FOTA vrea un sistem KERS accesibil pentru 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Flavio Briatore a sustinut cu ocazia Marelui Premiu al statului Bahrain ca echipele din Formula 1 doresc sa interzica sistemul KERS in sezonul 2010 din cauza costurilor ridicate de productie.
Declaratiile sefului Renault au fost privite cu scepticism, intrucat BMW si Mercedes se numara printre sustinatorii neconditionati ai tehnologiei.
Oficialii celor doi constructori germani au dezvaluit ca FOTA nu intentioneaza sa interzica KERS, ci doar sa faca aceasta tehnologie viabila si accesibila din punct de vedere financiar pentru toate echipele. Cu toate acestea, Martin Whitmarsh, seful echipei McLaren, a admis ca unele dintre echipe si-ar dori ca tehnologia sa fie banata.
"Sunt multi oameni in cadrul FOTA care vor sa interzica KERS pentru ca este foarte scump si provocator, iar eu inteleg asta. Pozitia acestei echipe este ca Formula 1 ar gresi daca ar renunta la sistem. Dar in acelasi timp recunosctem ca nu este momentul ideal si ca este o tehnologie foarte costisitoare. Discutiile din cadrul FOTA ar trebui sa se concentreze pe realizarea unei tehnologii accesibile pentru toti", a declarat britanicul.
Una dintre solutiile propuse de Whitmarsh este cresterea sporului de performanta adus de KERS, limitat in prezent la 82 CP pe parcursul a 6.6 secunde pe tur.
Totusi, britanicul sustine ca aceasta idee nu va fi acceptata de celelalte echipe. "Ati crede ca am putea creste cantitatea de energie si putere pentru sistemul KERS, dar niciuna dintre aceste propuneri nu va fi sprijinita de majoritatea echipelor, asa ca trebuie sa fim pragmatici".La randul sau, Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW, a explicat ca intentia FOTA este de a gasi o metoda prin care KERS sa poata fi utilizat de orice echipa, indiferent de puterea financiara a acesteia. "Cu siguranta vom vorbi despre situatia KERS in cadrul FOTA. Am convenit asupra unei cai comune, iar aceasta nu are legatura cu eliminarea KERS. Ar fi bine sa avem discutii cu FIA pentru a gasi o cale comuna", a precizat Theissen.
Un alt sustinator al tehnologiei KERS este John Howett, presedintele Toyota, in ciuda faptului ca echipa sa nu a utilizat pana in prezent noua tehnologie. Britanicul considera ca una dintre cele mai bune optiuni este ca sistemul KERS sa fie oferit tuturor echipelor de catre un singur furnizor.
"Interzicerea KERS este o optiune, dar nu cred ca aceasta optiune va fi agreata.
In acest moment, directia generala este ca ar trebui sa avem un sistem KERS la un pret accesibil si aceasta este optiunea preferata. Intrebarea este daca acceptam o modificare a pachetului sau daca renuntam la el", a precizat el.In primele patru curse ale noului sezon, niciuna dintre echipele dotate cu KERS nu a reusit sa treaca prima linie de sosire. Mai mult decat atat, singurul podium realizat de un pilot care a concurat cu sistemul KERS este locul 2 reusit de Nick heidfeld pentru BMW-Sauber in Marele Premiu al Malaeziei.
Via | Autosport
Comentarii (0)