Nico Rosberg a plecat din pole position, însă nu a rezistat atacului lui Lewis Hamilton din primul viraj, a ieşit larg şi a coborât până pe locul cinci. Hamilton a devenit astfel lider în faţa lui Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo, în timp ce Sebastian Vettel a reuşit să urce până pe locul şapte la volanul monopostului Ferrari, deşi a plecat de pe 13 ca urmare a penalizării pentru schimbarea motorului.
După o perioadă desfăşurată sub Virtual Safety Car, Rosberg i-a depăşit cu uşurinţă pe ambii piloţi Red Bull pentru a urca pe locul doi, însă ulterior a fost din nou depăşit de Ricciardo. Australianul a reuşit ulterior să treacă de Hamilton pentru a deveni lider înainte de prima serie de opriri la boxe, însă nu a reuşit să rămână prea mult timp pe această poziţie. Rosberg a trecut cu uşurinţă de Hamilton şi Ricciardo înainte de o nouă apariţie a Safety Car-ului pe circuit, iar ulterior Hamilton a urcat pe doi prin depăşirea lui Ricciardo.
În acest stadiu al cursei, Rosberg avea un avans de circa 16 secunde în faţa lui Hamilton, însă avantajul a fost anulat de o nouă intrare a Safety Car-ului pe circuit. Între timp, Vettel i-a depăşit pe cei doi piloţi Red Bull pentru a urca pe locul trei, în timp ce Rosberg şi-a păstrat prima poziţie şi după a doua serie de intrări la boxe.
Germanul părea să controleze finalul de cursă, însă cu numai şapte tururi înainte de final a comis o greşeală, a ieşit larg în exteriorul unui viraj, iar Hamilton a profitat de oportunitate pentru a deveni lider.
Victoria i-a permis britanicului să cucerească matematic al treilea titlu mondial din carieră, în dauna unui Rosberg care s-a mulţumit încă o dată doar cu locul doi.Vettel s-a apropiat la mai puţin de două secunde de Rosberg, însă nu a reuşit să iniţieze atacul care îl putea menţine matematic în lupta pentru titlul mondial.
Lupta pentru următoarele puncte a fost cel puţin la fel de palpitantă ca şi cea pentru podium. Câştig de cauză a avut în cele din urmă Max Verstappen, care spre finalul cursei a urcat până pe locul trei înainte de fi depăşit de Vettel.
Pilotul Scuderiei Toro Rosso s-a poziţionat astfel pe locul patru în faţa lui Sergio Perez (Force India) şi Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), în ciuda faptului că spaniolul a luat startul de pe ultimul loc. McLaren a fost una dintre echipele care au profitat de o serie impresionantă de abandonuri: Jenson Button a terminat pe poziţia a şaptea şi a câştigat astfel puncte preţioase pentru echipa britanică, în timp ce Pastor Maldonado (Lotus) şi Felipe Nasr (Sauber) au completat clasamentul.Ultimul punct i-a revenit lui Ricciardo, care nu a reuşit să mai ţină pasul cu plutonul fruntaş după ce pistă s-a uscat. Fernando Alonso a terminat pe locul 11 la numai o secundă de Ricciardo, în timp ce ultimul loc i-a revenit lui Alexander Rossi, care a ocupat locul 12 pentru Manor în cursa de acasă.
Nu mai puţin de opt piloţi au fost nevoiţi să abandoneze, fie din motive tehnice, fie în urma unor incidente pe circuit: Will Stevens (manor), Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Lotus), Felipe Massa (Williams), Kimi Raikkonen (Ferrari), Marcus Ericsson (Sauber), Nico Hulkenberg (Force India) şi Daniil Kvyat (Red Bull).
Statele Unite - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Tururi | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | 1h50m52.703s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | 2.850s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | 3.381s |
4 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 56 | 22.359s |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 56 | 24.413s |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 56 | 25.619s |
7 | Jenson Button | McLaren/Honda | 56 | 28.058s |
8 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 56 | 32.273s |
9 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 56 | 40.257s |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 56 | 53.371s |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 56 | 54.816s |
12 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 56 | 1m15.277s |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 41 | Spun off |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 35 | Collision |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | 25 | Brakes |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 25 | Retirement |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 23 | Retirement |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 10 | Brakes |
- | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 5 | Retirement |
- | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1 | Retirement |
trei tipuri de malt si trei de hamei
2. Azi a fost prima data cand Rosberg l-a depasit pe Hamilton intr-o cursa de cand sunt coechipieri si a reusit sa se mentina in fata... o perioada (cu exceptia curselor din Malaysia 2013 si Bahrain 2014 cand s-au depasit reciproc in catedva viraje)
Insa sunt un pic dezamagit de prestatiile unor piloti.
Hamilton nu a aratat nimic pe pista usa. A fost depasit pe rand the Ricciardo si de Rosber si presat de Kvyat, care oricum il depasea intr-un tur.
Vettel anonim pe ploaie.
Hamilton a aratat inca o data ca nu are fair play. manevra din primul viraj trebuia penalizata, conform comentatorilor de pe Sky si BBC. Dupa cum spunea cuineva, Hamilton este castigator de campionate, dar nu un adevarat campion.
Can pista s-a uscat, iar aportul pilotilor a coborat la 10%, Hamilton a devenit brusc competitiv.
Mai bine puneti ochii pe un Max Verstappen, Carlos Sainz Junior si Kvyat, care au aratat atat pe pista uscata, cat si pe pista uda.
Pacat de Alonso. Un start bun, dar acrosat de Massa (incident de cursa). Apoi problema la motor, si greseala echipei de a nu-l chema la boxe la ultimul Safety car.
In rest, ar trebui sa avem ploaie la fiecare cursa. Daca pista coontinua sa fie uda, Rosberg ar fi castigat cursa. Oricum, Rosberg are inca o data o nota mare pentru fauir play si joc curat,. O depasire frumoasa, fara "pupaturi de cauciucuri".
Te uiti degeaba la orice sport daca afirmi asa ceva:
"Hamilton este castigator de campionate, dar nu un adevarat campion. " .
Campion e cel care ridica trofeul la sfarsit, nu exista "meritat" sau "nemeritat" acolo.
Legat de primul viraj: Hamilton in punctul de franare era in fata + ca avea interiorul... virajul era a lui. Rosberg trebuia sa franeze mai rapid daca nu vroia sa iasa inafara...
In primul rand, ce am vazut in aceasta cursa: RedBull inca au cea mai buna aerodinamica, dar nu-i ajuta motorul.
In conditiile in care aderenta mecanica lipsea, Ricci si Kvyat aveau aripi pe langa Mercedes si Ferrari. Cand pista a inceput sa se usuce, lucrurile au revenit la "normal".
Ma asteptam la o cursa buna de la McLaren, in conditiile in care nici restul nu puteau merge cu motorul la maxim, se mai egalau sansele. Si asa s-a si intamplat in cea mai mare parte a cursei, pana au aparut problemele tehnice.
Ferrari au fost mediocri pe ploaie, ca si Mercedes, iar inconstanta lui Kimi atinge noi limite...Degeaba ai talent cu carul, daca reuseseti curse bune doar 2-3 pe sezon. Despre Ferrari inca un aspect: mai e mult, foarte mult de munca la aerodinamica, lucru remarcat in prima parte a cursei, unde Toro Rosso erau in usor avantaj...
Williams mai are de lucru cu fiabilitatea si cu un Massa din ce in ce mai demotivat. Oare chiar nu mai au de unde alege un alt pilot cu buget???
Cat despre Mercedes, nu prea am ce zice. Si-au facut treaba, normal si sec, asa cum vedem de ceva ani ca se intampla in F1.
Hamilton va castiga campionatul, insa doar atat. Senzatia pe care o am e ca vreo 10 piloti de pe grila actuala ar fi realizat acelasi parcurs. {cu exceptia lui Massa, Raikkonen sau Button - parerea mea}. Cat despre acrosajul din primul tur, vad o multime de pareri pro sau contra. Eu am vazut, in TOATE cursele, o anumita conduita a pilotilor de la Mercedes, de a evita duelurile - ceea ce e frustrant pentru spectatori, dar normal pentru echipa. Iar aici a invins tupeul lui Lewis. Era cu o jumatate de masina in spate la intrarea in apex, Nico l-a vazut si a ales traiectoria mediana, evitand sa inchida. In caz contrar se acrosau cu consecinte grave. Fiecare spectator va judeca dupa gradul sau de educatie, dar in acest caz Lewis a mers la intimidare iar Nico a ales sa evite coliziunea. Nicidecum "nu a rezistat atacului lui Lewis" cum sugereaza D.Popescu mai sus.
Ca o concluzie, imi doresc in viitor un alt tip de competitie, in care factorul uman sa faca diferenta. Pentru ca omul e schimbator, psihcul sau are maxim si minim, e subiectiv, iar talentul e spectaculos. Competitia tehnica o fi atragatoare, dar nu aici. Pe sfertul de mila intr-adevar iti arati muschii cu "materialul". Eu prefer sa urmaresc pilotul/pilotii indiferent de echipa din care fac parte. M-am saturat sa anticipez campionul la constructori dupa atreia etapa si pe cel la piloti inca din vara... Si cam de prin 2009 tot asa am dus-o. Am scris cam mult, dar sant obosit de ceea ce a devenit F1.
La buna vedere, fanilor...
la 26.10.2015, 14:24 Ce cauta.... ziua de ieri sau o competitie in care sa concureze doar el impotriva lui si a gardurilor, competitie in care sa iasa intotdeauna pe locul 2 ca sa fie de vina Alonso!
realitatea sta asa:
BV MB, BV HAM
le-ati dat peste ceafa la toti
Rosberg ... a pierdut pe mana lui si al echipei
el nu aci a pierdut campionatul
Vettel avea sansa daca de la inceputul anului avea masina pe care o are acuma
astept cu interes sezonul 2016 sa-l vad pe Ham vs Vettel
si sa nu utiam un lucru ...
nu stiu dc ati observat dar McLaren da semne de revenire!!!!!
oricum
2015 e gata
asteptam 2016
Forza Ferrari!!!