Formula 1 a fost luată prin surprindere de decizia celor de la Marussia de a renunţa la serviciile lui Timo Glock, în ciuda faptului că acesta avea contract până la finalul sezonului 2014.
Echipa aflată în proprietatea constructorului rus Marussia a confirmat prin vocea şefului John Booth că decizia a fost luată pentru a aduce bani la echipa prin intermediul unui pilot sprijinit financiar de sponsori.
"Provocările care afectează industria ne-au determinat să facem anumiţi pasi pentru a asigura viitorul echipei pe termen lung. Aspectele comerciale sunt dificile pentru toată lumea, inclusiv pentru echipele de Formula 1. Îi mulţumim lui Glock că a colaborat cu noi pentru a ajunge la această decizie, în special pentru că avea un contract valabil", a declarat el.
Glock nu a ezitat însă să-şi exprime frustrarea pe reţeaua de socializare Twitter, afirmând că Formula 1 nu mai este un sport în lumina acestor evenimente.
"Aşa decurg lucrurile în Formula 1 în acest moment şi sper ca situaţia să se schimbe curând, pentru că nu mai are nicio legătură cu sportul", a precizat el.Marussia a semnat deja un contract cu britanicul Max Chilton, care aduce la echipă aproximativ 11 milioane de euro prin intermediul companiei de asigurări AIG deţinută de tatăl său.
Presa internaţională a speculat că şi Force India se confrunta cu probleme financiare, iar aceasta poate fi una dintre explicaţiile pentru care echipa nu a confirmat încă numele coechipierului lui Paul di Resta.
Nu în ultimul rând, HRT s-a închis la scurt timp după finalul sezonului precedent şi nu s-a înscris în competiţie pentru 2013.Via Marussia
Asa...asta e...pacat de Glock, pacat de Sutil, pacat de Kobayashi, de Senna, de Buemi, de d'Ambrosio, de Bourdais, de Kovalainen, de Di Grassi, si de multi altii...locurile in F1 sunt greeu de obtinut, cine stie cati posibili campioni mondiali au iesit pe usa din dos dupa un an prost. Sau dupa o masina si mai proasta, in care n-au reusit sa faca nimic.
Pana una-alta, dupa 3 ani de prezenta, putem concluziona ca pilotii care au condus pentru cele 3 echipe noi (Marussia, Caterham si defunctul HRT) nu prea au prins un contracte mai bune. Singurii care au mers in sus au fost Bruno Senna (care a activat la HRT in 2010) si, hai sa zice, Pic, care a urcat la Caterham (deci tot pe-acolo). Prin urmare, echipele astea mai din spate, care in mod normal sunt un fel de pepiniere (vezi Minardi, Arrows, traditional Sauber) si cam asa au fost gandite cand F1 a permis sa se mareasca numarul de piloti...nu prea sunt nici macar atata, ci mai degrabapar a fi un cimitir de elefanti.
Totusi imi pare rau pentru el... insa ma bucura o prezenta pe grila din 2013 a unui pilot ca Senna, Algersuari, Kobayashi, Sutil sau Petrov.
Pacat are mare dreptate Glock si ii dau credit ca a avut tupeul sa spuna asta in fata unor grei ca Bernie etc. pana acum nimeni nu a deschis subiectul asta.
Unde sunt gentelmenii de alta data : Glock,de la Rosa,Barrichello,Kovalainen etc. ?
Numai copii rasfatati sunt acum in f1. Care daca simulatorul nu functioneaza ca in realitate plang. : Hamilton , Vettel.