Cursa de la Nurburgring reprezenta o oportunitate perfectă pentru Valtteri Bottas să reducă și mai mult diferența care îl separă în clasamentul general de Lewis Hamilton, însă finlandezul nu a reușit să profite de această ocazie. Mai mult, o greșeală de pilotaj care l-a îndepărtat de victorie a fost urmată de o defecțiune tehnică ce îl îndepărtează și mai mult de titlul mondial.
Lewis Hamilton a avut un start mai bun și s-a impus în primul viraj, în timp ce Valtteri Bottas a fost nevoit să iasă ușor în afara circuitului. Totuși, finlandezul a fost mai bine poziționat pentru intrarea în virajul 2, astfel că a reușit să revină pe prima poziție cucerită în calificări.
În spatele său, Max Verstappen și Charles Leclerc și-au păstrat locurile 3 și 4, în timp ce Daniel Ricciardo a progresat pe locul 5 după ce a trecut de Alexander Albon. Pilotul celor de la Renault l-a devansat în turul 9 și pe Leclerc, reușind astfel să ajungă pe locul 4.
În spatele plutonului, Sebastian Vettel a avut un start mai lent și a coborât de pe 11 pe 12, iar în turul 11 a derapat în primul viraj într-un moment în care era chiar în spatele lui Antonio Giovinazzi, însă a revenit rapid pe circuit, și, apoi, la boxe.
BOTTAS GREȘEȘTE ȘI PIERDE CONDUCEREA CURSEI
Două tururi mai târziu, Bottas a ratat punctul ideal de frânare în primul viraj și a ieșit ușor în afara circuitului. Aflat la numai o secundă în spate, Hamilton a profitat imediat de oportunitate și, după un scurt moment de tatonare, l-a depășit pe Bottas în virajul 2 și a devenit noul lider al cursei.
În scurt timp, Bottas a intrat la boxe pentru a schimba soft-urile cu pneurile medium.
Hamilton și Verstappen au profitat apoi de un Safety Car Virtual în turul 16 pentru a efectua schimburi similare de pneuri i au revenit pe circuit pe primele două locuri. Aceștia și-au creat un avans considerabil datorită strategiei de a intra la boxe sub Safety Car Virtual.BOTTAS ABANDONEAZA DIN MOTIVE TEHNCIE
Problemele lui Bottas nu s-au oprit aici: finlandezul a raportat o pierdere de putere la motor și a coborât treptat până pe locul 7, iar apoi s-a retras din cursă la boxe.
În urma acestor evenimente, Hamilton și Verstappen au fost urmați la peste 20 de secunde în spate de Lando Norris, Sergio Perez, Esteban Ocon și Carlos Sainz, însă niciunul nu efectuase încă intrarea la boxe. În scurt timp, Ocon a abandonat din cauza unei probleme la sistemul hidraulic, iar apoi ceilalți trei piloți au intrat la boxe. Astfel, în spatele lui Hamilton și Verstappen au urcat Ricciardo, Leclerc și Perez.
În turul 34, Perez l-a depășit pe Leclerc, însă pilotul Scuderiei a revenit în scurt timp, pentru ca ulterior să intre din nou la boxe. Turul 40 a adus și un duel inedit intre piloții Scuderiei Ferrari, în contextul în care Leclerc a urcat pe locul 7 după ce a trecut de Vettel, deși efectuase o oprire în plus la boxe.
De asemenea, Norris a abandonat în turul 44, iar comisarii au trimis Safety Car-ul pe circuit. Piloții de top au profitat de oportunitate pentru a intra la boxe, iar Hamilton a revenit pe traseu pe primul loc în fața lui Verstappen, Ricciardo și Perez.
Ca de obicei, Hamilton a controlat excelent momentele premergătoare startului și și-a păstrat fără emoții prima poziție în fața lui Verstappen și Ricciardo până la finalul cursei.
Astfel, Hamilton ajunge la 91 de victorii în Formula 1 și egalează recordul de victorii deținut de Michael Schumacher.
În plus, Hamilton și-a extins avansul în clasamentul general la 69 de puncte în fața lui Bottas, astfel că se apropie rapid de al șaptelea titlu mondial, un alt record mondial deținut în prezent de Schumacher.La finalul cursei, pe podiumul de premiere, Hamilton a primit cadou din partea lui Mick Schumacher una dintre căștile purtate de tatăl său, Michael Schumacher.
Verstappen s-a mulțumit cu locul doi, în timp ce Ricciardo a bifat primul podium din acest an pentru Renault. Clasamentul a fost completat de Perez, Sainz și Gasly, în timp ce Leclerc a încheiat pe 7 pentru Ferrari, iar Nico Hulkenberg a obținut locul 8 în ciuda faptului că a plecat de pe ultima poziție a grilei.
Grosjean și Giovinazzi au încheiat pe ultimele poziții care aduc puncte, în timp ce Vettel a fost doar al 11-lea.
GERMANIA - REZULTATE CURSĂ:
In alta ordine de idei sunt intru totul pentru siguranta pilotilor si a celor implicati in F1, dar deja mi se pare aberant sa bagi masina de siguranta intr-un caz ca cel al abandonului lui Norris.
Se pare ca la Renault cineva se va tatua.
91...Sper pentru frumusetea acestui sport sa nu mai existe "ere" Schumacher sau Hamilton. Este cumplit sa fii in tabara care nu castiga pentru atati ani. Poate in 2022 F1 o sa arate mai bine, pentru ca la anul nu vad nicio schimbare.
Bravo Ricci!
Bravo Ham!
Cel mai potrivit ar fi Turnul Eifel (simbol al Frantei pentru constructor, al verticalitatii acestui pilot, dar sinumele acestui GP - Eifel).
@The Dot, dă-i lui Verstappen un mercedes ca al britanicului și-mi dau cuvântul de onoare că se va termina.
Aș vrea să mai spun că pt.azi îl felicit pe Vettel pt.lupta roată-la-roată dintre el și Magnusen în ciuda acelei mici atingeri dintre cei doi, luptă care mi-a părut spectaculoasă, în rest... la locul lui. :)))
Sa speram ca sezonul urmator o sa fie cu un monopost upgradat sa se poata bate cu mercedes si redbull , altfel...
Sa-i dea RB. Tot timpul au fost piloti buni pe grila care dintr-un motiv sau altul nu au avut masina cu care sa-si arate valoarea. Asta e, F1 e un sport de echipa si tocmai de asta nu o sa stim cine a fost cel mai bun pilot la un anumit moment dat si cu atat mai putin din istorie. O sa avem doar o statistica si grupuri de fani care fiecare in felul lor vor incerca sa demonstreze ca favoritul lor e cel mai bun.
Poate Ham are Mercedesul făcut ca la croitorie pe măsura lui și astfel simțindu-se bine în mașină, și una cu motor puternic, obține rezultate bune, totuși să-l punem și pe Verstappen într-o astfel de mașină să vedem el ce reușește.
Asemeni poate monopostul Red Bull e construit special pt.Verstappen și astfel e singurul pilot al echipelor adverse care se mai luptă sau mai poate să țină pasul cu Hamilton. Chiar și așa, să-l punem și pe britanic în monopostul Red Bull, să vedem ce face.
Comparând rezultatele celor doi piloți ce s-au folosit de "arma" adversarului, ca să-i spun așa, atunci putem vedea realitatea.
Părerea mea!
Știu că-i complicat, că e muncă, dar...
Acum sa trecem la prosti: Albon nu se satura sa ciocaneasca. Kimi probabil a condus beat. Duelul Magnussen - vettel a fost opusul celui dintre Perez si Leclerc si a aratat cat de limitati sunt cei 2. Poate meritau si Magnussen si vettel o penalizare. vettel a furat startul inca o data si a iesit de pe circuit inca o data, penibil pilot. Prosti mai sunt aia care-l inlocuiesc pe SuperCheco cu fetita balerina.
Momontul cu Mick Schumacher si Hamilton a fost superb si cum spunea Michael recordurile sunt facute ca sa fie depasite. Schumacher si Hamilton sunt 2 legende dincolo de statistici.
dar Schumi nu a avut cum să îşi apere avansul, dacă mă pot exprima aşa....
Poate Hamilton să facă ce vrea, dar nu o să fie peste Schumacher.
Părerea mea.
Înțeleg, toți avem un pilot favorit pe care majoritatea l-am mai schimbat în timp și asta fie din cauză că s-au retras fie că ne-au jignit așteptările și imaginea pe care ne-am creat-o în ei.
Din păcate de ani de zile, tehnologia a luat locul talentului și vedem cum în Formula1 totul a ajuns să se rezume la bani, astfel nu e de mirare că piloții nu mai au loialitate și spirit de sacrificiu. În momentul în care doar simpla participare, la cea mai slabă echipă poate să confere salarii exorbitante, nu e de mirare că aproape nimeni nu e dispus să riște (și aici, respect pentru excepții).
Dacă F1 ar fi despre piloți, s-ar scoate toate artificiile tehnice ce au devenit cârje pentru piloți și fiecare pilot ar primi sub fund aceeași mașină, fiindu-i dată și libertatea de a alege el strategia de la boxe. În aceelași timp, vedem cum un pilot cu o mașină de top, depășește aproape fără riscuri pe liniile drepte în timp ce cei de la plutonul de mijloc riscă mult (uneori prea mult) pentru a câștiga o poziție.
Dar cum toate sunt în slujba banului, noi rămânem cu micile noastre satisfacții date de o cursă cu final imprevizibil.
Până una alta ar fi frumos să nu uităm să respectăm dreptul la părere personală al fiecăruia!
@Lanticu' Daca tot iti place sa faci comparatii de genul asta, Hamilton are 91 de victorii in 261 de gp-uri, iar Schumacher din 306.
https://youtu.be/QZGcu9KIPu0
Utati-va la clasamentul pentru best lap de la final. Vettel pe 7, Raikkonen pe 9 cu masini mai de coada plutonului. Semn clar ca sunt prea batrani pentru F1. Pentru ca nu sunt constanti. Valoarea lor de altadata se arata izolat pe ici pe colo. Reusesc un tur foarte bun dar nu reusesc sa il repete tur dupa tur, ca altadata.
Poti sa ai dubii cand compari Schumacher vs Hamilton. Pentru comparatia Hamilton - Alonso stii deja rezultatul. Ce tot il bagati pe Alonso in fata intr-o companie mult mai selecta decat isi permite? Alonso e ca Hakkinen, a luat doua titluri cu noroc si basta.
Dupa acest spectacol m-am uitat la F1. Dupa ce Bottas a gresit si Hamilton a preluat conducerea cursa a fost gata. Singurele surprize din cursa de F1 au fost generate de abondonurile masinilor mai bune. Sper ca intr-o zi spectacolul din F1 sa ajunga macar la jumatate din MotoGp. Pana atunci F1 este pentru mine ca echipa nationala de fotbal... daca nu vad o transmisiune nu ma agit deoarece rezultatele sunt previzibile oricum.
Dupa acest spectacol m-am uitat la F1. Dupa ce Bottas a gresit si Hamilton a preluat conducerea cursa a fost gata. Singurele surprize din cursa de F1 au fost generate de abondonurile masinilor mai bune. Sper ca intr-o zi spectacolul din F1 sa ajunga macar la jumatate din MotoGp. Pana atunci F1 este pentru mine ca echipa nationala de fotbal... daca nu vad o transmisiune nu ma agit deoarece rezultatele sunt previzibile oricum.
Formula2 ne oferă mai mult spectacol...
Ok, Ham a avut si mult noroc cu Mercedes care domina de ani buni. Dar Rosberg l-a batut doar o data si atunci cu cantec, Bottas nu-l bate iar Alonso a refuzat sa-si mai incerce norocul cu Ham si la Mercedes.
Eu raman un fan Hamilton, desi nu imi place modul in care se manifesta atunci cand nu este pe locul 1. Este clar ca are dorinta aia nebuna de a fi mereu primul, dar cateodata trebuie sa accepte ca nu se poate. La capitolul asta, vorba lui Albon din Austria "he's such a sore looser". O diferenta enorma pe care a avut-o Hamilton in comparatie cu coechipierii sai a fost constanta si sclipirea de care a dat dovada atunci cand a fost nevoie, fie in momente cruciale din curse, fie conditii de vreme grea, gestionarea pneurilor etc. In actuala generatie un singur pilot vad sa aiba aceleasi caracteristici: Max. Acesta s-a maturizat enorm fata de acum 2-3 ani si sunt sigur ca la un moment dat va fi un campion mondial. Mi-ar place sa cred ca si Russel e undeva acolo, dar din pacate are o masina oribila iar pe deasupra mai are si ghinioane.