Pilotul echipei Lotus a provocat un accident în lanţ în startul cursei din Belgia după ce a intrat în monopostul lui Lewis Hamilton, amândoi ricoşând apoi în Fernando Alonso şi Sergio Perez, toţi cei patru piloţii fiind nevoiţi să abandoneze.
Comisarii de cursă au considerat ca francezul a pus în pericol integritatea corporală a unor piloţi care luptă pentru titlul mondial, în contextul în care monopostul său a trecut la numai câţiva centimetri de capul lui Alonso.
"Comisarii privesc acest incident ca pe o gravă încălcare a regulamentului care a avut potenţialul de a răni alţi piloţi. I-a eliminat din cursă pe pretendenţii la titlu. Comisarii au notat că echipa a admis că acţiunea pilotului a fost o greşeală extrem de serioasă şi o eroare de judecată. Nici echipa, nici pilotul nu au făcut apel la aceasta penalizare", au precizat comisarii într-un comunicat de presă.Potrivit regulamentului sportiv, Lotus are posibilitatea de a numi un înlocuitor pentru Grosjean în Marele Premiu al Italiei, iar alegerea cea mai probabilă este pilotul de rezervă Jerome D'Ambrosio, care anul trecut a concurat pentru Virgin.
"Sunt mulţi piloţi în zonă care caută o echipă, dar prima oară îl vom lua în considerare pe D'Ambrosio, al treilea pilot al nostru. Are cele mai mari şanse să piloteze monopostul, dar trebuie să vorbesc cu el. Am nevoie de câteva lucruri şi apoi vom vedea", a precizat Eric Boullier, şeful Lotus.
MALDONADO, DUBLA PENALIZARE PE GRILA
La rândul său, Pastor Maldonado a fost penalizat cu 10 poziţii pe grila de start a cursei de la Monza pentru două infracţiuni distincte.
Prima penalizare de cinci poziţii a fost dictată pentru că pilotul echipei Williams a "furat" startul, plecând de pe grilă cu câteva secunde înainte de stingerea steagurilor roşii.În mod obişnuit, o astfel de infracţiune este pedepsită chiar în cursa respectivă cu un drive-through, însă Maldonado abandonase deja în momentul deciziei în urma unui acroşaj cu Timo Glock. Venezueleanul a fost considerat vinovat şi pentru incidentul cu pilotul echipei Marussia, motiv pentru care a primit o nouă penalizare de cinci poziţii, urmând astfel să fie retrogradat cu 10 locuri în Marele Premiu al Italiei.
Via FIA
De cand se aprind si se sting steagurile?
O modificare a regulamentului prin care sa i se interzica echipei sa mai participe timp de 1-2 etape cu a doua masina pe grila, ar fi mult mai buna. Astfel echipele ar avea mai multa grija cui sa-i dea un volan intr-un sezon, si nu tuturor descreieratilor care matura pista.