După cursa memorabilă de la Hockenheim, Formula 1 a revenit la "rețeta" tradițională pe circuitul de la Hungaroring, unul pe care depășirile sunt foarte dificile.
Prin urmare, startul a jucat un rol crucial în rezultatele finale ale cursei, iar singurul duel important a fost cel dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton.
Piloții de top au plecat excelent la start, iar Max Verstappen și-a păstrat prima poziție câștigată în calificări după ce s-a apărat în fața lui Valtteri Bottas.
Finlandezul a blocat pneurile în virajul 2, iar coechipierul său Lewis Hamilton a profitat imediat de oportunitate pentru a urca pe poziția a doua. Totuși, britanicul l-a atins pe Bottas în aripa față cu pneul stânga-spate, Bottas a avut un moment de ezitare, iar câteva secunde mai târziu s-a atins în același mod și cu Charles Leclerc, care a reușit la rândul său să treacă de finlandez. Câteva secunde mai târziu, Sebastian Vettel a reușit la rândul său să-l depășească pe Bottas și a urcat astfel pe locul patru.
Bottas a intrat la boxe pentru o aripă față nouă abia în turul 6 și a revenit pe circuit pe ultima poziție, dar a optat pentru pneuri hard în speranța că nu va efectua o nouă oprire până la final.
În spatele plutonului fruntaș, Pierre Gasly a ratat startul și a coborât pe poziția a noua după ce a fost depășit de Carlos Sainz, Lando Norris și Kimi Raikkonen.Pe parcursul primei părți a cursei, Verstappen și-a construit un avans de circa două secunde în fața lui Hamilton, în timp ce Leclerc și Vettel nu au reușit să țină pasul și au coborât la peste 15 secunde în spate.
Verstappen a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar Hamilton a rămas câteva tururi în plus pe circuit în speranța că va reuși să stabilească timpi mai buni. Totuși, englezul a fost chiar mai lent decât Verstappen și, după o trecere relativ lentă pe la boxe, a ieșit pe circuit pe locul doi, la circa 5 secunde în spatele liderului.
Ambii piloți au optat pentru pneuri hard în locul ceor medium, iar Hamilton a fost semnificativ mai rapid decât Verstappen cu această compoziție. Britanicul s-a apropiat rapid la numai o secundă în spate și, după câteva tururi de tatonare, a încercat o depășire, însă a ieșit ușor în decor și a ratat oportunitatea.
Ulterior, Hamilton a rămas la circa o secundă în spate, iar apoi a decis în mod surprinzător să intre la boxe pentru pneuri soft, întrucât avea un avans de circa 40 de secunde în fața lui Leclerc.
Hamilton a revenit la circa 19 secunde în spatele lui Verstappen și a început rapid să reducă diferența.Cu cinci tururi înainte de final, Hamilton avea de recuperat doar o secundă, iar depășirea propriu-zisă a fost lipsită de emoții cu trei tururi înainte de final.
În scurt timp, Verstappen a solicitat o intrare suplimentară la boxe, afirmând că acestea s-au degradat excesiv și că nu are șanse să ajungă la linia de sosire cu acestea.
În același timp, Vettel a reușit în finalul cursei să-l depășească pe Leclerc pentru a obține ultimul loc pe podium, ca urmare a faptului că a efectuat mai târziu unica intrare la boxe și a putut opta pentru pneuri soft.
Carlos Sainz (McLaren) și-a trecut în cont locul 5 în fața lui Gasly și Kimi Raikkonen (Alfa Romeo), în timp ce Bottas a obținut locul 8 după ce a progresat constant în puton. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Lando Norris (McLaren) și Alexander Albon (Toro Rosso).
Strategii Mercedes si-au spalat o parte din pacatele de la cursa precedenta.
Cursa a fost mai animata decat m-as fi asteptat, atat in partea superioara cat si mai jos.
Bravo Hamilton!
Bravo Verstappen!
Despre Ferrari, cand Mercedes iti da aproape 1 minut la sfarsitul cursei, nu prea sunt multe de spus.
Sa vedem cu ce "jucarii" vin echipele dupa pauza de vara.
Cat despre Ferrari, au de lucru. Sa speram ca vor gasii ceva viabil in aceasta vacanta de o luna, insa cu amatorii din acest padoc am dubii.
Intersant raspunsul lui Totto Wolf la televiziunea austriaca, cand a fost intrebat despre viitorul lui Botas: "Astazi Bottas a facut o cursa slaba, a avut un start prost. Vom analiza datele din ultimele curse si vom vedea. Dar acum e vorba despre vacanta, familie, copii... bla bla bla".
Tare mi-e ca Bottas nu va mai avea un contract cu Mercedes pentru 2020. Desi a avut un start de sezon foarte bun pe parcurs s-a stins, iar cand a fost nevoie sa demonstreze ca isi merita locul nu a reusit sa convinga. Pacat, pentru ca nu e un pilot slab, dar are un coechipier foarte bun, care in niciun caz nu va lasa garda jos nicio secunda.
is siderat ca un astfel de individ poate sa fie idolul atator consumatori de F1
leclerc in nota obisnuita ,is convins ca deviza sub care-si construieste cariera in F1 in general si ferrari in special ii : "festina lente" deoarece nu-mi pot explica faptul ca avand o varsta similara cu verstappen dar ce-i cu adevarat ingrijorator , mai tanar cu 10 ani comparativ cu ilustrul sau coechipier sebastian vettel imi pare de-a dreptul vlaguit , sleit de consistenta inca din debutul curselor , ecartul dupa primele 12-15 tururi din ungaria demonstrandu-mi ca alegerea ferrari dupa debarcarea lui raikonnen o fost pripita si eminamente nepotrivita
in 2020 bottas n-o sa mai fie pilotul echipei oficiale mercedes in f1 din motive mult prea evidente pentru a mai fi amintite , urmeaza pentru valtteri ultimele 9 curse din postura de coechipier al celui care face nota discordanta in privinta respectului minimal cuvenit atunci cand is intonate imnurile de stat
Dacă ar fi schimbat pneurile la un 1-3 tururi după Hamilton nu ar fi pierdut cursa. Trebuie ținut cont că la primul schimb Max a schimbat înaintea lui Hamilton. Nu înțeleg de ce nu au schimbat și pentru MAX pneurile.
P.s. Lecrec a facut schimbul de pneuri în 2.3 secunde, Vettel în 5.8 secunde.
Cred ca in locul lui Bottas la anul va fi Ocon. Cred ca ar merita o sansa.
Il vad mult mai bataios decat Bottas.
Bottas e un fel de Rosberg, dar nu la fel de plangacios. Este la al 3-lea sezon cu Mercedes, dar nu s-a ridicat la nivelul asteptat. Nu cred ca mai are ceva de demonstrat... se vede ca mai mult de atat nu poate.
:))
Vacanta placuta tuturor pilotilor !
Sunt cativa pe aici care nu si-au luat pastilele si iar au confundat sectiile de la spital, n frunte cu desteptul ala care zice ca Vettel este mai lent decat Leclerc. Nici cu Vettel nu imi este rusine dar parca celalalt a rupt norii......
Respect, bun simt, obiectivitate, cuvinte total straine aici.
ulterioare sanctiuni pentru charles din partea comisiei FIA ??
nicidecum , Arsenie Boca al scuderiei incepe sa dobandeasca statut preferential pentru "binele" competitiei , intretinerea si cultivarea de catre forul mondial a unei pseudorivalitati cu colegul de generatie olandez neputand fi altfel decat benefic pentru interesul viitoarelor sezoane iar liberty media mi-o demonstrat ca ofera atentia cuvenita unui astfel de detaliu deloc de neglijat
Nu doar Leclerc i-a avariat aripa lui Bottas. In virajul 2 finlandezul a fost fairplay si i-a lasat spatiu lui Hamilton pe exterior, dar in virajul 3, britanicul l-a impins in afara circuitului si cei doi s-au atins in acelasi loc ca si incidentul cu Leclerc. Evident ca FIA nu-l putea sanctiona pe monegasc fara sa-l sanctioneze si pe Hamilton :) Pe vremuri nu aveam asfalt in afara pistei, doar iarba si pietris si exista mai mult respect intre piloti si mai multe dueluri roata la roata. Acum daca scoti pe cineva in afara pistei nu se sanctioneaza daca ai asfalt, doar daca iti impingi adversarul intr-un parapet :) Multumim FIA pentru reguli idioate si sanctiuni aplicate dupa cum au chef comisarii.
Singurul vinovat pentru avariile monopostului cu nr 77 este insusi pilotul (VB).
Atat in incidentul cu Hamilton cat si in cel cu Leclerc, rivalii erau cu 80% din masina in fata lui, fapt ce inseamna ca aveau intaietate.
Faptul ca el s-a bagat prea aproape ca berbecul il priveste strict pesonal, si-a stricat cursa singur.
La experienta lui ar trebui sa stie ca nu se decide cursa in primul tur.
culpa-i toata in posesia lui bottas ! :D
cine l-o impiedicat pe finlandezul mai putin carismatic sa rosteasca si el cuvintele magice "so dangerously" ( TM-hamilton ) la iesirea din virajul 3 & 4 iar comisia FIA sa se conformeze numaidecat asa cum s-a intamplat la montreal cu pavianul impletit in de-acum "celebra" speta care nu face altceva decat sa-mi confirme dublul standard atat de elocvent in atatea randuri pe parcursul acestui sezon si deopotriva atat de dezgustator pentru consumatorii de F1 pentru care corectitudinea nu ocupa musai ultimul loc in sistemul lor de valori
https://www.youtube.com/watch?v=ukKIH3R4l7k
Compari merele cu perele. Vorbesti p.r.o.s.t.i.i.
Hamilton nu i-a avariat aripa lui Bottas precum Leclerc. Deci nu vad de ce Hamilton ar fi trebuit sa fie sanctionat. Dar Leclerc sigur merita sa fie investigat.
Ver. s-a maturizat, fata de acel Ver de acum 1 an. Iar RBR a creionat un monopost bine pus la punct. De 5-6 curse este la bataie cu Mercedes.
Pentru Hungaroring pot spune ca a fost o cursa foarte frumoasa (paradoxal daca tinem cont de layout).
Ferrari vor pierde locul 2 la final, daca nu von cu ceva nou in vacanta de vara. In acest ritm, Ferrri nu vor avea nicio victorie (o sa ffie un 2016 reloaded).
Spre final ma astept ca Leclerc sa treaca de Vettel la puncte.
McLaren din nou surpriza placuta.
Sa asteptam sa vedem daca se schimba ceva dupa pauza.