Marele Premiu al statului Bahrain a fost marcat de unul dintre cele ai grave accidente din istoria recentă a Formulei 1, care a avut loc imediat după start.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, în timp ce coechipierul său Valtteri Bottas a ratat din nou plecarea de pe loc și a coborât rapid până pe locul 6.
Max Verstappen a profitat astfel de oportunitate și a urcat pe locul doi, în timp ce Sergio Perez a avut încă o dată un start excelent și a urcat până pe locul trei, după ce a trecut și de Alexander Albon. În a doua jumătate a plutonului, Charles Leclerc a urcat un loc pe 10, în timp ce Sebastian Vettel a coborât până pe 15.
În virajul 3, Romain Grosjean a încercat să evite numeroșii piloți prezenți pe trasa ideală și a virat dreapta, s-a acroșat ușor de Daniil Kvyat, iar monopostul Haas s-a lovit violent de barierele metalice de protecție de pe marginea circuitului.
În urma impactului, monopostul Haas s-a rupt efectiv în două părți, iar carburantul a explodat pur și simplu. După aproximativ 15 secunde, Grosjean a reușit să iasă singur din monopostul în flăcări și a fost luat în primire de comisari și de echipa medicală care a sosit în scurt timp la locul accidentului.
Ulterior, el a fost transferat la centrul medical al circuitului, iar echipa a anunțat că francezul are câteva arsuri minore pe mâini și glezne.
Cursa a fost întreruptă aproximativ o oră și jumătate pentru ca bariera arsă în urma incendiului să fie îndepărtată și înlocuită cu balize de plastic.RĂSTURNARE PENTRU STROLL
Hamilton și-a păstrat prima poziție la reluarea cursei, în timp ce Verstappen a rămas cu greu pe locul doi după ce l-a blocat în ultimul moment pe Perez. În spatele plutonului, Lance Stroll s-a acroșat cu Kvyat și s-a răsturnat cu monopostul Racing Point fără urmări grave.
Safety Car-ul a ieșit pe circuit, iar Bottas a intrat la boxe pentru pneuri hard. La al treilea start, Hamilton, Verstappen și Perez și-au păstrat pozițiile, în timp ce Leclerc a urcat pe locul 7 și a fost aproape de un acroșaj cu Esteban Ocon, care și-a apărat poziția a șasea. Totuși, în decurs de numai două tururi, Leclerc a ajuns pe locul 10.
STRATEGIE DIFERITĂ PENTRU HAMILTON
Hamilton a intrat la boxe în turul 20 și a optat pentru un nou set de pneuri medium, astfel că a optat pentru o strategie cu două opriri. În schimb, Verstappen și Perez au ales pneuri de compoziție hard.
Chiar și așa, Verstappen a revenit la boxe în turul 35 pentru un nou set de pneuri hard, ceea ce l-a determinat și pe Hamilton să efectueze ultima oprire un tur mai târziu.
Britanicul a revenit pe circuit chiar în fața lui Perez, care după numai un tur a schimbat la rândul său pneurile.Astfel, cu 20 de tururi înainte de final, Hamilton era lider cu un avans de circa 4 secunde în fața lui Verstappen.
Cursa părea că se îndreaptă spre un podium Hamilton, Verstappen, Perez, mai ales că avansul pilotului Mercedes a crescut la circa 24 de secunde spre final.
Totuși, cu numai două tururi înainte de final, Perez a avut o defecțiune tehnică la motor din cauza căreia spatele monopostului Racing Point a luat foc.
Mexicanul a abandonat astfel și a ratat ocazia unui nou podium, iar locul său i-a revenit lui Albon. McLaren a obținut locurile 4 și 5 prin Norris și Sainz, care au fost urmați de Pierre Gasly și Daniel Ricciardo.
Bottas a reușit să salveze doar un loc 8 în fața lui Econ, în timp ce Ferrari și-a adjucat un singur punct prin Charles Leclerc. Coechipierul sau Vettel a încheiat doar pe locul 13.
BAHRAIN - REZULTATE CURSA:
Aș avea o rugăminte către oricine: dacă poate găsi și-mi arăta și mie un videoclip în care se vede acrosajul dintre Vettel și Leclerc. Din filmările difuzate din elicopter am văzut doar cum în virajul de dreapta Vettel a supravirat lăsând un spațiu de aprox.2.5m față de interior și astfel Leclerc i-a furat poziția, dar vre-un acrosaj între cei doi n-am văzut.
Abandonul lui Perez a fost momentul cel mai urat si nedrept din intregul sezon. F1 o sa fie mult mai saraca fara Perez. Poate o sa se termine cu ipocrizia si o sa apara pilotii cu tricouri in care sa scrie: "European Lives Matter".
FIA pune in pericol pilotii pentru spectacol.Startul este cel mai periculos moment dintr-o cursa si ar trebui sa fie unul singur.La incidentul $troll - Kvyat canadianul avea spatiu in stanga dar a preferat sa vireze in rus, decizia FIA mi se pare gresita.
Incidentul lui Grosjean a fost 100% vina sa si a avut loc pentru ca FIA nu a avut curajul sa-i retraga licenta cand trebuia. Sa nu uitam ca Alonso a pierdut titlu in 2012 si putea sa-si piarda si viata din cauza acestui inconstient. Grosjean are la activ zeci de incidente. Ma bucur ca a scapat cu viata si sper sa nu-l mai angajeze nimeni sa piloteze.Bucataria este mai potrivita si mai sigura pentru Grosjean.
Cursa a fost draguta pe alocuri. Sainz sigur nu va fi un coleg comod pentru Leclerc. Nu stiu daca Ferrari si-a modificat politica de a avea un pilot numarul unu cert, dar sper ca la anul sa nu intervina intre cei doi si sa-i lase sa lupte de la egal la egal, desigur cu exceptiile cand nu sunt pe aceeasi strategie sau unul dintre ei are un avans consistent si se afla in lupta pentru primele locuri in clasamentul final.
McLaren a mers foarte bine azi si desi ma repet, abia astept sa-i vad cu motor Mercedes din nou.
Pacat de Checo, a avut o cursa buna.
Ferrari.......
Bravo Ham!
un video face cat o mie de poze:
https://youtu.be/itfGo9N_LFc
mult prea protector cvadruplul campion german (gume medii) cu recidiva prichindelului de *aur* (gume dure!!!),
chiar excesiv de grijuliu sebastian vettel la adresa celui care nu-ntelege nicimacar dupa 3 sezoane bifate in F1 ca nu-s necesare asumarea atator riscuri inca din primele viraje ale unei curse,
culmea culmilor, la adresa propriului sau coechipier si mentor deopotriva, contactul indubitabil din primul tur (virajul 2) imi confirma faptul ca princhidelul de *aur* detine inca suficiente lacune comportamentale & logica elementara pe care iata ca refuza cu obstinatie sa si le corecteze chiar si dupa abominabilul epidod din Austria in virajul 3...
ii de-a dreptul dezgustator ce-oi vazut aseara la televizor!
Oamenii au lucruri mai importante de facut duminica decat sa-ti caut tie clipuri lamuritoare pe youtube, pentru ca tu nu ai stiut ora de incepere a cursei si ai pierdut startul. Din acelasi motiv, nici nu am cautat reluarea startului ca sa aflu fara " parca" ce monopost a iesit in afara in urma acrosajului.
Se pare ca dom Costel se califica pentru postul de "secretara de duminica", asa ca te poti apleca in fata lui pentru link'ul cu onboardul din masina lui sainz, unde poti vedea acrosajul si faptul ca acel " parca" a fost justificat( Racing point, nu williams)!
is cu rugamintea la tine sa-mi zici ca is doar un om de bine, un om care incearca sa contribuie cu tot ce-i omeneste posibil cu nobilul scop de a-i ajuta pe cei inca neinitiati in profundele taine ale F1, pe aceia care-s fara doar si poate la primii pasi in deslusirea acestei intreceri auto
Nu stiu ce va fi la McLaren. Sper sa avem o lupta libera si echipa sa revina in lupta pentru victorii.
Hamilton nu sta prost cu psihicul si nu este un fricos. Lasa-ma sa-ti spun ca doar un gunoi se poate bucura de raul altuia. Nu crezi ca strica atata venin?
medicina veterinara o avansat intr-atat in ultimul deceniu incat nu m-ar mira deloc sa-l vad in cockpitul W11 inca de vineri din FP1
https://www.youtube.com/watch?v=dL11SQBYPiQ
cumnatul ii medic veterinar la Apahida si chiar pot spune ca-si respecta profesia,
el mi-o zis, m-o asigurat chiar, faptul ca fanii Benz nu tre' sa-si faca niciun fel de griji,
ii o nimica toata pentru lighioane acest SarSCoV2