2021 trebuia să fie un an de cotitură pentru Campionatul Mondial de Formula 1, în contextul schimbării de regulament. Noile reglementări ar trebui să mai echilibreze puțin situația și, poate, să oprească dominația echipei Mercedes-AMG Petronas.
Modificarea a fost amânata pentru sezonul competițional 2022, astfel că monoposturile din acest an sunt aproape identice cu cele din 2020. Echipele nu sunt, însă, aceleași, având în vedere mutările care s-au făcut între timp.
MERCEDES-AMG PETRONAS W12
După ce s-a înțeles într-un final cu Lewis Hamilton, echipa germană Mercedes-AMG Petronas F1 a rămas aceeași. Alături de britanic va pilota Valtteri Bottas, iar monopostul cu care își propun să domine campionatul este aproape neschimbat.
Grafica a fost modificată puțin, dar în dreptul îmbunătățirilor tehnice sunt trecute doar câteva, minore.
Ferrari SF21
Sezonul trecut a fost, poate, cel mai negru din istoria Ferrari. Șeful echipei, Mattia Binotto, vrea să îndrepte lucrurile în 2021, tocmai de aceea noul monopost Ferrari SF21 are un sistem de propulsie nou.
Acest lucru ar trebui să facă Scuderia mai rapidă pe liniile drepte, o problemă cu care s-a confruntat anul anterior. Charles LeClerc și-a păstrat locul în echipă, dar alături de el va concura Carlos Sainz.
RED BULL RB16B
Austriecii de la Red Bull Racing au avut câteva rezultate notabile în 2020 și vor să continue pasa bună și în noul sezon.
La volanul noului monopost RB16B se va afla în continuare Max Verstappen, însă locul lui Alex Albon a fost luat de Sergio Perez.MCLAREN MCL35M
În ultimele trei sezoane, monoposturile McLaren au avut motoare Renault. Anul acesta, britanicii revin la unități de propulsie Mercedes, astfel că noul monopost MCL35M are un șasiu schimbat aproape în totalitate.
Grafica a rămas cam la fel. În ceea ce privește piloții, Lando Norris va fi provocat anul acesta de Daniel Ricciardo, care a făcut o mutare neașteptată de la Renault.
ALPINE A521
Că tot am pomenit de Renault, francezii concurează în 2021 sub denumirea Alpine, astfel că grafica a fost modificată în consecință. Combinația galben-negru a fost înlocuită de nuanțele albastru și roșu.
După o pauză de trei ani, Fernando Alonso revine în Formula 1 și va concura alături de Esteban Ocon.
ASTON MARTIN AMR21
Și Aston Martin revine în Marele Circ cu monopostul AMR21. Acesta va fi ușor de zărit pe grilă, mulțumită celebrei nuanțe Verde British Racing, combinată cu o serie de accente roz. Echipa de piloți este compusă din Lance Stroll și Sebastian Vettel, venit de la Ferrari.
ALPHA TAURI AT02
Pierre Gasly și nou venitul Yuki Tsunoda vor concura în cadrul echipei Alpha Tauri și vor pilota noul monopost AT02. Din punct de vedere tehnic este aproape neschimbat, iar grafica a suferit mici modificări.
ALFA ROMEO C41
Italienii de la Alfa Romeo i-au păstrat pe Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi și pentru sezonul 2021.
Monopostul a primit o variantă nouă a propulsorului Ferrari, iar culorile au fost inversate.HAAS VF-21
Numele Schumacher este sinonim cu Formula 1, prin urmare, momentul acesta era inevitabil. Fiul septuplului campion mondial Michael Schumacher, Mick, debutează acum în Marele Circ. Și o face la volanul monopostului Haas VF-21, alături de rusul Nikita Mazepin.
În urma deciziei Agenției Mondiale Anti-Doping, steagul Rusiei este interzis în competițiile sportive, dar asta nu i-a oprit pe cei de la Haas să vopsească noua mașină în roșu, albastru și alb. Fără nici o legătură cu steagul Rusiei, spun ei.
WILLIAMS FW43B
Williams speră ca în 2021 să mai caștige câteva locuri pe grilă, iar pentru asta se bazează pe monopostul FW43B, cu o grafică retro, și pe aceiași piloți: George Russel și Nicholas Latifi. Prima etapă a sezonului 2021 de Formula 1 va fi găzduită de circuitul din Bahrain și se va desfășura în 28 martie.
Dupa prima sesiune de teste inaintea noului sezon, marea surpriza a fost problema cutiei de viteze a celor de la Mercedes. Bottas a facut un singur tur, si acela incomplet, deoarece a trebuit sa intre la boxe cu probleme la cutia de viteze. Schimbarea cutiei a durat mai bine de 3 ore iar Bottas a reusit sa faca doar 6 tururi complete.
Cu 10 min. inainte de finalul celor 4 ore alocate primei sesiuni de teste, Charles LeClerc a oprit monopostul Ferrari in virajul cu numarul 4. Nu se stie exact deocamdata motivele pentru care s-a oprit.
Toata sesiunea a fost influentata de vantul puternic, care le-a dat batai de cap pilotilor, acesta afectand vizibil comportamentul monoposturilor pe circuit.
La finalul primei sesiuni Ricciardo a avut cel mai bun timp, cu 1:32.203, urmat de Gasly la 0.028 sec diferenta, apoi Verstappen, Ocon si Leclerc. Bottas a scos doar ultimul timp, din motive deja prezentate mai devreme.
In acest moment, sesiunea a doua a inceput, dar Bahrain este lovit de un vant puternic care a umplut circuitul de nisip si praf care au redus foarte mult vizibilitatea si conditiile de testare. Din aceste motive, echipele ezita sa iasa din garaj.
1. Mercedes
2. Red Bull
3. McLaren
4. Aston Martin
5 AlphaTauri
6. Ferrari
7. Alpine
8. Alfa Romeo
9. Williams
10. Haas.
-rugamintea sa vizionati ultimul grafic al articolului.....
Benz ramane ultima echipa careia sa-i plangem de mila, dar pan' la urma carentele W12 la axa spate le-am vizionat cu totii, cat sa blufeze Benz in doar trei zile de teste....
....prognoza personala pentru 2021:
la Brackley incepe sa se darame sandramaua!
n-am de ce sa ma feresc de cuvinte,
monopostul W12 a devenit simptomatic!
evident ca inca nu-s doctor docent in Marele Circ, dar nici cu vreun brancardier al F1 n-am de ce sa ma identific....
Benz a rulat cu maparea motorului la un palier mult inferior celorlalti in toate cele trei zile de teste?!?
Benz a rulat in cele trei zile de teste cu rezervorul de benzina aflat la cel putin 50%, 60%, 70% din capacitate?!?
......iar ceilalti cu 20%, 30%, 40 % din capacitatea rezervorului?
Sainz, aflat inca in luna de miere cu Ferrari, reuseste cu gume C4 sa coboare cu SF21 taman sub ambii piloti Benz, cei din urma beneficiind de gume C5.....
afirmatia conform careia, posteriorul monopostului W12 poate fi caracterizat: " snappy, unforgiving" nu-mi apartine nicidecum, ci si-o asuma taman progenitura lui Carmen Larbalestier...
D-le Neutru,
parca-s totusi prea multe *coincidente*.....
Leclerc va fi pe podium in Bahrain.
nu stiu cine esti, nu stiu ce doresti,
imi lasi impresia ca ti-ai propus doar sa ma hartuiesti.....
dar tre' sa-ti transmit verde-n fata....
cu doar cateva sute de ore inaintea debutului sezonului 2021 chiar nu-i vreme pentru politeturi oferite profanilor....
ce-i cu Ferrari?!? ce-i?
SF21 a parcurs o suta!!! de tururi in plus fata de W12 si *doar* 35 de tururi in plus fata de RB16B in meschinele trei zile teste!
ce denota asta?....pai numa fiabilitate si predictibilitate pentru SF21!
SF21 se afla cu Sainz(gume C4) la 1.7 secunde de reperul Ferrari pe acest circuit, timp obtinut de SF90 in calificari 2019!
W12 se afla cu gume C5 la 2.7 secunde de timpul reper pentru Benz, timp realizat de W11 in 2020!
Binotto: *We have improved in many areas compared to last season*(grand-prix247 din 14.03.2021)
pe acest team-principal nu-l inghit nicimacar cu zece tone de lamai, dar acu' chiar n-am de ales, cifrele sunt de partea lui Mattia in testele de zilele trecute...
sunt toate premisele pentru ca SF21, alaturi de Sainz si Leclerc, sa creasca frumos si sa se dezvolte armonios
Forza Ferrari!
inclin si acum in a ezita sa raspund la intrebare, asta fiindca nu-i deloc cea mai facila cu putinta, iar anvergura operatiunilor de cautare si gasire a unui raspuns transant dar care sa nu faca niciun fel de rabat de la fiabilitate imi pare cu atat mai complicata de atins de catre subsemnatul, daca nu chiar imposibil de oferit un raspuns ferm in clipa de fata chiar si de catre cea mai avizata persoana intr-ale F1 aflata pe Terra....
recunosc, istoria recenta a F1 nu-mi prea ofera acele probe suficiente in obtinerea confortului argumentational si, care sa si transforme deopotriva precautia / circumspectia aparent excesiva a domniei tale intr-o cat se poate de fireasca stare de incertitudine in preajma debutului unui nou sezon....
Benz imi lasa impresia, cu a sa hegemonie nemaiintalnita V6T, ca nu a generat oponentilor sai doar firescul respect in fata certei superioritati germane, ci parca a administrat acestora si doze masive de resemnare.....
daca-mi parcurg acest comentariu piloti precum Alonso, Verstappen, Leclerc, Vettel, Perez, cel mai probabil ca se prapadesc de ras si nu scap de postura de imbecil sadea....
n-are nimic, sa rada ei de mine da' cu o singura conditie:
sa nu vorbim in toamna acestui an de vreun octuplu in F1!
asa-i, cu toate problemele, unele majore, aparute in aceste teste atat la BenzF1 dar mai ales la Aston, iata ca motoristul german a reusit, prin cele patru echipe care utilizeaza acest motor, sa acumuleze 1318 tururi, doar ca media per echipa spune: 330 tururi pentru motorul Benz;
motorul Ferrari(3)- 1220 tururi- 407 tururi per echipa;
motorul Honda(2)-791 tururi- 396 tururi per echipa;
motorul Renault(1)-396 tururi- 396 tururi
continui sa sustin, ajutat de numere clare, ca Benz nu se mai afla la adapostul unui ecart fata de rivali care sa le ofere acea doza de confort ca-n sezoanele precedente....
.....in 2021 Benz nu-i infailibil, tocmai d-asta merita sa fie pedepsiti inca din debutul sezonului...
ramai ancorat in luna martie a anului 2021, acesta-i subiectul propus de articol si, mai ales, leapada-te de malitiozitatea desantata, a carei singura *contributie* certifica doar regresul masiv al palierului de conversatie....
de ce nu spune nimeni faptul ca Vettel a bifat cele mai putine tururi dintre toti pilotii care vor lua startul peste zece zile?
...doar 117 tururi parcurse de Sebastian, mult sub Bottas si coechipierul lui Bottas, care se lauda, chiar si dupa sincopele Benz, cu 150, respectiv cu 154 tururi.....
de ce nu spune nimeni ca, din cauza multiplelor probleme tehnice la AMR21, Vettel n-a avut posibilitatea sa parcurga nicimacar cateva tururi rapide cu gumele foarte aderente (C4, C5) ?!?
din pacate, prevad un debut anevoios de sezon pentru Sebastian, poate doar talentul sau iesit din comun, pedigree-ul de racer autentic, sa amortizeze considerabil lipsa acomodarii cu un nou monopost, cu un nou motor, cu o noua directie, etc...
Miki ??? Miki a rămas celebru în lumea iubitorilor de F1 prin "interviurile" cu care se lăuda prin ProSport și AMS, până când a fost prins cu cioara vopsită că de fapt le compila din diverse publicații ! Și prin gafele incredibile pe care le făcea permanent ! Cea mai tare mi s-a părut cea în care îl implora în 2008 pe Hamilton să câștige primul titlu pentru motorizarea Mercedes, din 1956 încoace ! De parcă 1998 și 1999, împreună cu Mika Hakkinen, nu existaseră vreodată ! Dar cu toate astea, da, ai dreptate, vizavi de un Putinică de exemplu, era mai ceva decât Murray Walker !
.....aveam certitudinea, dupa atatea mostre de profesionalism din partea Benz, ca prioritatile la Brackley sunt cu totul altele dupa *galopul de sanatate* al W12 in recentele teste....
- ancheta epidemiologica extrem de riguroasa in toate compartimentele de la Brackley si Brixworth;
-carantinarea totala la Brackley si partiala la Brixworth pentru evitarea raspandirii bacilului care macina vizibil pacientul W12;
-celeritate in identificarea & producerea & administrarea unui antidot care sa nu compromita intreg sezonul celor de la Benz, cu a lor *arma letala* W12;
nimeni nu poate sa-i condamne pe cei de la Benz daca decid sa absenteze de la prima cursa, asta daca Benz nu si-a propus cumva decat sa genereze compasiune inca de la primii metri ai intaiului grand-prix al sezonului......
.......2021 este totusi an olimpic, asta chiar daca F1 nu-i inca disciplina olimpica...
FIA le-a oferit deja prea mult!
nu-i vad pe Jean Todt&Co intr-atat de cutezatori in depravare si-n acest an, asta daca atat francezul cat si ceilalti si-au propus sa sfarseasca in propriile lor paturi.....
2021, anul in care tirania BenzF1 va lua sfarsit!
chiar merita sa credem in acest ideal,
rutina resemnarii este cea mai nociva in lupta cu despotul Benz....
Charles, Max, Carlos, Fernando, Sebastian, Sergio, striviti pentru totdeauna grumazul Benz!!!
"I'm better than hamilton and Verstappen"
(grand-prix 247 din 24.03.2021)
habar n-am daca Alonso este refacut complet dupa fractura de mandibula(?!), daca continua si in ziua de azi sa se hraneasca cu paiul, daca acel nefericit accident de bicicleta i-a perturbat intr-o proportie considerabila pregatirea/tonusul chiar inaintea sezonului...
...stiu doar urmatorul lucru:
Fernando tre' sa ascunda eventualele lipsuri ale monopostului A521 si sa livreze, asta fiindca nu doar ca-i aproape de borna celor 40 de ani si musai ca n-are pentru ce sa mai astepte dar, conform unor surse aproape demne de incredere(spotrac.com), am reusit sa identific un alt aspect suficient de motivator, Fernando ocupand un merituos loc doi in ceea ce priveste remuneratia pilotilor in 2021.....20,5 milioane $
-Hamilton 45 mil.
- Verstapen 30 mil
- Ricciardo 10 mil
- Leclerc 9 mil
- Alonso, Vettel 8 mil
- Bottas 7 mil
- aso
Păi ce faci dom' Costele, cânți prohodul lu' Mercedes fără să ții cont că șampionu' lu' matale tocmai ce și-a pus în spate un motor de-al lor ? Păi îl condamni la ratare după ce ai suferit atâta pentru el ? După ce-ai rămas singurul de pe planeta asta care-l mai susține ? Rușinică dom' Costele, mă faci să cred că ai trecut la Leclerc ...
...si-n mandarina ne-am intelege mai facil.....
miza-i una singura in 2021, infrangerea Benz AMG Petronas si al sau conjunctural septuplu!
Dom' DAV,
unde-ai pomenit dumneata conflagratie fara niciun erou?!?
nu uita un detaliu, M. Schumacher este idolul, reperul in F1, pentru Sebastian!!!
chiar crezi ca-i nevoie sa-i spui de doua ori lui Vettel ca-i absolut necesar, pentru o cauza atat de nobila, sa imbratiseze postura de martir?
..sau poate-ar trebui sa incadram piloti precum Vettel, Norris, Russell, Ricciardo dar si aspirantul la titulatura de pilot, Lance Stroll- toti inzestrati in 2021 de creatia faurita la Brixworth- tocmai la rubrica zilieri umili ai Benz AMG Petronas?!?
Dom' DAV,
chiar mai continui sa crezi in coincidente?!?
defectiunile la turbina& transmisie taman la monopostul lui Sebastian in recente teste sunt fortuite?!?
(Gasly 237 tururi vs Vettel 117 tururi) :-(((
Dom' DAV,
chiar insist sa nu-mi raspunzi decat dupa vizionarea celor trei FP-uri dar si dupa parcurgerea Q3...
coechipierul lui Bottas: "We still have a hill to climb"
Brackley nu-ntelege faptul ca n-ai cum sa reduci simultan perioada de incubatie a mai multor agenti patogeni, W12 n-are ce sa caute pe circuitele de grand-prix la vremea asta, mentinerea & tratarea exclusiv in izoleta a W12 ramane singura varianta prevazuta de orice protocol elementar....
2 Lewis HAMILTON Mercedes 1:29.385
3 Valtteri BOTTAS Mercedes 1:29.586
4 Charles LECLERC Ferrari 1:29.678
5 Pierre GASLY Alpha Tauri 1:29.809
6 Daniel RICCIARDO McLaren 1:29.927
7 Lando NORRIS McLaren 1:29.974
8 Carlos SAINZ Ferrari 1:30.215
9 Fernando ALONSO Alpine 1:30.249
10 Lance STROLL Aston Martin 1:30.601
11 Sergio PÉREZ Red Bull 1:30.659
12 Antonio GIOVINAZZI Alfa Romeo 1:30.708
13 Yuki TSUNODA Alpha Tauri 1:31.203
14 Kimi RÄIKKÖNEN Alfa Romeo 1:31.238
15 George RUSSELL Williams 1:33.430
16 Esteban OCON Alpine 1:31.724
17 Nicholas LATIFI Williams 1:31.936
18 Sebastian VETTEL Aston Martin 1:32.056
19 Mick SCHUMACHER Haas 1:32.449
20 Nikita MAZEPIN Haas
Da' de ce spuneai sa nu-ti raspund decat dupa FP-uri si Q3, dom' Costele ? Poate sperai ca, pentru champ-ul lu' matale, nu poate fi mai rau decat in ultimul an in rosu ? Uite ca se poate ! Ca nimic nu poate fi mai rau decat sa te umileasca pana si baiatul lui tata !!!
Bravo Max, bravo Honda, poate ca anul asta vom vedea un nou WDC, ca la constructori slabe sanse, Perez se incadreaza, fata de Verstappen, in aceeasi marja de performanta ca si Albon. Putin, prea putin.
Surprinzatoare, pentru mine, Alpha Tauri, rapida si fiabila. Plus Tsunoda si Gasly.
Bravo Leclerc, bravo Ferrari, mai tarziu poate si bravo Sainz, cu toate interdictiile de dezvoltare, au reusit sa faca din caruta de anul trecut, o masina de F1 acceptabila.
Bravo Alonso, desi nu sunt fanul lui. Cred ca intrarea in primii zece depaseste cu mult posibilitatile masinii pe care o are.
In concluzie dom' Costele, trimiteti-va champ-ul cat mai repede acasa, ca altfel risca sa pice in cel mai negru penibil in care a cazut vreodata un fost campion de F1 ...
https://www.youtube.com/watch?v=oggw5Duxe_w
- Perez a fost cu 0,3-0,4 s mai lent ca Max in q2 - nu mi se pare o diferenta exagerat de mare pentru prima sesiune, echipa a gresit ca nu i-a pus softuri, lucru valabil si pentru Tsunoda
- Perez nu a stralucit niciodata in calificari dar a compensat in curse. Are 4 curse in care dupa primul tur nu se afla in top 10 si a terminat pe podium. In simularea de cursa de vineri a fost foarte aproape de Verstappen. Eu zic ca este mult peste Bottas.
- albon era un ratat care distrugea masina in antrenamente, se ciocanea cu cei de la Haas, jignea cel mai valoros pilot de pe grila, se plangea in cursa:"they race me so hard” si mai avea si mama puscareasa - bine ca am scapat de el
- Hamilton si Verstappen sunt 2 piloti fantastici dar monopostul Red Bull a fost astazi peste cel Mercedes
Sper sa avem o cursa frumoasa cu Verstappen, Hamilton, Perez, Norris, Leclerc, Sainz si Alonso in puncte si broastele Caterham sa se faca de ras.
https://f1manager.ro/stiri/calificarile-marelui-premiu-din-bahrain
Un pic mai profi mi-a parutvpitstops.ro, dar nu permite commenturi.
esti nemilos!!!
....dupa calculele mele extrem de rapide, echipele care-au pierdut cel mai mult comparativ cu Bahrain Q3 2020 sunt:
Benz F1 -regres de 2.1 secunde;
AstonF1 - regres de 2.3 secunde;
Dom' DAV,
sa nu comitem impardonabila eroare in a asocia situatia actuala de la Aston cu cea a Racing Point2020, *mirobolanta* clona a W10, asta deoarece monopostul AMR21 n-are nici pe departe similitudinile cu care-am fost cu totii "rasfatati" anul trecut, intr-un cu totul alt context regulamentar....
Dom' DAV,
n-am convingerea ca-i prea elocventa reprezentatia lui Vettel de ieri, sa-i acordam totusi cateva week-end-uri pentru a ne edifica daca-si (mai) gaseste ritmul cu care si-a incantat milioane de fani...
daca Perez a spus ca are nevoie de cinci curse pentru a extrage tot ce-i omeneste posibil din RB16B, de ce sa nu fim ingaduitori si cu Sebastian, macar pentru vreo doua-trei curse...:-)))
Dom' DAV,
cum iti explici faptul ca Sainz este singurul pilot din cei zece din Q3 care a *izbutit* un timp inferior celui din Q2?!?
ce sa-i culpabilizam spaniolului?......emotiile?!?.......tracul debutului?!?......labilitatea?!?......apasatoarea situatie in a avea un coechipier care-i dublu castigator de grand-prix?!?
.........altceva?!?............altceva n-are ce sa fie, nu?
exceptionala atentia distributiva a dumitale...
chapeau!
te-nseli, iti dau in scris ca nu-s eu @33+11
fleru-mi sopteste ca esti unul dintre "amicii" mei cu cont pe AM...
da' nu uita un detaliu:
Lawrence Stroll a decis, la recomadarea lui Bernie, sa-i acorde incredere deplina lui Vettel si nimeni altcineva...
hai sa asteptam cateva curse, adaptarea la un nou monopost nu-i asa usoara, mai ales ca in doar trei zile de teste (si nu sase ca-n anii trecuti) au fost si destule probleme tehnice...
Nu vrei să aștepți puțin ? Și Ferrari a plecat ca din tun în 2017-2018, din fața aceluiași Mercedes ! Pe urmă ? Totuși, ca să fiu corect, comparativ cu Ferrari, Newey și-a dezvoltat foarte bine mașinile în cursul fiecărui sezon, așa că dacă o va face și anul ăsta, jos pălăria și mea culpa.
uno- iti recomand sa renunti la vreun ramasag si sa-ti pastrezi agoniseala, Sebastian o sa rasplateasca cu varf si indesat increderea celor de la Aston iar tu o sa ramai numa-n izmene, sunt inca mici probleme cu calibrarea fuleului alaturi de AMR21....
due- prea cutezator in a cataloga baiat un cvadruplu campion mondial de F1...
sunt ferm convins ca n-ai bifat, din postura de spectator in tribunele naturale/artificiale, nicimacar numarul care consfinteste victoriile prezente-nu si viitoare- agonisite in F1 de Vettel, 53!
tre - Sebastian Vettel este un barbat in toata puterea cuvantului si, pe deasupra, parinte a trei domnisoare...
quattro- pentru ce atata tam-tam pentru o sesiune de calificari perfectibila, asta si din cauza progeniturii unui oligarh ajuns in F1 din motive care fac prea mult rabat de la meritocratia pilotajului?!?
....punctele-s cele care conteaza, iar acestea se ofera intotdeauna dupa cei 300km parcursi in ziua de duminica!
Că fan Ferrari, având în vedere toate restricțiile în dezvoltare, aș fi foarte mulțumit că anul acesta să văd un monopost acceptabil, nu căruța de anul trecut. Pole-uri, victorii, podiumuri ? Poate la anul, piloți au pentru asta, rămâne să aibă și mașina.
M-am bucurat sa-l vad pe Sergio trecand de $troll si vettel. Broastele verzi o sa-l regrete.
Cei de la Red Bull au nevoie de strategii mai bune si mai putine probleme tehnice. Am incredere ca vor termina sezonul pe primul loc.
2. Verst. 18
3. Bottas 16
4. Norris 12
5. Perez 10
6. Leclerc 8
7. Ricci 6
8. Sainz 4
9. Tsunoda 2
10. Stroll 1
Frumoasa cursa care a culminat cu duelul final.
Intre timp, un pacalici, care acum a schimbat combinizonul rosu o comite din nou si e implicat in alt incident pe pista.
rules?!? rules zici?!?
care reguli?
despre ce conduita vorbesti in cazul acestui escroc?!?
ce sistem de valori poseda acest conjunctural septuplu?!?
de cate ori a depasit voluntar limitele circuitului in T4 in timpul cursei ??
de ce nu i s-a atras niciodata atentia de cei indreptatiti (comisia tehnica) sa nu mai faca asta???
....atunci cand propria echipa(Bono) i-a recomandat sa renunte la rutina acestei abordari profund neregulamentare in T4 acesta le-a raspuns nonsalant ca el n-are cunostinta de o astfel de prevedere!!!
.......in schimb, atunci cand a fost depasit in afara circuitului in acelasi viraj4, a sanctionat imediat echipei depasirea neregulamentara a olandezului....
aaaahh, nu stapanesc suficient taman eu limba engleza?!? ...rules avand o cu totu' alta conotatie in interventia ta?!?
...tot ce se poate conasule, tot ce se poate....
FIA continua sa cocoloseasca Benz si-n 2021!
FIA nu manifesta niciun fel de respect pentru rivalii Benz!
FIA = Benz!
Hai sa-l vedem pe Alonso ce poate sa faca la 40 de ani ca atunci cand a revenit Schumacher radea de el. Macar Schumacher are un podium si un pole si a fost uneori peste un coechipier Rosberg foarte valoros. Daca nu era vb de Ocon Alonso nu mai revenea.
Alonso face parte din categoria Alonso. Daca inventezi tu categorii nu o sa-l scoti mai parfumat.
argumentul lui Masi devine extrem de volatil numai din cauza faptului ca explicatia-i mult prea parsiva....
....trasa aflata in afara circuitului confera un avantaj cuantificabil nu doar in momentul castigarii unui loc in cursa prin efectuarea unei depasiri, ci chiar si in momentele cand nu se depaseste, abordarea mai larga, mai *dulce*, a virajului 4(Sakhir) generand un avantaj de macar o zecime, poate chiar doua zecimi, iar aceasta valoare aparent banala castigata intr-un singur tur poate determina un avantaj consistent intr-un grand-prix, asta daca se multiplica aceasta faradelegere si-n alte tururi......
nu mai zic de grija fata de pneuri, cele care beneficiaza de cu totul alta protectie daca decidem sa abordam virajul in limitele circuitului -o trasa mai stansa dar regulamentara- comparativ cu o trasa in afara limitei circuitului -o trasa mai larga si implicit mai rapida dar profund neregulamentara.....
ZZZ, pe finalul cursei, gumele hard ale englezului erau mai *obosite* cu 11 tururi fata de gumele hard ale olandezului....
ZZZ, chiar asa, esti fan Benz, nu?
de astfel de abordari repugnante, iata si-n 2021, are nevoie un septuplu ca sa castige o cursa?