Franța a revenit în calendarul competițional al Formulei 1 după o absență de 10 ani, iar Mercedes a reușit să-și adjudece victoria pe circuitul Paul Ricard în fața a peste 65.000 de spectatori prezenți în tribune.
Plecat din pole position, Lewis Hamilton a controlat cursa în cea mai mare parte și a trecut primul linia de sosire la capătul celor 53 tururi, iar britanicul a fost însoțit pe podiumul de premiere de Max Verstappen și de Kimi Raikkonen.
În spatele lui Hamilton lucrurile au fost însă mai precipitate. Valtteri Bottas și Sebastian Vettel și-au compromis șansele la victorie chiar la start. Vettel a trecut de pilotul Mercedes pe linia dreaptă, însă Bottas a avut prim-plan în primul viraj. Finlandezul a virat însă prea mult în stânga, iar Vettel nu a putut frâna la timp, astfel că cei doi s-au acroșat. Bottas a intrat la boxe cu o pană, Vettel a schimbat aripa față, iar cei doi au revenit în spatele plutonului.
În același viraj, Pierre Gasly a pierdut controlul monopostului Toro Rosso și l-a lovit pe Esteban Ocon, iar cei doi francezi au abandonat chiar în fața propriilor suporteri.
Safety Car-ul a fost trimis pe circuit și i-a condus pe liderul Hamilton, Verstappen și Carlos Sainz, însă pilotul celor de la Renault a rezistat doar câteva tururi pe locul 3.Pilotul Renault a fost depășit succesiv de Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen și Vettel, care a reușit o cursa spectaculoasă de recuperare după accidentul din primul viraj.
Unica intrare la boxe a piloților din frunte a avut loc pe la jumătatea cursei, însă nu a produs schimbări semnificative. Ricciardo a urcat temporat pe locul 3, însă spre finalul cursei a fost depășit de Raikkonen datorită avantajului oferit de pneurile mai proaspete.
Ricciardo s-a mulțumit astfel cu locul 4 în fața lui Vettel, în timp ce Kevin Magnussen și-a trecut on cont un loc 6 pentru Haas în fața lui Bottas, care nu a putut urca mai mult de locul 7.
Sainz a ocupat doar locul 8 pentru Renault în fata coechipierului Nico Hulkenberg după ce a pierdut două poziții în ultimele tururi din cauza unei defecțiuni la sistemul MGU-K al unității de propulsie. Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Charles Leclerc.
În urma victoriei de la Paul Ricard, Hamilton a revenit pe prima poziție în clasamentul general și are un avans de 14 puncte în fața lui Vettel.
In rest, cine zicea ca nu se poate depasi pe acest circuit?
Ultimul loc maaaa
Vettel si Ferrari sunt o dezamagire contanta. Pur si simplu nu inteleg ca luptele se duc altfel, este evident ca atat echipa cat si pilotii nu inteleg pentru ce se lupta pe circuit. Cumva sper ca Marchionne intelege ca este timpul sa schimbe amandoi pilotii.
Viata e frumoasa
Am mai scris eu pe aici ca e o conspiratie impotriva Ferrari.
Din punctul meu de vedere puteti sa gasiti cate scuze vreti, daca la sfarsit nu castiga Ferrari si Vettel o sa ramaneti cu scuzele si bineinteles cu degete astea rosii, date pe ici pe colo celor ce au alta parere decat voi.
Si desigur, te cred pe cuvant.
Penalizarea lui Vettel este mult prea mica. Cred ca atunci cand un pilot distruge cursa altui pilot, ar trebui penalizat imediat cu o oprire la boxe, fara discutii. Si daca va referiti la Verstappen, asta merita descalificat cateva curse.
Ar trebui inventate si in F1 cartonasele galbene sau rosii, ca in fotbal. Nu e deloc fair sa iti scoti adversarul si sa iti continui cursa.
Vettel nu stie sa concureze sub presiune. A avut mereu cea mai buna masina de pe grila si asa a dominat 4 ani, la ani lumina de adversari. Abia acum putem intelege valoarea lui Alonso comparativ cu Vettel. Ce caruta avea spaniolul si ce Ferrari are Vettel. Si totusi neamtul isi pierde capul.
Cea mai buna afacere pentru Ferrari e sa-l aduca pe Alonso si sa-l tina pe Vettel pana isi termina contractul. Asa poate neamtul invata sa se concentreze mai bine. Altfel Ferrari nu pupa titlul nici in anul in care Mercedes e slaba... Dupa Vettel sa aduca alt pilot, sunt atatia cu potential pe grila.
In fine.
Groaznica cursa. Groaznic circuit. Adorm mereu dupa primele 10 minute si ma uit doar cand efectiv ma plictisesc.
Ti-a ranit Vettel asa tare santimentele in perioada 2010 - 2013? Las-o asa, treci mai departe!
eu zic sa fim vigilenti.
Cunoscandu-l pe britanic, da, il poate duce la capul la asa ceva.
Acum fiecare vede ce vrea si ce poate, da sa afirmi ca Vettel a provocat voit accidentul este o aberatie. Oricum din tot acest carambol Ham si nevinovatul de Verst. au iesit invingatori.
Pilotii au simulatoare. Orice varianta de start este luata in calcul, simulata, si discutata cu echipa.
Va place sa ascundeti greseala lui Vettel in orice altceva, decat in simplul fapt ca a fost greseala lui, iar daca ar fi fost prima lui greseala cand se afla sub presiune, as fi inteles. Hamilton a incetinit 'imprevizibil', asta e favorita mea. Bottas nu-si face cursa lui. Vettel si Bottas nu nu erau in paralel, alta perla.
Daca in fata era Ferrari, sau RBR, sau oricare alte doua masini apartinand aceleiasi echipe, faceau acelasi lucru, lucru pe care il discutasera cu siguranta in prealabil, si anume, cum reactionam daca adversarul pleaca mai bine, mai ales in cazul in care adversarul are si pneuri diferite.
Normal ca Bottas a strans spre stanga ca sa nu-l lase pe Vettel sa intre printre cele doua monoposturi Mercedes si normal ca Hamilton a franat primul, pentru ca e primul care intra in viraj.
Voi aveti impresia ca la Ferrari nu s-a discutat varianta asta si ca Vettel in nevinovatia lui a ajuns pe pista si a fost total luat prin surprindere de "schemele" alora de la Mercedes. Va inselati amarnic. A facut aceeasi tampenie ca anul trecut in Singapore, sau ca anul asta la Baku.
Va place sau nu, asta e Vettel, pe langa calitatile lui, are si defecte.
https://www.cnn.com/2016/07/01/motorsport/formula-one-red-bull-racing-simulator-feature/index.html
https://www.carthrottle.com/post/how-toptier-racing-teams-use-simulators-to-ensure-success/
https://www.motorsport.com/f1/news/inside-story-how-red-bull-s-f1-simulator-really-works/
Pilotii de avion au feedback simulat in timp real de la avion. Pilotii buni de simracing pot pilota de la prima incercare masini reale de curse. Adica ... sa le piloteze nu doar sa le conduca. Unii au inceput pe simulator si daca au avut destui bani au trecut si la curse reale.
In sfarsit, cel mai bun argument este ca echipele de F1 folosesc simulatoare. Nu, nu pentru ca testele sunt interzise ci pentru ca aduc plus de valoare. Si cu teste si fara teste, simularea isi are locul ei bine stabilit.
Talentul inca primeaza in motorsport. Ai putea spune ca Stroll are cea mai mare experienta. Tipul are circuit si masini Williams din anii trecuti cu care da mii de km. Totusi Verstappen e mult mai bun desi are la dispozitie doar weekend-ul de cursa plus simulatorul.
GP4 e slab rau tocmai pe partea de simulare (exceptand pe ploaie). Circuitele sunt bune totusi pentru ca sunt facute prin GPS.
Da, intr-un simulator gasesti si gravitatie si mase proprii pentru piese. Vrei cumva pentru fiecare atom in parte? Simularea iese ok. Atat de ok incat asa cum am precizat, poti invata sa pilotezi pe simulator. E mare diferenta dintre un arcade si un simulator, eu ma refer la cel din urma doar cand vb de simulare.
Doar cine nu a reusit sa piloteze pe simulator mai comenteaza visand ca in realitate s-ar descurca mult mai bine. Nope, nu s-ar descurca.
Mai multe va spune tipul asta. Le stie pe amandoua, real si pe simulator.
https://www.youtube.com/watch?v=5XI494nEJrQ
Daca ai fi avut curiozitatea sa treci prin articolele postate de mine mai sus, proababil nu ai mai fi fost asa jenant in replica ta.