Verdictul final în privința numelui campionului mondial al sezonului 2019 se amână pentru etapa programată peste numai o săptămână în Statele Unite, după ce Mercedes a reușit să-și plaseze ambii piloți pe podium în cursă din Mexic, în ciuda faptului că Ferrari a ocupat prima linie a grilei de start.
Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton a plecat mai bine decât Sebastian Vettel, însă pilotul Scuderiei Ferrari i-a blocat calea spre locul doi. În acest context, Hamilton a fost nevoit să cedeze teren, iar de acest lucru a încercat să profite Max Verstappen, care a plecat doar de pe locul 4 după penalizarea suferită la finalul calificărilor.
Cei doi s-au acroșat ușor, au ieșit în decor, dar au continuat fără probleme cursa. Hamilton a coborât însă pe locul 5 în spatele lui Alexander Albon și Carlos Sainz, în timp ce Verstappen a coborât până pe locul 8, în spatele lui Lando Norris și Valtteri Bottas, ultimul cu un start slab.
În timp ce Leclerc și-a construit un avans de aproape două secunde în fața lui Vettel, Verstappen a avut o pană la pneul dreapta-spate în urma unui acroșaj ușor cu Bottas. Pilotul Red Bull a ajuns la boxe și a înlocuit cauciucurile medium cu cele hard, însă a revenit pe ultima poziție.
Leclerc și-a păstrat prima poziție după prima serie de opriri la boxe, în care a rămas cu pneuri medium, în timp ce Hamilton a optat pentru harduri și a progresat până pe locul doi, urmat la mică distanță de Albon.
În absența unor dueluri spectaculoase pe circuit, următoarele permutări au avut loc de asemenea la standuri.Leclerc a efectuat a doua oprire în turul 43, însă monegascul a întârziat revenirea pe circuit cu circa patru secunde, și a fost urmat în scurt timp de Albon, iar cei doi au revenit pe traseu pe locurile 4 și 5, în spatele lui Hamilton, Vettel și Bottas.
Hamilton a preluat astfel conducerea cursei în contextul în care nu era obligat să efectueze o nouă intrare la boxe, iar avansul sau față de Vettel era de circa două secunde.
Finalul cursei a fost unul lipsit de peripeții, chiar dacă Vettel a încercat să se apropie cât mai mult de Hamilton, care a obținut astfel victoria în fața suporterilor mexicani.
Poziționarea lui Bottas pe locul trei amână însă verdictul final asupra titlului mondial, însă Hamilton va avea de îndeplinit o simplă fornalitate în Statele Unite pentru al șaselea trofeu.
Leclerc a încheiat doar pe locul patru o cursă începută din pole position și a fost urmat de Albon și Verstappen, ultimul reușind astfel să obțină locul 6 după o cursă de recuperare. Sergio Perez și Daniel Ricciardo au încheiat pe locurile 7 și 8, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost trecute în dreptul lui Daniil Kvyat și Pierre Gasly.
83
Ferrari sunt depasiti total,ei saboteaza pilotul cu cele mai mari sanse la victorie pe Leclerc in defavoare lu Vettel ca sa termine la sfarsitul sezonului cu mai multe puncte.
Ferrari nici nu are cum fi numita o echipa,in urmatorii ani cu o asa abordare nu vor castiga nici un titlu.Pacat de Leclerc ca a sjuns la ei.Ferrari o dezamagire totala,dar isi merita soarta.
Ferrari sa zica mersi pentru locul 2 ca daca nu patea Max ce a patit nu prindeau podiumul.
Primul comentariu=primul retardat. Ceilalti macar discuta de Formula 1 nu de gramatica limbii romane.
Oricum, dupa cum am mai spus, este campionatul gumelor, atat!
-verstappen 66 tururi pe hard
nu is tocmai obtuz pentru a refuza in intregime initiativa ta dar parca ii necesar pentru ferrari sa tina cont si de niste cifre seci care mie-mi provoaca destula forfota in perspectiva sezonului urmator :
- leclerc uzeaza excesiv pneurile , primele doua stinturi pe gumele medium insumand 43 de tururi , primul pit dupa doar 15 tururi , 28 in al doilea stint , inacceptabil din pozitia de lider al cursei cu toate avantajele arhicunoscute pentru cel care ruleaza primul , doar albon fiind cu un tur mai "destoinic" ca monegascul (turul 14 ) iar concluzia ii cat se poate de facil de enuntat : lipsa de experienta , pripa asociata indoielii fac din Arsenie Boca al F1 un pretendent la statutul de prim tenor al scuderiei si ulterior la titlul mondial al pilotilor abia peste trei , patru sezoane fiindca aceleasi cifre seci releva ca pilotii trecuti prin ciurul si darmonul marelui circ asortati cu aceleasi medium tyres au efectuat primul pit mult dupa turul 20 , pavianul in 23 , vettel in 37 iar finlandezu' depersonalizat de "anturajul" corigibil ,sper macar :-)) , in 36
Da, ai si tu dreptate, insa parca numai am rabdare. Sa stai dupa un monopost MB vizibil avariat dupa contactul cu Verstappen, avand gume cu 14 tururi mai vechi si un plangacios care cere mai mereu "more power", te face sa nu te mai uiti la F1. Si atunci da, prefer sa-l vad pe Lecrerc sau un mad man Verstappen cum da cu ei de pamant iesind din tiparul mult dictat al gumelor safe.
Eu am spus că Ferrari uzează prematur acest tip de pneu, s-a văzut asta si la Vettel si la Leclerc.
Vettel a stat jumatate de cursa pe pneul mediu si a performant fără probleme în fruntea cursei, cum a schimbat pe hard cum s-a văzut diferența. A iesit pe 2 și acolo a rămas, a mers la conservare.
Leclerc în schimb, mai tânăr, vrea sa demonstreze...A tras tare la început pe pneul hard, l-a topit rapid, după cum spuneam, Ferrari uzează mai rapid acest tip de pneul decât pe cel mediu, apoi a rămas în spatele lui Bottas, nemaiputând să se apropie, chiar dacă avea pneuri mai noi.
pe transmisia TV in cel putin trei randuri oi auzit indemnul spre leclerc venit dinspre ing de cursa : "push" ; "push hard" iar cand ii verific etatea pe wiki acestui monegasc concluzionez ca abordarea sa precauta in cursa mexicana si nu numai ii intr-o antiteza cronica cu varsta sa (21 de ani ) , aparenta maturitate afisata de Arsenie Boca in protejarea pneurilor nu-i nimic altceva decat camuflarea perpetua si cu rezultate aflate la limita suportabilitatii a acelorasi carente pe care le-oi amintit de deja prea multe ori pana acum
Leclerc a fost sabotat clar de FIERARRIIIIIII in detrimentul vitelusului tau cabrat caruia pot sa ii spun (inspirat de tine) ARSENIE BOCA dar al FIERARIIII
Sa le fie rusineeeeeeeee
La finele primului tur as fi pariat pe o dubla Ferrari.
Dar si Ferrari au pariat pe Vettel in detrimentul lui Leclerc. Din nou. Si din nou au pierdut.
Este pacat ca ar fi putut fi o victorie frumoasa. Nu sunt fan Ferrari, dar aici chiar merita Leclerc Victoria.
Hamilton a devenit un vulpoi experimentat (in sensul bun) care speculeaza orice oportunitate. Asa si trebuie sa fie un pilot.
Bottas a prelungit "suspansul".
Duel foarte frumos Sainz-Kvyat. Pacat de Norris.
Rezultat bun Perez la el acasa.
Torro-Roso si Renault cu ambii piloti in puncte.
Haas si Alfa in continuare in cadere.....
Pilotul cursei dupa parerea mea este Hamilton.
Cum a spus foarte bine Leo mai sus nu a observat nimeni ca Ferrari nu performeaza pe pneul hard? Ce va face sa credeti ca Leclerc facea mai mult? A observat cineva de cate ori a blocat rotile Lecrerc in cursa?
Ferrari nu putea castiga aici cu nici un pilot pentru ca ritmul de cursa a fost sub asteptari.
Nu mai pun la socoteala faptul ca Leclerc face pneurile praf mult mai repede decat Vettel lucru care este cunoscut si recunoscut chiar de el.
Ahhhh ca in locul lui Vettel putea sa fie Leclerc aia este alta discutie dar ajungem iar la ce am spus mai sus, Leclerc nu cred ca putea ramane pe circuit cu acel set cat a stat Vettel.
Mobius, care sunt alea 3-4 victorii "sigure" pentru Leclerc? Ca deja cu afirmatia asta il dai candidat la titlul mondial anul asta ceea ce seamana putin cu Stan si Bran. Pe langa sclipirile lui Leclerc nu vreti sa vorbim si despre Monaco, Germania, etc? Omul face o treaba exceptionala pentru primul sezon la Ferrari dar hai totusi sa nu exageram.
Ferrari nu putea emite pretentii anul asta nici daca era PAPA in monopost, le-a luat jumatate de sezon sa rezolve problemele monopostului.
Hai sa fim realisti si sa lasam hatereala deoparte....daca se poate.
.