În cadrul unui eveniment care a avut loc miercuri la sediul central de la Milano, Pirelli a dezvăluit noile cauciucuri pe care le va furniza în sezonul 2013 al Formulei 1.
Cele patru tipuri de pneuri vor fi cunoscute sub acelaşi nume (supersoft, soft, medium şi hard), însă pneurile hard sunt acum colorate cu o bandă portocalie, în loc de banda argintie care se confunda uşor cu cea albă a pneurilor medium.
Totuşi, pneurile sunt fundamental diferite de cele de anul trecut din punct de vedere al construcţiei şi comportamentului: compoziţia tuturor tipurilor de pneuri este mai moale, astfel că se vor degrada mai repede, scopul fiind asigurarea a cel puţin două opriri la boxe pe parcursul unei curse, iar acest lucru va genera mai mult spectacol prin diversificarea strategiilor echipelor.
În plus, Pirelli anticipează că diferenţa dintre două tipuri de pneuri adiacente va fi de cel puţin o jumătate de secundă pe tur în fiecare cursă."Obiectivul este să stabilim noi provocări pentru piloţi şi să ne asigurăm că toate echipele încep noul sezon la egalitate când vine vorba despre pneuri.
Pe măsură ce echipele au acumulat tot mai multe informaţii despre pneuri anul trecut, echipele au înţeles pneurile în cele din urmă, iar la finalul anului competiţia a fost mai mică şi uneori am avut un singur pitstop.""Acest fenomen a fost observat şi în 2011, dezamăgind mulţi fani, iar echipele ne-au solicitat să continuăm dezvoltarea pneurilor pentru a veni cu provocări proaspete. Gama de pneuri pentru 2013 amesteca din nou cărţile şi ne asigura doua până la trei opriri la boxe pe cursa", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.
Via Pirelli
Comentarii (2)