Marele Premiu al Spaniei a oferit un start spectaculos în plutonul fruntaș și strategii diferite pentru piloții de top, însă Mercedes a obținut a cincea victorie consecutivă a sezonului fără niciun fel de emoție.
Startul a fost unul foarte echilibrat, cu Lewis Hamilton și Valtteri Bottas roată la roată până în primul viraj, acolo unde britanicul a reușit să se impună și să preia conducerea cursei.
La rândul său, Sebastian Vettel s-a implicat în luptă și a încercat o depășire riscantă pe exterior, în urma căreia a blocat pneurile și a ieșit larg în viraj.
Max Verstappen a profitat imediat de oportunitate și l-a depășit pe Vettel pe exteriorul virajului pentru a urca pe locul trei în spatele celor doi piloți Mercedes, cu Vettel și Charles Leclerc în spatele său.
Pierre Gasly și-a păstrat locul 6 în fața celor doi piloți Haas și a lui Daniel Kvyat, în timp ce Lando Norris a pierdut 6 poziții la start și a coborât astfel până pe locul 16. În primul stint, Hamilton, Bottas și Verstappen și-au creat avansuri de câteva secunde în fața rivalilor, în timp ce Leclerc a rămas în imediata apropiere a lui Vettel.
Monegascul a încercat de câteva ori să-l depășească și în cele din urmă a reușit în turul 12, însă în urma unui ordin primit de la boxe. Leclerc și-a construit rapid un avans de peste trei secunde în fața coechipierului său, însă nu a reușit să se apropie de Verstappen, cu care a avut timpi foarte asemănători.
Strategii diferite la boxe
Prima serie de intrări la boxe a început în turul 20 și nu a produs nicio schimbare în clasamentul piloților de top.
Totuși, strategiile piloților au fost complet diferite. Astfel, Mercedes a optat pentru pneuri medium pentru Hamilton și Bottas, în timp ce Verstappen a ales încă un set de pneuri soft.În schimb, Ferrari a diversificat strategia și l-a echipat pe Leclerc cu pneuri hard, iar pe Vettel cu pneuri medium, însă amândoi au pierdut mai mult de o secundă din cauza unor mici probleme la montarea cauciucurilor de pe stânga-spate.
Ideea din spatele strategiei a fost ca Leclerc să nu mai intre la boxe și astfel să-l depășească pe Verstappen în lupta pentru podium, întrucât olandezul urma să schimbe din nou cauciucurile. Totuși, cu avantajul pneurilor mai moi, Vettel s-a menținut la mai puțin de o secundă în spatele lui Leclerc, iar câteva tururi mai târziu monegascul i-a cedat poziția germanului în urma unui nou ordin de echipă.
Nicio schimbare după a doua oprire la boxe
În scurt timp, Vettel a intrat la boxe pneuri pneuri medium, iar apoi a fost urmat de Verstappen (pneuri medium) și Bottas (cauciucuri soft). În turul 46, Norris și Lance Stroll s-au acroșat pe circuit și au abandonat, iar în urma incidentului Safety Car-ul a fost trimis pe circuit.
Intrarea mașinii de siguranță i-a avantajat pe piloții care nu apucaseră să intre la boxe, inclusiv pe Hamilton (pneuri soft), însă pe la standuri a trecut inclusiv Leclerc pentru un nou set de pneuri medium.
Ordinea primilor 6 piloți a rămas însă neschimbată.Cursa a fost reluată cu numai 13 tururi înainte de final, însă ordinea plutonului fruntaș a rămas neschimbată, în ciuda încercărilor lui Vettel și Gasly de a câștiga câte o poziție în fața lui Verstappen și, respectiv, Leclerc.
Până la final nu s-a petrecut nimic notabil în plutonul de top, astfel că Hamilton a obținut a treia victorie din acest sezon, a primit punctul suplimentar pentru cel mai bun timp în cursă și a revenit pe prima poziție în clasamentul general cu un avans de 7 puncte în fața lui Bottas. De asemenea, este a cincea victorie Mercedes și a cincea cursă în care constructorul german termină pe primele două poziții, după tot atâtea curse din acest sezon.
Verstappen a obținut un podium pentru Red Bull Racing, în timp ce Ferrari a ocupat doar locurile 4 și 5 prin Vettel și Leclerc, cu Gasly pe locul 6. În spatele celor trei echipe fruntașe, Kevin Magnussen a obținut locul 7 pentru Haas în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniil Kvyat (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Haas).
Oare ăștia sunt prosti sau sunt prosti
Jos pălăria RBR si Mercedes,rusine Ferrari
Deși sunt fan Mercedes aș prefera că echipele să fie aproape pentru un spectacol adevărat.
Bravo Max .Si inca o cursa cu fierarii praf la stategie.
CFS asa e in tenis
Cei de la Mercedes au fost senzationali.Spre dezamagirea unora, se pare ca Bottas desi este in varf de forma, nu poate sa-l invinga pe Hamilton. Internetul este plin de aberatii cum ca sezonul asta ar semana cu 2016 si ca Bottas ar fi anul asta un fel de rosberg.Daca ar fi fost asa probabil azi ar fi castigat Max. Din fericire sezonul asta nu avem motoare care cedeaza pe banda rulanta si nici un pilot Mercedes care sa aiba ca unic scop impingerea adversarilor de pe circuit.Avem un nou rosberg dar din fericire nu-i la Mercedes, ci la haas.Bottas este superior fugarului cel putin din punct de vedere moral.Poate ca nordicul nu va iesi niciodata campion dar totusi merita respect si este umilitor sa-l comparam cu fugarul trisator.
Protejatul ferrari a fost aproape sa repete Singapore 2017.Totusi mi-a placut ca a vrut sa-l lase pe Charles sa treaca in fata. Se pare ca vettel m-ai are un pic de minte spre deosebire de seful Harry Potter.
Mi-e mila de fanii ferrari: pilotii nu performeaza, masina este praf, strategiile sunt horror iar mai nou oamenii "performeaza" si la schimbul de pneuri.Nu-i de mirare ca fanii ferrari au renuntat sa comenteze.
Max a fost din nou la nivel maxim.Pacat ca nu are cu ce sa se bata pentru campionat.Anul asta nu a avut nici o greseala majora.Urmeaza sa concureze pe "circuitul preferat" si ar fi genial sa nu mai repete greselile din trecut.
Clonuta ferrari (haas) a progresat vizibil dar degeaba.Pilotii au fost ok in calificari.In prima parte a cursei grosjean a mers bine, kevin cu tot cu super- haas-ul a fost depasit de Kvyat.Am crezut ca a venit in sfarsit momentul sa-l laud pe grosjean dar a venit SC-ul si am asistat la concursul: "Loveste-l pe grosjean!".Acum nu stiu ce sa fac: sa-l critic pe francez ca a pierdut fulger 3 locuri sau sa-l felicit ca a obtinut un punctulet si 3 lovituri.N-am sa inteleg niciodata de ce haas nu renunta la piloti: grosjean are lipici la incidente iar kevin este prea nesimtit si pe circuit si in afara lui.
Incidentul Norris- Stroll l-a ajutat pe Sainz sa intre in puncte.Spaniolul a avut o prima parte slabuta de cursa dar pe final a condus perfect.
Kvyat a produs cele mai frumoase depasiri, ambele efectuate asupra celor de la haas.Albon a fost mult inferior rusului.Cei cu schimbul de pneuri la Toro Rosso se bat cu strategii ferrari pentru titlul de prostii cursei.
Bovinazzi imi aminteste tot mai mult de un alt italian: Luca Badoer.Amandoi intra cu succes in categoria celor mai slabi pilotii care au pilotat in f1.
Fuerza Mercedes!!!
Ferrari vine cu imbunatatiri si cu ocazia asta se indeparteaza de Mercedes. Strategia din cursa de azi a fost cel putin hilara avand in vedere ca in prima instanta Leclerc era mai rapid decat Vettel, iar mai apoi cand aveau pneuri diferite, Vettel era mai rapid decat Leclerc si in ambele situatii le-au luat cateva ture sa hotarasca de la boxe pe cine sa lase in fata. Vettel pare a avea o problema sa arate ca inca el e cocosul la echipa desi lupta ar trebui sa fie impotriva celor de la Mecedes. In ritmul asta probabil ca RBR sau Max va/vpr termina inaintea celor de la Ferrari. Bottas desi mult mai bun ca anii precedenti, din pacate nu cred ca va pune asa multe probleme lui Ham precum Rosberg.
kvyat merita pe 7.
Leclerc mai avea doua seturi de medii, dar a fost incaltat cu hard. S-a dovedit ca nu se putea termina cursa cu ele, decat doar daca mergea la conservare, lucru care il arunca departe.
Ar fi trebuit medii si la el.
Parerea mea.
Verstappen stoarce totul din masin aia…..
Hamilton devine mai atent la Botas. Clar ca nu vrea sa repete un 2016.
Vettel imi pare destabilizat. Pripit si nesigur.
In spate e aceeasi poveste. O poveste de peste 2 sec pe tur.
Speram la curse pe ploaie. Macar atunci este posibil sa avem spectacol si rasturnari de ierarhie. In ritmul asta, Mercedes desface sampania dupa doua treimi din sezon. Totusi, bravo lor. Au dezvoltat bine si evident vor culege laurii.
Pana si "profesionistii" comentatori de la Digi au sesizat de ture bune ce ar trebui sa faca, ceea ce dealtfel au si facut pana la urma, insa era deja mult prea tarziu.
Da, recunosc sa sunt frustrat, nu ma asteptam la un asa fail din partea echipei. O gramada de incompetenti la butoanele calutului cabrat, trebuia sa-l tina pe Maurizio Arrivabene acolo.
Se pare ca va trebui sa renunt si anul acesta sa mai sper in ceva viabil la astia. Macar de am vedea spectacol pe pista si sper ca Bottas sa lupte pana la capat si sa nu se lase intimidat de cocalar.
Si Alonso poate confirma :) cand a fost coleg cu ham credeti ca nu a patit si el la fel ?
11. 05 .2019 -vettel - 1:16 .272 ; leclerc 1:16 . 588
ambii is in calificari mai lenti decat in testele din iarna iar cele doua zecimi pirdute is media celor doi armasari ai lui binotto
Ceva despre cursa de duminica nu ne spui si noua? Impresii, pareri ca la caterinca esti primul.
Acolo discuțiile sunt obiective, civilizate si argumentate.
Intr-adevar adminii sunt cam cu nasul pe sus si te iau ca si cum tu nu ai mai auzit până acum de F1 si habar nu ai cu ce se mănâncă, dar macar ai ce sa citesti si sa vezi doar comentarii la obiect. Nu ca aici, unde fiecare stie sa jigneasca si sa puna aceeași placa cursa de cursa fără să fie obiectivi.
Cei de mai sus macar poarta o conversatie, schimba pareri, idei dar la cum te exprimi nu ma mira sa te fi trimis aia la plimbare de pe grupul ala.
Din 3 comentarii ai aratat numai inteligenta pura.
Iar cand ma uit mai sus la ce comentarii inteligente lanseaza personajul "avocatul lu peste" care este frustrat rau ma face sa raman fidel grupului ala trist de pe facebook cum il numeste el. Nu ma deranjeaza daca o mai iau peste bot de la altii mai priceputi decat mine daca invat si raman cu ceva.
Argumentele sunt de multe feluri, ele daca sunt corecte trebuie sa duca la concluzii corecte care sa se oglindeasca in realitate, fapte. Ori asta nu se intampla. Sunt cativa asa zisi lideri de opinie care cred ca sunt singurii care rasfoiesc materiale despre F1. Orice opinie contrara concluziilor lor(discutabile-si asta este un eufemism) este desfiintata imediat, pe motiv ca "argumentul" lipseste. Pai nu lipseste, este diferit de al lor. E atat de simplu.
Daca tot are o titulatura pompoasa, cu reprezentativitate, cica, ar trebui sa fie o singura masura. Anul trecut unul din pilotii de pe grila-care se lupta pentru titlu-era luat la misto la greu si nu s-a sesizat nimeni. Dimpotriva. In schimb daca cineva are o opinie critica la adresa altui pilot(adulat acolo) este apostrofat, scos afara. Sa ne intelegem, nu imi face nimeni o onoare ca sunt primit acolo ca membru, bunul simt ar trebui sa le spuna ca e taman pe dos. Lumea de pe grup a venit acolo cu buna credinta. Crezand ca e un grup de F1 generalist Eu le recomand celor care pastoresc acel grup sa-si faca un grup din care sa faca parte doar initiatii. Adica ei. Poate sa sustina si un examen de cunostiinte de F1 ca e o disciplina academica. Dincolo de asta, majoritatea prognozelor pe care le dau in review-urile lor , mixate tehnic din colajele altor surse pe care nu le dau, sunt pe langa. Ca nu se intampla in realitate. Dar nici asta nu conteaza. Automarket nu se erijeaza in entitatea suprema romaneasca intr-ale F1. Dincolo lucrurile stau pe dos. Aroganta, suficienta, si lipsa de respect fata de membrii care au alte "argumente". Sau sustin alta echipe, piloti. Stimabililor, sa fiti sanatosi. Din fericire sunt si alte locuri in care oamenii fara stiinta de "cartea F1" sa isi dea cu parerea despre acest fenomen "stiintific" numit Marele Circ.
Ideea este ca un coleg mai sus l-a intrebat pe desteptul care altceva decat caterinca nu stie o parere personala despre cursa si a primit un raspuns: "da ce nu ai ochi?". Raspunsul a fost unul pe masura.
Deci nici aici nu sunt minti luminate prea mult, uneori ai senzatia ca sunt cateva personaje de pe grupul ala deghizate pe aici.
Nu va place, va simtiti nedreptatiti? Nu intrati. Nici aici nici acolo.
Este simplu.
Intre timp si revenind la subiect Ceo Ferrari a declarat ca nu este panica la Ferrari. Stau si ma intreb de ce ar fi dupa ce iei bataie in halul asta si compromiti intreg sezonul.