Marele Premiu al Spaniei a fost lipsit de dramatismul și incertitudinile din precedentele curse, însă a reprezentat oportunitatea perfectă pentru a Lewis Hamilton să-și adjudece o victorie importantă în economia luptei pentru titlul mondial.
Pilotul echipei Mercedes a plecat excelent din pole position, însă în spatele său Sebastian Vettel a urcat pe locul doi după ce l-a depășit în primul viraj pe Valtteri Bottas.
Kimi Raikkonen, Max Verstappen și Daniel Ricciardo și-au menținut pozițiile obținute în calificări, însă în mijlocul plutonului Romain Grosjean a comis o eroare în virajul 3 și a fost lovit de Nico Hulkenberg și Pierre Gasly. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar incidentul a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Reluarea cursei nu a produs schimbări în plutonul fruntaș, iar Vettel a fost primul care a făcut o mutare din punct de vedere strategic. Pilotul Scuderiei Ferrari a intrat la boxe în turul 18 pentru pneuri medium și a fost urmat în scurt timp de Bottas. Finlandezul avea șanse să revină pe locul doi, însă a avut parte de un pitstop cu 1.4 secunde mai lent decât al germanului și a ieșit pe circuit în imediata sa apropiere, fără însă să aibă ocazia de a-l depăși.
Coechipierul lui Vettel nu a fost însă la fel de norocos.
Raikkonen a raportat o lipsă de putere din partea sistemului de propulsie și a revenit în garaj, fiind astfel nevoit să abandoneze. În scurt timp, Hamilton, Verstappen și Ricciardo au efectuat la rândul lor schimbul de pneri soft cu cele medium, iar pilotul echipei Mercedes și-a păstrat prima poziție cu un avans confortabil de circa 8 secunde în fața lui Vettel, care era la rândul său urmat de Bottas și Verstappen.În turul 40, Esteban Ocon a parcat monopostul Force India pe partea dreaptă a circuitului cu o aparentă defecțiune tehnică la motor, iar comisarii au decis introducerea Safety Car-ului Virtual. În mod surprinzător, Vettel a intrat la boxe pentru un nou set de pneuri medium, semn că inginerii erau circumspecți în privința șanselor sale de a termina cursa cu o singură trecere pe la standuri. Decizia l-a costat însă pe german două poziții, întrucât acesta a revenit pe circuit pe poziția a patra, fiind depășit atât de Bottas, cât și de Verstappen.
Retrogradarea lui Vettel i-a permis lui Hamilton să aibă parte de un final liniștit de cursă, cu un avans de peste 17 secunde în fața lui Bottas. Mercedes a obținut astfel o dublă nesperată după ce finlandezul pierduse a doua poziție la start, în timp ce Red Bull și-a trecut în cont un nou podium prin Verstappen.
De altfel, a fost primul podium pentru olandez în acest an.
Pilotul Red Bull a pierdut o parte din aripa față după Safety Car-ul Virtual și a fost ajuns din urmă de Vettel, care nu a reușit însă să inițieze un atac decisiv în finalul cursei.Astfel, Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu un modest loc 4 în urma căruia a coborât la 17 puncte de liderul Hamilton în clasamentul general. După o cursă mai degrabă solitară, Ricciardo a terminat pe locul 5, în mare parte datorită abandonului lui Raikkonen.
Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" cu un loc 6 pentru Haas și a fost urmat de Carlos Sainz și Fernando Alonso, care a reușit să recupereze terenul pierdut după ce la start a coborât 3 locuri. McLaren își trece astfel în cont încă 4 puncte în clasamentul constructorilor, în timp ce Sergio Perez a trecut cu greu linia de sosire pe locul 9 în urma unor defecțiuni tehnice. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Charles Leclerc pentru Sauber.
Strategia Ferrari da din nou roade. Pe de alta parte Vettel cu acelasi tip de pneu, dar mai nou, nu a putut sa se apropie de Verstappen care avea si aripa fata avariata. Poate ca problema Ferrari azi nu a fost ca Mercedes ar merge mai bine pe noile pneuri Pirelli.
Bravo Magnusen,Grojean in nota obisnuita din acest an...oare cat mai face purici in F1?Raikonnen,ghinionist...pacat,mai apoi haterii se vor lamenta ca nu aduce puncte echipei...McLarren au facut mare tam-tam cu noul sasiu...ma gandeam ca-i spulbera pe RedBull:)) si ei nu pot depasi un Sauber,si asta cu supersoft...noroc cu Alonso,nu degeaba-i de atata timp cotat printre cei mai buni piloti...
Pilotul zilei:Hamilton!!!
Prostul anului:grojanel!!!
Pacaliciul zilei:vitelus!!!
HAMMERTIME!!!
Si pacaliciul cu ‘1985 sa se stearga la nas cand vorbeste de Mircea 84. Numai bine la toti
Astia iar se pregastesc pentru anul urmator ca si Borcea de liga campionilor.
Chiar nu e nimeni capabil pe acolo? Am uitat, era James Allison care scazuse in ochii lor in momentul in care i-a murit sotia, ghici ce, Mercedes l-au primit cu bratele deschise, trimitandu-l pe Lowe la Williams. Amatorul acela de Stroll e acolo doar datorita banilor lui ta-su, Kubica in antrenamente era la jumatate de secunda in fata lui.
Lecrerc incepe sa invete formula 1, l-a tinut o buna perioada de timp in spate pe Alonso.
Strategii lui peste- Ferrari, 1 le reusesc si 10 dau chix, vai de capul lor, e nu stiu cata oara in 3 ani decand isi bat joc de startul lui Vettel. Hai ca m-ati enervat enorm, pana si un necunoscator le-ar fi zis ca au o strategie proasta. In calficari au inghitit galusca Rbr, iar in cursa, tocmai ii filmasera pe Mercedes cum se pregateau "sa schimbe", gata au si sarit ca papagalii, schimband a doua oara, de vreo 3 curse isi bat joc Mercedes de Ferrari in stilul asta si astia-s praf in continuare.
Da, acele cauciucuri isi fac treaba in favoara Mercedes dar de aici si pana a gresi in halul acesta, e bataie de joc.
Cum papucii mei, la banii pe care ii baga intr-un monopost, sa i se blocheze drs-ul lui Kimi, e iar a nu stiu cata oara cand patesc asta.
Incep sa il inteleg pe Mircea cand a renuntat la Mclaren, uitati-va unde e Mclaren cu motor Renault, exact unde era cu motorul Honda.
Tot el a declarat ca Ferrari au fost nevoiti sa schimbe pneurile de doua ori pentru ca le uzau mai mult decat ceilalti. Acum daca pneurile astea pentru Barcelona, Silverstone si Paul Ricard au fost facute sa nu se incalzeasca asa reoede si prin urmare sa dureze mai mult, cum de la Ferrari este exact invers?
Nu mi-a venit sa cred ca il baga sa schimbe iarasi. As fi inteles daca era safety car normal, da, se merita sa ai pneuri noi, dar asa pe un circuit unde track position is king, eu cred ca puteau sta cu Vettel pe locul 2 si sa il tzina pe Bottas in spate. Bottas avea pneuri medium cu doar 2 tururi mai noi, deci teoretic erau in aceeasi situatie. Vettel a spus ca pentru ei nu a fost o optiune sa faca o singura oprire, dar cred ca o zice din galenterie sa protejeze echipa de critici vizand strategia. Am deschis cola-ul rece mai repede de final cand l-am vazut ca iese in spatele lui Max nu mi-a venit sa cred.
:))))
Vettel e suparat, asta e. Si ce mai zicea lumea de montarea oglinzilor rosii pe halo, de parca castiga cu zecimile de secunda pe tur.
Oricum Ferrari in momentul de fata au dureri mai mari de cap decat halo, oglinzile si aripioarele de deasupra lor.
Magny Cours este un circuit unde nu au concurat de mult iar Silverstone este altceva, sezonul este lung. Dar, problema este de o alta natura, faptul ca cei de la Ferrari par niste amatori, si nu o echipa de F1, cel putin acest moment. Au avut FP 1, 2, si 3 sa testeze serios aceste pneuri, n-au facut-o dar au si terminat toate seturile de pneuri in afara de... un set de medium.
Ce am observat in schimb este ca Raikkonen nu este realmente in stare sa traga de masina, dupa primul a mers la relanti, si nimic altceva. N-a incercat in tur rapid, n-a incercat nici sa se apropie de Bottas macar, Vettel a incercat sa se apropie de Hamilton dar si-a terminat pneul dreapta fata :P
La faza asta ai demostrat cat de prost sa fii . Vii cu niste argumente nejustificate. Am sesizat faptul ca Ham s-a schimbat intr-un alt fel de om la cum era el .
Mark Hughes reports comprehensively on the Spanish Formula 1 Grand Prix, and debunks conspiracies surrounding the race
Conspiracy debunking
1) The request for thinner-gauge tyres on fast corner tracks had come from a number of teams – but led by Mercedes, McLaren and Ferrari – after winter testing here on the new surface had revealed worrying degrees of blistering.
2) Pirelli finally agreed to the request on the weekend of the Bahrain Grand Prix – i.e. after just one race: a race (Melbourne) at which the Mercedes had been the dominant car.
3) Such nonsense assumed that anyone had sufficient understanding of the alchemy of the Pirelli-car-track temperature relationship that it could modify the tyre in a way that was sure to have the required differing effect on each car.
Nu e problema ca se leaga de freza lui. Problema e ca sugereaza ca a fi pilot de F1 depinde de freza. Am pus si citatul mai sus.