Hamilton a câștigat cursa de la Hungaroring după o strategie excelentă la boxe! Verstappen și Vettel au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 04.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat cursa din Ungaria cu trei tururi înainte de final după ce a efectuat o oprire suplimentară la boxe și a recuperat aproape 20 de secunde pentru a-l depăși pe Max Verstappen, care a completat podiumul alături de Sebastian Vettel.

După cursa memorabilă de la Hockenheim, Formula 1 a revenit la "rețeta" tradițională pe circuitul de la Hungaroring, unul pe care depășirile sunt foarte dificile.

Prin urmare, startul a jucat un rol crucial în rezultatele finale ale cursei, iar singurul duel important a fost cel dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton.

Piloții de top au plecat excelent la start, iar Max Verstappen și-a păstrat prima poziție câștigată în calificări după ce s-a apărat în fața lui Valtteri Bottas.

Finlandezul a blocat pneurile în virajul 2, iar coechipierul său Lewis Hamilton a profitat imediat de oportunitate pentru a urca pe poziția a doua. Totuși, britanicul l-a atins pe Bottas în aripa față cu pneul stânga-spate, Bottas a avut un moment de ezitare, iar câteva secunde mai târziu s-a atins în același mod și cu Charles Leclerc, care a reușit la rândul său să treacă de finlandez. Câteva secunde mai târziu, Sebastian Vettel a reușit la rândul său să-l depășească pe Bottas și a urcat astfel pe locul patru.

Bottas a intrat la boxe pentru o aripă față nouă abia în turul 6 și a revenit pe circuit pe ultima poziție, dar a optat pentru pneuri hard în speranța că nu va efectua o nouă oprire până la final.

În spatele plutonului fruntaș, Pierre Gasly a ratat startul și a coborât pe poziția a noua după ce a fost depășit de Carlos Sainz, Lando Norris și Kimi Raikkonen.

Pe parcursul primei părți a cursei, Verstappen și-a construit un avans de circa două secunde în fața lui Hamilton, în timp ce Leclerc și Vettel nu au reușit să țină pasul și au coborât la peste 15 secunde în spate.

Verstappen a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar Hamilton a rămas câteva tururi în plus pe circuit în speranța că va reuși să stabilească timpi mai buni. Totuși, englezul a fost chiar mai lent decât Verstappen și, după o trecere relativ lentă pe la boxe, a ieșit pe circuit pe locul doi, la circa 5 secunde în spatele liderului.

Ambii piloți au optat pentru pneuri hard în locul ceor medium, iar Hamilton a fost semnificativ mai rapid decât Verstappen cu această compoziție. Britanicul s-a apropiat rapid la numai o secundă în spate și, după câteva tururi de tatonare, a încercat o depășire, însă a ieșit ușor în decor și a ratat oportunitatea.

Ulterior, Hamilton a rămas la circa o secundă în spate, iar apoi a decis în mod surprinzător să intre la boxe pentru pneuri soft, întrucât avea un avans de circa 40 de secunde în fața lui Leclerc.

Hamilton a revenit la circa 19 secunde în spatele lui Verstappen și a început rapid să reducă diferența. 

Cu cinci tururi înainte de final, Hamilton avea de recuperat doar o secundă, iar depășirea propriu-zisă a fost lipsită de emoții cu trei tururi înainte de final.

În scurt timp, Verstappen a solicitat o intrare suplimentară la boxe, afirmând că acestea s-au degradat excesiv și că nu are șanse să ajungă la linia de sosire cu acestea.

În același timp, Vettel a reușit în finalul cursei să-l depășească pe Leclerc pentru a obține ultimul loc pe podium, ca urmare a faptului că a efectuat mai târziu unica intrare la boxe și a putut opta pentru pneuri soft.

Carlos Sainz (McLaren) și-a trecut în cont locul 5 în fața lui Gasly și Kimi Raikkonen (Alfa Romeo), în timp ce Bottas a obținut locul 8 după ce a progresat constant în puton. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Lando Norris (McLaren) și Alexander Albon (Toro Rosso).

Ungaria - Rezultate Cursă: 

Comentarii (42)

  • Dar care e faza cu interview-urile de joi? Nu am gasit nimic.
    1 1
  • Hammer time!
    Strategii Mercedes si-au spalat o parte din pacatele de la cursa precedenta.
    Cursa a fost mai animata decat m-as fi asteptat, atat in partea superioara cat si mai jos.
    Bravo Hamilton!
    Bravo Verstappen!
    Despre Ferrari, cand Mercedes iti da aproape 1 minut la sfarsitul cursei, nu prea sunt multe de spus.
    Sa vedem cu ce "jucarii" vin echipele dupa pauza de vara.
    20 7
  • In Germania am vazut cea mai frumoasa cursa pe ploaie azi cea mai buna cursa pe uscat din ultimii 2 ani. Un mare campion, Lewis Hamilton!
    26 22
  • THE SPINNING GERMAN
    fetal se bucura c-a avut o strategie mai buna ca Leclerc. Ca in rest e varza. Macaronarii se incapataneaza sa mearga pe cel mai lent pilot.
    18 18
  • Costel
    1 min fierari??!!!???
    19 4
  • Iata ce inseamna ca ai in spate un team pro si cu un inginer bun poti schimba soarta unei curse.
    Cat despre Ferrari, au de lucru. Sa speram ca vor gasii ceva viabil in aceasta vacanta de o luna, insa cu amatorii din acest padoc am dubii.
    18 6
  • Honda a facut diferenta. Noroc cu Newey. Ferrari...noroc cu Vetel.
    14 7
  • Mercedes F1
    Hamilton a inchis niste guri. Pentru a cata oara. Si nu sunt putine gurile....
    26 18
  • Razvan Dumbraveanu
    Cum a fost cursa, fani ferari? Iar v-ati plictisit? Nu va plac cursele in era post Bernie? :)
    17 20
  • Campionii testele de iarna, impreuna cu championul cu 4 titluri date de Newey prin podiumul URA!!
    13 10
  • ..prind-ati inteles voi.
    5 5
  • Mercedes F1
    Bottas este doar o umbra. Mica.
    15 4
  • lol si costel
    Strategia excelenta a fost posibila pentru ca exista Hamilton acolo.
    24 5
  • Costel
    Macaronarii zdrobiti. Fanii lui fetel insat fericiti. L-au invins pe Leclerc. In echipa. Al doilea podium consecutiv pentru champion.
    16 10
  • Pentru Hungaroring a fost o cursa chiar extraordinara, cu destul de multe dueluri. Felicitari Red Bull ca au reusit sa reduca ecartul fata de Mercedes si sa produca entuziasm atat in tribune cat si in fata ecranelor. Bineinteles, m-am bucurat enorm pentru Hamilton, care a facut o cursa superba, cu ajutorul lui James Vowles, un strateg exceptional.
    Intersant raspunsul lui Totto Wolf la televiziunea austriaca, cand a fost intrebat despre viitorul lui Botas: "Astazi Bottas a facut o cursa slaba, a avut un start prost. Vom analiza datele din ultimele curse si vom vedea. Dar acum e vorba despre vacanta, familie, copii... bla bla bla".
    Tare mi-e ca Bottas nu va mai avea un contract cu Mercedes pentru 2020. Desi a avut un start de sezon foarte bun pe parcurs s-a stins, iar cand a fost nevoie sa demonstreze ca isi merita locul nu a reusit sa convinga. Pacat, pentru ca nu e un pilot slab, dar are un coechipier foarte bun, care in niciun caz nu va lasa garda jos nicio secunda.
    19 3
  • Enache
    Bottas poate sa isi caute echipa. Sa vina Mad Max.
    10 7
  • bravo, kimi!!
    15 5
  • Costel
    lipsa certa a celor sapte ani de acasa pentru babuin , cu capul acoperit de o bandana la intonarea imnurilor , al catalea derapaj educational / comportamental oare in acest an pentru acest vremelnic lider al ierarhiei pilotilor , lipsa crasa de respect la adresa tarii care-i pune la dispozitie acest monopost letal pentru concurenta si in sezonul 2019

    is siderat ca un astfel de individ poate sa fie idolul atator consumatori de F1

    leclerc in nota obisnuita ,is convins ca deviza sub care-si construieste cariera in F1 in general si ferrari in special ii : "festina lente" deoarece nu-mi pot explica faptul ca avand o varsta similara cu verstappen dar ce-i cu adevarat ingrijorator , mai tanar cu 10 ani comparativ cu ilustrul sau coechipier sebastian vettel imi pare de-a dreptul vlaguit , sleit de consistenta inca din debutul curselor , ecartul dupa primele 12-15 tururi din ungaria demonstrandu-mi ca alegerea ferrari dupa debarcarea lui raikonnen o fost pripita si eminamente nepotrivita
    16 39
  • I-a predat lui Max o lectie de cum se conduce la Hungaroring. Bravoooo Lewis. Acuma daca l-ar concedia odata pe Bottas. Anul viitor vor pierde la constructori din cauza lui Vallteri daca Red Bull va fi atat de buna.
    23 19
  • Pentru prima data când îmi pare rău de Verstappen... mi-aș fi dorit ca el să câștige cursa nu un cineva care dacă are la îndemână un monopost cu o performanță asemănătoare atunci caută să-și depășească adversarul prin afara circuitului. N-a avut ce să facă sărmanul la finalul cursei când strategia mercedes i-a oferit britanicului un monopost mai rapid cu 1.5sec decât al lui și care îmbunătățea recordul tur după tur. Cât despre cei de la Ferrari, îmi miroase că au făcut pe neștiutori la capitolul strategie și astfel neamțul a ieșit în fața lui Leclerc...L-aș sfătui astfel pe băiețelul ăsta, să le arate obrazul ăstora și s-o facă ca semn de avertisment și fără pic de frică deoarece dacă i-ar călca orgoliul pe italieni și l-ar da afară sunt convins că până și echipe precum mercedes, red bull, s.a.i-ar deschide poarta.
    6 19
  • Costel
    @McLaren_Mircea_1984

    in 2020 bottas n-o sa mai fie pilotul echipei oficiale mercedes in f1 din motive mult prea evidente pentru a mai fi amintite , urmeaza pentru valtteri ultimele 9 curse din postura de coechipier al celui care face nota discordanta in privinta respectului minimal cuvenit atunci cand is intonate imnurile de stat
    7 20
  • Neutru
    Mercedes cu Hamilton au câștigat.Bravo lor,dar echipa nu se mobiliza dacă nu ridica tonul pilotul.Partea britanică a lui Hamilton are tenacitatea și perseverența specifică.Cealaltă parte este responsabilă pentru comportamentul de la final.Era rezervată fraților.Verstappen matur și logic în comportament,de nerecunoscut.Știu ei multe,noi mai puține.Botas și Lerclerc ce pot face?Dacă rămânea la Wiliamns era mai bine?Tac și speră să le fie mai bine în viitor.
    15 3
  • Astăzi Red Bull au greșit strategia și Max a pierdut pe mâna echipei.
    Dacă ar fi schimbat pneurile la un 1-3 tururi după Hamilton nu ar fi pierdut cursa. Trebuie ținut cont că la primul schimb Max a schimbat înaintea lui Hamilton. Nu înțeleg de ce nu au schimbat și pentru MAX pneurile.
    4 7
  • Andrei
    Ce sa zica-faca ciucametii rosii, ridica manutele rosii vexati si ofuscati. Hamilton imperial. Chapeau!!
    17 16
  • Bah, Lewis a fost mereu bun, dar are monopost, nu poti spune ca i-a dat lectie lui Max, un Max cu anvelope uzate la maxim...Rbr a gresit ca nu au raspuns la schimbul celor de la Merc!@
    16 9
  • Mclaren
    E ok, Mercedes au mers pe o strategie riscanta. Putea sa nu iasa. Hamilton a facut-o sa iasa. Oricine ce ar spune este meritul britanicului. Si sunt fan Alonso, in prezent Norris. Ca vorbeam de Mclaren, un mare plus pentru echipa.
    21 4
  • bobitza
    Costele, sa nu mai vorbesti vreodata despre lipsa de respect cata vreme te manifesti ca un rasist.
    14 3
  • Se observă clar cu Hamilton l-a prins pe Max datorita măestriei lui de pilot, iar Vettel l-a prins pe Lecrec pentru ca Lecrec a fost trădat de echipă.
    P.s. Lecrec a facut schimbul de pneuri în 2.3 secunde, Vettel în 5.8 secunde.
    12 9
  • O cursa cum personal mi-a intrecut asteptarile tinand cont de circuit.Duminica Mercedes a riscat si a castigat.Bazandu-se desigur pe Lewis care a fost un adevarat maestru.Ca intodeauna!Este o onoare pentru mine sa fiu contemporan cu o asemenea legenda!Toate laudele si pentru Max care a facut o cursa extraordinara,dar pur si simplu i-a fost oferita o strategie mai proasta,altfel era castigator detasat.Poate daca intra la boxe la un tur distanta de Hamilton pt al doilea schim atunci avea toate sansele sa iasa in fata si sa castige fara probleme.Probabil cei de la Red Bull s-au gandit ca Lewis a renuntat la lupta si ca nu mai pot pierde.Ieri am avut cel mai bun exemplu de cum functioneaza o organizatie de top in cazul de fata Mercedes.De la modul optimist de a privi lucrurile la indrazneala si inteligenta de care au dat dovada cu acea strategie pana la motivarea pilotului de a nu renunta chiar daca gândul de a castiga era complet stupid si fara sens.Astfel au sfidat la propriu logica data cum ca trebuie sa recupereze peste o secunda pe tur mai sunt zece tururi diferenta dintre ei doi de de 13 sec si ca mai trebuie sa si depaseasca iar pe Hungaroring este extrem de greu de depasit.Lewis a mers incredibil de rapid apropiindu-se amenintator de Max iar acesta s-a vazut nevoit sa traga la maxim si sa acceseze cea mai agresiva mapare de cursa pusa la dispozitie de Honda astfel si-a ,,omorat,, pneurile cu 4-5 tururi inainte de final.Asa se face!Valteri a avut ghinion ieri dar a fost si vina lui.Daca as fi in locul lui Toto i-as fi dat o sansa lui Ocon la anul.Chiar daca nu il vad atat de bun precum il vad altii si nu am nici o dovada ca va face mai mult ca Bottas.Ferrari la mai mult de un minut de prima pozitie,asta spune tot.Daca Gasly facea treaba erau retrogradati de pe pozitia a doua din clasamentul constructorilor de Red Bull.Sper ca Kvyat sa fie readus la echipa in 2020.Nu zic ca Gasly e slab dar daca nu se adapteaza si nu se intelege cu masina degeaba este talentat.Cariera lui de pilot in F1 este cu un picior in groapa si are nevoie de o schimbare majora in bine ce sa se vada in performante daca vrea sa se salveze.Un alt exemplu de pilot talentat dar care a avut ghinion este Stoffel Vandoorne.Sainz a mers iara extraordinar.Un adevarat talent.Merita o masina mai buna si el si Norris si sper ca McLaren sa le-o ofere cat mai repede.Russel a terminat cursa in fata tinerilor $trool si Giovinazzi intr-un Wiliams pe când Kimi a facut din nou o cursa foarte buna pentru Alfa Romeo.Dar cred ca daca ar avea un coechipier competitiv precum Norris sau Albon ar sta altfel lucrurile.Urmeaza doua circuite spectaculoase pe care spectacolul este ca si garantat.
    21 7
  • @raduvlase

    Cred ca in locul lui Bottas la anul va fi Ocon. Cred ca ar merita o sansa.
    Il vad mult mai bataios decat Bottas.
    Bottas e un fel de Rosberg, dar nu la fel de plangacios. Este la al 3-lea sezon cu Mercedes, dar nu s-a ridicat la nivelul asteptat. Nu cred ca mai are ceva de demonstrat... se vede ca mai mult de atat nu poate.
    5 3
  • Ce ne facem o luna fara F1 ?!
    :))
    Vacanta placuta tuturor pilotilor !
    9 1
  • Tibisz13
    "În scurt timp, Verstappen a solicitat o intrare suplimentară la boxe, afirmând că acestea s-au degradat excesiv și că nu are șanse să ajungă la linia de sosire cu acestea." - a intrat pentru Fastet Lap = 1 punct, putea lejer termina cursa cu pneul hard.
    12 2
  • Bravo Hamilton, Bravo Verstappen, Bravo Vettel....chiar daca a terminat la ani lumina in spatele lor, mai mult nu putea obtine Ferrari.
    Sunt cativa pe aici care nu si-au luat pastilele si iar au confundat sectiile de la spital, n frunte cu desteptul ala care zice ca Vettel este mai lent decat Leclerc. Nici cu Vettel nu imi este rusine dar parca celalalt a rupt norii......
    Respect, bun simt, obiectivitate, cuvinte total straine aici.
    4 4
  • Claudiu
    Cursa de recuperare "a la Schumacher" si strategia cu 2 opriri a fost posibila doar din cauza ca Ferrari au fost atat de praf cursa asta. Cu un Vettel sau Leclerc la 5-10 sec in spatele lui Hamilton nu ar fi riscat nemtii o intrare in plus si am fi vazut aceeasi procesiune tipica Formulei 1 din ultimii 6 ani.
    14 0
  • Costel
    extrem de agresiva manevra lui leclerc la adresa lui bottas in primul tur inaintea virajului 4 si care s-a soldat cu deteriorarea aripii fata a finlandezului dar nimeni nu aminteste acest incident fiinca monegascul incepe sa reprezinte un autentic Arsenie Boca atat pentru ferrari cat si pentru F1 doar dintr-o aversiune nefundamentata la adresa lui sebastian vettel fiindca alte argumente fundamentate nu is , doar pizma ii musai cronicizata atunci cand se face scriere de multiplul campion german pe AM-motorsport

    ulterioare sanctiuni pentru charles din partea comisiei FIA ??

    nicidecum , Arsenie Boca al scuderiei incepe sa dobandeasca statut preferential pentru "binele" competitiei , intretinerea si cultivarea de catre forul mondial a unei pseudorivalitati cu colegul de generatie olandez neputand fi altfel decat benefic pentru interesul viitoarelor sezoane iar liberty media mi-o demonstrat ca ofera atentia cuvenita unui astfel de detaliu deloc de neglijat
    5 14
  • Claudiu
    @Costel
    Nu doar Leclerc i-a avariat aripa lui Bottas. In virajul 2 finlandezul a fost fairplay si i-a lasat spatiu lui Hamilton pe exterior, dar in virajul 3, britanicul l-a impins in afara circuitului si cei doi s-au atins in acelasi loc ca si incidentul cu Leclerc. Evident ca FIA nu-l putea sanctiona pe monegasc fara sa-l sanctioneze si pe Hamilton :) Pe vremuri nu aveam asfalt in afara pistei, doar iarba si pietris si exista mai mult respect intre piloti si mai multe dueluri roata la roata. Acum daca scoti pe cineva in afara pistei nu se sanctioneaza daca ai asfalt, doar daca iti impingi adversarul intr-un parapet :) Multumim FIA pentru reguli idioate si sanctiuni aplicate dupa cum au chef comisarii.
    8 10
  • @ Costel, @ Claudiu
    Baieti, reveniti-va.
    Singurul vinovat pentru avariile monopostului cu nr 77 este insusi pilotul (VB).
    Atat in incidentul cu Hamilton cat si in cel cu Leclerc, rivalii erau cu 80% din masina in fata lui, fapt ce inseamna ca aveau intaietate.
    Faptul ca el s-a bagat prea aproape ca berbecul il priveste strict pesonal, si-a stricat cursa singur.
    La experienta lui ar trebui sa stie ca nu se decide cursa in primul tur.
    12 5
  • Costel
    @Claudiu

    culpa-i toata in posesia lui bottas ! :D

    cine l-o impiedicat pe finlandezul mai putin carismatic sa rosteasca si el cuvintele magice "so dangerously" ( TM-hamilton ) la iesirea din virajul 3 & 4 iar comisia FIA sa se conformeze numaidecat asa cum s-a intamplat la montreal cu pavianul impletit in de-acum "celebra" speta care nu face altceva decat sa-mi confirme dublul standard atat de elocvent in atatea randuri pe parcursul acestui sezon si deopotriva atat de dezgustator pentru consumatorii de F1 pentru care corectitudinea nu ocupa musai ultimul loc in sistemul lor de valori
    6 6
  • Un punct in plus bine meritat:
    https://www.youtube.com/watch?v=ukKIH3R4l7k
    5 0
  • @Claudiu

    Compari merele cu perele. Vorbesti p.r.o.s.t.i.i.
    Hamilton nu i-a avariat aripa lui Bottas precum Leclerc. Deci nu vad de ce Hamilton ar fi trebuit sa fie sanctionat. Dar Leclerc sigur merita sa fie investigat.
    7 2
  • Neutru
    Costel,ce știi tu despre Arsenie Boca?A fost un ofițer sub acoperire al Departamentului securității statului,s-a ocupat cu interogarea pasivă adică tragerea de limbă a deținuților,în special a preoților.Securitatea i-a creat legenda,și a prins la români.Bine la români aprins și legenda cu Minunea de la Maglavit,cum altfel,doar suntem un popor inteligent.Cred că ai auzit de Petrache Lupu de la Maglavit?
    4 3
  • Senna Fan
    O strategie riscanta a celor de la Mercedes, dar diferenta a fost facuta de pilot (Hamilton). NU sunt fan Hamilton, dar este un pilot matur care stie sa forteze si/sau sa se replieze atunci cand este nevoie.
    Ver. s-a maturizat, fata de acel Ver de acum 1 an. Iar RBR a creionat un monopost bine pus la punct. De 5-6 curse este la bataie cu Mercedes.
    Pentru Hungaroring pot spune ca a fost o cursa foarte frumoasa (paradoxal daca tinem cont de layout).
    Ferrari vor pierde locul 2 la final, daca nu von cu ceva nou in vacanta de vara. In acest ritm, Ferrri nu vor avea nicio victorie (o sa ffie un 2016 reloaded).
    Spre final ma astept ca Leclerc sa treaca de Vettel la puncte.
    McLaren din nou surpriza placuta.

    Sa asteptam sa vedem daca se schimba ceva dupa pauza.
    21 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru