Hamilton a câștigat cursa de la Barcelona în fața lui Bottas și Verstappen! Vettel, locul 4 după o strategie neinspirată

de Daniel Popescu
Duminica, 13.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obținut o victorie facilă în Marele Premiu al Spaniei și a fost acompaniat pe podium de Valtteri Bottas și Max Verstappen. Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4 după ce a efectuat o oprire suplimentară la boxe.

Marele Premiu al Spaniei a fost lipsit de dramatismul și incertitudinile din precedentele curse, însă a reprezentat oportunitatea perfectă pentru a Lewis Hamilton să-și adjudece o victorie importantă în economia luptei pentru titlul mondial.

Pilotul echipei Mercedes a plecat excelent din pole position, însă în spatele său Sebastian Vettel a urcat pe locul doi după ce l-a depășit în primul viraj pe Valtteri Bottas.

Kimi Raikkonen, Max Verstappen și Daniel Ricciardo și-au menținut pozițiile obținute în calificări, însă în mijlocul plutonului Romain Grosjean a comis o eroare în virajul 3 și a fost lovit de Nico Hulkenberg și Pierre Gasly. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar incidentul a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit.

Reluarea cursei nu a produs schimbări în plutonul fruntaș, iar Vettel a fost primul care a făcut o mutare din punct de vedere strategic. Pilotul Scuderiei Ferrari a intrat la boxe în turul 18 pentru pneuri medium și a fost urmat în scurt timp de Bottas. Finlandezul avea șanse să revină pe locul doi, însă a avut parte de un pitstop cu 1.4 secunde mai lent decât al germanului și a ieșit pe circuit în imediata sa apropiere, fără însă să aibă ocazia de a-l depăși.

Coechipierul lui Vettel nu a fost însă la fel de norocos.

Raikkonen a raportat o lipsă de putere din partea sistemului de propulsie și a revenit în garaj, fiind astfel nevoit să abandoneze. În scurt timp, Hamilton, Verstappen și Ricciardo au efectuat la rândul lor schimbul de pneri soft cu cele medium, iar pilotul echipei Mercedes și-a păstrat prima poziție cu un avans confortabil de circa 8 secunde în fața lui Vettel, care era la rândul său urmat de Bottas și Verstappen.

În turul 40, Esteban Ocon a parcat monopostul Force India pe partea dreaptă a circuitului cu o aparentă defecțiune tehnică la motor, iar comisarii au decis introducerea Safety Car-ului Virtual. În mod surprinzător, Vettel a intrat la boxe pentru un nou set de pneuri medium, semn că inginerii erau circumspecți în privința șanselor sale de a termina cursa cu o singură trecere pe la standuri. Decizia l-a costat însă pe german două poziții, întrucât acesta a revenit pe circuit pe poziția a patra, fiind depășit atât de Bottas, cât și de Verstappen. 

Retrogradarea lui Vettel i-a permis lui Hamilton să aibă parte de un final liniștit de cursă, cu un avans de peste 17 secunde în fața lui Bottas. Mercedes a obținut astfel o dublă nesperată după ce finlandezul pierduse a doua poziție la start, în timp ce Red Bull și-a trecut în cont un nou podium prin Verstappen.

De altfel, a fost primul podium pentru olandez în acest an.

Pilotul Red Bull a pierdut o parte din aripa față după Safety Car-ul Virtual și a fost ajuns din urmă de Vettel, care nu a reușit însă să inițieze un atac decisiv în finalul cursei. 

Astfel, Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu un modest loc 4 în urma căruia a coborât la 17 puncte de liderul Hamilton în clasamentul general. După o cursă mai degrabă solitară, Ricciardo a terminat pe locul 5, în mare parte datorită abandonului lui Raikkonen. 

Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" cu un loc 6 pentru Haas și a fost urmat de Carlos Sainz și Fernando Alonso, care a reușit să recupereze terenul pierdut după ce la start a coborât 3 locuri. McLaren își trece astfel în cont încă 4 puncte în clasamentul constructorilor, în timp ce Sergio Perez a trecut cu greu linia de sosire pe locul 9 în urma unor defecțiuni tehnice. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Charles Leclerc pentru Sauber.

Spania - Rezultate cursă:

Comentarii (55)

  • Hammertime
    Podium rosu....de furie :))) Hai ciocu` mic si joc de glezne :)))
    23 14
  • Zici ca pneurile sunt dezvoltate de Pireli. Cu pneuri proaspete Ferrai nu s-a apropiat de Mercedes. Parerea mea la ce masina au Mercedes........ .
    13 6
  • GG to Hamilton & Bottas & Verstappen, Vettel si Ferrari sunt realmente cretini. Nu stiu daca vedeti pe Sky ce pneuri mai au pilotii si cate seturi sunt noi... cei de la Ferrari nu mai aveau nimic pentru Vettel... in afara de un set de "medium" loooooooool. Greseli face oricine, astia de la Ferrari sunt realmente cretini. Era rece, temperatura pistei nu era foarte calda, au fost prea multe seturi in FP si in cursa... folosesc pneul care ii dezavantaja cel mai mult... cretini cu siguranta :P
    17 6
  • de mercedes am vrut sa zic, zici ca pneurile au fost dezvolatate de ei, Plictisitoare F1, pilotii piloteaza doar ca sa arate cine are cea mai buna masina ...
    11 4
  • Le-a iesit schema cu subtierea pneurilor celor de la Mercedes.
    6 8
  • Plictisitoare cursa. Noroc cu Alonso si pustii de pe la mijlocul plutonului care s-au depasit de ceva ori.
    Strategia Ferrari da din nou roade. Pe de alta parte Vettel cu acelasi tip de pneu, dar mai nou, nu a putut sa se apropie de Verstappen care avea si aripa fata avariata. Poate ca problema Ferrari azi nu a fost ca Mercedes ar merge mai bine pe noile pneuri Pirelli.
    19 1
  • Mercedes strikes back....Ferrari au dat-o in bara cu strategia...Una calda si una rece pentru Mclaren Renault...P.s. Daca Alonso pleaca nu -i vad bine pe cei de la Mclaren in conditiile in care Vandoore nu se ridica (inca) la nivelul lui Alonso
    13 1
  • Florin
    Alonso tine McLaren. Van are doar 8 puncte cu aceeasi masina.
    15 1
  • Alooo 85'.... iesi din pesteraaaaa..... cat de tonti pot fi ferraristii.... i-au furat lui vettel locul 2 cu strategia asta. bottas e slab rau, nu ar fi trecut de el pe pista daca ramaneau amandoi. Ferrari... merda italia... merda marchionne...
    15 5
  • Rui Vedson
    Iar a pierdut Vettel tilul si sezonul asta! Nici cu Domenicali, nici cu Arrivabene nu-s in stare astia de nimic! Cred ca-i frustrant sa fii mereu locul doi! Una peste alta, o cursa plictisitoare. Primele trei echipe sunt intangibile si asa va fi si pana la finalul sezonului! Multa gargara pentru nimic a celor de la McLaren. Cu acelasi motor, au fost in spate la un tur fata de RedBull. Upgrade de rahat! Acolo, problema o reprezinta Boullier si Brown, doi ratati care nu au performat nicaieri. Poate se vor gandi sa-l recicleze macar pe Witmarsh. Ca de Ron Dennis nici nu se pune problema!
    15 6
  • lucky70
    Cursa viitoare ne va lamuri daca Ferrari au inceput sa "dezvolte"masina, asa cum numai ei stiu sa o faca!:)Plus ca la strategie sunt de departe cei mai neinspirati...desi,la singura oprire a lui Botas,Mercedes s-au straduit sa-i ajute:)))
    Bravo Magnusen,Grojean in nota obisnuita din acest an...oare cat mai face purici in F1?Raikonnen,ghinionist...pacat,mai apoi haterii se vor lamenta ca nu aduce puncte echipei...McLarren au facut mare tam-tam cu noul sasiu...ma gandeam ca-i spulbera pe RedBull:)) si ei nu pot depasi un Sauber,si asta cu supersoft...noroc cu Alonso,nu degeaba-i de atata timp cotat printre cei mai buni piloti...
    17 3
  • anti-grojanel
    Am avut o cursa plictisitoare dar cu un podium frumos.Hamilton a fost fantastic.Spaniolii au punctat dar parca n-au convins.Bottas a fost norocos.Verstappen,Leclerc si Perez au facut o cursa buna.Ericsson isi merita locul la Sauber.grojanel aduna cate un ou in fiecare cursa-merita pus pe liber definitiv.Francezul - elvetian se pricepe la condus ca vacuta israelianca la cantat.

    Pilotul zilei:Hamilton!!!
    Prostul anului:grojanel!!!
    Pacaliciul zilei:vitelus!!!
    HAMMERTIME!!!
    18 12
  • Personal, nu sunt de acord cu toate postarile lui Mircea, dar sa stiti ca in marea majoritate a timpului, omu' are dreptate cand ii ataca pe Ferrari. Acum, nu stiu daca la ei se spune "karma", sau "Dumnezeu nu doarme", dar cred ca mai au de platit pt ce i-au facut lui Schumacher in 2006. Asa cum Alonso nu va mai pupa vreun titlu mondial, la fel nici Ferrari nu va mai vedea vreunul prea curand. Cat despre cursa de azi, eu le-o recomand celor care au probleme cu somnul. O iei, incerci sa te uiti la ea la noapte si iti garantez cel mai linistit si adanc somn.
    13 4
  • ceea mai plictisitoare cursa ,strategia ferrari varza,cel mai mare adversar al ferrari au fost pneurile:)))
    5 4
  • I hate red cars
    unde e daltonistul cu podium rosu?
    Si pacaliciul cu ‘1985 sa se stearga la nas cand vorbeste de Mircea 84. Numai bine la toti
    10 2
  • Ptiu... Ferrari m-a dezamagit enorm, pai te apuci tu sa schimbi penurile soft in turul 18, ok, le-ai schimbat, Mercedes a preluat strategia, pastrezi pneurile medium pana la final! Schimbi ca sa pierzi 30 de secunde si sa ajungi in spatele Rbr. Vai si amar!
    Astia iar se pregastesc pentru anul urmator ca si Borcea de liga campionilor.
    Chiar nu e nimeni capabil pe acolo? Am uitat, era James Allison care scazuse in ochii lor in momentul in care i-a murit sotia, ghici ce, Mercedes l-au primit cu bratele deschise, trimitandu-l pe Lowe la Williams. Amatorul acela de Stroll e acolo doar datorita banilor lui ta-su, Kubica in antrenamente era la jumatate de secunda in fata lui.
    Lecrerc incepe sa invete formula 1, l-a tinut o buna perioada de timp in spate pe Alonso.
    Strategii lui peste- Ferrari, 1 le reusesc si 10 dau chix, vai de capul lor, e nu stiu cata oara in 3 ani decand isi bat joc de startul lui Vettel. Hai ca m-ati enervat enorm, pana si un necunoscator le-ar fi zis ca au o strategie proasta. In calficari au inghitit galusca Rbr, iar in cursa, tocmai ii filmasera pe Mercedes cum se pregateau "sa schimbe", gata au si sarit ca papagalii, schimband a doua oara, de vreo 3 curse isi bat joc Mercedes de Ferrari in stilul asta si astia-s praf in continuare.
    Da, acele cauciucuri isi fac treaba in favoara Mercedes dar de aici si pana a gresi in halul acesta, e bataie de joc.
    Cum papucii mei, la banii pe care ii baga intr-un monopost, sa i se blocheze drs-ul lui Kimi, e iar a nu stiu cata oara cand patesc asta.
    Incep sa il inteleg pe Mircea cand a renuntat la Mclaren, uitati-va unde e Mclaren cu motor Renault, exact unde era cu motorul Honda.
    15 4
  • @ Alex 1. Mclaren e pe locul 5 la constructori in timp ce in era Honda nu prea au contat in clasament.. 2. Cand esti fan al unei echipe ramai alaturi de ea si bine si la rau... dar a fi ,, versatil '' e o trasatura de baza a romanilor
    10 3
  • leclerc arata ce inseamna sa meriti locul in f1,nu sa il comperi ,tanti aia de williams in loc sa caute sponsori si sa ia doi piloti care merita sa fie in f1,prefera bani lui stroll senior ,care plateste 30 mil de euro pe an,ca se ne arate ca stroll junior chiar nu are talent pentru f1:)))))))))
    12 1
  • Cursa asta mi-a demonstrat ca, Ferrari nu pot fi constanti pe un intreg campionat, (acel update cu oglinzile a fost cam exagerat).
    4 1
  • Romain Grosjean penalizat cu 3 pozitii pe grila de start la Monaco
    15 1
  • Total de acord cu Vali. Leclerc a ajuns deja la a doua cursa consecutiva-n puncte. Si nu e vorba de faptul ca a luat un punct, pentru ca ala e insignifiant, e vorba de maniera in care l-a obtinut. Cat despre postarea lui ZZZ, chiar nu vad de ce l-ai retrograda pe Grosjean, in conditiile in care omu' a facut o greseala de pilotaj, n-a intrat intentionat in aia. Oare Max nu merita si el vreo 10 locuri penalizare? Sau sa fie suspendat o cursa, dupa ce a facut in Azerbaidjan? N-as vrea sa gresesc, da' parca acum cativa ani Grosjean sau Maldonado au luat o etapa de suspendare.
    11 4
  • trebuiau sa il penalizeze pe ericsson:)))e clar ca a fost vina lui:)))))))))))
    4 1
  • Eu nu mi-l pot scoate din minti pe Grosjean cum forta monopostul ala sa intre "ceata" ramasa pe pista...macar de-ar fi franat, oprit rotile poate ar fi fost ocolit de ceilalti dar scotand fum din pneurile alea...
    14 2
  • ferrari chiar face o treaba buna sprijind un adevarat talent ca leclerc si mai au cateva talente in gp3.
    3 3
  • Vettel s-a apucat sa critice VSC-ul (virtual safety car), la fel cum a facut-o si dupa cursa din China. Presupun ca in Australia totul a fost ok cu vsc-ul.
    Tot el a declarat ca Ferrari au fost nevoiti sa schimbe pneurile de doua ori pentru ca le uzau mai mult decat ceilalti. Acum daca pneurile astea pentru Barcelona, Silverstone si Paul Ricard au fost facute sa nu se incalzeasca asa reoede si prin urmare sa dureze mai mult, cum de la Ferrari este exact invers?
    3 4
  • @91Schumi06

    Nu mi-a venit sa cred ca il baga sa schimbe iarasi. As fi inteles daca era safety car normal, da, se merita sa ai pneuri noi, dar asa pe un circuit unde track position is king, eu cred ca puteau sta cu Vettel pe locul 2 si sa il tzina pe Bottas in spate. Bottas avea pneuri medium cu doar 2 tururi mai noi, deci teoretic erau in aceeasi situatie. Vettel a spus ca pentru ei nu a fost o optiune sa faca o singura oprire, dar cred ca o zice din galenterie sa protejeze echipa de critici vizand strategia. Am deschis cola-ul rece mai repede de final cand l-am vazut ca iese in spatele lui Max nu mi-a venit sa cred.
    9 2
  • @91Schumi06 - asta este stirea , man :))
    4 1
  • Vettel e suparat, asta e. Si se mai lumea de montarea oglinzilor rosii pe halo, de parca castiga cu zecimile de secunda pe tur.
    1 1
  • peste doua saptamani sper ca lucrurile vor reveni la normal,ca ferrari vor indrepta greselile pe care le au facut la acest gp ,pentru cele doua campionate e important un 1-2 ferrari
    2 5
  • Eu ti-am dat un vot pentu faca cu deschisul sticlei de coca cola, mircea_1984:))
    4 2
  • @ZZZ

    :))))
    2 1
  • Cu corecturi:
    Vettel e suparat, asta e. Si ce mai zicea lumea de montarea oglinzilor rosii pe halo, de parca castiga cu zecimile de secunda pe tur.
    0 1
  • @ZZZ, am inteles ca aia e stirea, dar cred ca era mai justificata o penalizare etapa trecuta, cand chiar a fost o tampenie din partea lui, dar astazi nu cred ca merita vreo penalizare. Repet, daca-i dai lu' Grosjean penalizare ca scapa masina de sub control, de ce nu i-ai da si lu' Verstappen pt ce a facut in China, sau in Azerbaidjan? Daca ma intrebi pe mine, in clasamentul final al cursei chineze merita descalificat si pt ce a facut la Baku, merita 10 locuri penalizare pe grila din Spania, da' ma rog...cine sunt eu, sau cine suntem noi sa emitem pareri?
    10 3
  • @Radu Nu conteaza daca va castiga o zecime sau o secunda, daca acel artificiu adus, in cazul de fata de Ferrari, incalca regulamentul. Si il incalca din moment ce la Monaco au fost interzise. La fotbal daca pui o mana sau un deget pe minge tot hent este.
    Oricum Ferrari in momentul de fata au dureri mai mari de cap decat halo, oglinzile si aripioarele de deasupra lor.
    5 2
  • Alex @zzz
    "Versatil", eh ce sa zic, pai cand stai si vezi ca efectiv, Ferrari abunda in prostie, nu prea mai poti tine cu echipa, iti faci nervi, una e sa fii competitiv si sa fi depasit de Mercees, alta este sa faci greseli stupide de incepator si sa te lamentezi cat de prost esti ca si echipa cu cea mai veche istorie in formula 1.Si asta daca nu s-ar intampla in mod constant. Nu ai voie, nu ai cum!
    3 1
  • Strategia au gresit-o incercand sa faca ceva inedit pentru ca in viteza pura Mercedes era peste ei. Wolf zambeste multumit ca i-a iesit schema cu pneurile, tocmai si-a mai castigat un mandat la Mercedes cu asemenea isprava.
    5 1
  • Claudiu
    Ferrari a avut probleme grave cu gestionarea pneurilor cursa asta. Pur si simplu pneul stanga fata era distrus dupa doar 28 de tururi iar soft-ul abia a tinut 18 tururi(din care doar 14 in regim de cursa + 1 tur in Q2). Supersoft-ul sau soft-ul nu ar fi rezistat inca 20 tururi si ca sa previna o pana(Silverstone 2017) au ales sa schimbe preventiv si sa puna tot medium. Daca urmariti timpii pe sectoare, Vettel incepea turul la 2.5 sec in spatele lui Verstapen iar in primele 2 sectoare facea recorduri si se apropia la 1.7 sec, dar pierdea 8 zecimi pe ultimul sector din cauza ca supraincalzea pneurile. Si tot asa a fluctuat ecartul intre cei 2.
    9 1
  • Fratilor, ce freza isi lasa "maimuta", cum am vazut ca-l numeau unii in alte dati pe aici...si cat se screme in bratele fanilor: mai, mai sa-i faca "BUM!" venele de pe frunte: https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/5/i-finally-felt-the-synergy-between-myself-and-the-car---hamilton.html
    7 12
  • DanVarga
    @FanF1; Ce sa faca saracul, daca a chelit... Trebuia sa-si faca brazdele alea sa-si ascunda "handicapul". Si cu piuneza aia in nas... mai trebuie sa-l duci la circ si sa faca trei tumbe. Idiotul nu vede cat de penibil e. Probabil se crede model, cine stie?
    5 15
  • Cred ca Hamilton a uitat sa fie pilot in F1. Acea freza penibila nu-l caracterizeaza.
    4 11
  • Clar. Nu stiu pe ce lume traieste si Hamilton asta. Toti marii piloti de F1 au avut numai freze impecabile; nici nu mai vorbesc de pilotii din anii 70 80. Toti aveau hair stilisti dupa ei inainte de orice - manageri, mecanici, etc.
    7 3
  • danvarga, fanf1, dsb....sigur voi sunteti niste crai decupati din ultimul catwalk de la Paris, Milano sau New York si cu cateva titluri mondiale in buzunar si cu intelect adunat care face fix cat piuneza lui Hamilton.
    10 5
  • Nici mie nu imi place freza lui Lewis. Nu pot veni aici in fata voastra si sa zic WOW ce freza super misto are, pentru ca nu e asa. Mi se prea excentrica. Dar sa nu il judecam dupa aspectul fizic ci dupa talent. He is the fastest man on the track.
    10 6
  • Eu ii inteleg pe cei de la Mercedes ca au "plusat" pentru aceasta modificare, dar toate echipele trebuiau informate inainte, ceea ce nu s-a intamplat. De fapt Pirelli a anuntat cu dour doua zile inainte de cursa ca vor aduce la Barcelona aceste pneuri. In trecut era doar o idee, discutata dupa a doua sesiune de teste. Dar, asta este. Au fost diferente enorme intre echipe, de fapt cele mai mari diferente din acest sezon pentru ca echipele au fost nepregatite, in afara de Mercedes care probabil erau pregatiti.

    Magny Cours este un circuit unde nu au concurat de mult iar Silverstone este altceva, sezonul este lung. Dar, problema este de o alta natura, faptul ca cei de la Ferrari par niste amatori, si nu o echipa de F1, cel putin acest moment. Au avut FP 1, 2, si 3 sa testeze serios aceste pneuri, n-au facut-o dar au si terminat toate seturile de pneuri in afara de... un set de medium.

    Ce am observat in schimb este ca Raikkonen nu este realmente in stare sa traga de masina, dupa primul a mers la relanti, si nimic altceva. N-a incercat in tur rapid, n-a incercat nici sa se apropie de Bottas macar, Vettel a incercat sa se apropie de Hamilton dar si-a terminat pneul dreapta fata :P
    4 4
  • Mercedes F1
    fetilica...pa titlu. Cand are masina gafeaza ca un incepator, cand nu are....e vai de degetica lui. :))-aia de pe pagina de fb rosie, sa-si bage gheara in gatlej.
    5 4
  • valentin istoric de f1
    vetel va intra in istorie-un magistral loc 4
    4 2
  • for @
    La faza asta ai demostrat cat de prost sa fii . Vii cu niste argumente nejustificate. Am sesizat faptul ca Ham s-a schimbat intr-un alt fel de om la cum era el .
    3 5
  • NIste prapaditi pe-aici se leaga de freza unui pilot...cat de penibil sunteti...Suntem la un concurs de miss sau mister? Da freza lui Vettel cum e? Macar freza lui Lewis il ajuta sa stea la locul lui in cursa si sa faca ce face un adevarat campion pe cand eroul cu deget o da in bara mereu.
    7 7
  • @KALEL
    "Macar freza lui Lewis il ajuta sa stea la locul lui in cursa si sa faca ce face un adevarat campion"-deci freza e de el, nu talentul de pilot F1...multumim pentru informatii ;)
    5 8
  • Pff, iar am intrat din greseala pe Cosmopolitan. Scuze ma duc inapoi pe automarket.
    5 0
  • https://www.motorsportmagazine.com/reports/f1/2018-spanish-grand-prix-report
    Mark Hughes reports comprehensively on the Spanish Formula 1 Grand Prix, and debunks conspiracies surrounding the race
    Conspiracy debunking

    1) The request for thinner-gauge tyres on fast corner tracks had come from a number of teams – but led by Mercedes, McLaren and Ferrari – after winter testing here on the new surface had revealed worrying degrees of blistering.

    2) Pirelli finally agreed to the request on the weekend of the Bahrain Grand Prix – i.e. after just one race: a race (Melbourne) at which the Mercedes had been the dominant car.

    3) Such nonsense assumed that anyone had sufficient understanding of the alchemy of the Pirelli-car-track temperature relationship that it could modify the tyre in a way that was sure to have the required differing effect on each car.
    4 1
  • Numai inculti sunt cei care spun ca nu ai fost sa iti dai cu parerea pe acest site. Mi se rupe mie de ei si de tiganul acela de Hamilton.
    2 5
  • Le-am dat .... la ferraristi pe pagina lor de facebook romaneasca. Aaaa... si sa fie la patrat una in mod special pt 85' yeeeeeeeeee
    7 0
  • " Cred ca Hamilton a uitat sa fie pilot in F1. Acea freza penibila nu-l caracterizeaza."

    Nu e problema ca se leaga de freza lui. Problema e ca sugereaza ca a fi pilot de F1 depinde de freza. Am pus si citatul mai sus.
    1 4
  • Ai ca deja o dam in vrajala cu freza lui, sa faca ce-o vrea . Case closed.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru