Mercedes a dominat autoritar Marele Premiu al Spaniei și a confirmat astfel forma foarte bună pe care o traversează și în acest sezon, în ciuda unei greșeli comise de Valtteri Bottas la start.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, însă coechipierul său Valtteri Bottas a avut un start lent, iar Max Verstappen și Lance Stroll au profitat imediat de oportunitate și l-au depășit prin stânga și, respectiv, prin dreapta înainte de intrarea în primul viraj. Cei doi au urcat astfel pe locurile 2 și 3, în timp ce Bottas a coborât pe poziția a patra, în fața lui Sergio Perez și Alexander Albon.
Între timp, Charles Leclerc și Sebastian Vettel, piloții Scuderiei Ferrari, și-au păstrat locurile 9 și 11 obținute în calificări. În turul 5, Bottas l-a depășit fără emoții pe Stroll pe linia de start-sosire, cu ajutorul sistemului DRS.
Ulterior, diferența dintre piloții de top a fost de una sau două secunde, însă nimeni nu a forțat, principalul scop fiind gestionarea optimă a pneurilor în detrimentul unor încercări de depășire.
HAMILTON RĂMÂNE LIDER DUPĂ PRIMUL PITSTOP
Piloții de top au început prima serie de intrări la boxe în turul 22 prin Max Verstappen, care a optat pentru pneuri medium și a revenit pe circuit pe locul 4, pierzând astfel un singur loc în fața lui Bottas.
Rivalii de la Mercedes au reacționat două tururi mai târziu, când Hamilton și Bottas au intrat practic simultan și au mizat la rândul lor pe anvelope medium.În urma schimbărilor, clasamentul a revenit la formula Hamilton, Verstappen, Bottas, cu diferențe mai mari între cei trei piloți, în ciuda faptului că pitstop-ul lui Hamilton a fost lent.
Piloții Scuderiei Ferrari au intrat simultan la boxe abia în turul 30 și au revenit pe circuit în afara primilor 10. Vettel, unul dintre puținii piloți care a luat startul cu pneuri medium, a optat pentru cauciucuri soft, într-o strategie inversă față de restul piloților de top.
În turul 38, motorul lui Leclerc s-a oprit brusc la intrarea într-un viraj. Monegascul a reușit ulterior să repornească, însă s-a retras imediat la boxe.
STRATEGIE DIFERITĂ PENTRU BOTTAS
Între timp, Hamilton și-a extins avansul în fața lui Verstappen la peste 10 secunde, cu Bottas la numai două secunde în spatele olandezului.
În turul 42, Verstappen a efectuat a doua oprire la boxe și a optat tot pentru pneuri medium. În schimb, Bottas a optat pentru o strategie diferită cu pneuri soft, în speranța că va reuși să-l ajungă din urmă pe Verstappen, și a revenit de la boxe la circa 7 secunde în spatele pilotului Red Bull.
Hamilton a efectuat la rândul său a doua oprire în turul 51 și a solicitat în mod expres cauciucuri medium, revenind pe primul loc cu un avans de peste 11 secunde în fața lui Verstappen.
Britanicul a avut de îndeplinit ulterior o singură formalitate pentru a obține victorie pe circuitul spaniol, iar Verstappen și Bottas au completat podiumul, în contextul în care finlandezul nu a reușit să se apropie semnificativ de olandez pentru a ataca locul doi cucerit în calificări.
Astfel, Bottas s-a consolat cu punctul suplimentar acordat pentru cel mai bun timp, după ce a intrat pe final la boxe pentru un nou set de pneuri.
Racing Point a obținut locurile 4 și 5 prin Sergio Perez și Lance Stroll, cu Carlos Sainz pe poziția a șasea.
Sebastian Vettel a reușit să obțină locul 7 pentru Ferrari datorită unei strategii inspirate cu o singură oprire la boxe, mai ales că a plecat în cursa cu pneuri medium. Ultimele locuri în puncte au fost adjudecate de Alexander Albon, Pierre Gasly și Lando Norris.SPANIA - REZULTATE CURSA
Cursa a fost destul de anosta. Cateva dueluri pe la mijloc. Frumos, cat a durat duelul dintre Leclerc si Sainz, mai ales filmat de pe spatele masinii spaniolului.
Singurul care intrucatva tine interesant campionatul e Max, pe undeva pierdut printre 4 Mercedesuri.
Bravo Ham!
In rest aceleasi prostii cu ingenunchiatul, Faptul ca Ham este de culoare scos mereu in fata...marketing. La fel astazi la Digisport comentatorul ar trebui sa se insoare cu Verstappen, sa-si faca o casa undeva impreuna unde nu ii deranjeaza nimeni...
FIA vor sa interzica Party Mode ca sa le faca pe plac rosiaticilor. O masura ce incurajeaza mediocritatea. Daca Jean Todt era profesor cred ca le interzicea elevilor de 10 sa mai invete ca ramaneau prostii prea mult in urma. Pentru FIA si pentru plictisitii de mai sus Williams este exemplu de urmat.
Cursa mi-a lasat un gust amar pentru ca s-au dat penalizari fara sens. Dar nu-i nici o noutate ca in formula 1 se practica discriminarea si cand vii din Mexic sau Rusia esti taxat pentru orice. In a doua cursa din Austria, Russell a ignorat cu intentie steagul albastru ca sa-si ajute prietenul si l-a incurcat rau pe Checo cand acesta era in duel direct cu albon, Nu s-a dat nici o penalizare. Azi pentru fleacuri s-a dat.
Checo ar trebui sa renunte la f1.Nici f1 si nici Riping Point nu sunt demne de Checo.
Vettel merita laudat ca a iesit pilotul zilei terminand pe 7. Vreau ca la urmatoare cursa sa iasa pilotul zilei terminand pe 11.
Trebuie sa nu vrei sa respecti regula sau sa fii orb ca sa nu le vezi.
Interesant cum Bottas cu materialul lui competitiv este facut prastie de Verstappen. In rest cursa previzibila piperata doar de start si cateva dueluri pe ici pe colo.
Sper din tot sufletul anul asta sa ocupe ultimele locuri la piloti si contructori alaturi de Alfa Romeo
Checo nu poate fi suspectat de intentie si greseala lui nu l-a afectat pe Hamilton. Exemplu care l-am dat cu Russell a influentat rezultatul cursei respective. Au fost faze recente cand au fost ignorate steagurile si un tur intreg si nu s-a dat penalizare. Regulamentul este pentru toti din cate stiu. Comisarii se pare ca gandesc altfel.Ca f1 nu-l respecta pe Checo se vede clar din penalizari si din mizeria de Drive to Survive.
Din ce am vazut si eu, Checo nu l-a incurcat pe Hamilton, dar nu cred ca penalizarile se dau in functie de asta, ci mai de graba daca aia flutura steagul, tu ca pilot tb sa faci ceva: sa incetinesti sau sa te duci intr-o anumita parte a pistei. Checo a spus ca Hamilton l-a prins in partea virajata a traseului si nu avea unde sa se duca, dar daca te uiti din nou o sa vezi ca si pe Vettel l-a prins tot acolo si germanul a incetinit si l-a lasat sa treaca.
Astea sunt regulile si bune sau rele trebuiesc aplicate.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/ca-sa-redevina-interesante-la-cursele-de-formula-1-vor-fi-bagate-masini-care-merg-pe-celalalt-sens-si-coloane-de-tiruri--261333.html
Ar merita luate astfel de măsuri, cum erau menționate acolo, altfel nu prea ai ce vedea la sportul de azi. Luptele și piloții Formulei2 îmi mai oferă spectacol, în rest...
spanzurarea cu capul in jos intr-o benzinarie!
....propun sa se evite statiile de benzina Shell pentru savarsirea acestui act absolut necesar insanatosirii motorsportului numa' pentru a nu asocia in niciun fel numele unui notabil partener al Scuderiei cu cel mai nerod team-principal din cati s-or perindat la Maranello in ultimii 70 de ani
https://youtu.be/QZGcu9KIPu0
monegascul tre' sa-si penalizeze zdravan propria neglijenta din La Caixa in turul 35, iesirea voluntara pe acel crenvurst galben, manevra musai fara rost, abordare excentrica numa' dintr-o dorinta de expunere inutila in acea harjoana cu Norris si care-s convins ca o generat monopostului micului print inca o doza considerabila de perturbare a deja notoriei fragilitati a SF1000
fumul din poza i-ar da poate dreptate dar eu as fi de acord numai cu masini identice pentru toti gorobetii albi, negri, galbeni sau cum or mai avea ei pielea (ori sky artico poate.)
dar si atunci o sa carcoteasca unii ca cel mai famelic acistigă.
spunea cumva unchiasul Heinz-Harald si prin ce an al secolului XXI o sa avem E-Prix-uri intinse nu pe 300km ca-n F1 ci pe macar 200 km, viteze de top comparabile celor din F1 (340-350km/h vs 280km/h) si curse "electrice" desfasurate in locatii clasice pentru monoposturi? (Silverstone, Spa, Monza)
.....parca-i vremea pentru niscaiva amnezie la H-H!