Marele Premiu al Marii Britanii a reaprins lupta pentru titlul mondial dintre Lewis Hamilton și Sebastian Vettel, iar Valtteri Bottas este din ce în ce mai amenințător la adresa celor doi. Lewis Hamilton a avut un start foarte bun din pole position, în timp ce Max Verstappen a inițiat imediat un atac la adresa lui Sebastian Vettel, pe care a și reușit să-l depășească după numai câteva viraje.
Pilotul echipei Red Bull a încercat o manevră similară și asupra lui Kimi Raikkonen, însă finlandezul și-a păstrat locul doi cucerit în calificări. Esteban Ocon a surprins la start prin depășirile asupra lui Sergio Perez și Nico Hulkenberg, însă ultimul a reușit ulterior să-și recâștige locul 5. Între timp, Valtteri Bottas a câștigat două poziții la start și a urcat până pe locul 7.
Hamilton începuse deja să construiască un avans în fața lui Raikkonen în momentul în care Safety Car-ul a intrat pe circuit ca urmare a unui acroșaj între cei doi piloți ai Scuderiei Toro Rosso. Reluarea cursei a fost lipsită de incidente, iar piloții au început să se distanțeze, în timp ce Bottas i-a depășit pe Ocon și Hulkenberg pentru a ajunge pe locul 5.
Primul stint a ofert un duel spectaculos între Verstappen și Vettel pentru locul 3, presărat inclusiv cu scurte ieșiri în decor, însă pilotul Ferrari nu a reușit să treacă. În acest context, Vettel a intrat la boxe în turul 19 pentru pneuri soft, iar Verstappen a copiat strategia un tur mai târziu, însă a pierdut timp la înlocuirea unuia dintre pneuri, astfel că germanul a câștigat în cele din urmă locul mult disputat.
Raikkonen și Hamilton au așteptat jumătatea cursei pentru trecerea pe cauciucuri soft, iar Hamilton a reușit să-și păstreze prima poziție în fața unui Bottas care nu efectuase încă schimbul de pneuri, întrucât concura de la start cu anvelope soft.
Britanicul s-a distanțat rapid de finlandez în ciuda faptului că de la boxe i s-a transmis să-i cedeze poziția coechipierului său, iar Bottas a oprit la standuri pentru supersofturi în turul 33, revenind pe circuit pe poziția a patra.În contextul diferențelor majore dintre piloți, cel de-al doilea stint a fost lipsit de dueluri la vârf până după turul 40, când Bottas s-a apropiat amenințător de Vettel. După mai multe tatonări, finlandezul l-a depășit pe Vettel în turul 44, reușind astfel să urce pe locul 3.
Nimeni nu anticipa însă ce urma să se întâmple în ultimele două tururi. Mai întâi, Raikkonen a suferit o pană la pneul stânga-față și a intrat la boxe, fiind depășit inclusiv de Vettel. Cu un singur tur înainte de final, Vettel a suferit însă o defecțiune similară și s-a târât până la final, în timp ce Verstappen a intrat la boxe din motive de precauție.
În urma acestor răsturnări de situație, Hamilton a trecut primul linia de sosire și a obținut a patra victorie a sezonului, cu care s-a apropiat la un singur punct de liderul Vettel. Germanul a fost nevoit să se mulțumească doar cu locul 7 în urma incidentului, iar marele câștigător a fost Bottas, care a progresat astfel pe locul doi.
În ciuda opririi suplimentare, Raikkonen a ocupat totuși locul 3 în fața lui Verstappen și a lui Ricciardo, în timp ce Hulkenberg a terminat pe 6 în fața lui Vettel.
Bravo Hamilton si Bottas, bravo Mercedes, asta echipa serioasa, nu papagali ca cei de la Ferrari! Bravo Hamilton si Bottas inca odata.
mai miauni ?
Ferrari strategie praf, Mercedes bravo lor ca au stiu sa gestioneze tot de la inceput pana la final.
Verstappen si Vettel duel frumos la limita regulamentului pentru ca la ultima manevra la impins in afara circuitului pe Vettel dar nu e problema ca Cel de Sus are grija sa ii dea inapoi.
Ce as rade Bottas sa le-o traga la amandoi si sunt sigur ca are potential poate mai mult decat Hamilton dar probabil echipa o sa il tempereze, Ferrari e iesita din cursa pentru titluri atat la piloti cat si la constructori. Doar sa scoata cine stie ce as din maneca....dar ma indoiesc......
In rest dau cuvantrul specialistilor sa latre in continuare pana marti-miercuri incolo cand se calmeaza spiritele si toata lumea se va concentra pe urmatoarea cursa.
P.S Aloooo... Mircea_1985....Alooooo Chull......ALOOOOOOO....ALOOOOO...
Nu prea inteleg de ce au avut probleme in halul acela cu pneurile, atat Ferrari cat si Rbr(exceptie Ricci) si Mercedes nu. Imi miroase un pic suspect de cand cu uleiul acela hidraulic introdus prin cutia de viteze.
De asta au si schimbat cutiile celor 2, le-au dat update-ul ilegal sau legal, mai putin mai conteaza atat timp cat restul competitorilor nu il folosesc.
Max, in stilul lui kamikaze, franeaza, trage de volan pe franare desi este contrar regulilor, Fia se face ca nu vede, deh, Redbull este prezent in toate competiile sportive, au un cuvant tare de spus in f1.
Bottas, prea tare, am zis de la inceput ca este un pilot foarte bun, pus in umbra doar de monopost. Mai are el niste probleme ca oricare pilot dar este foarte bun. As putea sa zic ca el, Ricci daca ar avea acelasi monopost,fac pariu ca i-ar bate pe Vettel si Hamilton. Ar fi si Max, foarte talentat dar prea nesimtit, prea in bataie de joc. Ricci este un mare pilot, nu risca aiurea, calculat, rapid.
E clar ca a fost cursa celor de la Mercedes, insa sa speram ca va venii si vremea celor de la Ferrari.
Foarte interesant ca ambii piloti de la Ferrari au suferit acele defecte de pneuri, cu toate ca Raikonen a schimbat mult mai tarziu decat Vettel.
Asa cum am mai spus, asistam la un campionat al gumelor.
Unde esti tu Bridgestone?
Frumoasa cursa de recuperare a lui Ricci si duelul Vettel - Verstappen.
In rest. Mercul a rapid. Hamilton nu a avut nicio emotie.
La Ferrari cineva nu isi face treaba ca lumea. Deloc. Da-o naibii, au atatia senzori pe masini, cunosc tot ce se intampla cu pneurile si nu au putut sa ii anunte pe astia sa o lase mai moale ca li se duc gumele... De altfel, stai si faci o groaza de calcule, dar nu esti capabil sa faci un calcul sa vezi daca strategia pe care o adopti, in baza uzurii gumelor actuale pe monopost, poate sa faca intregul parcurs sau nu...
Pur si simplu mi se par depasiti astia de la Ferrari, la capitolul strategie. Ori o fac de oaie rau de tot, ori nu gasesc solutii sa fie mereu in fata. Jenant.
Pacat de Kimi, a facut o treaba decenta. Nu era de P1 performanta lui, dar P2 il merita datorita consistentei si a modului cum a gestionat startul. Start in care, pe alocuri, pare-mi-se ca l-a ajutat la un moment dat si pe VET, blocandu-l pe VES. Din pacate VET nu a putut fructifica.
Dar pe Mclaren_Mircea_1985 nu l-ai vazut? Stii ceva de el? Eu am auzit un zvon in comunitatea online ca si el si Chull s-au aruncat tinandu-se de manutza sub tren si ca au fost taiati in doua, sangerand ca niste porci cu sangele tasninid pe gura si pe nas. Si ca se zvarcolesc in mama focului in angoasele mortii.
Si foarte interesanta pozitia din calificari a lui Vandoorne (in Q2 a fost cu o jumatate de secunda mai rapid decat Alonso - stie cineva de ce?).
Ma bucur pentru Massa ca a prins un punct.
Ricciardo a fost omul cursei, desi si Bottas a facut o cursa buna.
Imi pare rau pentru Sainz (Kvyat parca e blestemat) si pentru Raikkonen.
Oricum a fost o cursa super frumoasa
Cand vezi antrenamente de la fata locului se schimba treaba, ai mai multe informatii, plus nu sunt comentatori care sa te plictiseasca cu informatii inutile. FP 1 si 2 au mers foarte prost pentru cei de la Ferrari care nu si-au facut treaba, si s-a vazut in calificari si cursa.
Nu am nimic cu Mercedes dar cred ca fac o treaba mai buna si asta consider eu ca conteza in Formula 1 si in cam orice alta competitie. Cei de la Ferrari vorbesc mult, au pasiune dar stau prost la orice altceva, si ma gandesc mai ales la procedurile de testetare si de pregatire a monoposturilor pentru cursa. In FP 1 si 2 cum am spus mai sus pur si simplu au fost pe langa tot timpul.
Nu explic de ce, pentru ca sigur nu-i nimeni interesat de asa ceva, dar am avut ocazia sa discut cu prietenii si alti fani despre acest lucru si consider ca fanii F1 sunt ceva mai inteligenti decat ce comentarii vad pe aici. Scuze dar se vede ca multi nu sunt nici prea inteligent si nici prea cunoscatori in ceva, nu neaparat F1. Plus am discutat si cu cateva fani McLaren, erau multi fani britanici deh :P si sincer sunt mai relaxati decat disperatii dupa atentie de pe aici.
Sincer sa fiu am ras cand am vazut ca cei de la Ferrari realmente nu stiu cum sta treaba pe pista si asta arata cat de paraleli sunt cei care conduc Ferrari in acest moment, cu ceea ce inseamna o competitie, dar ma bucur ca ambele masini au terminat o cursa dezastru, nu de alta dar nu cred ca mai au vreo sansa in campionat. Singurul lucru bun este ca masina Red Bull este la fel de prastie, si nici cei de la Red Bull nu sunt in stare sa repare acest aspect.
Sa vedem cursa din Ungaria acuma :P Personal mizez tot pe o dubla Mercedes. Cei de la Ferrari au pierdut nu mai ritmul de dezvoltare ci ceva mai important, nu au o directie de urmat. Sunt cateva persoane talentate pe acolo, dar cu 2-3 persoane talentate intr-un personal de sute de oameni... nu faci o echipa buna.
Din cate am citit, Ham vrea sa-si incheie cariera la Ferrari! Atunci sa-l vezi pe Mircea la Balaceanca!
Hai sa luam in considerare ca in Austria ar fi iesit 1 Ferrari din fata lui Ham(ca Raikonen ieri din fata lui Bot), tot nu reusea mai mult de locul 3, correct? Adica recupera 5 locuri, nu 7 ca Bottas. Daca nu ma insel, toata cursa din Austria genialul pilot a depasit doar 2 roze pe pista. Cam putin pentru asa monopost performant si pilotul galactic, nu?
O alta dovada a dublei masuri: il mistocariti pe Vettel ca a castigat doar cand RBR era cel mai bun monopost, dar oare Hamilton castiga daca era pilot McLaren Honda?
Ba mai mult, atat de "meserias" este acesta incat pana si un pilot mediocru ca Rosberg a reusit sa-i ia titlul anul trecut, iar anul acesta va avea de infruntat un alt pilot de pluton, ce-i drept finlandez.
Anul trecut cand castiga Rosberg auzeam ca Hamilton este sabotat de echipa germana, dar cand castiga finlandezul, cine il mai saboteaza? Nu stiti, nu? Va spun eu: propria lui mediocritate!
Nu sunt fan Vettel si nici Ferrari, dar ma mai uit la F1 de cate ori am ocazia, ca atare imi place sa cred ca pot fi cat de cat obiectiv.
Ham este un pilot bun, dar nu exceptional, dovada ca in cariera sau in campionat, atunci cand nu a avut cea mai buna masina, nimeni nu i-a remarcat atat de mult laudatele calitati de pilot. Exemplul MP al Austriei vs. MP al Angliei este doar ultimul dintr-o lunga lista.
Iarasi ma justific: nu am ceva cu Hamilton, dar calitatile lui sunt mult exaggerate. atat de mult exaggerate incat nu-mi vine s ama mai opresc din argumenatia care dovedeste acest lucru!:))
De vina pentru toate aceste exagerari este anostitatea cu care F1 ne-a obisnuit in ultimul deceniu! Dovada chiar aic pe sitei: din peste 50 de comentarii, cate sunt despre cursa si cate fara legatura cu aceasta? Cca. 10-15% sunt on topic! Si nu din vina noastra!
Practic, din cursa nu ai ce sa comentezi, au fost 2-3 lucruri de retinunt- dar nici acestea prea mult: duelul verst-vettel, depasirile lui Ricci si as mai retine stupiditatea celor de la Torro Rosso, dar asta este ceva obisnuit deja!:)) La fel si gafele de strategie a celor de la Ferrari.
Cursele nu mai sunt la fel de plicticoase ca acum 2 ani, dar sunt departe de ce aveam in anii 90, pana a inceput a lu' Bernie sa se sclerozeze. Eu inca mai sperca cei de la Liberty vor face ceva pentru a adduce spectacolul in cursa mai degraba decat inainte/dupa, dar nu debordez de optimism.
Cei de la Ferrari sunt tampiti, de ani de zile iau decizii gresite, dar cei de la Red Bull sunt cea mai buna echipa din F1 din punctul tau de vedere, marele fan Red Bull nu-i asa? Personal cred ca fiecare echipa are sansa ei, daca o joaca, dar cei de la Ferrari nu fac acest lucru, pur si simplu echipa face greseli. Sunt fan Ferrari de pe la vreo 10-12 ani, dar familia mea sunt fani FIAT de mult timp, nu de alta dar au cumparat un Fiat 500 inainte sa ma nasc eu :P Asta nu inseamna ca nu imi plac si alte echipe, am un mare respect pentru McLaren desi cica sunt dusmani lol, sa fim seriosi, sunt competitori, doar Dennis era ofticat ca o echipa italieneasca ca Ferrari se lupta cu ei pentru victorii. Acelasi lucru pe care il vezi la comentatorii Sky Sports, nu-ti dai seama cata disperare este in glasul lor cand Vettel castiga o cursa, sau oricine altcineva in fata de Hamilton se bate pentru victorie/cursa sau orice altceva. Britanicii erau odata o natie puternica, cucereau popoare, aveau slavi, resurse, dar asta a fost odata in trecut, acuma... treaba s-a schimbat. Departe sunt anii cand inventau motorul cu aburi, si revolutionau industria, au trecut anii aia, s-au retras din India, din Africa, cei din Canada sunt puternici si se gandesc sa mearga intr-o alta directie, la fel si cei din Australia. Nu mai vor in EU, s-au saturat de coruptia altora, o au pe a lor destul lol. Competitii... ah britanicii sunt zero, nu stiu daca ai urmarit London 2012... saracii batuti de chinezi si rusi.... nu mai zic nimic de americani si canadieni. F1 este un sport dezvoltat de britanici, cand vad ca un argentinian a castigat curse si titluri.... sau un german scrie istori... sa vezi ura tata cum creste. Te prinzi tu de restul... poate... Iti dai seama ce-o sa fie daca vine o echipa chinezeasca in F1 looooooool :P
Eu ii inteleg pe britanici, il au doar pe Hamilton, sa vezi dupa cursa cat de fericiti erau comentatorii ca cei de la Ferrari si-au ruinat cursa, inainte de curse amenintau comisarii daca il penalizeaza pe Hamilton... disperare tata.
Am venit sa vad cursa de la Silverstone alturi de niste prieteni, la care am stat cateva zile, in vizita. Am dat mana cu fani Williams, fanii Mercedes si fani McLaren si tata n-au nici o treaba cu disperarea comentatorilor Sky, am avut ocazia sa discut cu ei, super relaxati, sperau ca cei de la Ferrari sa fie mai in fata ca sa avem un campionat cat de cat mai interesant ca in anii trecuti. Nu cred ca intelegi asta asa ca ma opresc aici.
Parerea mea este simpla, cei de la Ferrari au inceput bine, dupa cateva curse au mers in directia gresita, campionatul asta s-a cam dus deja, shit happens. Fanii fie ei fani Ferrari, Mercedes sau McLaren, sau fani Sauber sperau la altceva sezonul acesta. Dar fiecare suntem ceea ce suntem, ce-i in natura noastra, si nu putem fi altceva. Shit happens!
Eu spre deosebire de altii sunt total impartial.
GTS ai fost acolo sa vezi cu ochii tai si ai stat de vorba cu fani adevarati care traiesc la intensitate maxima si cunosc sportul asta ca pe degete. Nu poti sa faci comparatie cu strungarii si cofetarii care nu stiu decat sa jigneasca si sa gaseaca porecle.
Asta este diferenta: ei se uita la cursa si dupa ea merg la bere, la noi daca castiga Ferrari toata lumea e muta ca a fost noroc ca nu stiu ce iar daca castiga Mercedes fac praf echipa Ferrari....jignesc...injura...etc
Despre ce vorbim?