După numeroasele controverse din cursa precedentă de la Montreal, Marele Premiu al Franței a fost lipsit în mare parte de spectacol, mai ales că diferențele dintre piloți au fost de ordinul secunde, în timp ce strategiile la boxe au fost practic identice.
Lewis Hamilton a plecat excelent la start și și-a păstrat prima poziție în fața lui Valtteri Bottas. În spatele piloților Mercedes, Charles Leclerc a rămas pe poziția a treia, în ciuda unor atacuri venite din partea lui Max Verstappen.
Între timp, Carlos Sainz Jr. a reușit să-l depășească pe coechipierul său de la McLaren, Lando Norris, pentru a urca pe locul 5, în timp ce Sebastian Vettel și-a păstrat locul 7 din calificări în fața lui Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi și Daniel Ricciardo.
Diferențele dintre piloții de top au început să crească după primele tururi, în timp ce Vettel a avut nevoie de 5 tururi pentru a-i depăși succesiv pe piloții McLaren în același loc și pentru a progresa astfel până pe locul 5. Totuși, germanul a plătit tribut unor prime tururi mai modeste și avea deja de recuperat 8 secunde până la Verstappen.
Vettel a reușit însă să progreseze constant și s-a apropiat la ceva mai mult de 3 tururi de olandez până în turul 20, când piloții de top au început să intre la boxe.
Nicio schimbare după intrarea la boxe
Primul care a intrat la standuri a fost Verstappen, iar Ferrari a decis să întârzie cât mai mult intrarea lui Vettel în încercarea de a câștiga o poziție. Astfel, rând pe rând, Bottas, Leclerc și Hamilton au trecut pe la standuri, iar Vettel a fost ultimul pilot din top 5 care a intrat la boxe.
Cu toate acestea, seria de intrări la boxe nu a produs nicio diferență în top 5, cu Hamilton lider detașat cu peste 10 secunde în fața lui Bottas, Leclerc și Verstappen, în timp ce Vettel a revenit tot pe locul 5 la peste 4 secunde în spatele lui Verstappen. În plus, toți cei 5 piloți au mizat pe o strategie similară, prin care au înlocuit pneurile medium cu cele hard.
Atacul final al lui Leclerc
După intrările la boxe, diferențele dintre piloții din top au rămas constante, iar în plutonul fruntaș nu s-a produs niciun incident și nicio schimbare majoră.
Astfel, Hamilton a trecut fără emoții primul linia de sosire și a obținut a șasea victorie a sezonului în cele 8 curse desfășurate până acum.Bottas a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, în timp ce Leclerc și-a adjudecat ultima poziție a podiumului, după ce în ultimul tur a încercat o serie de atacuri la adresa finlandezului. La rândul său, Verstappen a încheiat pe locul 4.
Ca urmare a unui avans consistent, Vettel și-a permis luxul de a efectua o oprire suplimentară la boxe pentru pneuri soft cu numai două tururi înainte de final, pentru a stabili cel mai bun tur de circuit și a obține astfel punctul suplimentar în clasamentul general.
McLaren a fost la un pas să obțină un rezultat excelent. Sainz a încheiat pe locul 6, în timp ce Norris ar fi trebuit să termine în spatele său pe locul 7, însă în ultimul tur a pierdut poziții prețioase din cauza unei defecțiuni la sistemul hidraulic și a coborât până pe locul 10.
Ricciardo a profitat de incident pentru a termina pe 7, însă va fi investigat de comisarii de cursă pentru o ieșire în afara circuitului. Pilotul celor de la Renault a fost urmat de Raikkonen și Hulkenberg.
Update: Daniel Ricciardo a fost penalizat cu 10 secunde pentru evenimentele din finalul cursei, astfel că a retrogradat pe locul 11 și i-a permis lui Pierre Gasly să obțină ultimul punct pus în joc.
Sezonul e gata. Hamilton va face 6 campionate mondiale si probabil Mercedes ca avea dublul punctelor echipei de pe locul 2.
eu imi aduc aminte pe vremea lui schumi, cand masina si echipa domina de departe, ii depasea schumi si barichelo pe toti cu 1 tur..
Penalizarea a incasat-o pentru lupta din in ultimul tur.
Ferrari are cea mai slabă echipa tehnică, adică nu sunt o echipă.
Probabil se numea "F" de la adj."fastest" lap, dar nu că ar fi avut atâtea planuri.
2. Circuit ciudat, plictisitor (la fel ca in 2018), alaturi de cel de la Monaco.
Sa le multumim lui Alonso si Kimi pentru alea 2 sezoane din 2005 si 2006, cand a fost racing adevarat, cum n-o sa mai vedem in zilele noastre.
Pana una alta, voiam sa zic ceva despre cursa, dar am fost la plaja, am avut lucruri mai importante. Ah, da, legenda spune ca Vettel s-a dus si a schimbat iarasi cifrele :))))
O,da. Lumea a uitat sau astia mai tineri nu cunosc "era" Schumacher si celebrele ordine de echipa. spuse pe fata si executate fara comentarii de "locotenenti".
In afara de asta, asa e in F1, o echipa are avantaj tehnologic infim cativa ani la rand si castiga (da, infim, 1/2 sec e aproape nimic in "real world" dar la varful motorsportului e de ajuns sa faca diferenta.
Hai sa fim obiectivi in aceasta privinta, niciodata dar niciodata in istoria Formulei 1 o echipa nu a dominat campionatul atatia ani consecutiv cu un procentaj atat de mare in ce priveste victoriile si pole-urile. Sunt 6 ani consecutivi de cand Mercedes castiga ambele titluri an de an si de fiecare data si le-a adjudecat cu minim 2 etape inainte de finalul sezonului. In 2000 si 2003 am avut lupte stranse la varf pana la sfarsitul sezonului intre Schumacher si Haikkinen/Raikkonen. In 2017-2018 stiam invingatorul cu vreo 5-6 etape inainte de final, doar asteptam sa fie declarat si matematic campion, iar in 2014-2016 si 2019 putem compara cu ce a realizat Ferrari in 2001 si 2004 sau RedBull in 2011 si 2013. In 2011 si 2013 am avut dueluri stranse pana in ultima etapa. Iar in anii 80-90 Mclaren si Williams si-au impartit titlurile de-a lungul anilor, niciuna din echipe dominand autoritar mai mult de 2 ani consecutivi.
Chiar daca au fost greseli la Ferrari anul trecut nu schimba faptul ca Mercedes a dominat a doua parte a sezonului si a castigat fara emotii titlurile. Gafe de strategie am vazut si la Mercedes anii trecuti, la Monaco sau Australia dar tot au castigat campionatul. Halal experti, testele din iarna nu sunt reprezentative, in 2001 echipa Prost a dominat testele dar in campionat abia au terminat 2-3 curse in puncte :)
Cand erau colegi toti il acuzau pe kimi ca nu il ajuta pe Vettel..
Pt mine ieri kimi a fost driver of the day, totusi plecand de pe pozitia 12 a terminat in puncte pe locul 7. A facut outperforming clar. Superpilot.
Pe pneuri medium Ferrari e la nivelul Mercedes dar pe soft e la 0,5 secunda in spate.
Nu e normal ca pneurile sa de acelasi model sa faca diferenta intre masini.In fiecare an se schimba pneurile, se fac mii de teste .....etc.
O tampenie de competitie a devenit F1.
Vettel a inteles mai bine ca oricine blown diffuser-ul in perioada aia plus alte motive mult mai complexe.