Circuitul de la Silverstone a găzduit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon, în care au avut loc numeroase dueluri spectaculoase între piloții de top, inclusiv pe linia standurilor. În plus, cursa a oferit și un acroșaj între Sebastian Vettel și Max Verstappen care a influențat lupta pentru podium.
Startul nu a produs nicio schimbare în plutonul fruntaș, în contextul în care Valtteri Bottas a plecat excelent din pole position. Lewis Hamilton s-a menținut însă în imediata sa apropiere și a încercat de mai multe ori fără succes să-și depășească coechipierul, în timp ce Charles Leclerc a rămas pe poziția a treia în fața lui Max Verstappen.
În schimb, Pierre Gasly a ratat startul și i-a permis lui Sebastian Vettel să promoveze o poziție până pe 5. Insistențele lui Hamilton au dat în cele din urmă roade în turul 4, când britanicul l-a depășit pe Bottas pe exterior, însă finlandezul a revenit spectaculos și și-a recuperat prima poziție la capătul liniei de start-sosire.
În turul 11, Vettel s-a apropiat amenințător de Verstappen și a lăsat senzația că va iniția un atac, însă Gasly se afla de asemenea imediat în spatele său și a profitat de o aparentă neatenție a germanului pentru a reveni pe locul 5 câștigat în calificări. De altfel, Vettel nu a schițat niciun gest de apărare. Un singur tur mai târziu, Gasly a intrat însă la boxe pentru un set de pneuri hard.
Verstappen îl depășește pe Leclerc la boxe
În scurt timp, Leclerc și Verstappen au intrat simultan la standuri despărțiți de numai câteva miimi de secundă, iar mecanicii Red Bull s-au mișcat marginal mai bine în schimbarea pneurilor.
Olandezul a ieșit cu un sfert de monopost în fața monegascului și a câștigat astfel o poziție chiar pe linia boxelor.Totuși, doar câteva tururi mai târziu, Verstappen a comis o greșeală care i-a permis lui Leclerc să-și recâștige poziția.
Hamilton profită de Safety Car pentru a deveni lider
În turul 16 a fost rândul lui Bottas să schimbe setul de pneuri, în timp ce Hamilton a rămas pe circuit până în turul 21, când o ieșire în decor a lui Antonio Giovinazzi a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Britanicul a înlocuit pneurile medium cu cele hard și a profitat de Safety Car pentru a deveni noul lider al cursei în fața lui Bottas, care urma să efectueze o oprire suplimentară, după ce la prima trecere a mizat tot pe medium.
Vettel a profitat și el de Safety Car pentru a renunța la soft-uri în favoarea pneurilor hard și a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Gasly și a lui Verstappen, care a intrat de asemenea pentru a trece pe harduri. Leclerc a regresat în pluton până pe locul 6 după ce a fost nevoit să intre din nou la boxe tot pentru pneuri hard.
Acrosaj intre Vettel si Verstappen
După ieșirea Safety Car-ului de pe circuit, Gasly i-a permis lui Verstappen să treacă, iar ulterior a fost depășit și de Leclerc. Între timp, Verstappen s-a apropiat de Vettel și, cu numai 15 tururi înainte de final, l-a depășit fără emoții pe pilotul Scuderiei Ferrari. Imediat după această manevră, Verstappen a avut o scurtă ezitare, a ieșit ușor pe bordură, a revenit pe circuit, iar Vettel a frânat prea târziu și l-a lovit din spate pe pilotul Red Bull.
Ambii piloți au ieșit în decor în urma impactului, iar Leclerc și Gasly au urcat pe locurile 3 și 4.
Verstappen a putut continua cursa pe locul 4, în timp ce Vettel a ajuns foarte lent la boxe, a schimbat aripa față și a revenit pe circuit pe ultima poziție.Între timp, Bottas a efectuat a doua oprire la boxe cu 6 tururi înainte de final și a revenit pe circuit tot pe locul doi, datorită avansului generos avut în fața lui Leclerc.
Ultimele tururi nu au adus surprize majore, iar Hamilton a trecut primul linia de sosire și a obținut a șasea victorie din carieră pe circuitul de la Slverstone. În plus, britanicul a câștigat și punctul suplimentar pentru cel mai bun timp în cursă.
Pilotul Mercedes a fost acompaniat pe podium de Bottas și Leclerc, în timp ce Gasly și Verstappen au încheiat pe următoarele două locuri în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniel Ricciardo (Renault), Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) și Daniil Kvyat (Toro Rosso). Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Nico Hulkenberg (Renault).
vettel out si alonso in locul lui..
forzza ferrari
Ar face ce face Bottas.
Felicitari pt Leclerc.
Bravo RBR
Vettel un pilot talentat dar f slab pshihologic,poate si din cauza echipei.
Dezamagire totala Ferrari,care ramane ca in ultimi 10 ani,in a doua parte a sezonului pierde teren.
Insa Vettel, plin de nerabdare s-a bagat iar ca berbecul! Nu stie sa se apere, Lecrerc i-a aratat aceeasi fata lui Max, acea fata care l-au facut remarcat pe Max, doar ca a facut-o legal, fara schimbare de directie de 2 ori ci pur si simplu schimband directia pe final.
A zis ca va proceda la fel daca se doreste racing, foarte buni ambii, sa aiba mereu masini egale ca sa avem si noi ce vedea!
Cu un Norris, cu un Kvyat, cu un Albon cu masini egale, mama mama ce campionat am avea! Vettel nu e in stare sa faca asta, are psihic jos de tot, Lecrerc talent+curaj. Imi place cum ii cearta mereu pe cei de la Ferrari! Pacat ca si in cursa asta au vrut sa il fenteze sa iasa iar Vettel in fata! I-au schimbat pneurile abia in al teilea tur de SC. Pacat, mare pacat! 2 depasiri fenomenale asupra lui Max, Max se plange mereu cand nu ii reuseste ceva, ba ca penuri, ba ca frane, a fost mai bun Lecrerc in momentele alea. Cred ca Max se si plange intentionat!
Ferrari+Mercedes, strategii in favoarea pilotilor nr 1! Ma rog, la RBR la fel, s-a dat la o parte Gasly.
Cursa spectaculoasa, in sfarsit, fara ploaie!
la fel si ferrori au incercat cu vetel..teapa again!
vetel la wiliams!
mclaren super start..
ricci si kimi iar performanta cu niste martoage...asa e cand nu mai esti sabotat!
Dar lasati-o moale cu Alonso, vin lupii tineri din spate
Hamilton probabil ca nu castiga astazi daca nu intra SC, dar si norocul face parte din sport. Nu pot sa nu remarc ca partea de garaj a lui Leclerc a ramas inerta la intrarea SC-urului, de parca Vettel era pilotul fruntas in cursa. In ceea ce-l priveste pe Vettel, din punctul meu de vedere cariera lui s-a incheiat astazi. Omul nu mai rezista psihic, iar daca inainte credeam ca are o slabiciune doar vizavi de Hamilton, a reusit sa-mi schimbe parerea. Nu imi aduc aminte sa fii vazut un campion mondial sa greseasca atat de des ca el, si ma uit de o perioada buna la sportul asta. Sper, de dragul concurentei, ca Ferrari incepand cu anul urmator se vor aduna in spatele lui Leclerc.
Si ca ultima observatie, se pare ca RBR i-au prins din urma pe Ferrari cu dezvoltarea masinii.
Iar Vettel mi se pare cel mai slab campion mondial de cand ma uit eu la acest sport. Un pilot facut campion mondial de o masina buna, ca de pilotat din ce vad este slab. Face greseli multe si copilaresti.
Cred ca din sezonul urmator ar trebui sa zboare de la Ferrari. Cu el, Ferrari nu va castiga nimic, si vor avea numai de pierdut daca se vor baza in continuare pe el ca pilot nr.1.
Dpmdv cel mai bine ar fi, daca l-ar aduce pe Ricci in locul sau.
El de mai multe ori a dovedit ca este un pilot foarte bun, iar daca ii dai o masina buna are sanse sa castige titlul mondial.
Cred ca, cei de la Ferrari ar trebui sa-l ia in considerare daca vor sa castige titlul, macar la constructori. El cu Leclerc ar face o treaba buna, iar ei doi ar avea potentialul sa aduca titlul lui Ferrari.
Varianta cu Alonso vehiculata de unii pe aici, mi se pare doar o fantezie. Alonso deja are o varsta, nu cred ca el ar fi omul potrivit pt a le aduce titlul celor de la Ferrari. Mai degraba Ricciardo.
Ricciardo a si spus la un moment dat ca, cei de la Ferrari l-au dorit, insa cineva de acolo s-a opus... si ca stie cine e acel cineva. Bineinteles ca Vettel. Dar daca Vettel ar fi out din sezonul viitor, Ricci ar avea cale libera catre Ferrari.
Sincer, mi-ar placea sa-l vad pe australian la Ferrari, sa-l vad ce poate... Cred ar putea multe, si deja am vazut asta la RBR, dar si acolo nu prea a fost lasat, pt ca era favorizat Max.
In alte ordine de idei, as vrea sa-l vad si pe Ocon din sezonul urmator, la Mercedes, chiar in locul lui Bottas. Cred ca poate aduce mai multe decat finlandezul, si ar fi interesant un duel intre pilotii tineri, printre care: Leclerc, Max, Ocon, Norris.
Din ce vad mai nou, pilotii astia tineri sunt mai agresivi, mai artagosi, produc mai mult spectacol, si tocmai de asta as vrea ca din sezonul urmator sa se intoarca si Ocon.
Dueluri, depasiri si un circuit frumos.
Mercedes (daca mai era nevoie de mentiunea aceasta) este de departe cel mai bun monopost.
Ferrari sta doar in Leclerc de doua etape.
McLaren incet-incet se intoarce unde ii este locul.
Haas cu probleme mari acum.
Williams e o legenda in F1. Dar pentru moment doar atat.
Verstappen e un pilot foarte bun, dar cateodata cam prea agresiv, iar federatia il cam iarta.
Ferrari sta doar in Leclerc chiar de trei etape, si anume: Franta, Austria, Anglia.
In plus, masina de anul asta nu ii ofera gripul pe spate necesar neamtului, sa nu uitam ca el este dependent de acest stil de pilotaj, cel putin asa s-a format in perioada Red Bull cand acel blown diffuser oferea acel extra grip.
In circumstantele astea, psihic slab, la fel ca si grip-ul spate Vettel nu va face niciodata performanta. Cand ferrari ii va da o masina pliata pe stilul lui atunci isi va repara si psihicul.
Culmea, anul trecut pilotul a dat-o de gard, anul asta masina.
Toata stima pentru garajul Red Bull. Au adus masina pe langa perfomantele Ferrari si de aici spectacolul din ultimele 2 curse. De tinerii piloti nici nu are rost sa mai comentez, sunt super talente toti.
Mercedes sunt in alta era, ar fi fost foarte frumos ca macar cele 3 echipe sa fie macar apropiate ca nivel de performante cu siguranta Hamilton daca er fi fost in frunte, gap-ul era de max 25 puncte.
Sper ca in restul curselor masinile Red Bull si Ferrari sa ramana apropiate asta pentru a nu omori specatcolul
"Hamilton probabil ca nu castiga astazi daca nu intra SC"
Serios? pai si fara SC , Lewis ar fi iesit in fata lui Bottas de la boxe. Si daca nu, Bottas facea un schimb in plus. Pneurile medii au fost alegerea lui Bottas, nu a echipei. Iar ce a facut Lewis in ultimul tur....Fastest lap cu gume dure tocite in fata lui Bottas cu softuri proaspete...
Corect. Ai perfecta dreptate.
Corect. Daca nu ma insel, cand Bottas a iesit prima data de la boxe, Hamilton avea un avans care ii permitea sa faca schimbul si sa iasa in fata lui Bottas.
Iar cu medii (Bottas) sa nu te apropii de hard-uri (Hamilton), asta spune ceva, ca sa nu mai vorbesc de fastest-ul lui Hamilton facut pe hard-uri.
La cati tineri talentati sunt, parerea mea e ca ar trebui sa ni-l scoatem pe Alonso din cap desi il agreez ca pilot, nu si caracter. Sunt sigur pe Alonso nu va mai pilota in F1 cel putin la o echipa de tot. Oricum era cel mai bine platit pilot din grila cand era la McLaren deci prost nu a fost. :)
Eram ferm convins de faptul ca Ricii nu a fost luat de Ferrari a fost o greseala majora de strategie insa Leclerc e senzational. E drept ca toti s-au concentrat in jurul lui Vettel si totusi nu i-au livrat o masina pe stilul lui. Pacat.
Actualii piloti cu masinile de anul trecut.... Leclerc era pe I
Si de ce l-ar aduce Ferrari pe Alonso? Ca de ajutat pe Leclerc nu-l vad sa-l ajute, Alonso nefiind in cariera lui tocmai un om de echipa. Mai bine il pastreaza pe Vettel caruia probabil daca i se va lua presiunea de pilot principal, nu va mai gresi asa mult si conteaza sa ai doi piloti care sa puncteze constant in clasamentul pe echipe.
Daca se doreste competitie la cel mai inalt nivel ii tii pe astia 3 acolo. Faci niste reguli care sa incurajeze pilotajul. Leclerc e inconsistent inca, are mult de invatat. La fel Norris. E devreme sa-i responsabilizezi ca lideri. Max si Ricci sunt singurii care ar fi potriviti dar nici unul nici altul nu sunt la nivelul celor 3.
Vrei spectacol faci ce trebuie sa ii tii pe astia in competitie. Norris mare revelatie, dar, are o masina cum n-a mai avut Mclaren de 6 ani. Chiar si asa Sainz are mai multe puncte.
Alonso peste 2 saptamani va implini 38 de ani.
Te intreb si eu, ce avantaj mare poate sa-ti aduca un pilot la 38-39 de ani?
Eu va recomand sa judecati omul dupa actiunile sale. Hint: Alonso s-a retras!!!
Da, ar fi mult mai bine Rosberg decat Vettel. Dar totodata Rosberg ar fi o alegere mult mai buna si decat Alonso. Alonso nu va reveni pentru ca nu vrea sa demonstreze ca sunt intr-adevar altii mai buni. Cam in fiecare echipa de top da peste altul mai bun:
Mercedes? Hamilton dar posibil si Bottas.
Ferrari? Sigur Leclerc, posibil si Vettel. Da, si Vettel.
McLaren? Norris si Sainz sunt peste Alonso.
RBR? Nu trece de Verstappen.
Renault? Il bate Ricci.
Poate Williams si Alfa Romeo. Deci da, de asta s-a retras, ca nu mai are variante in F1 sa se afirme. La Toyota e pomana, asta e de el. Altfel il zvanta Conway sau Kobayashi. Pana si acolo are cine sa il bata. Dar voi aberati ca e gratis, ca daca ar fi sa pariati pe Alonso (si sa pierdeti banii) nu cred ca v-ati mai arunca asa ... Ei bine, nici echipele de F1 nu se arunca. Poate doar cu multi sponsori in spate ca Schumacher in 2010 dar nu pe valoare certa pe pista la 40 de ani.
Strategia Mercedes pentru ambii piloti a fost cu doua opriri la boxe. Pneurile medii nu aveau cum sa reziste pentru a face doar o intrare la boxe, conform celor de la Pirelli. In momentul intrarii SC-ului, Hamilton nu avea timpul necesar pentru a iesi in fata lui Bottas. Daca nu esti convins, iti pot da link scris cat si video.
Dar i-a taiat vrajeala lui Alonso care se agata tare de faptul ca niciun coechipier nu a obtinut mai multe puncte decat el. Ei bine, pensionarul Button a obtinut. Pensionarul! Iti spune asta ceva?
Apropo de documentare, in 2003 Button era pilot la Renault iar Alonso doar rezerva si nu se apropia de timpii lui Button S-au certat Button cu Briatore si asa a obtinut Alonso volan iar apoi cu Fisichella coechipier a putut lua doua titluri "de carton".
Button daca nu ma insel e in al cincilea an la Ferrari. Cam atat tine rabdarea italienilor. Nu, nu te da afara dar iti ia vioara intai. Asa a plecat si Alonso cand a ramas fara vioara si trebuia sa lupte pentru ea cu Vettel daca ramanea.
Vettel pateste ce a patit Alonso la McLaren in 2007. Cand te bate incepatorul in calificari si curse ce drac de statut de pilot nr. 1 mai vrei? Poti sa ai 2, 4, 100 de titluri. Momentul conteaza, restul e istorie.
Cu Schumacher cel mai mult seamana Verstappen. Depaseste si bate pe circuit campioni veterani cu masini mai bune. Leit Schumacher.
Alonso and Hamilton are regarded by many as the preeminent drivers of this era, and Button was teammates with both. From 2010 to 2012 he partnered Hamilton at McLaren and from 2015 to 2016 shared a garage with Alonso also at McLaren.
“I’d say that over the years Fernando had been one of – if not the – toughest competitors I’d faced, both as a team-mate and a rival at other teams,” Button wrote.
“Lewis was unbelievably quick and could pull a lap out of the bag just like that; him and Ayrton Senna were the two quickest guys over one lap, maybe ever.”
“But Fernando was the more rounded driver. I’d know, even if I out-qualified him, that he’d still be tough to beat in a race.
“He’s nice on the outside, really affable and approachable, but beneath that he’s a very, very tough competitor who’ll do anything to beat you.”
Lewis a demonstrat anul trecut, pentru a cata oara, ca pe ploaie nu prea are rival. Si vrei sa spui ca in 2008 l-a ajutat Glock, care era pe slickuri si Lewis nu il putea depasi pe bune cu cauciucuri wet ? Glock a optat sa nu schimbe pneurile si a terminat in puncte. Daca era masluit, cum spui, putea intra la boxe. Si in acel tur a fost mai rapid decat colegul Trulli.
Despre Hamilton - deocamdata e pilotul care a iesit cel mai mult in evidenta dupa Schumacher. E la o echipa buna dar a meritat-o. Rosberg a plecat cu coada intre picioare cu un singur titlu iar altii stim noi cine a evitat sa fie iar nevoit sa lupte cu Hamilton. Asa ca ciocu mic, lucrurile astea nu vin pe aerele din cap ci pe munca si curaj si talent.
Alonso in schimb avea de luat o decizie. Decizie am spus nu discutii in presa. A refuzat motivand ca vrea sa iasa campion cu McLaren Honda ... In conditiile in care era clar pe unde e pe grila McLaren Honda ... Mai vrei alte explicatii? Nu iti este clar ca Alonso nu vrea? Sa fie sanatos, el ramane cu aerele si declaratiile in presa, altii cu lucrurile care conteaza.
Interesant este cand Niki Lauda a declarat intr-un interviu mai amplu care poate sa fie vizionat si pe youtube ca relatia dintre cei 2 era asa deteriorata pana la punctul in care nici macar nu se mai salutau dimineata in paddock.
https://www.youtube.com/watch?v=Bs_LIBPTAdg
https://www.youtube.com/watch?v=nU5HG14_1Sk
Poate ne povestesti si cum au fost tratati Piquet jr.,Massa, Raikkonen si Vandoorne, cat timp au fost colegi cu Alonso.Nu neg, spaniolul este un mare pilot dar are fani prea frustrati si mincinosi.
pe aceeasi logica, daca ma uit la era norris nici ca imi pasa de alonso
https://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/beneath-alonsos-team-mate-dominance
Ei poftim, exact ce va tot spuneam si eu. Unii piloti au un stil de pilotaj care se preteaza mai bine pe diferite tipuri de masini iar altii sunt dependenti de o masina 'pe stilul lor'.
Culmea e ca lumea credea ca Raikkonen e acela care piloteaza orice ii dai, credinta bazata pe o speculatie de presa si aia bazata pe altceva, pe faptul ca lui Raikkonen nu ii placea sa seteze si sa testeze. Oamenii care nu inteleg pilotajul ajung adesea sa traga concluzii gresite.
Asa cum istoria F1 o arata, titlurile multe nu vin de la pilotii mai adaptabili ci de la aceia care exceleaza pe un anumit material de concurs. Daca il au fac prapad. Daca nu, se chinuie lamentabil. Vezi Raikkonen in 2005 (chiar daca nu a castigat era mult in fata celorlalti in termeni de viteza) iar cu aceeasi masina Montoya nu reusea nimic, apoi in 2015 el era cel care se chinuia. Vettel a defilat 4 ani cu masinile sale iar acum Hamilton e greu de oprit.
Degeaba lupta Alonso pentru titlu cu un "monopost inferior". Ferrari daca i-ar fi dat lui Massa sau Raikkonen masina pentru ei ar fi fost mai profitabil pentru ei. Asa, tot ce au reusit a fost sa il impuna pe Alonso in fata lor iar el sa fie invins de alte echipe cu pachete masina+pilot mai potrivite pentru performanta.
Acum dati cu rosu, realitatea nu se schimba si daca aveti suficienta dorinta sa intelegeti F1 acceptati lucrurile asa cum sunt aka invatati ceva. Bafta!
Alonso din acele statistici si-a intrecut la greu majoritatea coechipierilor. Pe orice masina, rele sau bune. Marele atu al lui Alonso e ca scoate max din masinile care i se pun la dispozitie. Nu conteaza cat de buna sau proasta e. Prostia asta ca o masina e facuta pentru pilotul X sau Y complet lipsita de fundament. Inginerii fac masini cat mai eficiente posibil din toate punctele de vedere. Alonso a castigat curse cu un Mclaren dezvoltat cu Raikkonen in 2007, la fel, cu un Ferrari in 2010 de Massa. Vettel a castigat cu un Ferrari in 2015. Ricci cu un Red Bull in 2014 pe un monopost "facut" pentru Vettel care a dat chix. Comparatia se face cu piloti pe acelasi monopost. Raikkonen a fost "ucis" de Alonso la Ferrari. Calificari si cursa.
Alonso corecteaza mai bine o masina proasta. Cand supravireaza ii induce el un efect supravirator. Cand subvireaza prea mult ii induce el un efect supravirator. Asta il scoate in fata altor piloti care nu fac asta... pe masini proaste. Uite:
If the balance is naturally oversteery into slow corners, he can induce an artificial understeer with the violence of his inputs. If it’s understeery, he can hustle it in with more than one bite of steering, upsetting the rear to get the initial response, modulating the brake pressure to help
Dar chestia asta are si parti nasoale: miscari prea agresive de volan. Asa ca daca masina este buna, este mai eficient un stil de pilotaj mai fin si atunci pilotii mai fini precum Raikkonen Trulli sau Vettel sunt mai buni. Uite:
It is not a pure style in the way of Button, Trulli or Räikkönen, and in a perfectly balanced car he can LOSE tiny fractions of speed to a more classic driver (see Button 2015).
the 2014 comparison with Räikkönen in the awful Ferrari of that year, a car with a WEAK FRONT END that simply refused to respond to Räikkönen's small steering angle/modulate the weight with brakes technique. Alonso was typically half-a-second or more faster. The gap would likely have been nowhere near that in a perfectly balanced car.
Same shit cu Vandoorne. Uite:
Vandoorne was struggling with adapting his technique to it. Brought up in the ART team’s F2 school of set-up that works perfectly there but less so in current F1, he was trying to carry maximum entry speed and small steering input, but the front was surrendering on him. He would frequently be quicker into the corner than Alonso, but would then have to wrestle away too much momentum to make the corner and his mid-corner and exit speeds were invariably down.
TINETI MINTE: small inputs (din volan) sunt cheia in pilotaj, dar trebuie ca masina sa fie neutra. Alonso face fix pe dos. De asta NU va excela vreodata pe o masina buna. Acolo exceleaza altii. Dar el ii poate bate pe masini proaste. Dar cu masini proaste nu iei campionate.
Asa ca lasati aerele astea de specialisti de curse de pe strada din spetele blocului. Sau lasati F1 ca nu e pentru voi. La alegere.
Chestia cu "tineti minte" si concluzia romanului cititor de limba engleza e savanta.
In afara de asta, ce trebuia sa intelegi tu e ca specializarea e cheia. Degeaba pilotezi mai bine ceva prost (deci cu care nu poti castiga oricum) daca pilotezi mai prost masina castigatoare. Si daca te uiti in urma asta observi: Vettel a dominat F1 iar Alonso si-a dominat doar coechipierii.