Marele Premiu al Braziliei și-a respectat statutul și a oferit o cursă spectaculoasă, cu numeroase depășiri și incidente în plutonul fruntaș.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, în timp ce Sebastian Vettel a frânat violent și a blocat pneurile în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de oportunitate și a reușit să-l depășească pe pilotul Scuderiei în al doilea viraj pentru a urca pe poziția a doua.
Protagonistul startului a fost însă Max Verstappen, care după o perioadă de tatonare i-a depășit succesiv pe Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel în turul 4. În scurt timp, Vettel a comis o eroare care i-a permis lui Raikkonen să-l depășească, iar în spatele celor doi piloți Ferrari a ajuns Daniel Ricciardo, plecat de pe 11 după o penalizare suferită după calificări.
În turul 10 a venit rândul lui Bottas să fie depășit de Verstappen, care a urcat astfel pe locul doi, însă olandezul nu s-a putut apropia amenințător de liderul Hamilton.
Strategii diferite pentru pneuri
Turul 20 a marcat startul seriei de opriri la boxe, iar primii au fost cei doi piloți Mercedes, care au renunțat la supersoft-uri în favoarea pneurilor medium.
Plecați cu pneuri soft în cursă, rivalii de la Ferrari au rămas mai mult timp pe circuit, iar Vettel a ieșit în fața lui Raikkonen, însă amândoi au fost depășiți de Bottas. După puțin timp, Vettel i-a cedat poziția lui Raikkonen în urma unor indicații de la boxe.În schimb, Verstappen a adoptat o strategie diferită: olandezul a intrat la boxe în turul 35, la jumătatea cursei, a optat pentru pneuri soft și a revenit pe circuit la aproximativ două secunde în urma liderului Hamilton.
Extaz și agonie pentru Verstappen
În turul 39, pilotul Red Bull l-a depășit cu ușurință pe linia de start-sosire și a devenit astfel lider, reușind să-și consolideze rapid avansul la circa 3 secunde. Cu toate acestea, câteva tururi mai târziu, Verstappen a fost acroșat de Esteban Ocon, într-un moment în care pilotul Force India era cu un tur în urmă și a încercat în mod nefiresc să-l depășească pe olandez la capătul liniei de start-sosire.
În urma incidentului, pilotul Red Bull a coborât pe locul doi la circa 5 secunde în spatele lui Hamilton. În mod surprinzător, Vettel a efectuat o oprire suplimentară pentru pneuri supersoft în turul 54 și a revenit pe circuit pe locul 7, în spatele lui Charles Leclerc, iar Bottas a trecut și el pe la standuri ulterior.
Finalul cursei a fost unul plin de tensiune.
Verstappen a redus progresiv diferența de 5 secunde și ajuns la circa o secundă în spatele lui Hamilton, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv în finalul cursei.Astfel, Hamilton și-a adjudecat victoria pe circuitul de la Interlagos și a fost acompniat pe podiumul de premiere de Verstappen și Raikkonen. În ciuda unor atacuri în ultimul tur, Ricciardo nu a reușit să treacă de finlandez și a terminat pe locul 4 în fața lui Bottas și a lui Vettel. Leclerc a încheiat cursa pe 7 în fața celor doi piloți de la Haas, în timp ce Sergio Perez a adus ultimul punct pentru Force India.
În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioana mondială a constructorilor cu o etapă înainte de final. Este al cincilea trofeu consecutiv la constructori pentru germani în cadrul unei serii care a început în sezonul 2014.
Brazilia - Rezultate cursă:
2. Cand nu ai masina cea mai buna dar ai echipa cea mai buna asa se castiga titlurile mondiale ++ FOM :D ++ noroc.
3. Kimi si-a marit avantajul pentru pozitia a 3a la general. E singura lupta reala pana la final, p3.
4. Ferrari sunt praf, praf, praf. Imi pare rau pentru ei. Azi n-au punctat semnificativ nici la piloti, nici la strategie, nici la masina. Nu stiu ce-i cu ei dar nu-i vad bine.
Verstappen a simtit pe pielea lui ce inseamna sa fii lovit atunci cand te bati pentru ceva! Toată este rotundă.
Felicitări Raikkonen! Ferrari cred ca au ales greșit. Vettel resemnat. Sunt pentru prima oara dezamăgit de pilotul german, nu îi va face bine aceasta cursa, iar la anul nu cred ca va mai conta in lupta pentru titlu.
Bottas sublocotenetul perfect!
Red Bull pe un tred ascendent, daca o vor tine asa la anul ii spulbera pe cei de la Mercedes.
Hamilton nu merita sa castige, dar "asa-i in tenis".
La Ferrari e debandada! Noroc cu Kimi, care in ultimele curse pare din alt aluat fata de ce a aratat la inceputul anului.
Manevra lui Ocon a fost intentiontata dar nu are nici o legatura ca francezul este produs Mercedes.De foarte mult timp s-a vazut ca in spatele tipului timid si educat se ascunde un om rautacios si invidios care manipuleaza victimizandu-se.Ocon seamana destul de mult cu fugarul Rosberg la caracter.Seria conflictelor Checo-Ocon a pornit tot din cauza francezului care s-a infuriat ca nu a primit pomana in Canada 2017 si s-a razbunat cursa urmatoare intrand intentionat in mexican.Curios este ca Ocon a inceput sa-l incurce si pe Gasly.Pare ca are ceva cu toti pilotii din noua generatie.In locul celor de la FIA il suspendam o cursa si poate era :Bye Bye F1!
Hamilton a facut o cursa foarte buna si nu-i vinovat ca un idiot i-a stricat cursa lui Max.In ciuda turmei frustrate, britanicul a fost de departe cel mai bun pilot in 2018.
Raikkonen a facut o cursa reusita in nota celor din 2018.Paradoxul a facut ca nordicul sa fie pastrat in echipa in perioada cand a fost jalnic (2014-2017) si alungat ca o masea stricata in sezonul in care a performat.Decizie demna de scuderia fierari.Eu zic ca Kimi trebuia sa ramana si campionul de carton sa plece la Sauber.Cartonul a fost penibil si astazi si a fost aproape de alte acrosaje.Asta pare ca nu invata din greseli.
Bottas stie sa se apere dar alta calitate nu vad.
La Ricciardo nu inteleg ce vede lumea.Pe cat de repede a depasit Max, pe atat s-a chinuit Ricci si abia a doborat si el 2.Astazi nu mai merge scuza cu sabotatul.Nu neaga nimeni ca australianul este carismatic, a invins in 2014 un campion mondial dar de carton.Lumea pare insa ca uita sezonul 2015 cand contestatul Kvyat l-a invins pe merit pe Ricciardo.Eu cred ca Hulkenberg in 2019 aduna mai multe puncte decat Ricciardo.
Mi-a placut duelul Renault,Leclerc a fost foarte bun desi Sauber nu este masina slaba asa cum cred toti, Ericsson a fost penibil iar cei de la Haas mi s-au parut din nou idioti.
Pilotii cursei:Verstappen, Hamilton, Leclerc.Cursa a fost printre cele mai bune din 2018.
Verstappen e un tantalau si a facut aceeasi greseala ca la Vettel in Japonia. A inchis unde nu era cazul. Nu avea niciun sens sa se bata cu Ocon, putea sa il lase sa se duca unde vedea cu ochii. Dar e vina lui Verstappen, virajul era al lui Ocon care a gasit spatiu si a intrat. Trebuia sa-i ceara voie tantalaului? Uneori adversarul te forteaza sa renunti, si trebuie sa renunti ca altfel faci accident si pierzi mai mult sau chiar abandonezi.
Si apoi faptul ca Verstappen l-a imbrancit pe Ocon dupa cursa si cauta bataie, fraier a fost Ocon ca nu i-a dat o bucata, sigur se ducea Verstappen la ma-sa si plangea in brate. A avut noroc ca nu a dat de un Alonso cu sange latin, ca ii dadea o bucata de nu mai stia sa conduca. Sa nu zic ca daca era vreun Rossi il batea toata echipa.
Si circul ala, ca nu sta pe podium si pleaca suparat. Stai mă acasa, daca nu iti place.
Si mai iese si Horner si spune ca Ocon e noroc ca s-a ales doar cu o imbranceala. Pai ce e Verstappen, vreun zmeu si nu are nimeni voie sa-l atinga? Astia de la RBR au luat-o razna de cand au si ei o masina pentru victorie. Sper ca motorul Honda sa fie la fel de bun pe cat a fost la McLaren si sa ma bucur la fiecare abandon al lui Crashteppen, macar asa nu mai greseste.
A fost greseala lui Crashteppen toata ziua, de o mie de ori. SI pun pariu ca a doua oara ar fi facut aceeasi greseala. Nu e ca si cum Ocon l-a luat pe sus, ci doar a incercat depasirea. Bravo lui Ocon! Poate Verstappen invata sa piarda.
Astept ca FIA sa-l sanctioneze drastic pe Verstappen pentru iesirile nervoase de dupa cursa. A, da, stai, e FIA... mai degraba o sa primeasca Vettel vreo amenda decat Verstappen.
O rusine acest Verstappen pentru tot ceea ce inseamna motorsportul si fair-play-ul. Ar trebui descalificat. Nu se face asa, mai ales cand te cheama Verstappen si ai ruinat atatea curse altor piloti, unii in lupta pentru titlu. dar maFIA ce sa faca... Hamilton e iertat, Crashtappen la fel, sa dea toate sanctiunile la Ferrari, sa stim o treaba.
Pacat de Verstappen, are stofa de campion, sper ca la anul sa aiba o masina mai buna la dispozitie.
Foarte frumoase o gramada din comentariile de mai sus. Prin ele aratati fix cine sunteti ca si calitate umana.
@automarket Ma gandesc ca sunteti multumiti ca pentru un "pumn" de trafic, calitatea discutiilor a crescut asa mult.
Are talent, dar arata un caracter foarte urat....pai ce sunt fazele astea, ca el nu participa la podium...se duce sa-l bata pe Ocon ca a pierdut un loc....pai asa el trebuia sa fie in ghips tot sezonul, pe cati i-a scos definitiv din cursa. Ocon avea tot dreptul sa incerce sa depaseasca acolo....dar incapatanarea costa.A primit si un sfat de la Kimi si Lewis :"el nu avea nimic de pierdut, tu aveai de pierdut totul".
Ce poti sa spui atunci de Vettel si ferrari.
Spun asta ca fan ferrari, ce au facut in acest wekk, au fost varza
Verstappen este un geniu, cu toate avatarurile acestei insusiri...
(oare Mclaren isi mai propune ceva pentru sezoanele viitoare, sau vrea sa intruchipeze ridicolul in Formula 1)
Daca vezi ca nu merge o depasire curata incerci tura urmatoare.
Dupa parerea mea Ocon a stricat cursa.
Eu urmaresc formula 1 de cand eram copil de prin 93 si nu am pilot sau echipa preferata.
Ocon a platit cu varf si indesat ! -pentru incidente similare altii au fost penalizati cu 5 secunde.
Macar sezonul urmator , pentru RBR podiumurile vor deveni o notiune abstracta (parere pur personala ) si asta pentru ca va veni inevitabil randul Honda sa poarte toata vina asa cum s-a intamplat cu motoristul francez in ultimii 5 ani care a reusit sa produca *DOAR* 15 victorii.
Ce-i cu adevarat semnificativ s-a petrecut post cursa atunci cand olandezu' mi-a confirmat ,prin comportamentul suburban la adresa francezului ,ca tratamentul special de care s-a bucurat din partea FIA a fost cat se poate de pagubos.
Well done Mercedes !
Una peste alta graz Mercedes, inca un an in care am sperat degeaba. Cine stie poate la anul? ( A cata oara deja?)
Da, recunosc, sunt frustrat si suparat, nu mi-as fi inchipuit la mijlocul sezonului ca Ferrari o sa piarda ambele titluri si in acest an.
Parca toate au fost impotriva lor, de la FIA pana la ultimul pilot de pe pista, insa toata vina o poarta doar ei, teamul in frunte cu pilotii.
Nu o sa mai apuc sa mai vad o hegemonie Ferrari ca pe timpul acelui mare pilot legendar numit Michael Schumacher.
Asta e, macar am vazut curse frumoase si cu speranta unui an 2019 mai bun, Forza Ferrari pe mai departe!!!!
PS.
Desi nu sunt topit dupa acel Mad Max, nu stiu de ce am impresia ca doar asta ar scoate teamul din groapa....
Sper ca nu am scris o prostie.
Marele premiu al Braziliei de ieri este doar un exemplu la cat de spectaculoasa poate fi Formula 1, cu 6 piloti care au avut fiecare sansa lui la victorie, cu strategii diferite, cu multe depasiri.
PS Atitudinea lui Verstappen a lasat de dorit dupa terminarea cursei, dar sangele e mai fierbinte la o anumita varsta. Poate ca multi nu au vazut sau nu-si mai aduc aminte incidentul din '98 dintre Schumacher si Coulthard de la Spa si urmarea lui la boxe. Li se intampla si celor mai buni.
Abordarea potrivita era similara celei apartinand lui Senna la adresa lui Schumacher in 1992 la Magny Cours.
Alte vremuri ,ce-i drept.......si mai ales un cu totul alt pilot.
E ca si cum ai cere unora aici sa aiba bun simt in exprimare.
De acord , Schumacher avand 23 de ani la momentul respectiv.
Cu adevarat fascinant e faptul ca Ocon are 22 de ani iar cel care-i cerea socoteala post- GP intr-un mod tangential infractiunii se lauda cu doar 21 de ani !!!:-))
Eu ce sa mai inteleg ?? :-))
Sau poate ca palmaresul olandezului ,incontestabil superior francezului ii acorda acest *drept* ?!?
Cu siguranta atitudinea lui Verstappen are legatura si cu principiile ce i-au fost insuflate de parinti si probabil cu propria-i personalitate. Oricare ar fi motivul, nu scuza reactia pe care a avut-o.
Dar cand mai marii de la RBR sugereaza ca Ocon a facut-o intentionat pentru a obtine un volan la Mercedes in viitor, ce pot eu sa mai cer de la un pusti de 21 de ani?
Alaturi de motoristul japonez ,evident.
Are la dispozitie 2 sezoane.
Doar ca in 2018 Honda a reusit sa produca doar cca 5% din punctajul propulsorului campion mondial.(mizand si pe o estimare personala a punctelor din ultimul gp al anului).