Lewis Hamilton şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Nico Rosberg şi a lui Sebastian Vettel, parţial datorită plasării monopostului pe grilă cu partea frontală spre interiorul pistei.
Valtteri Bottas l-a depăşit iniţial pe Felipe Massa, însă protagonistul startului a fost Kimi Raikkonen, care a trecut de ambii piloţi de la Williams şi a urcat astfel pe locul patru. A fost momentul în care Massa a profitat şi a trecut la rândul său de Bottas, iar cursa s-a transformat într-o luptă tactică decisă la boxe.
Două serii identice de opriri la boxe
În primul stint, Hamilton a păstrat un avans de 2 secunde în faţa lui Rosberg, aflat la rândul său la circa 1.6 secunde în faţa lui Vettel, cu Raikkonen în spate. Înainte de prima intrare la boxe şi aflat sub o uşoară presiune din partea lui Vettel, Rosberg a insistat că nu se poate aproapia mai mult de coechipierul său fără să degradeze pneurile, motiv pentru care Mercedes i-a solicitat lui Hamilton să-şi îmbunătăţească ritmul.
Prima serie de intrări la boxe din tururile 14-17 nu a produs însă nicio schimbare majoră: toţi cei patru piloţi din frunte au înlocuit pneurile soft cu un set nou de aceeaşi specificaţie şi au petrecut la standuri între 2.3-2.8 secunde. A urmat un stint lipsit de sare de piper şi o a doua serie de intrări la boxe în tururile 31-35. De data aceasta, toţi cei patru piloţi au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium în 2.5-2.9 secunde şi au revenit pe circuit în aceeaşi configuraţie.
Diferenţele dintre piloţi au crescut însă considerabil, iar Raikkonen a încercat să se apropie de Vettel pentru a iniţia un atac asupra lui Vettel pentru ultimul loc pe podium, însă un abandon suferit de Max Verstappen pe linia de start-sosire cu două tururi înainte de final a necesitat intervenţia Safety Car-ului, astfel că Hamilton a văzut la pas steagul cu pătraţele în faţa lui Rosberg, Vettel şi Raikkonen.
Hamilton a obţinut astfel a doua victorie a sezonului, care îi permite să-şi consolideze prima poziţie în clasamentul general.
Prin locul doi obţinut, Rosberg reduce diferenţa care îl separă pe Vettel la numai patru puncte, însă acum are de recuperat 17 puncte faţă de Hamilton.
LEWIS HAMILTON BY NUMBERS: 151 GPs 41 Poles 35 Wins (5th all-time) 10 Podiums in a row #ChineseGP #F1inChina pic.twitter.com/G8WtX8D380
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
Strategii diferite şi câteva dueluri în pluton
În spatele plutonului fruntaş, următorii şase piloţi au optat pentru pentru o strategie diferită de cea a primilor patru piloţi şi au utilizat seturi noi de cauciucuri medium inclusiv pentru al doilea stint. Prin prisma acestei strategii, piloţii echipei Williams nu au avut nicio şansă să lupte cu Ferrari, însă Massa şi Bottas au concurat fără emoţii pe locurile cinci şi, respectiv, şase.Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte, însă francezul a avut emoţii inclusiv cu coechipierul său Pastor Maldonado. Venezueleanul a avut un start bun în care i-a depăşit pe ambii piloţi de la Sauber, iar la primul pitstop a trecut de coechipierul său, însă o greşeală la intrarea în pitlane pentru al doilea schimb şi un acroşaj cu Jenson Button spre finalul cursei l-au forţat să abandoneze.
În spatele lui Grosjean, Max Verstappen a făcut o nouă cursă excelentă şi se îndrepta spre ocuparea locului opt în momentul în care a fost nevoit să abandoneze pe linia dreaptă de start-sosire din cauza unei defecţiuni la motor. Sauber şi Red Bull Racing au luptat pentru ultimele puncte puse în joc.
Lap 55/56: The stewards pull Verstappen's smoking car in through the pit wall. Easier said than done... #ChineseGP pic.twitter.com/NqqvKgk53b
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a, însă a progresat constant şi a ajuns la un moment dat chiar în spatele coechipierului său, Daniil Kvyat. Întrucât rusul era pe o strategie diferită cu pneuri medium, echipa i-a sugerat să-l lase pe australian să-l depăşească, însă a cedat destul de greu după ce au fost la un pas de acroşaj.
Ricciardo a reuşit ulterior să câştige cu dificultate un duel cu Marcus Ericsson, însă a terminat pe locul nouă în spatele celuilalt pilot Sauber, Felipe Nasr. Sergio Perez a ocupat locul 11 pentru Force India, în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button.Aceştia din urmă au fost implicaţi în mai multe dueluri pe parcursul cursei, iar Alonso a terminat în faţa coechipierului său după incidentul acestuia din urmă cu Maldonado, care va fi analizat de comisari după cursă.
Update: Button a fost penalizat cu 5 secunde pentru incident şi a coborât de pe locul 13 pe locul 14 în clasamentul cursei.
Carlos Sainz Jr, a terminat pe 14 după o ieşire largă în decor în primul tur, iar ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.
Pe lângă Maldonado şi Verstappen, Kvyat a abandonat de asemenea cu probleme la motor, în timp ce Nico Hulkenberg s-a retras prematur cu o defecţiune la cutia de viteze.
Lap 49/56: Maldonado, P13, is clipped by Button and spun wide.
McLarens race away as the Lotus limps back #ChineseGP pic.twitter.com/VpQ7LeWKFT
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
China - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h39m42.008s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.714s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.988s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3.835s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8.544s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 9.885s |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 19.008s |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 22.625s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 32.117s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 tur |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 tur |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 2 tururi |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 2 tururi |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 4 tururi |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | abandon |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | abandon |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 68 |
2 | Sebastian Vettel | 55 |
3 | Nico Rosberg | 51 |
4 | Felipe Massa | 30 |
5 | Kimi Raikkonen | 24 |
6 | Valtteri Bottas | 18 |
7 | Felipe Nasr | 14 |
8 | Daniel Ricciardo | 11 |
9 | Romain Grosjean | 6 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Marcus Ericsson | 5 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Sergio Perez | 1 |
16 | Jenson Button | 0 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 119 |
2 | Ferrari | 79 |
3 | Williams/Mercedes | 48 |
4 | Sauber/Ferrari | 19 |
5 | Red Bull/Renault | 13 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 6 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Trei curse, cat de cat decente, in rest nu-i nimic de spus.
P.S. Raikkonen a avut o cursa decenta, in sfarsit nu a mai fost implicat intr-un acrosaj.
Din pacate bravo-ul meu se duce doar la baietii de la Mercedes, cei de la Ferrari primesc doar un ok pentru ca au incercat. Sa vedem cursa urmatoare, s-ar putea sa fie un pic mai aproape.
P.S. 2... Ce final tampit... sub SC... hai sa fim seriosi, comisarilor de traseu le-a luat un tur intreg sa impinga un monopost... 5m...
In rest, felicitari Mercedes & Ferrari, singurele echipe demne de un podium, demne de a lupta pentru campionat.
La Bahrein vor fi mai competitivi
Rosberg: "I'm very unhappy about this. Lewis was driving very slowly & allowed Vettel to close up"
Hamilton: "Not my job to manage ROS race"
Da, macar acum, ca anul trecut nu i-a prea vazut numarul de inmatriculare.
Sa nu se razbune pana la urma aroganta asta a lui Kimi.....
Ce tare a fost faza cu scoaterea monopostului lui Max Ves lol :P
Oricum ideea este ca noi trebuie sa ne bucuram de cat mai multe curse de F1 :)
Bravo Mercedes! Imi pare rau ca nu a reusit Kimi sa il ajunga pe Vettel!
Ham se plange cam mult, in 2010 laa un moment dat cu vreo 6-7 curse inainte de finish erau 5 piloti cu sanse la titlu: Vet, Web, Alo, ham si But, dar in 2 curse consecutive ham-ham si-a acrosat masina de Massa si cu 2 abandonuri pa pa sanse la titlu. Iar Ham sa isi aduca aminte ca Mclaren l-au protejat de cand a venit, Ham pentru Mclaren a fost ca Vettel pentru Redbull, avantajati in fata coechipierilor. Asta arata ce "caracter minunat" are fata de o echipa care l-a sustinut financiar inca de cand era junior, fara ajutorul asta financiar poate incepea ca alti mari piloti de jos: Senna, Schumacher, Alonso, Raikonen, nu direct la o forta in F1.
PS au fost sezoane in care Button a terminat in fata lui la Mclaren, daca imi aduc bine aminte scorul a fost 2-2 la clasarile de la sfarsit de an in cei 4 ani cat au fost coechipieri.
F1 boss Bernie Ecclestone admits he would like to see every car on the grid equipped with a Mercedes engine in the future. #F1
P.S. Asa Mclaren nu ar mai fi ultima :))
Esti rau >:P
Nu se știe însă când :)))
Evident, si daca tot ce am spus eu este adevarat, nu va stresati, credeti ce vreti pentru ca-i mai simplu decat sa revedeti ultimele 7 tururi sa zicem si sa verificati ce am spus eu.
P.S. Stiti ca "mesajele radio" nu sunt data niciodata in direct nu-i asa? Sunt date cu peste 30 de secunde dupa ce au fost utilizate. Daca nu stiti, nu-i bai... imi bag capul degeaba.
Este posibil ca eu să fi făcut româna cu femeia de serviciu, nu mi-o lua în nume de rău, dar din postările tale ai mari frustrări, să lăsăm cursele pe primul loc iar gramatica pe locul 2, nu ai văzut din afişajul din bară că Raikko câştiga o jumătate de secundă pe tur, cum am spus şi mai sus era posibil să-şi depăşească coechipierul sau nu, PACE
De fapt stai, pariez ca nu o sa-mi dai dreptate si o s-o tii pe a ta orice as spune si orice ai vedea daca ai relua acele tururi.
in cursa de duminica au mers pe strategii diferite si cel depasit nu a opus nici un fel de rezistenta pentru ca nu avea rost, scopul lor nu este de a arata care e mai bun(vor avea timp cand masina va fi la 100% din capacitate) pana atunci colaboreaza la imbunatatirea masinii.
@JohnDoe: referitor la F1 esti praf, au avut strategii diferite, in al doilea stint Button a fost pe soft si Alonso pe medii si Alonso s-a dat deoparte(Kyat nu a facut asta de exemplu) si la al treilea stint Button medii si Alonso soft, Alonso se apropia oricum de Button si il depasea, Maldonaldo l-a depasit pe Alonso si apoi pe Button apoi s-a produs acrosajul, Button nu a fost incetinut in nici un fel de Maldonaldo.
Sigur Ferrari are ceva dubios la mașina aia. Din noiembrie și până acum i-au prins pe cei de la Mercedes, în condițiile în care erau a 4-a mașină din competiție. Minuni de-astea nu au loc într-o competiție în care se calculează totul cu exactitate. Ferrari a venit de la 50 de secunde la 3-5 secunde.
Știe Bernie că dacă revine Ferrari în top, crește și audiența. Deși nu știu ce părere vor avea celelalte echipe, în special Mercedes. O să mai ducă Mercedes greul câteva curse și pe urmă vor ieși la atac. O să vedeți declarațiile celor de la Mercedes la adresa italienilor. Totuși mă îndoiesc vă va crește audiența.
Prea multă politică și corupție. N-aș putea spune că F1 are treabă cu fair-play-ul. E păcat pentru celelalte echipe, care se chinuie și speră.
GrosJan are dreptate
@ferr1
Vrea Bernie pe m#sa ... numai vorbiti atatea prostii ...
Cica masina e dubioasa ca au reusit sa o imbunataeasca ... esti ceva inginer F1 de stii asa de bine? Hai serios ...
Forza Ferrari!
@ferr: daca era Alonso in locul luiVettel, spuneai ca are o caruta si numai talentul lui l-a facut sa fie pe 2 la general. La Ferrari e dubios ca a devenit a doua masina dupa ce-n noiembrie era a patra. Dar la McLaren nu-i dubios sa devina a noua echipa dupa ce-n noiembrie era a cincea???
cred ca in continuare mergedesu controleaza cursele
Un fan Ferrari care nu-si doreste ca echipa lui preferata sa se lupte pentru podiumuri/victorii/titluri este foarte ciudat.
Cat despre noul monopost Ferrari din cate stiu eu s-a lucrat foarte mult la el, se lucreaza de anul trecut, singura diferenta este ca in loc sa lucreze papagalii gen Fry si Tombasiz, a lucrat o alta echipa care a mers pe o alta abordare, care pentru moment este net superioara ca rezultate. Cat despre motorul Ferrari, anul trecut in teste cei de la Ferrari aveau pregatite doua variante de motor, una normala si una sa zicem mai compacta. La sugestia lui Fry si Tombazis au mers pe a doua varianta, o varianta care s-a dovedit a fi un esec lamentabil... Daca ar fi mers pe varianta normala, exact varianta de motor folosita in acest sezon, sunt foarte sigur ca rezultatele ar fi aratat altfel. Dar deh... daca nu ajuta la nimic, bine ca macar Allison a fost mai inteligent si a inteles ce varianta de motor le trebuie si ce asteptari sa aibal de la acest motor. Dupa primele 4 curse, deja lucrau la acest motor, dar nu au avut voie sa-l foloseasca din cauza inghetarii. Nici nu este de mirare cat de decent se misca acest motor atata timp cat a fost testat la greu in cursele... destul de penibile ale sezonului trecut.
Sunt multe de spus, dar atata timp cat cei care citesc aceste comentarii, nu au nici un fel de pregatire tehnica, este absolut imposibil de explicat detaliile tehnice. Si asta fara sa discutam despre partea aerodinamica a monoposturilor si acolo anumite detalii care par simple, au dus la castiguri foarte mari, comparativ cu sezonul trecut.