Mercedes a dominat fără drept de apel Marele Premiu al Belgiei, în care nici măcar un accident semnificativ care a determinat apariția Safety Car-ului pe circuit nu a putut schimba soarta cursei.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție fără mari emoții, în timp ce Max Verstappen a încercat fără succes un atac la locul doi ocupat de Valtteri Bottas. Ulterior, pe parcursul primului tur, Verstappen s-a văzut nevoit să se apere agresiv în fața lui Daniel Ricciardo.
În spatele primilor patru piloți, Esteban Ocon l-a depășit pe Alexander Albon pentru locul cinci, în timp ce Carlos Sainz nu a mai luat startul în cursă de pe locul șapte din cauza unei defecțiuni tehnice la sistemul de evacuare al monopostului McLaren.
Între timp, după startul de pe locul 13, Charles Leclerc a progresat până pe locul 9 la finalul primului tur, însă coechipierul său Sebastian Vettel a urcat un singur loc, până pe 13, și asta doar datorită abandonului lui Sainz. Totuși, în numai câteva tururi, Sergio Perez, Lando Norris și Daniil Kvyat l-au depășit pe monegasc, care a coborât astfel din nou pe 12.
ACCIDENT MAJOR PENTRU GIOVINAZZI
În turul 11, Antonio Giovinazzi a pierdut spatele monopostului Alfa Romeo și s-a lovit puternic de parapeți, iar unul dintre pnerile sale a lovit monopostul Williams al lui George Russell.
Ambii piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar Safety Car-ul a intrat pe circuit ca urmare a numeroaselor resturi de componente de pe circuit.Previzibil, piloții au profitat in corpore de oportunitate pentru a intra la boxe, iar cei mai mulți dintre ei au optat pentru un al doilea stint cu pneuri hard. Hamilton, Bottas și Verstappen au rămas pe primele trei locuri, iar Gasly (pneuri hard) și Perez (pneuri soft) au progresat până pe locurile 4 și 5, întrucât nu au intrat la boxe. Între timp, Vettel și Leclerc au ocupat locurile 12 și 14 după intrările la boxe.
ACROȘAJ ÎNTRE VETTEL ȘI LECLERC
Cursa s-a reluat fără depășiri în plutonul fruntaș, în timp ce Kimi Raikkonen a trecut de Vettel. Leclerc a încercat la rândul său să-l depășească, însă germanul s-a apărat și și-a păstrat poziția, nu înainte ca cei doi să se acroșeze ușor.
Ulterior, în turul 26, Leclerc a intrat din nou la boxe pentru pneuri medium și a revenit pe ultimul loc, mai ales că a pierdut din nou timp prețios la standuri. Gasly a intrat la boxe abia în turul 27 și a optat pentru pneuri medium, cu care a revenit pe circuit pe locul 16, în fața lui Leclerc.
Francezul a progresat însă rapid în pluton și l-a depășit inclusiv pe Vettel, care a frânat violent și a ieșit în decor.Finalul cursei a adus un singur duel interesant pe circuit, care l-a avut ca protagonist pe Ocon, care a urcat pe locul 5 în spatele lui Ricciardo.
Astfel, la finalul unei curse fără prea mult spectacol, Hamilton a obținut a 89-a victorie în Formula 1 și s-a apropiat la numai două victorii de recordul absolut deținut de Michael Schumacher.
Bottas și Verstappen au completat podiumul, cu Renault pe locurile 4 și 5 și Albon pe 6 în fața lui Norris și Gasly, în timp ce Racing Point a ocupat locurile 9 și 10 prin Lance Stroll și Sergio Perez. Punctul bonus pentru cel mai bun timp în cursă a fost câștigat de Daniel Ricciardo.
Foarte bună performanța celor de la Renault. Doar 18 sec în spatele lui Hamilton... Renault are un buget aproape de 2 ori mai mic decât Mercedes și Red Bull.
Alfa Romeo peste Ferrari
În ritmul ăsta in 2021 o sa depășiți performantele fostei echipe Minardi până să fie vândută lu Red Bull in 2005
Pai ca el sa fie pilot, Ferrari trebuie sa fie echipă.
Dupa ce ca avem de mai bine de 20 de ani, cu mici exceptii, o F1 plictisitoare, in care una sau alt din echipe e la ani lumina de restul, nici macar pe pilotii aceleasi echipe nu ii lasa sa se bata intre ei. Bottas a intrebat daca poate sa apese pe acceleratie si de la boxe a venit raspuns ca "nu intre voi". Dupa care fac managementul pneurilor. Eu inteleg punctul de vedere al contructorilor, dar pentru noi ca urmaritori ai fenomenului e moartea caprioarei.
Primile doua tururi au fost chiar placute, dupa care am intrat in "normalitate".
Ferrari 2020, atunci cand echipa junioara RedBull iti da gaz pe linia dreapta.
Ferrari 2020, atunci cand Alfa Romeo iti da gaz pe aceeasi linie dreapta.
Parca rotile la masinile astea trebuiau sa stea legate de monopost in caz de accident. Bine ca Russell nu a fost asa aproape de Giovinazzi!
Cred ca, caii aia putere de lipsesc de la Ferrari, i-au furat Renault.
Verstappen a scos cat s-a putut scoate din cursa asta.
Per total, a fost o cursa mai animata ca altele, dar departe de ceea ce ar trebui sa fie.
Bravo Ham!
@The Dot, într-adevăr F1 de azi a devenit foarte plictisitoare. Eu chiar dacă mi-am făcut niște floricele pentru a încerca să pară mai frumos de urmărit, n-am găsit de-a lungul ei spectacolul găsit în F2 unde pe linia dreaptă în zona cu DRS am văzut și 3 piloți umăr la umăr luptându-se pe o poziție. Asta mai "da cursă", mai "da spectacol"!
Acelasi lucru de aplica si pentru ceilalti producatori de motoare si clientii lor din F1.
E interesant ce se va întampla peste 5 ani cu Ferrarii ținând cont şi de alianţa FCA PSC
Astept niste informatii oficiale, niste link-uri, sau orice alt lucru cu care sa iti sustii spusele.
https://www.motorsport.com/f1/news/insight-how-mercedes-supplies-its-customer-formula-1-teams-with-engines/3221060/
Abia astept sa se vada in vreo 2-3 ani ca nu pilotii Vettel, Kimi, Alonso, etc au fost/sunt de vina pentru esecul Ferrari.
Echipa operationala este dezastru, conducerea seamana cu o conducere falimentara de la o firma romaneasca. Ce fata avea Montezemolo la televiziunea italiana cand a fost intrebat despre situatia de la Ferrari.....ceva de genul ma doare sufletul dar isi merita soarta...:))))))))))))
Doar aici toti boschetarii cu 2 clase mai mult decat trenul injura pilotul fara sa se uite si in jur.
Abia astept sa isi ia si Leclerc pomelnicul, cu Vettel terminati anul asta. :))))