Hamilton a câștigat cursa de la Barcelona! Verstappen, locul doi după ce l-a depășit la start pe Bottas

de Daniel Popescu
Duminica, 16.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei după ce a plecat din pole position, în timp ce Max Verstappen a obținut locul doi după ce l-a depășit la start pe Valtteri Bottas.

Mercedes a dominat autoritar Marele Premiu al Spaniei și a confirmat astfel forma foarte bună pe care o traversează și în acest sezon, în ciuda unei greșeli comise de Valtteri Bottas la start. 

Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, însă coechipierul său Valtteri Bottas a avut un start lent, iar Max Verstappen și Lance Stroll au profitat imediat de oportunitate și l-au depășit prin stânga și, respectiv, prin dreapta înainte de intrarea în primul viraj. Cei doi au urcat astfel pe locurile 2 și 3, în timp ce Bottas a coborât pe poziția a patra, în fața lui Sergio Perez și Alexander Albon.

Între timp, Charles Leclerc și Sebastian Vettel, piloții Scuderiei Ferrari, și-au păstrat locurile 9 și 11 obținute în calificări. În turul 5, Bottas l-a depășit fără emoții pe Stroll pe linia de start-sosire, cu ajutorul sistemului DRS.

Ulterior, diferența dintre piloții de top a fost de una sau două secunde, însă nimeni nu a forțat, principalul scop fiind gestionarea optimă a pneurilor în detrimentul unor încercări de depășire.

HAMILTON RĂMÂNE LIDER DUPĂ PRIMUL PITSTOP

Piloții de top au început prima serie de intrări la boxe în turul 22 prin Max Verstappen, care a optat pentru pneuri medium și a revenit pe circuit pe locul 4, pierzând astfel un singur loc în fața lui Bottas.

Rivalii de la Mercedes au reacționat două tururi mai târziu, când Hamilton și Bottas au intrat practic simultan și au mizat la rândul lor pe anvelope medium.

În urma schimbărilor, clasamentul a revenit la formula Hamilton, Verstappen, Bottas, cu diferențe mai mari între cei trei piloți, în ciuda faptului că pitstop-ul lui Hamilton a fost lent.

Piloții Scuderiei Ferrari au intrat simultan la boxe abia în turul 30 și au revenit pe circuit în afara primilor 10. Vettel, unul dintre puținii piloți care a luat startul cu pneuri medium, a optat pentru cauciucuri soft, într-o strategie inversă față de restul piloților de top.

În turul 38, motorul lui Leclerc s-a oprit brusc la intrarea într-un viraj. Monegascul a reușit ulterior să repornească, însă s-a retras imediat la boxe.

STRATEGIE DIFERITĂ PENTRU BOTTAS

Între timp, Hamilton și-a extins avansul în fața lui Verstappen la peste 10 secunde, cu Bottas la numai două secunde în spatele olandezului.

În turul 42, Verstappen a efectuat a doua oprire la boxe și a optat tot pentru pneuri medium. În schimb, Bottas a optat pentru o strategie diferită cu pneuri soft, în speranța că va reuși să-l ajungă din urmă pe Verstappen, și a revenit de la boxe la circa 7 secunde în spatele pilotului Red Bull.

Hamilton a efectuat la rândul său a doua oprire în turul 51 și a solicitat în mod expres cauciucuri medium, revenind pe primul loc cu un avans de peste 11 secunde în fața lui Verstappen.

Britanicul a avut de îndeplinit ulterior o singură formalitate pentru a obține victorie pe circuitul spaniol, iar Verstappen și Bottas au completat podiumul, în contextul în care finlandezul nu a reușit să se apropie semnificativ de olandez pentru a ataca locul doi cucerit în calificări. 

Astfel, Bottas s-a consolat cu punctul suplimentar acordat pentru cel mai bun timp, după ce a intrat pe final la boxe pentru un nou set de pneuri.

Racing Point a obținut locurile 4 și 5 prin Sergio Perez și Lance Stroll, cu Carlos Sainz pe poziția a șasea.

Sebastian Vettel a reușit să obțină locul 7 pentru Ferrari datorită unei strategii inspirate cu o singură oprire la boxe, mai ales că a plecat în cursa cu pneuri medium. Ultimele locuri în puncte au fost adjudecate de Alexander Albon, Pierre Gasly și Lando Norris. 

SPANIA - REZULTATE CURSA

Comentarii (34)

  • The Dot
    Dupa ce faci o gloaba de masina si Mercedes iti da un tur si te bati de la egal la egal cu Red Bull junior, tu, Ferrari iti permiti sa-ti faultezi propriul pilot, in cazul de fata Vettel. La un moment dat in cursa Vettel intreaba la boxe, ce parere au daca merge cu softurile pana la final. Raspunsul:...... La vreo 10 ture, boxele catre Vettel: ce zici daca mergi cu softurile pana la final. Profesionalism italian. Si voi vreti sa aiba sanse cu Mercedes :)
    Cursa a fost destul de anosta. Cateva dueluri pe la mijloc. Frumos, cat a durat duelul dintre Leclerc si Sainz, mai ales filmat de pe spatele masinii spaniolului.
    Singurul care intrucatva tine interesant campionatul e Max, pe undeva pierdut printre 4 Mercedesuri.
    Bravo Ham!
    37 5
  • Cine nu-i mai sufera pe cei de la Mercedes pentru acest plictis ordinar, dar mai ales pe singurul pilot care nu a stiut ce este chinul in F1, un norocos al soartei, adica Hamilton, sa dea like aici! Stiu ca v-ati plictisit de aceleasi combinezoane, de aceleasi frizuri, de aceleasi sepci si aceleasi interviuri plictisitoare. Cu totii vrem altceva! Aceasta nu mai este F1!
    35 39
  • Valentin Raducan
    Va spun eu, un GURU, in F1, Lewis Hamilton e cel mai mare pilot din istorie!
    33 41
  • Mitica
    @Valentin Raducan - du-te frate lasa-ne! Esti ca Miki Alexandrescu :)
    27 25
  • Urmărisem prima jumătate de cursă și plictiseala mă făcea să suspin, până și comentatorii nu aveau subiecte interesante de discuție decât posibile strategii cu "dacă" și "parcă" , dar nici gând de vreo depășire. Cu ceva săptămâni în urmă scriam că regulamentul de azi parcă e făcut de mâna celor de la Mercedes, cineva mă întreba de ce cred asta, răspunsul era "diferențele mari de timp dintre monoposturile Mercedes și cele rivale", dar primeam voturi negative. Bănuiesc că la fel voi fi votat și azi văzând câți piloți au terminat la minim un tur în spatele celor de la Mercedes. V-aș ruga, dacă puteți, să mă ajutați să înțeleg mai bine ce s-a întâmplat în cazul lui Leclerc: din cazul unor defecțiuni electrice motorul i s-a oprit și l-a făcut pe pilot să-și piardă controlul în acea șicană?
    17 20
  • O cursa cu un final previzibil.Sunt curios daca schimbarea regulamentului o sa afecteze evolutia echipei Mercedes.Lando Norris are din nou probleme cu startul...
    8 5
  • Germanii nu se plictisesc, Barcelona stie mai bine....
    12 6
  • Florin
    Plictisitor, Leclerc a mai facut ceva spectacol, apoi i s-a oprit motorul in mers...
    In rest aceleasi prostii cu ingenunchiatul, Faptul ca Ham este de culoare scos mereu in fata...marketing. La fel astazi la Digisport comentatorul ar trebui sa se insoare cu Verstappen, sa-si faca o casa undeva impreuna unde nu ii deranjeaza nimeni...
    23 9
  • Chiar daca il egaleaza si depaseste pe Schumacher, Hamilton nu va atinge valoarea acestuia. Cat despre Vettel, jos palaria. Cat despre Leclerc, pacat de el - ce problema o fi avut ?
    13 17
  • 44 sec pe cursa... Asa ii dadea si lui Alonso in 2007, ba 20 de secunde ba mai mult dar cica era sabotat. E bun Mercedes dar e bun si Hamilton. Statistic, cel mai mare pilot din F1. Daca nu era Hamilton acum ati fi crezut ca Mercedes si RBR au aceeasi valoare.
    16 4
  • Formula Europa
    Acest circuit este la fel de "spectaculos" ca Paul Ricard si Sochi si prin urmare nu avea cum sa fie prea mult spectacol. Oamenii s-au plictisit pt. ca a castigat Mercedes daca castiga Vettel nu se plictiseau nici daca era o cursa cu 0 depasiri. Laudata cursa din 2016 a fost o cursa buna in privinta strategiilor insa nu a oferit prea multe dueluri spectaculoase. Dar ce conteaza? Lumea a fost fericita ca rosberg l-a scos din cursa pe Hamilton si asta a fost suficent.
    FIA vor sa interzica Party Mode ca sa le faca pe plac rosiaticilor. O masura ce incurajeaza mediocritatea. Daca Jean Todt era profesor cred ca le interzicea elevilor de 10 sa mai invete ca ramaneau prostii prea mult in urma. Pentru FIA si pentru plictisitii de mai sus Williams este exemplu de urmat.

    Cursa mi-a lasat un gust amar pentru ca s-au dat penalizari fara sens. Dar nu-i nici o noutate ca in formula 1 se practica discriminarea si cand vii din Mexic sau Rusia esti taxat pentru orice. In a doua cursa din Austria, Russell a ignorat cu intentie steagul albastru ca sa-si ajute prietenul si l-a incurcat rau pe Checo cand acesta era in duel direct cu albon, Nu s-a dat nici o penalizare. Azi pentru fleacuri s-a dat.
    Checo ar trebui sa renunte la f1.Nici f1 si nici Riping Point nu sunt demne de Checo.

    Vettel merita laudat ca a iesit pilotul zilei terminand pe 7. Vreau ca la urmatoare cursa sa iasa pilotul zilei terminand pe 11.
    26 11
  • Germania vs Barcelona 9 (8 Bayern + 1 Mercedes) - 2
    9 3
  • Da, Hamilton nu s-a chinuit deloc. A venit in F1 si i-a dat ceata campionului mondial en titre. O plimbare prin parc pentru el. Bate pe oricine fara niciun chin.
    16 2
  • Florinele
    Te doare tare sa auzi cum sunt laudati alti piloti. Die hard Alonso fans.
    1 1
  • The Dot
    Checo a ignorat de 3 ori steagurile albastre. Semnalizarea e facuta atat de comisarii de trafic cat si pe volanul pilotului.
    Trebuie sa nu vrei sa respecti regula sau sa fii orb ca sa nu le vezi.
    10 2
  • Cum????? Nu a aparut ratatul de serviciu inca sa il injure pe Vettel? Sa ne explice el cum s-a vazut cursa de la televizorul lui patrat? Expertiza lui valoreaza enorm.
    Interesant cum Bottas cu materialul lui competitiv este facut prastie de Verstappen. In rest cursa previzibila piperata doar de start si cateva dueluri pe ici pe colo.
    0 7
  • @The Dot, asa este Ferarri si-a batut joc de Vettel la greu cand putea sa puncteze cat mai multe puncte cu masina asta praf de anul asta ,dar atat ii duce capu pe macaronari
    Sper din tot sufletul anul asta sa ocupe ultimele locuri la piloti si contructori alaturi de Alfa Romeo
    5 13
  • Formula Europa
    @The Dot:
    Checo nu poate fi suspectat de intentie si greseala lui nu l-a afectat pe Hamilton. Exemplu care l-am dat cu Russell a influentat rezultatul cursei respective. Au fost faze recente cand au fost ignorate steagurile si un tur intreg si nu s-a dat penalizare. Regulamentul este pentru toti din cate stiu. Comisarii se pare ca gandesc altfel.Ca f1 nu-l respecta pe Checo se vede clar din penalizari si din mizeria de Drive to Survive.
    5 3
  • vettel la Balaceanca
    hi hi hi fanii fetelului se bucura ca marele campion de hartie igienica e pe 7 hi hi hi
    10 13
  • @vettel la Balaceanca, chiar și din partea primește felicitări pentru rezultatul bun din această cursă. Dar dacă m-ai pune să compar ritmul de cursă cu al colegului de echipă până la oprirea motorului lui Leclerc și dacă m-aș întreba pe ce loc ar fi terminat dacă nu se ivea acea problemă, categoric aplauzele mele oferite lui Vettel nu mai erau atât de clare, poate chiar dăruite numai lui Leclerc ținând cont că față de neamț are o lipsă de ani buni de experiență.
    4 6
  • O cursa lipsita de incidente. Verstappen, a scos tot ce se putea scoate din monopostul Red Bull. In aceste conditii, mai sus de locul 2 nu putea termina. Vettel, a fost la inaltime, avand in vedere masina pe care o conduce. Perez, a fost penalizat pentru nimic. In etapa din DTM care s-a desfasurat astazi, incidente mult mai grave au fost penalizate mult mai usor (doar o avertizare pentru pilotul vinovat). In F1 din pacate, se aplica dublul standard. Astazi, am avut parte de mult motorsport, cu spectacol in campionatul german de turisme si Moto GP, unde se putea intampla o tragedie de proportii. Bine ca Rossi si Vinales, au scapat cu viata. In F1, Hamilton il va egala si depasi pe Schumacher la numarul de victorii si titluri mondiale. Pana in 2022, nu cred ca vom avea un alt campion mondial.
    9 2
  • The Dot
    @Formula Europa

    Din ce am vazut si eu, Checo nu l-a incurcat pe Hamilton, dar nu cred ca penalizarile se dau in functie de asta, ci mai de graba daca aia flutura steagul, tu ca pilot tb sa faci ceva: sa incetinesti sau sa te duci intr-o anumita parte a pistei. Checo a spus ca Hamilton l-a prins in partea virajata a traseului si nu avea unde sa se duca, dar daca te uiti din nou o sa vezi ca si pe Vettel l-a prins tot acolo si germanul a incetinit si l-a lasat sa treaca.
    Astea sunt regulile si bune sau rele trebuiesc aplicate.
    6 3
  • Ca să redevină interesante, la cursele de formula 1 vor fi băgate mașini care merg pe celălalt sens. Și coloane de tiruri, pentru ca depășirile să devină mult mai palpitante.

    https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/ca-sa-redevina-interesante-la-cursele-de-formula-1-vor-fi-bagate-masini-care-merg-pe-celalalt-sens-si-coloane-de-tiruri--261333.html
    4 2
  • @Luc, tare rău materialul, mai mai să-mi dea lacrimile de atâta râs. :)))
    Ar merita luate astfel de măsuri, cum erau menționate acolo, altfel nu prea ai ce vedea la sportul de azi. Luptele și piloții Formulei2 îmi mai oferă spectacol, în rest...
    3 1
  • Costel
    pentru ce-a realizat in acest mandat la Ferrari, doar o bufonada care-mi pare ca nu se sfieste sa capete pe zi ce trece proportii cosmice, acest dezastruos Binotto merita cu prisosinta sa aibe parte cat mai curand posibil de acelasi "tratament" care i-o fost aplicat lui Benito in urma cu 75 de ani,
    spanzurarea cu capul in jos intr-o benzinarie!

    ....propun sa se evite statiile de benzina Shell pentru savarsirea acestui act absolut necesar insanatosirii motorsportului numa' pentru a nu asocia in niciun fel numele unui notabil partener al Scuderiei cu cel mai nerod team-principal din cati s-or perindat la Maranello in ultimii 70 de ani
    5 4
  • The Dot
    Ia uite-l si pe asta ce prostii vorbeste! :)

    https://youtu.be/QZGcu9KIPu0
    4 0
  • @Costel
    Leclerc a mers fara centura de siguranta. Crezi ca merita sau nu penalizat?
    4 1
  • Hamilton nu este inca cel mai mare pilot din istorie, dar va deveni. O vor spune statisticile. Putem fi subiectivi ( eu as putea argumenta că Max e mai bun). Statistic vorbind, Rosberg a fost mai bun ca Schumacher
    1 7
  • Costel
    @John Doe,

    monegascul tre' sa-si penalizeze zdravan propria neglijenta din La Caixa in turul 35, iesirea voluntara pe acel crenvurst galben, manevra musai fara rost, abordare excentrica numa' dintr-o dorinta de expunere inutila in acea harjoana cu Norris si care-s convins ca o generat monopostului micului print inca o doza considerabila de perturbare a deja notoriei fragilitati a SF1000
    3 5
  • @Costel
    La capitolul "pirueta Vettel" mananci rahat cu lopata din dorinta de a-l scoate din mocirla, iar in cazul lui Leclerc faci din tantar armasar si vorbesti prostii pentru a-l subestima pe motiv ca in clasament vitelul tau e mult in spate...
    4 6
  • netam-nissan
    mosu heinz harald frentzen profetea deunazi ca f1 va fi halita curind de formula E.
    fumul din poza i-ar da poate dreptate dar eu as fi de acord numai cu masini identice pentru toti gorobetii albi, negri, galbeni sau cum or mai avea ei pielea (ori sky artico poate.)

    dar si atunci o sa carcoteasca unii ca cel mai famelic acistigă.
    2 1
  • Costel
    @netam-nissan,

    spunea cumva unchiasul Heinz-Harald si prin ce an al secolului XXI o sa avem E-Prix-uri intinse nu pe 300km ca-n F1 ci pe macar 200 km, viteze de top comparabile celor din F1 (340-350km/h vs 280km/h) si curse "electrice" desfasurate in locatii clasice pentru monoposturi? (Silverstone, Spa, Monza)

    .....parca-i vremea pentru niscaiva amnezie la H-H!
    0 1
  • Mai terminati odata cu plictiseala. Sunteti norocosi ca traiti in era Lwis Hamilton... sunteti contemporani cu cel mai mar epilot din istorie. Avem nevoie de curse linistite sa bifeze cat mai multe victorii.
    7 1
  • E clar, vinovați de plictiseala din F1 sunt Mercedes si Hamilton. Pai să faci o mașină din ce in ce mai bună, să vii cu inovații e fără să te gândești că adversarii se mișcă mai încet e corect? Tu Hamilton dacă vezi că ai mașină mai bună, nu arăta tot ce poți ca se plictisesc telespectatorii. Ce mai, lipsă crasă de fair-play. Și da, Rosberg a fost mai bun ca Schumacher in perioada 2010-2012 cand au fost coechipieri la... Mercedes
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru