzi la ei, cica ei vor sa vada care sunt limitele FIA pentru a vedea pana unde se poate merge, pentru ca chipurile ei ar fi facut cea mai performanta si mai radica suspensia in 2017. Precis, dupa ce Mercedes face asta din 2014 si Red Bull de anul trecut. In loc sa taca naibii din gura si sa isi faca suspensia daca erau asa buni, continua sa faca ceea ce le place mai mult, jocuri politice si manevre de culise.
Vettel a pierdut din 2 motive:
1. Vettel a schimbat in cursa normala pe cand Hamilton a avut doar noroc si a schimbat imediat sub Virtual Safety Car - asa s-a evaporat avantajul ala de cam 7 secunde( nu mai stiu exact);
2. Este clar ca Mercedes a avut un pachet de upgrade superior Ferrari :
clar avantaj pe liniile drepte si uzura pneuri mai mica fata de cursele precedente - asa se explica de ce Hamilton a tinut ritmul si chiar a fost mai rapid uneori, facand chiar si cel mai rapid tur pe final, desi era pe soft-uri de vreo 25 de tururi si Vettel pe medium-uri din aceeasi parte a cursei.
Ceea ce este dezastruos, zic eu, pentru formula 1 in general este ca doar 3 masini au terminat cursa in acelasi tur; daca mai dura 4-5 tururi probabil era depasit cu un tur si Riciardo.
Asta i-mi confirma ideea de la inceputul campionatului ca echipele client nu primesc nici pe departe varianta de motor( in tot asamblul lui) folosita de Mercedes si Ferrari, probabil nici macar ultima varianta 2016.
asta inseamna FERRARI!!!
nu sare de la o echipa la alta
Q E D...
Trebuie sa lupt cu toata puterea contra a tot ceea ce inseamna Ferrari. Ca este copil sau adult. Simt, pulsez, si traiesc pentru asta. Dar cred inauntrul meu ca este anul lor anul acesta la piloti. Dar daca cred asta, nu inseamna ca trebuie sa ne predam sau sa abandonam lupta. Luptam cu aceea fervoare contra Ferrari si speram ca vor fi invinsi.
Sunt Mr. Henry Jekyll în mod normal in viata de zii cu zi, Mr. Super Henry Jekyll cand vine vorba de Bayern, Hamilton si Dinamo și sunt MR. Super Edward Hyde cand este vorba de Stooaia, Real Madrid si mai ales Ferrari.
Atunci vom tzine amandoi cu un Vettel la Mercedes. Vom fi cei mai bun prieteni :))
Un duel superficial, castigat doar de anvelopele cu mai buna aderenta, l-a cam tinut pe loc Bottas pe Vettel, nici nu avea pe unde depasi, altfel, cursa era a lui Vettel.
Iar Max, copilul problema, tot nu se dezvata, Kimi era in fata lui Bottas dar au strans ambii curba ca sa ii faca loc lui Verstappen, chiar ca"bring us f1 again". Uitasem de incidentele din cursa ale lui Max si Kvyat.
E cu 2 ani mai tanar ca Lewis, nu are cum sa se retraga. Mai repede se retrage Lewis care e nascut in 1985 comparativ cu Vettel care e din 1987. Deci Vettel ar trebui sa se retraga cam la doi ani dupa Lewis.
Pacat, mi-ar fi placut sa conduc o Germanie nucleara si agresiva impotriva unei Rusii de azi a lui Putin.
Mircea, iti dau un sfat baiete, incearca sa treci peste acest stres post traumatic (presupun ca ti se trage de la individul pe care il am la avatar, marele si inegalabilul Michael Schumacher). Din cate deduc, din cele afirmate in comm-urile tale, te consumi mult prea tare.
Ok, ti cu un team, te superi cand pierde sau esti fericit cand castiga, insa ai grija man ca iti afecteaza real life-ul si asta nu este bine.
Crede-ma ca si eu am fost in situatia ta, sufeream enorm cand pierdea Schumacher, toata ziua imi era distrusa. Daca era cursa in weekendul respectiv la mine in casa nu era alceva decat F1. Pana si soacra s-a conformat la chestia asta si a acceptat, in ziua cursei nimeni nu ma deranja nimeni.
Insa, de aici si pana la a te bucura de lacrimile unui copil nevinovat si o mai faci si publica aici, deja este boala.
Eu iti spun sa te bucuri ca vezi competitie, dueluri roata la roata, sau ca este spectacol.
Tipul care uraste Ferrari , culoarea rosie, macaroanele, italienii si toate derivatele il pot ajuta cu un control psihologic. Inteleg ca nu iti place echipa, conducatorul echipei, pilotul, etc dar copilul ala care plangea cu lacrimi de crocodil este este definitia perfecta a unui fan adevarat .....nu te obosi sa imi dai replica ca nu raspund la provocari.....in meseria mea am invatat ca nu este bine sa te pui cu cel care are mintea prea odihnita. Ori restrictioneaza-ti accesul la internet ori muta pagina, ai face un favor celor care chiar sunt interesati de acest sport, il urmaresc sunt IMPARTIALI si recunosc meritele unui piliot sau altuia indiferent de ce masina conduce,, culoarea pielii sau nationalitate.
Sper ca nu te-ai ranit singur cu vreun cutit din bucatarie cand a castigat Vettel cele 2 curse. Sau daca printr-o minune te-ai putut abtine sper sa nu o faci cand o sa mai castige. Eu te astept la un control amanuntit......
Doamne ferește să conduci tu "o Germanie nucleară și agresivă împotriva Rusiei" ! Nu de alta, dar respectiva Germanie ar deveni, în câteva minute, un deșert radioactiv ! Amice, chiar că nu ai nici cel mai elementar simț al măsurii !
De aceea ma rezum parerea mea despre cursa: Start perfect a lui Vettel, Hamilton & Kimi au fost Ok, Bottas a fost complet pe langa. Am remarcat cum Hamilton, in loc sa-si apere trasa ideala, s-a dat in dreapta sa-l blocheze pe Botas!:)) In felul acesta Verst a avut loc pe exterior si a generat incidentul din primul viraj. Poate ca fanii lui o sa ma critice, dar dupa ce am vazut reluarile parerea mea este ca Verst a generat incidentul. Pe linia dreapta era cu aproape jumatate de masina in afara circuitului , apoi a inchis (a taiat-o cum spunem noi) curba fortandul-l pe Raikonen sa inchida la randul lui si astfel Bottas (care putea si el sa franeze) l-a acrosat. pe finlandez si l-a proiectat in Verst. Pentru Verst justitia divina s-a facut:), dar ce vina avea Kimi?
In ceea ce priveste cursa propriu zisa, multe nu ar mai fi de spus: Vettel a fost tinut in loc atat de Bottas cat si de VSC (nu prea am inteles cum s-a topit intr-un singur tur diferenta de 8' fata de Hamilton), dar cei de la Ferrari au gresit strategia. Fiind in fata cu 3-4 secunde iar masinile fiind comparabile, trebuiau sa astepte si sa faca copy/paste la strategia MBZ. Daca intra Ham si punea medii, asta facea si Seb si in felul acesta sansele de a fi ajuns & depasit de Hamilton erau aproape nule.
Ar fi mersi si strategia de ieri daca nu exista VSCul. Cum insa Ferrari a tot avut probleme cu SCul pana acum, trebuiau sa tina cont de aceasta varianta.
Altfel sunt de accord ca primele 2/3 din cursa au fost cele mai frumoase din ultimii ani. Pacat ca nu i-am avut si pe Kimi & verst. Ma bucura si faptul ca Ferrari si Mercedes sunt cam in aceeasi zecime de secunda, asta promite spectacol in continuare.
Daca citeai cu atentie, vedeai ca am zis strategia proasta adoptata de Ferrari.... Nu am dat vina pe Hamilton!
de ce nu-ti schimb avatarul intr-o poza cu Ham?
ce rost sa scrie ce esti fan McLaren ... nu esti
toate postarile tale sunt anti Ferrari, pune-ti avatar anti Ferrari
dc Lewis va pilota pt Ferrari te sinucizi?
sau dc Ferrari ia titlul la constructori?
de ce o pedepsesti pe sotia ta cu astfel de comportament?
nu te supara dar ce lucri? esti functionar public ca singura ta preocupare inviata este ca Ferrari sa nu castige? ... serios?
intr-o perioada inca se putea comunica cu tine ... dar in ultima vreme
no chance ...
Esti un dobitoc, draga Mircea...
PS: ar fi trebuit sa-ti scriu numele cu litera mica. Ca si cum as scrie o rasa de animal.
Sper sa planga toti copii ferraristi pana la Monaco, sa nu mai aiba nici lacrimi. Pana s-or usca.
Cineva de la fer rebuie sa plece, nu au...CREIR.
lipsa de.. experienta