Marele Premiu al statului Bahrain a oferit numeroase momente palpitante, iar Charles Leclerc a fost foarte aproape să-și adjudece o victorie prețioasă după ce a demonstrat că poate fi mai rapid decât cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel cu care împarte garajul la Ferrari.
Plecat pentru prima oară în carieră din pole position, Charles Leclerc a ratat startul și a fost depășit cu ușurință de Sebastian Vettel, care a devenit astfel lider, dar și de Valtteri Bottas, care a reușit să-l depășească și pe coechipierul său Lewis Hamilton.
Cu toate acestea, după numai câteva tururi, Leclerc și-a intrat în ritm, a stabilit cel mai bun timp pe circuit și l-a depășit pe Bottas. Câteva tururi mai târziu, monegascul a reușit să treacă și de Vettel pentru a reveni astfel pe prima poziție câștigată în calificări.
Pilotul Scuderiei Ferrari a mizat pe ajutorul sistemului DRS în primul viraj și și-a îndeplinit obiectivul în ciuda faptului că Vettel a opus rezistență și a încercat ulterior să-și recapete poziția. Între timp, Hamilton a găsit o oportunitate să-l depășească pe Bottas pentru a reveni pe locul trei.
Prima serie de intrări la boxe a început în preajma turului 9. Leclerc și-a păstrat fără emoții prima poziție și și-a construit un avans liniștitor, în timp ce Vettel a pierdut poziția a doua în favoarea lui Hamilton, cu Bottas și Max Verstappen pe următoarele două poziții, după ce olandezul a avut și un acroșaj cu Carlos Sainz în debutul cursei.
Hamilton a optat însă pentru o strategie diferită și a mizat pentru un nou stint pe pneuri soft, astfel că pilotul celor de la Mercedes urma să intre încă o dată la boxe. Ceilalți piloți de top au mizat în schimb pe pneuri medium și, în ciuda acestei opțiuni, Vettel a devenit mai rapid decât Hamilton și l-a depășit pe britanic pentru a reveni astfel pe locul doi.
De altfel, Hamilton a raportat prin radio că nu se simte confortabil cu noul set de anvelope, ceea ce explică și timpii săi mai puțin competitivi.Din acest punct al cursei, diferențele dintre piloții de top s-au mărit considerabil, astfel că aceștia și-au păstrat cu ușurință pozițiile. În turul 36, Hamilton a intrat la boxe pentru pneuri medium și a fost urmat la scurt timp de Vettel, Leclerc și Bottas, iar cei patru piloți și-au păstrat pozițiile anterioare.
Totuși, după ce a "scăpat" de pneurile soft care i-au creat probleme, Hamilton a fost imediat mai rapid decât Vettel și, după o primă încercare eșuată, a reușit să treacă de pilotul german pe exteriorul virajului patru. În încercarea de a-și păstra poziția, Vettel a pierdut controlul volanului și s-a răsucit pe circuit.
Aripa față a monopostului Ferrari s-a deteriorat și, la trecerea peste o denivelare mai pronunțată, aceasta s-a desprins de monopost cu scântei, iar Vettel a intrat la boxe și a revenit pe circuit doar pe locul opt.
Treptat, el i-a depășit pe Lando Norris, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg pentru a urca pe locul cinci, însă la mare distanță de Bottas și Verstappen, care urcaseră pe locurile 3 și 4 după problemele sale.
Leclerc se îndrepta spre o victorie confortabilă, însă la un moment dat a început să piardă circa cinci secunde pe tur în urma unei defecțiuni tehnice la motor. Hamilton a avut astfel de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-l depăși cu mai puțin de 10 tururi înainte de final.
Bottas a reușit și el să treacă de Leclerc, iar cu câteva tururi înainte de final Nico Hulkenberg și Daniel Ricciardo s-au retras simultan din cursă în părți diferite ale circuitului în urma unor defecțiuni tehnice, aparent la motoarele furnizate de Renault. Cei doi concurau la vremea respectivă pe locurile 6 și 10, astfel că Renault a fost privată de nouă puncte.
În urma acestor incidente, Safety Car-ul a intrat pe circuit, astfel că Hamilton și Bottas au încheiat cursa pe primele două locuri.
Leclerc s-a consolat cu locul trei, în contextul în care Verstappen nu a mai avut posibilitatea să atace și a ocupat astfel locul patru în fața lui Vettel, care a terminat doar pe cinci.Dublul abandon al celor de la Renault i-a permis lui Lando Norris să termine pe locul șase pentru McLaren și să obțină astfel primele puncte din carieră după ce l-a depășit inclusiv pe Kimi Raikkonen, care a terminat pe locul șapte în fața lui Pierre Gasly (Red Bull), Alexander Albon (Toro Rosso) și Sergio Perez (Racing Point).
Cursa per total a fost una din cele mai frumoase pe care am vazut-o in multii ani de cand privesc F1.
Bravo Hamilton si bravo Leclerc.
PS Daca inca mai sunt unii ce cred ca Vettel are ceea ce-i trebuie ca sa-l invinga pe Hamilton, cred ca a sosit momentul sa va puneti niste intrebari.
Si totusi ce a avut Vettel in acest weekend?
Se repeta istoria de la RB ?
Hai ca in ritmul asta, Vettel incepe sa-si faca bagajele. Mai bine avea el probleme la motor, oricum a fost in alta cursa. De la dubla Ferrari am ajuns la dubla Mercedes.
Inca o dovada ca in ultimii 2 ani, Vettel a pierdut titlurile si nu Ferrari.
Eu zic ca pana in vacanta de vara, va mai face cel putin o greseala majora.
Verstappen a mai stricat o cursa, asa cum stie sa faca, si bineinteles ca e „incident de cursa”. Mereu cand strica asta curse e „incident de cursa”. Pacat de Sainz, putea sa fie in top 6.
Pentru cursa din China pariez tot pe Leclerc, daca Ferrari rezolva problemele de fiabilitate. Nu ma imbat cu ritmul Ferrari de azi pentru ca e Bahrain. Pe alte circuite pot avea probleme, dar cred ca Leclerc e capabil sa se bata de la egal la egal cu Hamilton. Mai are de invatat insa are o sansa mare sa castige. Si in plus, are un psihic puternic, s-a vazut cum a depasit momentul de azi. Un Verstappen ar fi fost ca un caine turbat. Diferenta intre un viitor campion si un cocalar cu volan.
Acum hai la cursa de MotoGP si forza Rossi :))
Dar, cred ca cei de la Ferrari nu au inteleg ca conteaza steagul de final si nu cate puncte primesc la impresia artistica. Da lui Hamilton ii pare rau de Leclerc, sunt "sigur" ca-i pare rau, dar cumva imi inchipui ca credea ca Leclerc il va scoate din cursa pe Vettel in primul tur, de fapt cred ca asta era strategia pe care conta. Ca era Vettel in fata, ca era Leclerc in fata, trebuiau sa mearga la pas, sa castige timp si sa-si vada de treaba lor.
Singura parere de rau este ca asta cred ca era cursa in care cei de la Ferrari aveau sansa la o dubla, poate chiar singura cursa din acest sezon. Bottas a fost iepurele cursa asta, cum o sa fie tot sezonul, cel putin asa cred eu. Daca cei de la Ferrari nu s-au prins de asta, sunt cel putin cretini.
Ciudat incidentul lui Sainz, pacat de Ricciardo si Hulkenberg acolo (dublu abandon dar si un incident stupid), deh pentru Ricciardo 2014 n-o sa se repede prea devreme si cel putin nu la Renault.
Bravo pentru Hamilton si Bottas, pacat de Leclerc si Vettel dar trebuie sa stea de vorba, sa inteleaga cum merge Formula 1. Punctele de impresie artistica sunt ok dar nu exista in Formula 1.
O cursa curata, care da sperante ...
Cei de la Renault super-ghinionisti dar macar Ricciardo nu mai poate spune ca este sabotat de echipa.El singur a vrut Renault si nu Honda.
Albon cu putin noroc si o prestatie decenta a prins punctele.Perez a fost bun cu o masina ce este momentan departe de asteptari.
Kimi din 2019 imi place si sper sa o tina tot asa.Julieta Bovinazzi cu al sau Romeo il inlocuieste pe Maldonado.Nu inteleg de ce nu a fost penalizata dar la cum conduce oricum nu mai conteaza.Sincer nu cred ca o sa vada puncte anul asta.
Clonutele haas au intrat la apa iar grojanel si-a primit rasplata.Il felicit din suflet pe baiatu' tatii ca s-a gandit la ceilalti piloti si a eliminat pericolu' public.Poate mai trec 6-7 curse pana prinde grojanel punctele.Anul trecut a fost la fel.
Sainz a riscat prea mult si a gresit.Norris a pilotat incantator si alaturi de Leclerc a fost omul zilei.Hamilton are un urmas demn sa continue perioada de glorie a motorsportului britanic.
De talentatul, inteligentul, carismaticul si multi talentatul vettel zis si vitel nu am sa mai spun nimic.Mai bine sa-si spuna parerea fanii lui si sa-l laude acestia ca au pentru ce.Asa cum m-au acuzat multi eu il urasc pe vettel si nu pot sa fiu obiectiv.
FELICITARI Leclerc si Norris!
Raspuns: nimic, pilotezi un ferrari.
Nu stiu de unde naibii scoateti prostiile astea ca Verstappen n-a vrut sa-l depaseasca pe Leclerc. Sunteti penibili numai ca va ganditi la asa ceva. Uitati-va mai bine la telenovele.
A fost finish sub SC. Nu e nevoie ca masina SC sa treaca finish-ul, pentru ca oricum era steag galben de SC. Verstappen era in stanga lui Leclerc pozitionat si astepta steagul verde. Cum nu s-a dat steag verde, nu a depasit.
Traiti intr-o lume paralele. Atunci de ce naiba mai intreba Verstappen daca ritmul lui e suficient ca sa-l prinda pe Leclerc? Voia sa-l tracteze pana la finish? :))))) Normal ca voia locul 3.
Telenovele, baieti, sunt mai romantice, asa pentru voi.
kimi, cel mai tare, cu sauberul ia puncte bune in fiecare cursa.
Ghinioane de acest gen au fost si vor mai fi. In 2000 Mika a patit la fel in ultimul tur, in Spania. Senna a patit la fel in 1991 (mi-aduc aminte cursa ca ieri). Mansell in Canada (dar acolo a fost vina lui).
Face parte din sport.
Leclerc ingrijoreaza deja si pe Ham. Vettel a realizat ca nu are un singur adversar (Ham), dar si propriul coleg (care este primul adversar al oricarui pilot).
O sa fie un campionat animat.
Acum ca Vettel a comis.o FIX pe mana lui, eu chiar il compatimesc :). Greu moment pentru neamt
doua is cauzele pentru care vettel o fost privat de o clasare in concordanta cu anvergura pilotajului sau in bahrain :
1- cauciucuri neincalzite suficient comparativ cu hamilton (-1 tur )
2-trasa defensiva inaintea virajului 4 unde a acumulat pe cauciucuri mai mult nisip decat hamilton si care o contribuit decisiv la iesirea din virajul 4 pe o traiectorie mai stransa decat hamilton iar punerea la sol a puterii in aceste conditii ii generatoare de rasucire fiindca dozarea acceleratiei o fost perfectibila si asta numai din cauza motivelor enumerate mai sus
dilema ii alta in schimb :
daca nu ii vinovat contactul cu hamilton pentru aripa fata dezintegrata a lui vettel atunci ii vorba de viciu de fabricatie ? fiindca transmisia TV nu ii lamuritoare pentru mine
sezonul ii abia la inceput , 475 +19 probabile puncte mai is in joc doar pentru primul loc si multe is inca posibile iar cine ii de parere ca "alea iacta est " in 2019 ii doar cu temele nefacute
Iar Vettel se comporta ca un incepator si greseala de ieri ii apartine in totalitate. Putea linistit sa-l lase pe Hamilon sa treaca si sa recupereze pozitia spre finalul cursei deoarece masinile Mercedes isi uzau mai tare pneurile. Dar nu e vina lui ca in Q2 l-au trimis intr-un grup mare de masini si nu a avut spatiu sa-si incalzeasca pneurile de unde a rezultat si acel tur foarte slab. Singurul lucru pozitiv e ca in situatia data, a reusit sa se califice in fata celor de la Mercedes.
"in era hibrida e nevoie de PILOT" Asa si? A fost vreodata cazul sa nu fie nevoie si de piloti?
aceasta ii abordarea clasica pe AM :vettel ii vinovatul de serviciu !
motorul lui leclerc functional in 5 cilindri ii tot culpa lui vettel ?
aripa fata rupta ii tot vina lui vettel ?
in bahrain duminica vant de 50-60 km/h si rafale de 80 km/h care ii responsabil pentru aducerea nisipului pe circuit si acumularea lui in cantitati semnificative in afara trasei ideale acolo unde se afla vetel in defensiva la hamilton cu DRS
cat mai tine oare norocul mercedes ?? aceasta ii singura dilema pentru inceputul de sezon fiindca is cu convingerea clara ca cele doua victorii is mai mult decat circumstantiale pentru cei din stuttgart iar ambele clasamente provizorii is mincinoase
Leclerc poate sa castige cu Ferrari. Oricare din primii 4-5 piloti din grila ar castiga cu Ferrari mai putin fetita. 4 titluri in care s-a batut cu Webber. O minunatie!
is mai fraged decat tine dar is dator cu o informatie :
in Bahrain ii nisip , nu ii praf
nu ii admisibil ca dupa un simplu tete-a-queue cauciucurile is responsabile de atatea vibratii incat aripa fata sa cedeze doar daca aceasta ii foarte fragila iar acest aspect certifica o singura concluzie :
ii viciu ascuns de fabricatie pentru ferrari la aripa fata !
@costel-viciu, dar nu ascuns, e pilotajul lui fetel