GALERIE FOTO: Comparatie directa intre McLaren MP4-25 si Ferrari F10

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 29.01.2010
Automarket va invita sa faceti o comparatie directa intre monopostul McLaren pentru sezonul 2010 si cel care va fi utilizat de Scuderia Ferrari.

Ferrari si McLaren sunt primele si, pana in acest moment, singurele echipe care au prezentat noile monoposturi cu care vor aborda sezonul 2010 al Formulei 1.

Fiind vorba despre doua dintre cele mai importante echipe ale competitiei, o comparatie directa intre designul implementat de McLaren si cel adoptat de Ferrari este cel putin interesanta, cu atat mai mult cu cat diferentele sunt suficient de mari pentru a anticipa un sezon spectaculos.

PRIVIRE FRONTALA

Privite din fata, ambele monoposturi abordeaza noul sezon cu un nas inaltat semnificativ mai mult decat anul trecut. Cele doua echipe au optat astfel pentru solutia aleasa de Red Bull Racing inca din sezonul precedent. De altfel, se anticipeaza ca cele mai multe echipe vor opta pentru o astfel de solutie, o aLTA explicatie veridica fiind ingustarea pneurilor fata, ceea ce va conduce la o modificare a centrelor de greutate.

MP4-25vsF10_front

PRIVIRE DIN LATERAL

Privite din lateral, principala diferenta dintre cele doua rivale la titlu este carcasa motorului.

McLaren a mizat pe un design agresiv, carcasa motorului fiind in acest caz foarte lunga si ajungand practic pana la aripa spate. Designul a mai fost utilizat si pe parcursul anului trecut in anumite curse si a fost prezent pentru prima oara pe monoposturile Red Bull Racing. In schimb, Ferrari a mizat pe un design asemanator cu cel de anul trecut, insa nu este exclus sa opteze la randul sau pentru o carcasa mai lunga in cazul unor circuite care se preteaza la o astfel de abordare.

MP4-25vsF10_side

PRIVIRE DE DEASUPRA

Nu in ultimul rand, privirea monoposturilor de deasupra dezvaluie cateva diferente semnificative. Astfel, partea centrala a monopostului McLaren este mult mai bombata, iar cei doi "plamani" laterali ai lui MP4-25 sunt mai bombati, oferind acestei zone un aaspect foarte agresiv. In schimb, Ferrari a adoptat pentru aceasta zona un design in forma de inima, "plamanii" laterali fiind de aceasta data mai mici, fara sa iasa semnificativ in evidenta.

MP4-25vsF10_overhead

EMBRAGO PENTRU DUBLU-DEFLECTOR

La fel ca si Ferrari, McLaren a evitat sa prezinte partea din spate a monopostului, care include propria interpretare a dublului deflector.

De altfel, echipa britanica a interzis fotografierea acestei zone, in timp ce Ferrari a avut "grija" sa ascunda cat mai bine spatele lui F10.

Mentionam ca fotografiile de mai sus nu pot reprezenta o sursa elocventa pentru masurarea ampatamentului, intrucat nivelurile de zoom aplicate acestora sunt diferite.

Comentarii (13)

  • @Daniel Popescu
    mai degraba spuneai ca unghiul din care sunt pozate e diferit, inainte de a mentiona""nivelurile de zoom""
    0 0
  • Despre Articol
    Foarte interesant. Asteptam la fiecare lansare in parte cate o astfel de comparatie cu monoposturile deja lansate . In final un eventual comparativ intre toate monoposturile va fi foarte apreciat datorita oportunitatii de a putea compara rezultatele cu configuratiile aerodinamice.
    0 0
  • macar
    sa punem ferrari , red bull , mercedes si mclaren in comparatie
    asta o sa fie cel mai interesant :)....greii adica
    0 0
  • buna
    din punct de vedere al imagini,monopostul Ferrari arata mai bine ca cel de la McLaren,insa cu totii stim ca f1,nu este un concurs de miss,si nu se puncteaza frumusetea.Cel mai bun indicator nu vor fi neaparat,testele ce incep luni,ci prime;e curse care vor arata adevaratul potential al masinilor!
    0 0
  • ....uitasem
    ieri exact acelasi lucru l-am spus si eu cand au aparut primele poze spion,al monopostului Williams,ma refer la lungimea momopostului si la ingustimea rotilor fata,asa ca vreau un premiu:))
    0 0
  • ar fi mai buna o comparatie cu monopostul de anu trecut.....nu vad prea multe schimbari iar la culori este IDENTIC
    0 0
  • Greu de spus
    McLaren au facut o masina pentru Hamilton caruia ii place mult sa danseze din fund pe circuit. Ferrari nu stiu cat s-au apropiat de stilul lui Alonso cu masina...... poate dupa teste. Lui Alonso ii place masina mai lata si supraviratoare un pic..... asta e lunga si supla; mai pe stilul lui Massa.
    0 0
  • McLaren arata mai bine decat Ferrari
    Greu de spus de Luchian19 29.01.2010, 19:34 McLaren au facut o masina pentru Hamilton caruia ii place mult sa danseze din fund pe circuit.
    De unde stii tu lucrul asta? Ti-au spus ei asta tie?
    0 0
  • Vei vedea.....
    Sper sa urmaresti cu interes sezonul 2010 de F1. Vei vedea ca Hamilton va avea mari probleme (tinand cont de stilul de pilotaj) in conservarea pneurilor. Piloti ca Button, Vettel si Schumacher sunt avantajati pentru ca sunt "curati" in stilul de pilotaj. Si mai spun ceva......Button si Hamilton vor fi apropiati in performante. Hai inca una bonus asa........ la ferrari, Massa va fi in fata lui Alonso pe circuite cum ar fi Bahrein, Istambul, Interlagos, Barcelona chiar. Alonso in schimb e excelent la Monaco, Budapesta si Singapore. Lucru rau pt Alonso este ca masina Ferrari e lunga (prea lunga) pentru stilul lui dar e excelenta pt Massa. Paranteza: nu-mi place sa urmaresc F1 la TVR.
    0 0
  • stiluri
    Alonso prefera masinile cu un comportament subvirator, intocmai ca Alain Prost, In schimb Hamilton are un stil opus, la fel ca Senna.Schumacher prefera comportamentul supravirator, dar se poate descurca in orice situatie, stilul sau, bazat pe echilibrarea permanenta a masinii din acceleratie si frane fiind cel mai complex(Vezi analiza stilurior de pilotaj in F1 Racing sau pe site-ul Autosport.com).
    0 0
  • addenda
    Masina se simte cu fundul(vezi remarcile lui Nuvolari, Fangio si Petre Cristea)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Masina
    Va conta anul acesta foarte mult raportul dintre putea fata si spate a greutatilor. De ce? Pai simplu, uzura se poate imparte identic la toate pneurile sau se poate imparte intre puntea fata si cea spate. Eu as zice ca cine va accelera ca disperatul la startul cursei ca sa fie primul va fi si primul pe care va scrie: "Pana prostului".
    0 0
  • ....
    ...zi-se spicialistu...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru