Lewis Hamilton a profitat de pole position-ul obţinut sâmbătă şi a fost în permanenţă liderul cursei, cu excepţia momentelor în care a intrat la boxe. Pilotul echipei Mercedes şi-a sporit treptat avantajul şi a fost la aproximativ 10 secunde în faţă în ultimele două treimi ale cursei, după o strategie cu trei opriri replicată şi de principalii săi rivali.
Coechipierul său Nico Rosberg l-a depăşit la start pe Sebastian Vettel şi a şi-a păstrat poziţia pe tot parcursul cursei, în ciuda încercărilor pilotului Red Bull Racing de a recupera terenul pierdut. Cei doi germani au încheiat însă cursa pe aceste poziţii fără să se atace decisiv.
Ricciardo pierde un loc patru din cauza mecanicilor şi a primit o penalizare de 10 poziţii
Daniel Ricciardo a fost autorul celui mai bun start din plutonul fruntaş, întrucât i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Vettel pentru a ocupa locul trei. Pilotul echipei Red Bull Racing a fost depăşit de Vettel în turul patru, însă ulterior a rămas pe această poziţie până la ultima intrare la boxe.Australianul a părăsit însă linia standurilor înainte ca mecanicul care monta pneul stânga-faţă să finalizeze montajul, a fost tras înapoi la boxe, însă ulterior partea dreaptă a aripii faţă a cedat. Ricciardo a fost nevoit să revină la standuri pentru schimbarea componentei, însă ulterior a primit şi o penalizare de 10 secunde din cauza plecării premature de la boxe. Australianul a preferat însă să retragă monopostul la boxe, întrucât ar fi ocupat ultimul loc în cursă.
Update: Ricciardo va fi penalizat cu 10 poziţii pe grila de start a Marelui Premiu din Bahrain din cauza faptului că mecanicii l-au lăsat să plece de la boxe înainte de a monta corespunzător pneul stânga-faţă.
Alonso, duel memorabil cu Hulkenberg pentru locul 4
Numeroasele probleme înregistrate de Ricciardo ar fi trebuit să-i deschidă calea lui Alonso pentru locul patru, însă pilotul Scuderiei Ferrari a fost devansat de Nico Hulkenberg, întrucât germanul a optat pentru o strategie diferită cu numai două opriri la boxe.
Cu un ultim stint cu pneuri medium, spaniolul a recuperat însă terenul pierdut în faţa unui Hulkenberg cu cauciucuri hard şi a reuşit să-l depăşească după mai multe manevre nereuşite în primele viraje ale turului, întrucât rivalul său nu a cedat deloc uşor poziţia.
Potenţial conflict intern la Williams
Jenson Button a efectuat o cursă aproape anonimă pentru McLaren în drumul spre locul şase, însă lupta pentru locul şapte a fost acerbă între Felipe Massa şi Valtteri Bottas.Cei doi piloţi ai echipei Williams au progresat rapid în pluton în primul stint, când au ajuns în top 10, lucru valabil în special în cazul finlandezului, care a luat startul doar de pe locul 18.
Spre finalul cursei, şefii Williams i-au ordonat lui Massa să-i cedeze poziţia lui Bottas, întrucât finlandezul era mai rapid şi ar fi putut să-l ajungă din urmă pe Button. Brazilianul a refuzat însă să respecte ordinul şi a terminat pe locul şapte, în faţa lui Bottas şi a lui Kevin Magnussen.Danezul a fost depăşit la start chiar de coechipierul său, iar ulterior s-a menţinut în zona periferică a topului 10, reuşind să termine în faţa unui Daniil Kvyat care şi-a adjudecat un nou punct pentru Toro Rosso.
Cursă de coşmar pentru Raikkonen
Kimi Raikkonen a avut parte de o cursă dezamăgitoare pentru Ferrari. Finlandezul s-a ales cu o pană la pneul dreapta-spate după ce a fost atins de Magnussen în debutul cursei şi a revenit în spatele plutonului după ce a oprit la boxe. Ulterior, el nu a reuşit să revină în lupta pentru puncte şi a rămas blocat în pluton, reuşind relativ greu să treacă de Kamui Kobayashi.
El a terminat totuşi pe locul 12, la numai o zecime de secundă de Romain Grosjean, care a fost la numai 2.2 secunde de o clasare în puncte pentru Lotus. Cei de la Caterham au avut parte de una dintre cele mai bune curse, întrucât Kobayashi şi Marcus Ericsson au terminat pe locurile 13 şi 14, în faţa rivalilor de la Marussia reprezentaţi prin Max Chilton.
Această performanţă a fost însă posibilă şi datorită unei serii de abandonuri apărute din motive tehnice. Pe lângă Riccardo, s-au retras prematur la boxe şi cei doi piloţi ai echipei Sauber (Esteban Gutierrez şi Adrian Sutil), dar şi Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Jules Bianchi (Marussia) şi Pastor Maldonado (Lotus). Sergio Perez nici măcar nu a mai luat startul în cursă, în urma unei defecţiuni software la motorul Mercedes al monopostului Force India. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:43.066 în turul 53.
Următoarea etapă a sezonului va avea loc în Bahrain în perioada 4-6 aprilie şi va putea fi urmărit în România pe posturile de televiziune Dolce Sport, RTL şi M1.
Malaysia - Rezultate cursă:
1.Lewis Hamilton Mercedes 1m40m25.974s 2. Nico Rosberg Mercedes +17.313s 3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +24.534s 4. Fernando Alonso Ferrari +35.992s 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +47.199s 6. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m23.691s 7. Felipe Massa Williams-Mercedes +1m25.076s 8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1m25.537s 9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 lap 10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 lap 11. Romain Grosjean Lotus-Renault +1 lap 12. Kimi Raikkonen Ferrari +1 lap 13. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 lap 14. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 laps 15. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps Retirements: Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 49 laps Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 35 laps Adrian Sutil Sauber-Ferrari 32 laps Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 18 laps Jules Bianchi Marussia-Ferrari 8 laps Pastor Maldonado Lotus-Renault 7 laps Sergio Perez Force India-Mercedes 0 laps Drivers' championship: 1. Nico Rosberg 43 2. Lewis Hamilton 25 3. Fernando Alonso 24 4. Jenson Button 23 5. Kevin Magnussen 20 6. Nico Hulkenberg 18 7. Sebastian Vettel 15 8. Valtteri Bottas 14 9. Kimi Raikkonen 6 10. Felipe Massa 6 11. Jean-Eric Vergne 4 12. Daniil Kvyat 3 13. Sergio Perez 1 Constructors' championship: 1. Mercedes 68 2. McLaren-Mercedes 43 3. Ferrari 30 4. Williams-Mercedes 20 5. Force India-Mercedes 19 6. Red Bull-Renault 15 7. Toro Rosso-Renault 7
I-au umilit!
In schimb o cursa faina, pacat de Raikkonen , la RedFools ma asteptam sa pateasca ceva Ricciardo dupa ce a refuzat categoric sa asculte ordinele de echipa. Cea mai de rahat echipa a fost Williams. Daca Bottas tot era asa rapid , de ce nu l-a depasit pe Massa fara interventii din partea inginerilor? Ma bucur enorm ca Massa nu a cedat, si a demonstrat ca se poate. La fel si Ricciardo a demonstrat, doar ca dupaia i-a fost demonstrat ca nici propria echipa nu tine cu el , si ca e o amenintare pentru Vitzel asa ca trebuia linistit cumva ..... de tot.
Cam asa am vazut eu intamplarile .
Inca o cursa in care termina 15 masini si suntem pe val , ca si Cabron. prima cursa 14 masini, a doua cursa 15 masini. Avansam incet incet . :))
Nu inteleg cum Rosberg a fost asa departe de Hamilton. Pai nu era Rosberg marele pilot care-l batea pe Schumacher? :)) Sa spunem ca Hamilton e mai bun decat Rosberg? Poate asa intelege si Nicusor ca poate castiga doar cand Hamilton abandoneaza.
Kimisor a fost pupat in dos de catre Kevin. Astia mici sunt mari pupaciosi. Oricum si-a luat teapa nenea Luca, cu marele lui transfer. I-a dat lui Kimisor o caruta de bani si pe circuit Kimi e doar cu caruta. Sa spunem ca a avut ghinion azi, dar sa nu poti sa treci de un Lotus? Da-o naibii de treaba, nu cred ca Ferrariul e atat de slab. Mai e inexplicabil si cum de Grosjeanul termina cursa, iar Pastorul stie doar sa pasca. I-a luat banii fraierului si au investit doar in masina lui Grosjean. Baieti destepti astia de la Lotus :))
Bine ca macar Alonso face depasiri in cursa si mai arata putin din ce era candva Formula 1. In rest zici ca ma uit la sahisti care asteapta mutarea celuilalt, dovada fiind ultima intrare la boxe a celor de la Mercedes.
Apropo, numai un idiot putea sa creada ca prin reducerea combustibilului se va crea spectacol. Nu ca asta ar fi singura dovada de idiotenie, dar poate e una dintre cele mai mari.
@ratiu.andrei Alonso pe 4, Hulkenberg pe 5. Crezi ca-mi parea rau daca Raikkonen castiga si Alonso era pe 2? Stai calm, nu ma suparam deloc. As fi baut un Red Bull, poate, poate, prindeau baietii aripi si o tineau tot asa.
..in ce tur a fost ordin de echipa la RBR ca am vazut cursa pe net in engl. si nu am vazut
.......bravo massa ....ai ...boase..:))
....inca ceva..de ce tremura toata lumea ca HAM conduce agresiv..?? a consumat mai putin decat toti...bravo lui...e bun ..stie sa se adapteze
Ricciardo:
1. Penalizare 10 sec. in timpul cursei
2. Penalizare 10 pozitii pe grila in Bahrain
Ambele penalizari pentru aceeasi fapta. Va rog sa ma lamuriti (cine stie regulamentul), este posibil, normal, corect?????!!!!!!
Desi sunt nou "comentator" as recomanda un pic mai mult respect pentru munca pilotilor indiferent ca presteaza intr-o echipa mai buna sau mai putin buna, nici lor nu le convine ce se intampla, dar n-au incotro. Sunt un pic subiectiv fiind fan kimi, dar nu avea cum sa-l depaseasca pe grosjean avand in vedere cand a schimbat pneurile, la fel cum Alonso nu avea cum sa nu treaca de Hulkenberg din acelasi motiv. La fel de bine ar fi si daca am da dovada de mai mult respect fata de parerile celor ce posteaza aici. In rest numai bine tuturor, BRAVO celor de la Mercedes, cred ca pentru moment au cea mai buna masina si in mod cert cel mai bun motor si sa speram ca data viitoare va fi mai bine.
Se aud voci cum ca nu s-a adaptat, dar e ciudat cum in antrenamente e in fata iar in calificari si cursa e vai de el. Da, stiu, i-a stricat Magnussen cursa. Dar asta nu explica de ce nu a putut reveni. S-a chinuit cu un Ferrari in spatele lui Grosjean cu un Lotus cu toate ca pe acceasi masina nu ar fi avut vreo problema cu depasirea.
A vrut macaronari, sa-i fie tarana usoara!
kimi avea 75 secunde de recuperat dupa prima iesire de la boxe(dupa primul tur), unde a ajuns pe pana, apoi cand ai in fata 18 masini nu poti face mereu minuni ( ca la Suzuka in 2005). In plus el a schimbat de 3 ori, ca multi altii, dar a mers practic doar cu 3 randuri de anvelope (la fel ca Hulkenberg) si nu cu 4 ca altii. In plus poate chiar trebuie sa se puna la punct cu masina asa cum chiar el a recunoscut
KEEP FIGHT MICHAEL!!!
e normal sa gresesti cand vrei sa scoti mai mult de la masina decat poate da, fortezi si apare greseala
Lotus de ce se balacareste in mizerie? nu pentru ca nu a gasit un pilot care sa le aduca un sponsor barosan!
Din pacate ii usor sa vorbesti cand nu ai habar despre ce!
Tu despre ce vorbesti acolo? Ca nu e cum spun eu cumva? Ba nu, nu ma contrazici deloc. Tu doar spui ca starea asta de fapt are in spate o mare motivatie....
si ca e mai bine cu locul 5 dar cu sponsor "influent" decat balacareala in mizerie
Dar cine e destept cu adevarat si are vocatie, nu se prostitueaza pentru buzunarul propriu, nu face toate poftele sponsorului, gaseste bani in alta parte, aduce oameni de valoare pe care II LASA SA LUCREZE cum stiu ei si iau locul 1. Bine, vor avea mai putin in conturile personale dar poate ca pe termen lung e benefic pentru ca rezultatele le vor aduce de lucru si pe viitor
Nu. Multumesc, dar NU! Dupa mai bine de 20 de ani de urmarit F1, eu pun punct aici. F1 pur si simplu nu mai merita atentia mea. Adio F1!
In prezent Merc-ul are pachetul complet si domina autoritar, cum RBR o facea pana anul trecut.
Sunt fan Vettel, dar nu pot sa nu felicit echipa Mercedes, pe Hamilton si Rosberg pt victoria obtinuta si locul 2! Bravo lor!
Pt mine e trist ca nu se gasesc mai multe echipe in acelasi timp care sa vina cu masini apropiate ca performante pt a vedea niste curse antologice, mai ales la varful acesteia. Azi, ca si in alte dati, vedeam lupte acerbe de la locul 6 in jos. Primul plecat s-a dus si acolo a stat toata cursa, nefiind nicio emotie. Precum Vettel pana anul trecut. Plictiseala mare!
In ritmul asta nu stiu cati pasionati de F1 se mai pot uita. In MotoGp ai parte du curse magistrale, saptamana trecuta am vazut una fantastica cu Rossi la timona, cu finish-uri la fotografie cel putin la 2 clase. Astea emotii!
In legatura cu consumul de carburant, Ham, in frunte, a mers o mare perioada la relax, nefiind fortat si de asta a avut un consum mai bun, restul au trebuit sa lupte, ma rog, locurile 2-6, restul pe final au ridicat putin steagul. Hulk a avut un consum bun, aici poate a fost si faptul ca a ales o strategie cu 2 opriri si a avut un ritm mai lent, ceilalti, cu 3 pit-uri, au trebuit sa forteze.
Raman fan Vettel si sper ca RBR sa-si revina mai repede si sa reduca ecartul fata de Merc cat mai curand si, de ce nu, sa "vina" si alte echipe in plutonul fruntas, pt a avea si noi, tele/spectatorii de curse palpitante.
1. pentru a-si menaja motoarele merg mai incet si ca undeva pe la sfarsitul campionatului fiabilitatea motoarelor le va da un avantaj.
2. cu toate ca au o gramada de resurse si doua armate de inginreri, iar au ramas in urma.
Pacat de linia de piloti. In rest felicitari Mercedes si RBR.
problema lui Ricciardo e ca a facut STOP and go ... to the garage. Desi trebuia pe circuit :)
Asa se intimpla cand mai marii echipei nu cunosc regulamentul.
Tot ma mir cu de toate i se intimpla colegului de echipa al marelui Seb Vettel.
Lui Vettel niciodata nu i s-a intimplat sa uite vre-un mecanic sa-i fixeze roata. Mark Webber a patit-o , acum si Ricciardo.
Ceva imi scapa?
-dupa cativa ani de dominare ferari si alti ani de dominare rbr, in sfarsit se mai schimba liderul si tot nu e bine?
-interesante luptele in cadrul aceleiasi echipe ...