Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position şi a reuşit să-şi menţină poziţia de lider pe tot parcursul cursei, cu un avans de câteva secunde în faţa următorilor, suficient pentru a trece primul linia de sosire. Britanicul a avut însă unele emoţii chiar în ultimul tur, atunci când a avut parte de o defecţiune la sistemul de frânare din cauza supraîncălzirii.
În schimb, lupta pentru locul doi a fost una semnificativ mai palpitantă între Nico Rosberg, Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen. Finlandezul l-a depăşit la start pe al doilea pilot Mercedes pentru locul 3, însă până în turul 7 germanul a trecut de ambii piloţi Ferrari şi a ajuns pe locul 2, după ce Vettel a abordat foarte larg primul viraj. Rosberg şi Vettel au adoptat strategii identice la boxe, cu un al doilea stint pe pneuri soft înainte de a trece pe cauciucuri medium.
De fiecare dată, mecanicii Ferrari au realizat schimburi mai rapide care i-au permis lui Vettel să-l depăşească pe Rosberg, însă rivalul său de la Mercedes a fost capabil să-l depăşească de tot atâtea ori pe circuit. Pe parcursul acestor dueluri, Vettel a comis cel puţin trei erori de pilotaj care l-au avantajat pe Rosberg, iar la ultima dintre ele a abordat prea optimist primul viraj şi a avariat aripa faţă. Pilotul Scuderiei Ferrari a fost nevoit să efectueze astfel o oprire suplimentară la boxe care l-a scos din lupta pentru titlu.
Revenirea lui Raikkonen
Rosberg nu a avut însă locul doi asigurat, întrucât Kimi Raikkonen a optat pentru o strategie diferită, cu un al doilea stint pe pneuri medium şi un stint final pe pneuri soft. Această abordare i-a permis să fie la fel de rapid ca rivalii săi în al doilea stint şi să recupereze cu uşurinţă 1-2 secunde pe tur în faţa lui Rosberg în tururile de final. Acesta din urmă nu a reuşit să facă faţă presiunii şi a comis o eroare de pilotaj de care finlandezului a profitat la maxim pentru a urca pe locul doi.
Raikkonen a obţinut astfel primul podium de după Marele Premiu al Coreei de Sud din 2013, în timp ce Rosberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul trei, care îi permite totuşi să revină pe locul doi la general.
Bottas a rezistat atacurilor lui Vettel
Valtteri Bottas a făcut o cursă solitară pe locul cinci, însă oprirea suplimentară a lui Vettel l-a propulsat pe un nesperat loc patru. Pilotul celor de la Williams a rezistat cu brio presiunilor făcute de Vettel la numai o jumătate de secundă în spate, care nu a reuşit să găsească soluţia pentru a recupera o poziţie.Felipe Massa ar fi putut de asemenea să obţină un rezultat bun, însă o problemă la sistemul electric l-a împiedicat să plece în turul de formare. Obligat să ia startul din pitlane, brazilianul a reuşit totuşi să progreseze suficient de mult pentru a obţine ultimul punct pus în joc.
Daniel Ricciardo a terminat pe locul şase pentru Red Bull Racing la capătul unei curse în care nu s-a evidenţiat prea mult, însă finalul a fost unul cu multe emoţii: motorul Renault a cedat chiar în timp ce australianul trecea linia de start-sosire. În spatele său s-a poziţionat Romain Grosjean, care a câştigat trei poziţii la start, în timp ce Sergio Perez a fost al optulea pentru Force India în faţa lui Daniil Kvyat. Rusul a fost eliminat în prima parte a calificărilor, însă acest lucru nu l-a împiedicat să aducă două puncte importante pentru cvadrupla campioană mondială.
McLaren, la patru secunde de puncte
Plecat de pe locul al 14-lea al grilei de start, Fernando Alonso a coborât pe 15 înainte de a progresa uşor în pluton până pe locul 11. Pilotul echipei McLaren a avut parte de câteva dueluri atractive inclusiv cu fostul său coechipier Massa şi a terminat pe locul 11 la numai patru secunde în spatele acestuia.
Dacă spaniolul a fost aproape să aducă primele puncte pentru McLaren, coechipierul său Jenson Button nu a luat startul în cursă, întrucât mecanicii nu au reuşit să remedieze defecţiunile la sistemul de recuperare a energiei întâmpinate în calificări.
Sauber a ratat încă o dată prezenţa în puncte (Felipe Nasr, locul 12, Marcus Ericsson, locul 14), iar între cei doi s-a intercalat Nico Hulkenberg (Force India). Pastor Maldonado a terminat pe 15 pentru Lotus în faţa celor doi piloţi de la Manor, Will Stevens şi Roberto Merhi. Doar alţi doi piloţi au abandonat în cursă, amândoi de la Toro Rosso şi amândoi cu defecţiuni tehnice: Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen.
Bahrain - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | Mercedes | 1h35m05.809s |
2 | Kimi Raikkonen | Scuderia Ferrari | Ferrari | 3.380s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | Mercedes | 6.033s |
4 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | Williams/Mercedes | 42.957s |
5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | Ferrari | 43.989s |
6 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | Red Bull/Renault | 1m01.751s |
7 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | Lotus/Mercedes | 1m24.763s |
8 | Sergio Perez | Sahara Force India F1 Team | Force India/Mercedes | 1 tur |
9 | Daniil Kvyat | Infiniti Red Bull Racing | Red Bull/Renault | 1 tur |
10 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | Williams/Mercedes | 1 tur |
11 | Fernando Alonso | McLaren Honda | McLaren/Honda | 1 tur |
12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | Sauber/Ferrari | 1 tur |
13 | Nico Hulkenberg | Sahara Force India F1 Team | Force India/Mercedes | 1 tur |
14 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | Sauber/Ferrari | 1 tur |
15 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | Lotus/Mercedes | 1 tur |
16 | Will Stevens | Manor Marussia F1 Team | Marussia/Ferrari | 2 tururi |
17 | Roberto Merhi | Manor Marussia F1 Team | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
- | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Carlos Sainz | Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Jenson Button | McLaren Honda | McLaren/Honda | nu a luat startul |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 93 |
2 | Nico Rosberg | 66 |
3 | Sebastian Vettel | 65 |
4 | Kimi Raikkonen | 42 |
5 | Felipe Massa | 31 |
6 | Valtteri Bottas | 30 |
7 | Daniel Ricciardo | 19 |
8 | Felipe Nasr | 14 |
9 | Romain Grosjean | 12 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Sergio Perez | 5 |
14 | Marcus Ericsson | 5 |
15 | Daniil Kvyat | 4 |
16 | Fernando Alonso | 0 |
17 | Jenson Button | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 159 |
2 | Ferrari | 107 |
3 | Williams/Mercedes | 61 |
4 | Red Bull/Renault | 23 |
5 | Sauber/Ferrari | 19 |
6 | Lotus/Mercedes | 12 |
7 | Toro Rosso/Renault | 12 |
8 | Force India/Mercedes | 11 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
pacat de vettel..
forzza ferrari
O cursa neasteptat de frumoasa, primii trei primesc un Bravo, iar Vettel.. eh putea sa greseasca mai putin lol.
P.S. Momentan doar pilotii Mercedes si Ferrari au fost pe podium si nu cred ca se va schimba pentru moment. Cel putin pana la pauza de vara, atunci poate vedem daca cei de la Ferrari pot sa sara in fata celor de la Mercedes.
O cursa superba, imi pare rau ca n-au mai fost inca 3-4 tururi, avea Kimi o sansa buna sa castige avand in vedere ca Hamilton avea probleme cu franele. Dar si asa, l-a umilit pe Rosberg.
Felicitari Kimi, felicitari Scuderia
Cat despre hateri, ANUL ASTA SA VA OBISNUITI, O SA VEDETI DES CULOAREA ROSIE PE PODIUM }{
Rosberg la deposit de 3 ori pe Fetel in aceeasi cursa??? lol
Avem asa pentru locul 1 Ham Campion Mondial 2015.
Locul 2: Rosberg,Vetel, Kimi o sa se duca lupta pentru locul 2 locul 1 e REZERVAT.
pacat ca nu a trecut de Vettel la momentul oportun, poate vedeam o lupta cu Hamilton, care este mult peste Rosberg. Cam multe greseli pentru Vettel.
Urmeaza o prea lunga pauza pana la MP al Spaniei.
Rezultatul lui Raikkonen se datorează greșelilor lui Vettel. Echipa avea strategie pentru Vettel, pe de o parte era și normal deoarece era mai bine plasat în pluton. Dacă Ferrari îi trata egal, Raikkonen poate avea mai multe șanse la victorie. E evident că Ferrari vrea să-l promoveze pe Vettel, care atrage mai mult atenția decât finlandezul.
Nu-l remarcă nimeni pe Bottas??? L-a ținut în spate pe Vettel atâtea tururi și nici măcar nu i-a dat șansa de a se gândi la vreun atac.
Cei mai buni au fost Hamilton, Raikkonen și Bottas. Vettel cel mai slab, urmat de Rosberg.
Schumacher 77
Alain Prost 41
Kimi Räikkönen 41
Ok... o cursa cel putin animata si oarecum placuta si dincolo de calificari:
- un Raikkonen care credeam ca apusese a facut o cursa buna - chiar daca a fost la baza o strategie a echipei, a fost castigatoare cu el in cockpit;
- Rosberg... citeam un comentariu mai sus ca e la adevarata valoare si ca nu rezista la presiune. Observ cu bucurie ca s-a descurcat bine in afara de startul lesinat. Faptul ca a mers drept cu Raikkonen in spate, e destul de clara ca a fost o problema cu sistemul de franare (fapt confirmat de Mercedes). Daca tineau franele... nu se stie daca rezultatul era acelasi (poate ca da, poate ca nu)...
In orice caz, finlandezii au fost oamenii etapei: Kimi cu locul 2 obtinut si Bottas cu defensiva lui incredibila pentru a-l tine in spate pe Sebastien.
L-au lasat franele pe Rosberg si la final si franele lui Hamilon erau pe duca.
Parerea mea este ca locul 2 si 3 se juca pana la ultima sicana daca Rosberg nu avea probleme cu franele.
Oricum eu am spus acuma o saptamana ca Mercedes inca au nasul in fata si asa va fi sezonul acesta.
Oricum frumoasa cursa. La mai multe asa.
Plus Raikkonen a avut parte de o strategie foarte buna, cu care s-a descurcat foarte bine, as spune ca acest lucru arata cat de mult s-au schimbat lucrurile la Ferrari.
fierarii se pare ca nu-I bat pe merci decat daca mai taie o oprire
ham impecabil, rakionen cred ca nu se bucura nici la victorie, rzb emotive, botas bunicel, fetelu e si el om . masa ghinion cat casa