Ferrari era marea favorită la victorie în Marele Premiu al Italiei în fața propriilor suporteri după monopolizarea primei linii a grilei de start în calificările de sâmbătă, însă Scuderia nu a reușit să se ridice la înălțimea asteprarilor suporterilor din tribune.
Raikkonen și Vettel au plecat bine din prima linie a grilei de start, însă finlandezul a fost nevoit să frâneze violent înainte de intrarea în primul viraj pentru a rămâne pe prima poziție.
Plecat de pe locul 3, Lewis Hamilton a inițiat un atac la adresa lui Vettel în a doua șicană, iar cei doi s-au acroșat ușor, suficient pentru ca pilotul Ferrari să piardă controlul monopostului cu avarii la aripa față și în zona radiatorului.
În paralel, Max Verstappen a progresat o poziție după ce l-a depășit pe Valtteri Bottas, iar comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit, mai ales că Brandon Hartley a abandonat chiar pe linia dreaptă după ce a fost făcut "sandwich" de doi rivali.
Vettel a intrat la boxe pentru înlocuirea nasului monopostului și a cauciucurilor supersoft cu unele soft și a revenit pe 18, în timp ce Nico Hulknerg și Daniel Ricciardo au inlocuit pneurile, în speranța că vor câștiga poziții prețioase după ce au plecat din ultima linie a grilei în urma penaizarilor.
Cursa de recuperare a lui Vettel
Cursa s-a reluat în turul 4, cu Raikkonen în fața lui Hamilton, Verstappen și Bottas, însă Hamilton a avut o viteză de top mai bună pe linia dreaptă și l-a depășit pe rivalul său de la Ferrari.
Raikkonen a revenit câteva viraje mai târziu și a preluat din nou conducerea cursei, reușind să-și consolideze poziția cu un avans relativ fragil.Ulterior, până aproape de jumătatea cursei, Vettel a fost practic unicul protagonist al etapei după ce a progresat constant în pluton până pe poziția a 8-a și l-a depășit inclusiv pe Ricciardo.
Raikkonen rămâne lider după intrarea la boxe
Turul 20 a marcat startul seriei de opriri la boxe pentru piloții de top, care au înlocuit pneurile supersoft su cele soft. Primul la standarduri a fost Raikkonen, ceea ce i-a permis lui Hamilton să rămână câteva tururi în plus pe circuit pentru a obține câțiva timpi foarte buni.
Un steag galben cauzat de abandonul tehnic suferit de Ricciardo i-a pus însă bețe în roate, iar pilotul Mercedes a intrat la boxe în turul 29 și a revenit la câteva secunde în spatele lui Raikkonen. Bottas a devenit astfel lider de conjuctură și a primit instrucțiuni să-l țină în spate pe Raikkonen. În mod surprinzător, finlandezul a rezistat cu pneurile supersoft pe circuit până în turul 36, când a optat pentru soft-uri și a revenit pe circuit tot pe locul 4, în spatele lui Verstappen.
Între timp, deși teoretic existau șanse să poată încheia cursa cu pneurile soft luate la prima intrare la boxe, Vettel a intrat din nou la standuri în turul 30 într-un moment în care concura în spatele lui Raikkonen. Germanul a optat pentru pneuri supersoft, a revenit pe locul 9 și a început o nouă cursă de recuperare până pe locul 5.
Finalul cursei a adus un duel echilibrat pentru prima pozitie, iar Hamilton a reusit in cele din urma sa-l depaseasca pe Raikkonen in virajul Rettifilo in turul 45, cu numai 8 tururi inainte de final. Ulterior, Hamilton a fost semnificativ mai rapid și s-a distanțat la 8 secunde în fruntea cursei, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să fie mai precaut pentru a salva pneurile.
Verstappen a terminat cursa pe locul 3 după ce a rezistat atacurilor repetate ale lui Bottas, însă a fost penalizat cu 5 secunde în clasament pentru producerea unui acroșaj cu pilotul finlandez.
În urma acestei decizii, Verstappen a fost retrogradat pe 5, iar marele câștigător a fost Vettel, care a terminat astfel pe poziția a patra. Prin urmare, Hamilton și-a consolidat prima poziție în clasamentul general la 30 de puncte.Romain Grosjean a obținut locul 6 pentru Haas în fața celor de la Force India (Esteban Ocon și Sergio Perez), în timp ce Renault și-a trecut în cont doar două puncte prin Carlos Sainz Jr. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Lance Stroll pentru Williams.
Update: Grosjean a fost descalificat în urma unor nereguli la podeaua monopostului Force India. Echipa fusese informată să modifice designul înainte de Marele Premiu al Italiei, însă inginerii nu au avut această posibilitate din cauza situației juridice a echipei.
Am remarcat totusi un pilot: Max Verstappen! Acest pusti trebuie sa isi bage mintile in cap! Daca vrea sa fie campion la un moment dat, nu va reusi acest lucru pana nu va avea mai multa intelepciune si maturitate. Nu mai are demult scuza ca este tanar si neexperimentat.
O cursa frumoasa.
Bravo, Hamilton! Un pilotaj excelent si o strategie de echipa foarte buna. Duelul dintre Hamilton si Kimi a fost ca pe vremuri. Una dintre cele mai frumoase lupte din ultimii ani, poate chiar din ultimul deceniu.
Daca vine Leclerc, anul viitor Vettel o sa aiba o problema serioasa.
Nu il apar pe Vettel si incerc sa fiu impartial desi sunt un fan Ferrari:
Sa iti fie rusine Vettel pentru dupa calificari: "we'll have to talk" si "i guess Kimi is allowed to win" daca mai gandesti asa pe viitor nu meriti titlul.
Iar neputinciosul de Hamilton nu avea azi nici o sansa fara "catelul" Bottas care sa ii uzeze in mod voit pneurile lui Kimi.
O sa o luati sper bine de tot in dinti de la Ferrari.
Hai cu spor echipa de dezvoltare hai cu sarg si fairplay Seb si Kimi.
Ciuruiti-i.
Din punctul meu de vedere, a fost un incident de cursa, Vettel nu a lasat de la el iar Hamilton nici atat! A, da, Lewis pare ca a tras foarte mult spre Vettel in curba dar si Vettel pare a a tras cam mult spre Lewis inainte de cursa. Mai bine se luptau cot la cot, iesea invingator Lewis din a doua curba si apoi aveau de-a face unul cu altul.
Strategia Ferrari a fost una proasta, daca stii ca Vettel are sanse sa devina campion, porneau foarte bine ambii si apoi Vettel trecea pe locul 1 in prima curba sau a doua, asa Vettel avea sprijinul lui Kimi si poate aveau sanse la 1-2 sau cel mai rau, la 1-3, asa au pierdut si locul 1 si eventual dubla, iar Lewis si Mercedes s-au distantat fata de Ferrari in campionat.
Uite, strategia Mercedes, Bottas, stai acolo si tine-l pe Kimi care oricum si-a stricat penurile fortand, stricai-le si mai mult. Din punctul meu de vedere, Kimi trebuia sa forteze doar 3 tururi, nu 5-6 in halul acela ca sa ii ia 7 secunde lui Lewis(5,3+ diferenta ce o pusese Lewis dupa intrarea la boxe a lui Kimi).
Din pacate, in urmatoarele curse, Vettel si Ferrari vor incepe sa se precipite, sa greseasca, diferenta e deja mare si vor pierde campionatele.
@raduvlase Si de ce sa se schimbe Max ? Adica sa devina mamaliga ca Raikkonen, sau Bottas ? Bravo lui, are sange in el, este exact ce au fost la tinerete Senna, sau Scumi !
De ce scuze mie? N-am urmarit comentariile de ieri dupa calificari ca am fost suparat. Ai fost prea optimist in declaratii sau de ce iti ceri scuze?
Greseala a fost de la tacticieni, nu de la Raikkonen, era normal sa aibe performanta asta, cand gumele lui Hamilton erau cu 8 tururi mai fresh. O oarecare dovada: Hamilton a trecut de Raikkonen cand mai erau fix 8 tururi. Acele 8 tururi au facut diferenta.
De altfel, ne tot vaitam ca Raikkonen e prost ca nu a trecut de Bottas, dar la momentul respectiv Bottas scotea timpi asemanatori cu Raikkonen si cu Hamilton, dar pe gume imbatranite. Nici Hamilton nu a reusit sa treaca de Raikkonen cat timp gumele sale inca erau in parametrii optimi, desi era mai rapid.
Poate nu ne uitam la aceleasi curse, insa Raikkonen chiar a tras cat a putut.
Problema a pornit clar de la inginerii Ferrari care nu sunt capabili sa gandeasca o strategie ca lumea. Probabil ca au mizat pe un alt SC de-a lungul cursei, nu stiu, dar au comis-o artistic.
Ca tot suntem la episodul gafe, nici cu Vettel nu mi-e rusine. In sicana aia cu greu ies doua masini in paralel. Vettel putea incerca un atac ulterior, daca il lasa pe Hamilton sa treaca in acel moment.
Alonso așa cum era el se lupta la titlu până în ultima etapă . A fost clar vina lui ieri , nu îl apar când greșește cum zicea unul ieri ca doar nu sunt paranoic. Însă cât a fost la Ferrari și-a făcut treaba bine si nu a gafat în halul ăsta . Va fi si anul asta a lui Hamilton , va fi si anul viitor și va fi si in 2020. Până în 2021 când se schimba prostia asta de regulament , britanicul spre crunta mea dezamăgire are toate șansele să îl egaleze pe Schumacher. Bravo Vettel , mi-ai făcut o mare bucurie azi !!
Este timpul sa-si afle fiecare locul in echipa Ferrari. Raikonnen ar trebui sa ia ore de la Bottas care a demonstrat ca este locotenentul perfect. Doar asa poti castiga un campionat.
Si aici, la Montza , in loc sa -l blocheze pe Ham la start a preferat sa-i tina calea lui Vettel si nu a fost prima cursa la care pur si simplu l-a obstructionat pe acesta.
Daca Vettel scapa in fata alta era soarta cursei, dar asa praful s-a ales din dubla lor. Daca vor pierde anul acesta campionatul va fi din cauza lor.
Mai sunt 7 curse , nu este totul pierdut, insa daca nu se vor unii cu totii in jurul lui Vettel sa-l sustina neconditionat, cocalarul, cu ajutorul lui Bottas, o sa le fure si anul asta campionatul.
Ati vazut de ce este in stare Bottas pentru echipa, in schimb Raikkonen parca este autist.
1. Kimi a vrut sa demonstreze că este mai bun și a reușit
2. Kimi ar fi cedat locul lui Vettel dar cu startul f bun al lui Hamilton a amânat acest lucru până se aranjau pozițiile în spate astfel încât manevra sa nu-i pună în dificultate pe amândoi (lucru aproape reușit de Hamilton). Din păcate Vettel a comis-o, așa că lucrurile au decurs cum am văzut. O altă mare greșeală, din partea echipei, a fost schimbarea pneurilor lui Kimi înaintea lui Hamilton.
Oricare ar fi scenariul, mașina Mercedes este la același nivel cu Ferrari, ba chiar mai ok pe acest circuit având în vedere că, în aceleași condiții, au uzat pneurile mult mai puțin, nemaivorbind de timpii scoși de Botas cu ele uzate.
Eu nu cred ca Raikkonen e autist dar cand il ai pe arivabene care iti canta in struna si nu spune odata kimi esti pilot nr 2 ajutal pe vettel.
Vettel face prea multe greseli copilaresti.
Hamilton pana acum are si noroc pe langa ca stie sa piloteze.
Raikkonen mai mult la incurcat pe vettel pana acum si nu il vad rapid degeaba castiga Vettel dace nu il are si pe kimi acolo sa ia puncte lui hamilton.
Si totusi nu inteleg cum in era schumacher ferrari nu aveau probleme cu ordine de echipa si acum brusc sunt zane nu dau ordine de echipa cand e absolut necesar sa joci murdar ca Mercedes.
Atunci s-au unit toti in jurul marelui campion si cam faceau ce spunea el. Bine, ii avea ca sustinatori pe Ross Brawn si Jean Todt. Ferrari nu o sa mai aiba teamul de atunci in veci!
Ferrari au avut o strategie gresita pe cand Mercedes au functionat exact ca un lucru nemtesc de calitate.
Huliti-l in continuare pe Kimi pentru ca el e problema la Ferrari nu bolovanul ala cu numarul 5. Face aceleasi greseli de diletant cand e sub presiune. Trebuia sa-l atace pe Kimi la inceput, desigur ca nu, cursa fiind lunga. Pana nu se retrage Hamilton, Ferrari nu mai vede titlul mondial la piloti, in conditii normale. Si cand zic "conditii normale", ma refer ca cei care aspira la titlul mondial sa aiba masini relativ egale ca performanta.
Hamilton nu a facut nicio greseala anul asta.
Ordinele de echipa sunt murdare, dar doar asa se castiga campionate, din pacate.
De ce sa aiba Ferrari ordine de echipa? Pentru ca concurenta are! La Mercedes există clar un pilot nr 2 care face totul pentru pilotul nr 1, fara comentarii! Atunci de ce ar fi Ferrari mai catolici decat Papa si nu dau niste directive clare...
Raikkonen mai mult il încurcă pe Vettel cand pleacă din fata.
Iar pentru fanii Mercedes, care nu gandesc si vad doar ce le convine, sa nu uitam ca, atunci cand Hamilton nu a mai avut un sublocotenent (vezi Rosberg) a pierdut campionatul!
Si nu in ultimul rand, Vettel a greșit rău astazi
Il admir pe Kimi dar e timpul sa treaca ori la o echipa de pluton (Haas, Sauber) ori si pensia e o alegere buna.
Seb nu are mentalul lui Hamilton. In situatii critice ii lipseste discernamantul la rece. E prea impulsiv.
Campionatul nu neaparat ca-l va castiga Mercedes, mai mult il va pierde Ferrari.
Cat despre Hamilton nu-l suport pentru aroganta pe care o afiseaza. E un soi de manelist profesionist. In rest tot respectul pilotul din el. Vorba lui Clarkson: "Tremendous racing driver. Awful sportsman."
1. Raikkonen ieri a facut record absolut pe acest circuit (ptr aceia care zic ca este o relicva. Daca Hamilton este prospatura, ce a pazit in calificari?)
2. Masina Mercedes este cea mai lunga masina din F1, adica are cele mai bune calitati aerodinamice in cursele de viteza, chiar daca Ferrari are 10CP in plus.
Sunt fan Ferrari dar din punct de vedere strategic mai au de invatat. Acolo e problema. Urmeaza curse favorabile lor, o sa se schimbe situatia.
Ferrari sau Vettel azi au ales alta varianta. Rezultatul se vede pe 'tabela'.
Boah, om cu un singur rezultat pe an ! Cretini sunt aia de la Ferrari ca-l tin de cinci ani degeaba, le-a facut mai mult paguba, multa paguba ! Ca si astazi, cand l-a obstructionat pe Vettel in primele doua viraje, lasandu-l pe Hamilton sa-si faca jocul ! Uitati-va la reluarile startului si spuneti-va singuri, pentru cine a jucat relicva, pentru Ferrari, sau pentru Merc ?
Ricci observ ca e in plus ( demult ) la Rbr. Chiar ai deranjeaza ca nu pot cu totii sa-l pupe in c_r pe Verstappen, ca cineva trebuie sa lucreze si la masina lui Ricci. Pana la sfarsitul sezonului mecanicii lui vor fi femeile de servici.
pacat ca iar l-au sabotat cu strategia, plus ghinionul cu botas.
Vettel cu Kimi ca echipa vai steaua lor! Impresia mea este ca, Kimi l-a obstrucționat pe Vettel in cursa asta. Daca Ferrari pierde anul asta cei 2 trebuie linșați!
S-a vazut asta si in relatia Hamm, Rosberg, cat a avut de suferit teamul MB din cauza lor.
Kimi s-a departat de Hamilton in prima parte a cursei, avantajul creat trebuind sa fie de ajuns cand incalta celalalt tip de pneuri. Dar cand a incaltat celalalt tip de pneuri, Bottas i-a rapit avantajul.
Kimi trebuia sa depaseasca atunci dar nu mai avea pneurile din prima parte a cursei. In rest a fost o formalitate pentru Hamilton.
F1 ar trebui sa aibe un arbitru inscusit care sa penalizeze PILOTUL BENEFICIAR cand asa ceva se intampla. Totodata, ordinele de echipa ar trebui eliminate.
Atunci va fi F1 un sport. Pana atunci puteti sa dati in Vetel care si-a aparat pozitia si sa il pupati in fund pe Hamilton care a scapat cu bine de data asta dintr-un acrosaj si a luat pe final pomana de la Bottas.
Deci nu mai fiti suparati pe pilotii Ferrari ca nu au conlucrat destul. Fiti suparati pe F1 care lasa sa se intample ordine de echipa si nesportivitate pe circuit.
Kimi nu are ce sa caute la Ferrari
In timp ce Botas isi sacrifica cursa ca Ham sa-l ajunga pe Raikonen, acum 2-3 curse finlandezul de la Ferrari cerea instructiuni scrise, eventual semnate si stampilate, ca sa-si ajute coechipierul:))
Mai apoi, strategii Ferrari sunt lipsiti de inteligenta, nu stiu sa identifice, evalueze si sa previna riscuri! Cu atat mai mult cu cat in aceasta cursa performantele erau sensibil egale si victoria se putea obtine mai degraba prin strategii decat prin performanta masinilor/pilotilor.
Incidentul lui vettel cu Hamilton (sau Botas ) era previzibil pentru orice om normal.
Vorbeam cu un amic inainte de cursa (fan Hamilton de altfel:)) ), care era ingrijorat de micul avans al celor de la ferrari. I-am spus sa stea linistit, ca Vettel nu va termina in fata la Monza deoarece va fi atacat de un Mercedes in primele tururi si va fi scos de pe circuit! Bineintels ca amicul nu m-a crezut, argumentand: de ce ar vrea Hamilton sa riste un incident care sa-l scoata din cursa?
I-am spus ca nu trebuie sa ma creada pe mine, ci sa calculeze care sunt sansele ca Hamilton sa castige -sau sa nu piarda mai exact-dintr-un asemenea incident? Avea cca. 2,5 sanse din 3 sa iasa bine pentru el: daca il scotea pe Vettel, isi majora avansul, daca ieseau amandoi- isi pastra avansul, daca cumva iesea el afectat, vettel putea sa puna maxim 7 puncte intre ei (sau daca recupera , ham putea sa ramana in fata dar cu un avans mai mic)! Practic, generand un incident cu vet Hamilton castiga sau nu pierdea in peste 90% din scenarii.
Eu sunt gata sa pun pariu cu voi pe orice suma ca, daca in fata lui Hamilton in acel viraj era Raikonen, Ricci sau Verst, Ham nu incerca acea depasire! Asa, nu avea nimic de pierdut, dimpotriva.
De aceea spun ca cei care fac strategia de curse la Ferrari trebuiau sa prevada aceasta actiune si sa-si ia masurile necesare.
O strategie corecta ar fi fost ca la start Raikonen sa fie 100% atent la blocarea lui hamiltoin iar vetel sa treaca in fata, evitand astfel atacurile lui Hamilton.
In acelasi timp si Vettel ar fi trebuit sa se gandeasca ce face daca il ataca Hamilton direct , dar se pare ca nu a facut-o! :)
In cursa a fosta asa cum s-a vazut. Depinzand de pneuri Ferrari a fost mai rapida in prima parte a cursei iar Mercedes in a doua. Raikkonen nu ar fi avut vreo problema sa treaca de Bottas daca avea pneurile potrivite. Doar a trecut cu usurinta de Hamilton in aceeasi cursa ...
Conducerea Ferrari stie ca daca schimba ceva acum se vor duce la vale.
Sa vina Hamilton la Ferrari eu asta sper.
Intre doua masini apropiate ca timpi pilotul si strategia fac diferenta-capitol la care Ferrai sta prost in acest an.
Hmm, nu exista pilot capabil sa se implice in accidente si sa controleze 100% un acrosaj incat sa scape de fiecare data el si celalalt ba.
Nu este mai simplu sa rezumi deznodamantul cursei mai scurt? Ferrari au fost batuti singuri ajutat si de Hamilton care l-a atins usor pe Vettel cat sa il scoata din cursa fara sa para vinovat sau acuzat. Dupa care au aruncat momeala si i-au facut la pituri. Si cireasa de pe tort au lucrat in echipa si Bottas l-a tinut pe Kimi cat a putut ca sa fie ajuns cat mai repede din urma. Nu este racing sau chiar ce vroiam sa vedem dar rezultatul conteaza.
Vorba aia: " am fost mai buni dar echipa adversa si-a dorit mai mult victoria. '
Sa trecem la urmatoarea.
la 0:39 vettel incepe sa o ia dreapta spre hamilton, ca sa intre mai bine in viraj. la 0:55 vettel il loveste pe hamilton care deja era in fata germanului.
Masina aia Red bull nu a fost condusa singura.
Ca nu este un pilot complet? Da. Ca greseste sub presiune? Da.
Dar de la niste defecte sa spui ca este campion de carton de 4 ori este....si ma opresc.