Ghid tehnic pentru cursa de la Fuji
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Circuitul de la Fuji va gazdui la sfarsitul acestui weekend Marele Premiu al Japoniei, etapa ce se poate dovedi decisiva in lupta pentru titlul mondial.
Circuitul reprezinta un amestec de viraje lente si o linie dreapta foarte lunga realizata cu scopul de a incuraja manevrele de depasire.
Prin urmare, echipele trebuie sa adopte un compromis in ceea ce priveste setarile pentru a echilibra viteza de pe linia dreapta cu aderenta din sectiunile lente. Aderenta mecanica si un motor cu performante superioare vor conta decisiv pentru obtinerea unor timpi competitivi.
Sasiu: Circuitul de la Fuji este dominat de viraje lente, astfel ca aderenta mecanica va fi un factor crucial. Din aceasta cauza, echipele vor adopta cel mai probabil setari relativ soft, asemanator ca in Bahrain, chiar daca schimbarile bune de directie vor fi foarte importante in sectiunile lente. Tractiunea va fi un parametru critic, intrucat masinile cu tractiune neadecvata la iesirea din virajul 16 vor fi vulnerabile la manevrele de depasire pe linia dreapta sau in primul viraj.
Aerodinamica: In ceea ce priveste nivelul fortei de apasare aerodinamica, circuitul a fost realizat pe baza unor principii moderne, motiv pentru care echipele trebuie sa sacrifice timpii si, implicit, forta de apasare aerodinamica, pentru a obtine viteze de top competitive pe linia dreapta. Prin urmare, echipele vor concura cu o configuratie mai slaba decat cea optima pentru aripi, cu scopul de a imbunatati performanta mecanica.
Circuitul include numai doua viraje de viteza medie si mare, virajele 4 si 5. In ultimul este foarte probabil ca masinile sa sufere fenomenul de subvirare, fapt spre care pilotii si inginerii isi vor apleca atentia pentru a nu compromite performanta la viteze mici.
Frane si pneuri: Franele vor avea o viata relativ usoara cu doar doua evenimente majore, in virajele 1 si 10 si suficient de mult timp pentru a se raci. In ceea ce priveste energia din pneuri, circuitul nu este sever in mod particular datorita absentei virajelor de mare viteza. Totusi, pneurile spate vor reprezenta un parametru important din cauza tractiunii necesare, iar pilotii ar putea fi vulnerabili in fata unui atac.
Prin urmare, Bridgestone va furniza pneuri soft si medium pentru aceasta cursa, la fel ca si anul trecut.Motor: Fuji nu ofera un test prea dificil pentru motoare, care vor fi utilizate la capacitate maxima in numai 53% din timpul unui tur de pista. Pe linia dreapta motorul va fi utilizat la maxim timp de peste 17 secunde, ceea ce va reprezenta un test sever pentru unele componente in miscare.
Comentarii (2)