GALERIE FOTO: Comparatie directa intre McLaren MP4-25 si Ferrari F10
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari si McLaren sunt primele si, pana in acest moment, singurele echipe care au prezentat noile monoposturi cu care vor aborda sezonul 2010 al Formulei 1.
Fiind vorba despre doua dintre cele mai importante echipe ale competitiei, o comparatie directa intre designul implementat de McLaren si cel adoptat de Ferrari este cel putin interesanta, cu atat mai mult cu cat diferentele sunt suficient de mari pentru a anticipa un sezon spectaculos.
PRIVIRE FRONTALA
Privite din fata, ambele monoposturi abordeaza noul sezon cu un nas inaltat semnificativ mai mult decat anul trecut. Cele doua echipe au optat astfel pentru solutia aleasa de Red Bull Racing inca din sezonul precedent. De altfel, se anticipeaza ca cele mai multe echipe vor opta pentru o astfel de solutie, o aLTA explicatie veridica fiind ingustarea pneurilor fata, ceea ce va conduce la o modificare a centrelor de greutate.
PRIVIRE DIN LATERAL
Privite din lateral, principala diferenta dintre cele doua rivale la titlu este carcasa motorului.
McLaren a mizat pe un design agresiv, carcasa motorului fiind in acest caz foarte lunga si ajungand practic pana la aripa spate. Designul a mai fost utilizat si pe parcursul anului trecut in anumite curse si a fost prezent pentru prima oara pe monoposturile Red Bull Racing. In schimb, Ferrari a mizat pe un design asemanator cu cel de anul trecut, insa nu este exclus sa opteze la randul sau pentru o carcasa mai lunga in cazul unor circuite care se preteaza la o astfel de abordare.PRIVIRE DE DEASUPRA
Nu in ultimul rand, privirea monoposturilor de deasupra dezvaluie cateva diferente semnificative. Astfel, partea centrala a monopostului McLaren este mult mai bombata, iar cei doi "plamani" laterali ai lui MP4-25 sunt mai bombati, oferind acestei zone un aaspect foarte agresiv. In schimb, Ferrari a adoptat pentru aceasta zona un design in forma de inima, "plamanii" laterali fiind de aceasta data mai mici, fara sa iasa semnificativ in evidenta.
EMBRAGO PENTRU DUBLU-DEFLECTOR
La fel ca si Ferrari, McLaren a evitat sa prezinte partea din spate a monopostului, care include propria interpretare a dublului deflector.
De altfel, echipa britanica a interzis fotografierea acestei zone, in timp ce Ferrari a avut "grija" sa ascunda cat mai bine spatele lui F10.Mentionam ca fotografiile de mai sus nu pot reprezenta o sursa elocventa pentru masurarea ampatamentului, intrucat nivelurile de zoom aplicate acestora sunt diferite.
asta o sa fie cel mai interesant :)....greii adica
De unde stii tu lucrul asta? Ti-au spus ei asta tie?