Marele Premiu al Marii Britanii a început pe un circuit umed în urma ploilor din timpul zilei, motiv pentru care startul a avut loc sub Safety Car, care a rămas pe pista până în turul 5.
La ieşirea maşinii de siguranţă, doar primii 4 piloţi au rămas pe circuit, în timp ce restul au intrat în corpore la boxe pentru a schimba pneurile de ploaie cu cele intermediare. După numai două tururi, Pascal Wehrlein a derapat cu monopostul Manor şi a provocat apariţia unui Safety Car Virtual, moment în care şi ceilalţi piloţi au trecut pe la standuri pentru a se echipa cu intermediare.
La revenirea pe circuit, Hamilton şi-a păstrat fără emoţii prima poziţie în clasament în faţa lui Nio Rosberg şi a lui Max Verstappen, însă marele câştigător al intrărilor la boxe a fost Sergio Perez, care a progresat de pe 10 până pe locul 4 şi i-a retrogradat pe Daniel Ricciardo şi Kimi Raikkonen pe locurile 5 şi 6. Sebastian Vettel nu a avut însă la fel de mult noroc şi a coborât de pe 11 pe 12, înainte de a reveni pe locul de pe grilă în următoarele tururi.
Cel de-al doilea stint a fost animat doar de ieşirea lui Valtteri Bottas în decor, în urma căreia a coborât pe 13, şi mai ales de depăşirea spectaculoasă efectuată de Verstappen asupra lui Rosberg. Olandezul a atacat pe exterior, printr-o zonă îmbibată de apă, iar pilotul Red Bull a progresat pe locul 2.După turul 16, piloţii au intrat succesiv la boxe pentru a înlocui pneurile intermediare cu cele medium, ca urmare a uscării circuitului. Piloţii din frunte şi-au păstrat însă poziţiile fără niciun fel de schimbare, cu Hamilton în faţa lui Verstappen şi Rosberg şi cu Vettel doar pe locul 12, după ce pilotul Scuderiei Ferrari a derapat agresiv pe o zonă încă umedă.
De altfel, pe pneuri slick, numeroşi piloţi au derapat pe zonele care nu se uscaseră complet, inclusiv piloţii din frunte. Hamilton şi Verstappen s-au numărat printre ei, însă amândoi şi-au păstrat poziţiile în faţa unui Rosberg care se apropiase ameninţător de olandez.
Raikkonen şi Sainz au derapat în incidente separate şi au făcut de două ori rocada de poziţii, în timp ce Ricciardo a urcat pe 4 după depăşirea asupra lui Perez, care a ieşit de asemenea în decor. Vettel a reuşit să progreseze doar până pe locul 9 prin depăşirea lui Daniil Kvyat şi apoi a lui Felipe Massa.
Duelul cu pilotul brazilian a fost însă la limită, întrucât Massa a fost practic împins în decor de către german, care a şi derapat imediat după efectuarea depăşirii. De altfel, Vettel a fost sancţionat cu o penalizare de 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru acest incident. Între timp, Fernando Alonso a ieşit din zona punctelor după ce a ajuns în pietriş şi a pierdut timp preţios înainte de a reveni pe pistă.
În turul 39, după o lungă perioadă petrecută în spatele lui Verstappen, Rosberg a reuşit să-l depăşească pe pilotul Red Bull, ajutat şi de faptul că olandezul avea probleme de stabilitate pe puntea spate din cauza degradării pneurilor.
În ultimele tururi, Rosberg a avut însă o defecţiune la treapta a 7-a a cutiei de viteze.
Germanul a fost informat prin radio să evite utilizarea acestei trepte, însă acest lucru este teoretic interzis de regulament. Rosberg va fi investigat după cursă pentru acest incident şi ar putea pierde astfel locul 2, întrucât Verstappen nu a reuşit să profite de incident pentru a-l depăşi pe rivalul său. Victoria lejeră a lui Hamilton are deja implicaţii majore în clasament, acolo unde avansul lui Rosberg s-a redus la numai 4 puncte.Ricciardo a ocupat locul 4 în faţa lui Raikkonen, care a trecut pe final de Perez, iar Hulkenberg şi Sainz au ocupat următoarele două locuri. Vettel şi-a trecut în cont doar două puncte, în timp ce poziţia a 10-a i-a revenit lui Daniil Kvyat. McLaren nu a punctat cu niciunul dintre piloţi în cursa de acasă, după ce Jenson Button şi Alonso au terminat pe locurile 12-13.
Marea Britanie - Rezultate Cursa:
Scrie in regulament ca daca este ud trebuie start sub safety car?
Dacă nu scrie așa, o explicatie ar fi ca au încercat să-i asigure lui Hamilton un start fără probleme ( având în vedere că a ratat cca. 3/4 din starturile de anul acesta)...
Tot acest așa zis conflict Hamilton-Rosberg pare tot mai mult, in lipsa unei competiții reale, un show regizat, ca să ne imaginăm noi ca ăștia chiar se intrec. Rosberg a început campionatul tare, Ham recuperează ca sa ramana suspans iar când unul dintre ei nu poate respecta scenariul, îl ajută comisarii si oamenii lui Bernie......
@sergiu,
Tu ești Noul jugaru Gabi, revolutionezi ierarhiile, unde vezi tu in clasament ca RBR a trecut de Ferrari?
@Shark,
Unde ai văzut tu ploaie astăzi în cursa? Se oprise de ceva vreme când au dat startul (vorba vine, numai start nu a fost ala...)
@Adi, l-ai remarcat pe Alonso ca nu a prins puncte, ce te făceai dacă intră în puncte? Îți spun eu: te mirai! La fel ca noi toți....
Samd....
E bine ca ai auzit de moartea lui Bianchi, dar ar trebui să știi că nu a murit datorită pistei umede ci datorită impactului cu automacaraua aflată pe pista. Ceea ce nu era cazul la Silverstone astăzi.
La Suzuka, din cauza acelui utilaj greu prezent pe pista, se cerea SC si nu a fost ( formula lu' peste, da). Intrebarea mea era alta însă:Ce anume impunea astăzi prezenta SC la start? Nu plouă, pista era uscata in buna parte...Asta cu safety nu tine atât timp cât F1 nu este o competiție doar pentru pista uscata. Ai văzut tu ca intră SC când se uda pista? Doar atunci când este heavy rain intră SC, în majoritate urmat de red flag.
Pana la urma motor sportul nu-i o competiție de șah, să se joace în mari hoteluri, la umbra, fără ploaie fără vânt...
În anumite condiții ( inclusiv condiții meteo care afectează siguranta) regulamentul permite amânarea startului. Dacă erau așa de îngrijorați de siguranță piloților, de ce nu au amânat startul cu 15'?
Răspunsul poate fi acesta: nu aveau niciun interes pentru un start normal, acesta fi putut fi ratat de Hamilton ( lucru obișnuit deja)sau, si mai rău, Rosberg ar fi generat un accident care să-l scoată pe colegul de echipa în afara cursei si atunci idolul celor de la Silverstone ar fi avut de suferit, la fel si " scenariul" lui Bernie (britanic si el, nu mare fan al pilotilor germani, eterni rivali ai britanicilor).
Nu spun că explicatia este 100% reală, dacă există argumente logice să le auzim.
Însă ce este sigur este ca- așa cum spunea fgt maisus- asta nu mai este F1 și ni i o cursă reală de mașini, aduce tot mai mult a reality show, cuBernie în postura de producător Tv!
Nu stiu ce face Vettel dar Raikkonen e mult prea optimist, mereu declara ca masina e buna insa rezultatele sunt mediocre.
http://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/7/f1-rosberg-third-after-penalty-silverstone.html
Multi insa au dreptate: startul trebuia dat normal, nu sub safety car; Rosberg nu este chiar varza. Este constient ca este mai putin rapid ca Hamilton, dar compenseaza cu inteligenta. Depasirea lui Max a fost facuta cu aportul lui Rosberg. Din imagini se vede clar ca a degajat exteriorul. Motivul? Rosberg lupta pentru titlu. Are nevoie de fiecare punct. Max isi permite spectacol pentru TV si chiar un clinci cu oricine de pe circuit. Ii va veni randul pentru titlu si veti vedea atunci ca si el va merge prudent.
Ferrari au cazut pe trei, dar nu din cauza masinii, ci a pilotilor. Hamilton face ce ar face oricine. Cand ai o masina cu peste 1 sec. peste restul si pleci primul ....se tot duce. Si Rosberg facea la fel. dar sincer Rosberg termina la peste 15 sec. in fata, nu la 5 sec.
In rest sa asteptam HU.
Mai frumos de vazut este o cursa GP2.
Nu inteleg cu ce a gresit senna fan in gramatica limbii romane. Poate explici tu.
Revenind la ce ai spus, startul sub SC se da doar in conditii extreme, nu atunci cand se pot monta intermediare.
Ca o opinie personala:
- startul cu safety-car in conditiile de ieri - o gaselnita pentru domnisoare de pension (iar mentinerea pe circuit timp de 5 tururi absolut nejustificata);
- dialogul dintr paddock si Rosberg - tratata mult prea ingaduitor (10 sec penalizare !!!!!!!!) in conditiile in care fara informatiile inginerilor Rosberg pierduse in acel tur 2 secunde si nimic nu garanta ca ar fi prins top 10 - (amintiti-va de dialogul dintre Kimi si inginerul sau de cursa care a refuzat sa-i indice varianta de setting la insistentele finlandezului);
- un mare plus pentru Verstappen ce pare a salva un sezon ce nu are pariori pentru cei ce vor ridica la final trofeul deasupra capului....din nou.
- un mare minus pentru Williams ce pare a nu-si mai focusa inginerii pe masina de anul acesta;
si din pacate cam atat.
La buna vedere.
1. Admin ar trebui sa filtreze un pic aberatiile postate.
2. In nici un caz nu sterg date sau nu stiu ce altceva mai este insinuat. Mai precis eu nici nu dau calificative, dat fiind faptul ca fiecare este liber la o opinie, iar eu nu vreau si nici nu ma consider indreptatit sa o critic intr-un fel;
3. Uitandu-ma totusi din curiozitate la voturile negative pe care le-ai primit ma face totusi sa ma bucur ca sunt oameni care mai stiu sa se comporte, sa aiba respect fata de parerile altora si care stiu ce inseamna Formula 1;
4. Da, asa este. ma mai uit la curse vechi pe youtube. Actuala F1 este o gluma in comparatie cu anii 80, 90, 2000. Probabil tu nu stii ca si atunci a existat F1.
5. Din pacate cu exceptia catorva oameni (nu vreau sa le dau numele) ale caror postari sunt intr-adevar decente, restul se rezuma la a agresa parerile celorlalti.
Verstappen a mers bine pe ploaie, l-a depasit pe Rosberg, acesta din urma a mers mai bine pe uscat, l-a depasit pe primul totul ok, dar... s-a stricat ceva pe volan si gata cursa. Ce era sa faca Rosberg, sa treaga pe dreapta? Sa fim seriosi, sunt detalii tehnice, pilotul isi vede de cursa lui nu trebuie sa invete si ceea ce stiu vreo 40 de ingineri din garaj... are alte probleme pe cap. Masinile din F1 sunt foarte complicate, si nu, nu trebuie sa ma credeti pe mine, puteti sa cautati singuri pe net informatii, exista gramada.
Despre cursa, cine pleaca din fata, este cel mai smecher pentru ca aer curat si poate mentine un alt ritm, pe care cei din urma nu il pot mentine si asta-i toata treaba. Iar cu pneurile astea noi produse de Pirelli, sunt ciudate rau. Sunt cateve articole de acest gen, care explica cum functioneaza de fapt si de ce au un comportament schimbator comparativ cu pneurile din trecut, care de fapt sunt si net superioare, dar deh.. Bridgestone sau Michellin nu au cum sa revina in F1.
@bacv, ma gandesc si la o alta abordare a echipei Mercedes care se poate sa fii gandit asa: decat pierderea unui podium cu ambele monoposturi (ba chiar riscul iesirii din puncte a lui Rosberg), mai bine o penalizare de cateva secunde dar intr-un loc de unde mai obtine puncte echipa si el. Poate au incercat si asta, avand in vedere ca era clar ca Rosberg nu poate sa se mai lupte la primul loc fara o treapta de viteza. Nu stiu ce sa zic.
@sucaru mami, te-ai luat de mine intr-un alt articol ca nu intelegi cum de RBR termina in fata Ferrari, pilotii sunt in fata lor... Pai in momentul cand ai un MP in care nu iei absolut niciun punct cu ambii piloti, e destul de greu sa depasesti concurenta la numarul de puncte, daca respectiva puncteaza permanent.
Poftim, acum Ricciardo s-a bagat intre pilotii Ferrari, iar la constructori, teamul italian sta doar cu 6 puncte in fata RBR. 6 puncte care pot fi topite in urmatoarea cursa fara niciun fel de problema.
Cand am spus ca Ferrari incepe sa piarda din ritm in sezonul asta, nu ai crezut. Tu vorbesti din statistici (nu zic ca e rau) dar asa lasi impresia ca tocmai tu nu te uiti la Formula1, la ceea ce se intampla pe pista, nu eu, asa cum m-ai acuzat in respectivul articol. Poate acum statistica iti da putin de gandit de evolutiile RBR din ultimele 4 curse.
Intr-adevar, e ingrijorator ca se da al doilea start sub SC din cauza unui traseu umed. Inteleg ca este pericol de acvaplanare si accident, dar hei, suntem pe un circuit de Formula1, se alearga cu 300 km/h. Si in '90 ploua, si in '90 se inundau circuitele de Formula1 si tot se alerga cu 240-260 km/h.
Cine da explicatii ca Bianchi a murit din cauza circuitului umed clar nu stie ce vorbeste: impactul cu macaraua a fost fatal; altfel, si Sutil era intre 6 scanduri acum. ;)
Sa vedem ce se va mai intampla in Ungaria.
daca vettel e 4 ori campion mondial(cele mai multe= cel mai bun) si rici era mai bun decat el si max e mai bun decat rici, rezulta ca max e cel mai bun pilot de pe grila?
:)