A doua cursă de Formula 1 a sezonului desfășurată pe circuitul Red Bull Ring nu a fost la fel de spectaculoasă ca cea de săptămâna trecută, însă a oferit câteva dueluri interesante și mult dramatism pentru Ferrari.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, în timp ce Max Verstappen și-a păstrat cu greu locul doi obținut în calificări ca urmare a unor tentative de depășire din partea lui Carlos Sainz.
La rândul său, Valtteri Bottas a rămas pe locul patru, în timp ce Alexander Albon a trecut de Esteban Ocon în lupta pentru locul cinci în fața lui Daniel Ricciardo, Pierre Gasly și Lance Stroll, cu Lando Norris pe 10.
În spatele plutonului fruntaș, Charles Leclerc a plecat de pe locul 14 în urma unei penalizări de trei poziții la finalul calificărilor, iar în primul viraj monegascul l-a ajuns din urmă pe coechipierul său Sebastian Vettel, care a avut un start modest de pe poziția a 10-a.
Cei doi s-au atins după ce Leclerc nu a estimat corect distanțele, iar Vettel a suferit o avarie la aripa spate, în timp ce monegascul a avut defecțiuni la aripa față. Incidentul a determinat apariția Safety Car-ului pe circuit, iar ambii piloți ai Scuderiei Ferrari au abandonat în cele din urmă la un interval de câteva tururi.
Tururi de consolidare
Cursa s-a reluat în turul 4 fără schimbări majore în pluton, însă Albon a urcat pe patru după ce l-a depășit în turul 8 pe Sainz.
Alături de Vettel, Ricciardo a fost singurul pilot din plutonul fruntaș care a început cursa cu pneuri medium în defavoarea celor soft, însă chiar și așa australianul l-a depășit pe coechipierul său Ocon în turul 19 și a urcat astfel pe locul 6.
Ulterior, Ocon avea să abandoneze la boxe din cauza unei defecțiuni tehnice.În rest, Hamilton și-a construit în avans de 5 secunde în fața lui Verstappen și Bottas, în timp ce restul plutonului condus de Albon s-a îndepărtat la peste 25 de secunde de lider.
Strategie identică la oprirea la boxe
Verstappen a deschis seria opririlor la boxe în turul 24 și a fost urmat trei tururi mai târziu de Hamilton, în timp ce Bottas a preferat să rămână pe traseu până în turul 34 în speranța că va fi capabil să-l depășească pe pilotul celor de la Red Bull Racing.
Toți cei trei piloți au optat pentru cauciucuri medium, însă strategia Mercedes nu a dat roade, întrucât Bottas a revenit pe circuit pe locul trei la 8 secunde în spatele lui Verstappen și la 13 secunde de liderul Hamilton.
În schimb, Ricciardo a înlocuit pneurile medium cu cele soft și a rămas pe locul 5 în fața lui Stroll, Perez și Sainz, care au optat pentru un al doilea stint pe medium.
Depășiri spectaculoase în final
Vedeta celui de-al doilea stint a fost Perez, care în ciuda locului 17 obținut pe grila de start a progresat rapid în pluton și a ajuns rapid până pe locul 7, iar după intrarea la boxe l-a depășit pe Stroll și a început să stabilească o serie de recorduri pe circuit înainte de a-l ajunge din urmă pe Albon.
Între timp, Bottas s-a apropiat treptat de Verstappen spre finalul cursei și, cu numai câteva tururi înainte de final, a inițiat un atac decisiv și a reușit să urce pe locul doi, nu înainte însă ca pilotul celor de la Red Bull să se apere excelent în fata finlandezului.
Coborât pe locul trei, Verstappen a intrat la boxe pentru un set proaspăt de pneuri soft cu intenția de a câștiga punctul pentru cel mai rapid tur, însă o strategie similară a adoptat și Sainz, iar pilotul celor de la McLaren a avut câștig de cauză.
În spatele plutonului fruntaș format din Hamilton, Bottas, Verstappen și Albon, Norris a încheiat pe 5 pentru McLaren după o serie de depăși spectaculoase pe final și după ce a trecut inclusiv de Perez, care a suferit o defecțiune tehnică la aripa față și a fost la un pas să fie depășit și de Stroll.
Ricciardo a încheiat pe 8 în fața lui Sainz, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost obținut de Daniil Kvyat.
Bravo Ham!
Conteaza masina si masinile sunt asa: Mercedes, RBR si Racing Point, apoi McLaren-Renault.
Ferrari probabil e si ea pe la nivelul Racing Point.
E oricum prea devreme, dar chestia e ca anul asta sunt putine curse. Deci Ferrari va reusi sa aiba cel mai rusinos sezon din istoria ei. Le va lua cativa ani sa-si revina dupa un sezon in care vor termina probabil pe 4-5.
O victorie a echipei Mercedes nu ar trebui sa ne surprinda. Sunt cei mai buni. Practic ei sunt intr-o alta liga. Putem spune Mercedes si celelalte echipe. Red Bull probabil va lupta cu McLaren pentru locul 2. Posibil si Racing Point sa fie in aceasta lupta. Restul sunt caricaturi. Cea mai mare caricatura este Ferrari. Atentie spune asta un fan Ferrari. Ma doare sufletul dar asta este. Trebuie sa recunosc adevarul. Daca Vettel a demonstrat de mai multe ori ca este dobitoc, de data aceasta trebuie sa recunoastem ca mai este un dobitoc la echipa Ferrari si anume Charles Leclerc. Cu doi dobitoci la aceasta echipa plus dobitoaca cea mai mare Binotto probabil vor termina si ei pe locul 5 poate 6. Trebuie schimbari mari la aceasta echipa! Daca nu, vor ajunge ca Williams. O seara buna!
Pilotii cursei au fost Hamilton, Verstappen, Norris si Checo. Hamilton a completat calificariile perfecte de ieri cu o cursa solida astazi. Verstappen a fost in fata lui Bottas peste 60 de tururi cu o masina inferioara si daca nu avea probleme termina pe 2. Simpaticul Norris desi a inceput ezitant, a terminat senzational. Pustiul are potential de campion mondial. Duelurile Norris - Perez din ultimele 3 curse au fost superbe.Se pare ca s-a nascut o noua rivalitate. Imi este imposibil sa-mi aleg un favorit dintre cei 2, ambii imi sunt foarte dragi. Perez m-a dezamagit ieri dar astazi a fost omul zilei. A dovedit cand l-a depasit pe fiul patronului ca este cel mai demn pilot de pe grila. Asta inseamna sa ai onoare si sa nu te lasi calcat in picioare. Cei ce se dau demni la imn dar in curse devin slugi numai demni nu sunt. Depasirea facuta de Perez asupra lui Sainz este cea mai frumoasa din acest inceput de sezon. Perez merita locul 4 dar milogul albon i-a avarit masina intentionat, albon merita o penalizare drastica dar coruptii maFIA il protejeaza.
Ma asteptam la mai mult de la Sainz dar n-a pilotat chiar rau.
Desi nu sunt un simpatizant Vettel si au fost ocazii in trecut cand multi m-au acuzat ca-l urasc si de asta il critic, astazi vina a fost a lui Leclerc. Vettel nu a gresit cu nimic. In schimb printisorul si-a cam facut de cap si ieri si astazi, constanta-i lipseste lui Charles.
Daca Vettel s-ar duce la Red Bull si n-ar scapa de milogul albon. Jur ca nu l-ar mai critica niciodata!!!
#Any other Red Bull driver, albon home!!!
Cât despre Ferrari, până nu apare noul Michael Schumacher…Deşi nu doar “omul sfinţeşte locul”.
Țara asta...țara în care/Gunoiul de pe străzi dispare /Doar iarna după ninsoare /Iar după ce se topește /Groapa pe străzi s-adâncește/ Pensionarii vor pensii mari /Din invidie pe acei „...”(să nu fiu acuzat de rasism)/ Care astăzi nu muncesc /Dar mâine se-îmbogățesc./Din atâta nepăsare /Românul și-n spital moare./ Șoferul de e beat tot pleacă /Și pe trecere te calcă./Polițistul dă amendă dură/Motociclistului ce nu poartă centură./ Duci copilul la învățat /Și se-ntoarce dezvirginat./La „Românii au talent”/E apreciat si-un dement./ Școala-n țară n-are rost/Cel cu carte-i luat drept prost / Că de nu conjugi verbul „a fi"/Și-un primar poți deveni,/Iar fără Bacalaureat/De PNL ești agreat
Mai nou:
Medici cu diplomă falsă /Salariul și-l au pe masă
Deci,
Încântat sunt a vă-ntreba,/Ce câștigi azi de-ai vota?/Rog a nu-mi veni cu scuză /Gen „țara azi e doar confuză...”/Ci priviți-o cum din ramă /A ajuns în...epigramă.
DESCHIDE OCHII MAI BINE!
Bine nu vorbesc despre oamenii care inca au creier in cap si nu 2 cm de grasime pe el.......se stie la cine ma refer.
Interesant ca daca era Vettel de vina curgeau rauri, asa daca a comis-o asta tinerelul o lasam moale "lasa ca merge si asa".
Razi de mori......
compatrioti rosso corsa,
in timpul razboiului 2020 nu-i vreme pentru jumatati de masura sau pentru adevaruri partiale, o venit vremea sa taiem in carne vie la Maranello, asta fiindca lucrurile or scapat de sub control in Styria-GP iar solutia optima pentru insanatosirea scuderiei impune ca:
monegascu' chiar tre' sa fie pus sub acuzare pentru sabotaj !
monegascu' n-are de ales, chiar tre' sa raspunda si pentru inalta tradare!
monegascu-i tradat de propriile competente ale pilotajului,
monegascu-i tradat de o labilitate a carei ciclicitate ii deja ingrijoratoare,
monegascu-i tradat de supraevaluare acuta inca din momentul sosirii la Ferrari numa' din cauza aversiunii cronice a catorva suricate care salasluiesc efemer (si) pe AM la adresa cvadruplului campion mondial sebastian vettel dar categoric nefundamentate in marea majoritate a situatiilor iar daca monegascu' are impresia ca poa' apara la nesfarsit si sa enunte nonsalant in apararea sa:
"I'am stupid......Sorry!"
"I'am very stupid............i'm so sorry!"
convingerea mea-i ca nu face altceva decat sa se insele amarnic da' nu in ultimu' rand sa-si compromita de unu' singur cariera in F1 !!!
is cu rugamintea sa rostesti adevaru' pan la capat......
tre' sa nu facem abstractie de supremu' paradox de la Maranello incepand cu ianuar viitor......
Sainz soseste la ferrari in 2021 din postura clara si cat se poate de logica de reazem, aceea de prim-secund al indubitabilului balon de sapun monegasc, ceea ce face numa' stupefiant management-ul scuderiei pastorit de abracadabrantul mattia binotto
Oricum de când a semnat cu Ferrari nu mai pare același pilot din 2019. Ieri ar fi putut termina în fața lui Norris cu o strategie puțin mai bună. Nu înțeleg ce a fost în capul lui să schimbe în ultimele tururi.
În orice caz, Norris în Austria a avut o grămadă de noroc în ambele curse. Nu cred că locul lui e chiar acolo. Mai sunt și Ferrari-urile, care au totuși șanse să termine în fața McLaren, dacă nu se scot singuri din cursă.
Faceti prea mult tam-tam cu acest sezon bine asta probabil pentru ca forma dezastruoasa in care se regaseste ferrari este pe placul multora.
Plus ca orice pilot vrea sa concureze pentru Ferrari chiar daca nu recunoaste asta.