Dominația Mercedes a continuat și în Marele Premiu al statului Monaco, iar singura consolare este că echipa germană nu a mai reușit să ocupe primele două poziții.
Lewis Hamilton și-a păstrat fără emoții prima poziție câștigată în calificări, în timp ce Max Verstappen a încercat să-l depășească pe Valtteri Bottas în primul viraj, însă nu a reușit și a fost nevoit să rămână pe locul 3, cu Sebastian Vettel pe poziția a patra.
În primul stint al cursei, diferențele dintre patru piloți au fost de circa o secundă, în timp ce Daniel Ricciardo s-a instalat pe locul cinci, fără însă ca pilotul celor de la Renault să fie capabil să țină pasul cu rivalii de la Mercedes și Ferrari.
Cursă dramatică pentru Leclerc
Între timp, plecat de pe locul 16 al grilei de start, Charles Leclerc a urcat treptat până pe locul 12, însă în turul 9 a lovit ușor glisierele de protecție în momentul în care încerca să-l depășească pe Nico Hulkenberg. Pilotul Scuderiei a suferit o pană la pneul dreapta spate și a fost nevoit să intre la boxe, nu înainte ca numeroase componente ale cauciucului să se împrăștie pe circuit.
Acest lucru a generat apariția Safety Car-ului pe circuit și intrarea piloților de top la boxe pentru ceea ce avea să fie unică schimbare a pneurilor. La fel ca și în alte curse, Hamilton și Bottas au intrat simultan la boxe pentru pneuri medium, în timp ce Verstappen și Vettel au mizat pe cauciucuri hard.
Verstappen a părăsit boxa Red Bull chiar înaintea lui Bottas, iar finlandezul s-a plâns prin radio că a fost împins în zid.
Ulterior, Verstappen a primit o penalizare de 5 secunde pentru acest incident, în timp ce Bottas a revenit la boxe un singur tur mai târziu pentru pneuri hard, probabil pentru că echipa a suspectat o posibilă pană. Finlandezul a coborât însă pe locul 4, în spatele lui Hamilton, Verstappen și Vettel.În ultima parte a cursei au existat câteva momente în care o ploaie ușoară și-a făcut apariția, însă în cele din urmă precipitațiile nu au fost suficient de puternice pentru a justifica trecerea la pneuri intermediare.
Duel spectaculos Hamilton - Verstappen:
Hamilton și-a păstrat prima poziție, însă în ultimele tururi Verstappen s-a apropiat amenințător și a început să dea semne că își dorește să realizeze o depășire. În ciuda faptului că penalizarea de 5 secunde l-ar fi împiedicat pe Verstappen să se bucure de victorie, pilotul celor de la Red Bull a încercat o manevră riscantă de depășire chiar la ieșirea din tunel.
În imposibilitatea de a vira în mod corespunzător în șicană, Hamilton a fost nevoit să o scurt-circuiteze, nu înainte de a avea un contact cu Verstappen în zona pneurilor.
Hamilton și-a păstrat astfel poziția de lider și a trecut astfel primul linia de sosire, cu Verstappen la peste două secunde în spate, însă incidentul va fi investigat de comisarii de cursă.
Vettel și Bottas au încheiat la numai două secunde în spatele lui Verstappen.
Prin urmare, cei doi piloți au câștigat câte o poziție în clasamentul final, în timp ce Verstappen a ocupat doar locul patru. Cel mai dezavantajat a fost însă Bottas, care a pierdut practic o poziție în urma incidentului de la boxe cu Verstappen.Pierre Gasly a completat performanța lui Verstappen printr-un loc cinci la volanul celui de-al doilea monopost Red Bull, în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Alexander Albon (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Haas). Francezul a primit însă de asemenea o penalizare de 5 secunde, astfel că a fost nevoit să-i cedeze locul nouă lui Ricciardo.
Singurul abandon al cursei a fost înregistrat de Leclerc, care s-a retras la boxe după ce a comentat prin radio că monopostul Ferrari este "teribil".
Monaco - Rezultate cursă:
nu pot sa nu remarc clementa cu care ii intampinat leclerc pe AM dupa "rasfatul" vizual si stilistic din primele tururi generat nu de lipsa abc-ului pilotajului ci chiar a competentelor elementare si pentru un banal absolvent de scoala de soferi in ceea ce priveste traiectoriile diferite ale trenului fata vs spate in La Rascasse care mi-or confirmat o data in plus ca copilu' nu-i compatibil cu exigentele ferrari
singurul castig pentru pentru el insusi dar si pentru fanii scuderiei intr-o oarecare masura in acest week-end o fost doar acela ca a participat la o campanie pentru pietoni alaturi de madame charlene
spre comparatie , albon la primul sezon in f1 si cu o masina net inferioara ferrari o reusit nu numai sa-mi capteze atentie ci chiar sa se bucure de tot respectul meu
Pai contactul ala l-a facut pe Hamilton sa iasa ... Adica dai in mine ma duc drept si tot in fata raman. Altfel ar fi virat fara probleme.
RBR sa miscat f bine.
FERRARI ce poti sa zici ,rau de tot.
In categoria dezamagirilor ar intra multi:
Norris a avut un ritm de cursa mediocru si din cauza lui a punctat "favoritul meu" grojanel.Ricciardo putea sa fie mai sus dar din pacate n-a vrut sa riste mai mult. Kimi a inceput bine sezonul dar in ultimile doua curse parca a condus dormind.Dezamagirea suprema este insa Leclerc care a gresit cam tot saptamana asta.
$troll si Bovinzzi au fost in nota obisnuita.kevin a aratat din nou ca este un marlan.Oricum poate sa faca ce vrea pe pista ca maFIA il protejeaza mereu.Nu au venit nici penalizarile pt. cei care au taiat virajul in primul tur.MaFIA este prea ocupata sa-l ajute pe sarmanul vettel sa mai castige 2-3 puncte in plus.Germanul nu merita locul 2, singura lui realizare fiind evitarea gardului.Mai are si prostul noroc..
Forza Mercedes!!!
Danke Niki!!!
Senna ia-l pe mobius de aici si nu mai ne plictisiti. Uita-te la motoGP cum ai promis, diva ta nu mai participa in F1.
In rest o cursa in care am asteptat timp de 2 ore ploaia si caderea acelui individ numit dragnea!
Re la cursa de ieri: Lui Ham ii place sa se victimizeze la fel de mult ca Vettel. Verst, daca nu ii taia fata lui Botas la boxe, iesea dupa Vettel, care era imediat in spatele finlandezului in pit lane, ca atare pozitia finala este corecta. Leclerc s-a abandonat singur, cred ca fanii Ferrari il regreta deja pe Raikonen:))).Vetel pare consolat cu impotenta echipei si aceasta consolare i-a adus ieri locul 2!!! True racer!:)))
Cum nu am mai comentat de la inceputul sezonului, deoarece nu prea am ce sau de ce, si cum am trecut de primul sfert, risc sa va plictisesc cu cateva observatii:
Odata cu disparitia lui Alonso si in lipsa unor evenimente notabile in cursa, "specialistii" au tabarat pe Vettel, pentru asta fiind in stare sa-l scoata pe Leclerc pilotul secolului, desi monegascul confunda curba cu linia dreapta!:)))
Mercedes este la nivelul de acum 2-3 ani, cand dadea 0,8-1 s pe tur celor de la Ferrari/RBR. Ca atare, dupa episodul Rosberg, un alt pilot mediocru (Bottas) are sanse sa devina campion mondial.
Dupa ce anul trecut au aratat un progres semnificativ in prima jumatate a sezonului, Ferrari au mutat prost cu aducerea lui Binotto, echipa este in degringolada si nu vad cum ar putea sa-si revina. In aceste conditii Vettel se indreapta tot mai mult spre soarta lui Alonso iar Leclerc este prea slab pentru Ferrari.
RBR pare sa se inteleaga mai bine cu Honda, dar asta nu se reflecta in performante, ceea ce pare un paradox.
Concluzionand, venirea Liberty in F1 nu a facut decat sa sporeasca circul, competitia insa este din ce in ce mai slaba .
Citeam ca pe Leclerc nu l-au mai scos la un tur in Q1 ca sa economiseasca un set de pneuri si ma gandeam ca parca citeam de soferii romani care merg vara cu cauciucuri de iarna, ca sa nu mai dea banii pe un set! :))
Ce sa mai, Bernie a omorat F1 cu masurile de reducere a costurilor iar fanfara celor de la Liberty ii canta prohodul!
Cu atat mai evident acest lucru cu cat trecerea in nefiinta a lui Niki ne-a dat ocazia sa ne amintim de vremurile de aur ale competitiei.
RIP Niki ! si mai ales ales RIP F1!
Leclerc a fost celebru cursa asta doar pentru poze cu diferite vedete pe la diferite evenimente sau in garaj. Nimic bun nu a facut Leclerc.
Ma intreb, in loc sa fii mascota si sa stai la poze, nu mai bine te concentrezi pe ce trebuie sa faci in calificari si in cursa? Ca nici in antrenamente n-a stralucit si nu cred ca a lucrat la setari, altfel se vedea.
Asa face pe suparatul, in loc sa puna mana si sa munceasca mai mult si sa lase figurile astea de vedeta. Vedeta pentru ce? Pentru un pole? 0 victorii. 0 titluri. 0 tot. Macar tantalaul ala de la RBR vinde energizante. Altfel numai poze. Ăsta e Leclerc - mascota echipei.
Red Bull I-a stricat cursa lui Ver. Ar fi scos locul trei, deci un podium important si in fata lui Vet (din nou). I-a distrus cursa si lui Botas, fiind obligat sa mai intre o data la pit.
Leclerc a avut de platit erorile echipei. Nu avea alta variant decat cea a fortarii. E pacat. Daca nu era gafa strategica din Q1, poate el ar fi fost pe trei. Nu vom sti niciodata.
Incet, incet Mercedes se indreapta spre un nou titlu.