Grosjean riscă să rămână fără echipă în sezonul 2015

de Daniel Popescu
Duminica, 06.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Plecarea lui Romain Grosjean de la Lotus va deveni o formalitate după ce echipa britanică va confirma trecerea la motoare Mercedes. Francezul riscă însă să rămână fără echipă din cauza faptului că sponsorul său, furnizorul de combustibil Total, nu-l va putea plasa în altă parte.

Esential 2015 este anul in care Romain Grosjean ar putea ramane fara echipa in Formula 1
Romain Grosjean a dezvăluit recent că analizează oportunitatea de a pleca de la Lotus la sfârşitul acestui sezon, întrucât îşi doreşte să concureze pentru o echipă capabilă de victorii, iar britanicii traversează o perioadă modestă din cauza performanţelor slabe ale motoarelor Renault.

Plecarea francezului va deveni însă iminentă la sfârşitul sezonului indiferent de dorinţele pilotului, întrucât Lotus urmează să confirme în următoarele zile că va utiliza motoare Mercedes începând din 2015. Grosjean concurează pentru Lotus începând din 2012 parţial datorită unui pachet de 5 milioane de euro adus la echipă prin intermediul Total, o companie petrolieră franceză care este furnizorul de carburant al britanicilor.

Trecerea la motoare Mercedes implică însă şi schimbarea furnizorului de carburant, astfel că Total va fi nevoită să părăsească Lotus împreună cu Grosjean, mai ales că echipa britanică are nevoie de piloţi care să asigure o parte din buget, aşa cum este şi cazul coechipierului Pastor Maldonado.

Lucrurile sunt deschise, dar faptul că Boullier este acolo nu înseamnă că lucrurile sunt simple.

Romain Grosjean
Pilot Lotus
Opţiunile lui Grosjean sunt însă limitate, întrucât Total mai furnizează combustibil doar pentru Red Bull Racing, Toro Rosso şi Caterham, singurii clienţi cu motoare Renault pentru 2015. Cvadrupla campioană mondială are deja linia de piloţi stabilită pentru anul viitor, în timp ce Toro Rosso şi Caterham nu reprezintă opţiuni viabile pentru francez.

O soluţie de rezervă este McLaren, echipă care a admis că este în căutarea unui pilot cu care să poată lupta pentru victorii şi titlu care să-l înlocuiască pe veteranul Jenson Button.

În plus, Eric Boullier, directorul de curse al echipei, este în acelaşi timp managerul francezului. "Lucrurile sunt deschise, dar faptul că Boullier este acolo nu înseamnă că lucrurile sunt simple", a precizat Grosjean.

De fapt, lucrurile sunt complicate, intrucat McLaren nu are niciun motiv să folosească combustibil Total: britanicii utilizează de peste 20 de ani combustibil de la Mobil 1 şi, chiar dacă l-ar schimba la revenirea celor de la Honda, ar alege probabil Nippon Oil, partenerul tradiţional al constructorului japonez prin intermediul brandului de carburanţi Eneos.

▶ Reportaj: Din culisele colaborării McLaren - Mobil 1

Pe de altă parte, McLaren va fi mai degrabă interesată de potenţialul lui Grosjean de a obţine performanţe, întrucât este una dintre puţinele echipe care nu angajează piloţi în funcţie de pachetul financiar pe care îl pot aduce la echipă. Francezul luptă însă aparent inclusiv cu Fernando Alonso pentru un loc la McLaren, spaniolul fiind contactat de britanic în perspectiva unei reveniri.

Via Motorsport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru