Hamilton a castigat cursa de la Hungaroring!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Ungariei a consemnat revenirea in forta a echipelor McLaren si Ferrari dupa un debut mai mult decat modest in acest sezon, in timp ce lupta pentru titlul mondial a ramas aproximativ in aceeasi termeni dupa ce Sebastian Vettel a abandonat din motive tehnice, iar Jenson Button si-a trecut in cont doar doua puncte.
Plecat de pe locul 4 pe grila de start, Lewis Hamilton a avut un start fulminant datorita sistemului KERS si a urcat pana pe locul 2, iar dupa abandonul lui Fernando Alonso cauzat de o problema la pneul dreapta fata britanicul a avut cale libera spre prima victorie din acest sezon.
Kimi Raikkonen s-a achitat la randul sau de sarcini, reusind cel mai bun rezultat al Scuderiei Ferrari din acest an, dupa ce a trecut linia de sosire pe locul 2. Din pacate, performanta finlandezului a venit in timp ce Felipe Massa este internat in spital ca urmare a gravului accident suferit sambata in calificari.
Mark Webber a urcat pe ultima treapta a podiumului, rezultat prin care l-a devansat pe Sebastian Vettel in clasament si care a ajutat Red Bull sa reduca diferenta fata de Brawn GP in clasamentul constructorilor. Totusi, australianul putea obtine locul 2 daca mecanicii nu ar fi comis o eroare la prima sa realimentare, cand a pierdut locul 2 in favoarea lui Raikkonen. Vettel a fost nevoit sa abandoneze la randul sau in urma unor probleme tehnice la suspensia spate a monopostului RB4.
Nico Rosberg a continuat evolutiile bune pentru Williams si a terminat pe locul 4, in fata lui Heikki Kovalainen si Timo Glock. Liderul clasamentului general, Jenson Button, a facut o cursa anonima in care nu a atras atentia camerelor si si-a trecut in cont doar doua puncte, in timp ce locul 8 a fost acontat de Jarno Trulli.
FILMUL CURSEI
Contrar tuturor asteptarilor, Alonso a avut un start excelent de cursa si s-a mentinut pe prima pozitie, desi rivalii de la Red Bull Racing si McLaren detineau un monoost mai performant. Sistemul KERS utilizat de Lewis Hamilton si Kimi Raikkonen si-a dovedit din plin eficienta, cei doi reusind sa se infiltreze in fata lui Vettel.
Pilotul finlandez si-a facut insa loc bruscandu-l pe Hamilton, care la randul sau l-a acrosat usor pe Vettel. De altfel, Raikkonen va fi investigat dupa cursa pentru manevra la ca re a apelat. Hamilton a fost la un pas sa il depaseasca si pe Mark Webber, insa australianul a avut o traiectorie mai buna in primul viraj si a urcat pe locul 2.Cu Hamilton si Raikkonen pe locurile 3 si 4, Kovalainen si Rosberg au ocupat locurile 5 si 6, in timp ce Vettel a coborat pana pe locul 7. Button a revenit rapid pe locul 8 dupa ce intial cedase aceasta pozitie la start in favoarea lui Kazuki Nakajima. Primul tur a consemnat si primul abandon al cursei, trecut in dreptul germanului Adrian Sutil. Alonso a prins viteza si s-a distanta simtitor fata de Webber, in timp ce Hamilton a reusit sa treaca de australian in turul 5 pentru a urca pe locul 2. Pilotul echipei McLaren s-a apropiat foarte rapid de Alonso, lansad senzatia ca este doar o chestiune de tururi pana cand il va depasi pentru a prelua conducerea.
PNEUL BUCLUCAS PUNE CAPAT SPERANTELOR
Totusi, Alonso a intrat la boxe in turul 12, chiar mai repede decat se anticipa. Mecanicii francezi s-au grabit insa sa-l elibereze de la standuri inainte ca pneul dreapta fata sa fie montat corespunzator. Dupa numai cateva viraje, acest pneu s-a desprins si a zburat pur si simplu pe circuit, iar Alonso a pierdut mult timp pentru a reveni la boxe pentru o noua oprire. Alonso a revenit pe pista pe locul 18, insa numai dupa un tur s-a retras din nou la boxe, de data aceasta definitiv, abandonand Marele Premiu al Ungariei. Alonso a ratat astfel o ocazie unica de a obtine o noua victorie la Hungaroring, circuitul pe care in 2003 a inregistrat primul sau succes in Formula 1. Astfel, Hamilton a preluat conducerea cursei, devenind unul dintre favoritii la victorie.
CUM A RATAT WEBBER LOCUL 2
Turul 20 a oferit din nou suspans, Webber si Raikkonen intrand simultan la boxe de pe locurile 2 si, respectiv, 3. De data aceasta, a fost randul mecanicilor Red Bull sa intarzie efectuarea realimentarii, iar Webber a fost la un pas de un impact cu Raikkonen la revenirea pe linia din dreptul boxelor.
Finlandezul si-a mentinut insa prim-planul si l-a devansat pe rivalul sau australian. Urcat pana pe locul 2 prin prisma opririlor la boxe a pilotilor din fata, Button a intrat la standuri in turul 25, iesind pe circuit in spatele lui Vettel. Totusi, britanicul a fost devansat de cei doi piloti ai echipei Toyota, Jarno Trulli si Timo Glock.VETTEL, OUT!
Doar doua tururi mai tarziu, Vettel a fost nevoit sa intre la boxe in urma unor probleme aerodinamice la nasul monopostului RB4. Chiar daca a revenit pe pista, Vettel a abandonat in turul 30, intrucat echipa nu a putut remedia defectiunile tehnice la suspensia spate.
PLICTISEALA GENERALA IN ULTIMELE DOUA TREIMI ALE CURSEI
In fruntea cursei, Hamilton a tinut un ritm foarte bun in fata lui Raikkonen, iar finlandezul la randul sau s-a mentinut la o distanta apreciabila de Webber. Pana in turul 45, cand a inceput cea de-a doua serie de opriri la boxe, atmosfera a fost foarte calma pe circuit. Sesiunea de realimentari a decurs de data aceasta fara niciun fel de incidente pentru pilotii fruntasi, iar Hamilton si-a mentinut un avans de peste 16 secunde in fata lui Raikkonen. Ultima treime a cursei a fost lipsita de evenimente majore, iar Hamilton si-a trecut in cont prima victorie a sezonului.
La prima sa cursa in Formula 1, Jaime Alguersuari a obtinut un rezonabil loc 15, terminand in fata coechipierului sau, Sebastien Buemi.
Marele Premiu al Ungariei a consemnat doar trei abandonuri, trecute in dreptul lui Vettel, Alonso si Sutil. Webber a stabilit cel mai bun timp pe un tur de pista, australianul fiind cronometrat cu 1:21.931 in turul 65.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
Puteam si pe 1 da e bun si locul 2...
Stimate autor, anul trecut a castigat Kovalainen
probabil comentariile tale ar fi sunat intr-un alt fel .
Ati avut destul de recent un reportaj, in mai multe episoade, de la fata locului, adica acasa la Renault F1 Team, atat la sectiile din Franta (motoare), cat si la facilitalile din Marea Britanie (sasiuri, ansamblare)!?
Whatever...