FOTA solicita schimbarea regulamentului pentru pneuri

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 15.03.2010
Presedintele FOTA sustine ca Bridgestone trebuie sa realizeze pneuri care sa se degradeze mai repede si solicita impunerea a minim doua pitstop-uri in timpul curselor.

Intreaga comunitate a Formulei 1 a sperat ca interzicerea realimentarilor cu combustibil in timpul curselor va garanta aparitia spectacolului in Formula 1, datorita faptului ca pilotii nu vor mai avea posibilitatea de a urca pozitii dupa intrarea la boxe.

In schimb, Marele Premiu al statului Bahrain s-a dovedit a fi o cursa lipsita de entuziasm in special in a doua sa parte, cand spectacolul a fost asigurat numai de problemele tehnice ale lui Sebastian Vettel. Fara a lua in considerare acest ultim aspect, evenimentele de pe circuit au lipsit cu desavarsire, in timp ce prima treime a cursei a fost animata de abandonurile echipelor debutante si de unicul schimb de pneuri.

Cei mai multi piloti au optat pentru un singur schimb de pneuri, intrucat cauciucurile super-soft au rezistat aproape 20 de tururi, in timp ce cele medium au putut fi utilizate pana la finalul cursei. Martin Whitmarsh, seful McLaren si presedintele Formula One Teams' Association (FOTA) sustine ca Bridgestone trebuie sa construiasca pneuri care sa se degradeze mai rapid si solicita impunerea a minim doua pitstop-uri in timpul curselor pentru imbunatatirea spectacolului.

"Cele doua specificatii de pneuri au fost mult prea apropiate ca performante decat ne asteptam si acestea au determinat spectacolul.

Nu a existat nicio degradare reala a pneurilor si am efectuat primul schimb doar pentru ca toti ceilalalti faceau acest lucru. Daca ne-am fi bazat doar pe degradarea pneurilor puteam sta pe pista pana in turul 25. Daca poti face asta cu pneurile super-soft, atunci cele medium pot fi utilizate cat timp doresti".

"Cred ca trebuie sa avem doua opriri la boxe obligatorii pentru a opri acest lucru. Trebuie sa analizam impunerea unor opriri la boxe obligatorii, trebuie sa facem pneurile mai fragile si trebuie sa facem monoposturi capabile sa se urmareasca si sa depaseasca", a concluzionat Whitmarsh.

Presedintele FOTA a afirmat ca doreste ca aceste modificari sa intre in vigoare chiar din acest sezon, iar acest lucru se poate intampla doar prin acordul unanim al tuturor echipelor din Formula 1.

Via | Autosport

Comentarii (13)

  • BA53
    "Daca ne-am fi bazat doar pe degradarea pneurilor puteam sta pe pista pana in turul 25"-nu inteleg atunci de ce Hamilton a fost primul din top 6-7 care a oprit la boxe, daca nu ma-nsel a schimbat deodata cu Schumi, stiut find faptul ca pe supersoft ar fi obtinut timpi mai buni!-Ideea celei de-a doua opriri obligatorii suna bine.
    6 3
  • erat
    fiind
    3 2
  • @diesel08
    Pentru ca era blocat in spatele lui Rosberg.
    7 0
  • @Daniel
    Bun, asta am inteles, atunci de ce acel team-radio inaintea primului pitstop cand lui Hamilton, care tocmai se pregatea sa-l atace pe Rosberg i s-a sugerat sa aiba grija de pneuri? Daca poti face 25 de tururi ma gandesc ca poti sa si depasesti in turul 10-12 si, eventual schimbi in 20. Rosberg evident era mult mai lent. In fine, poate ca si consumul era in vederea echipei McLaren.
    7 0
  • @diesel08
    Nu stiam de acel team-radio. Oricum, am impresia ca toti pilotii sunt sfatuiti sa stea la cutie si sa-si conserve pneurile si motoarele. De-asta a fost "foarte spectaculoasa" cursa din Bahrain...
    8 2
  • piloti-team-uri
    Da, a fost cea mai "asistata" cursa pe care am vazut-o. Probabil inca nu se stia cu precizie cum lucreaza pneurile in regim de cursa la temperaturi ridicate. In opinia mea se putea risca mai mult.
    6 0
  • NeoGalaxy
    Nu au fost 2 team radio-uri? Cel cu pneurile cand era in spatele lui Rosberg si cel cu aripa fata cand incerca sa se aproprie de Felipe? Oricum McLaren a avut cele mai multe team radio-uri din cursa asta, 2 cu Lewis si 1 cu Button cel putin.
    5 1
  • @Neo
    Exact.
    4 0
  • Pneuri
    Daca prinzi un ritm constant si mergi asa de la inceput pana la sfarsit atunci se degradeaza foarte putin pneurile, mai ales cele medium. Daca fortezi si se supraincalzesc atunci apare efectul acela de cristalizare pe suprafata pneului si pierde din aderenta.
    De aia nu se forta ritmul si nu au fost depasiri.
    Pilotii trebuiau sa mearga dupa un ritm care sa mentina o anumita temperatura a pneurilor.
    La un moment dat Alonso a fortat, a redus cu o secunda distanta intre el si Vettel, dar pneurile s-au supraincalzit si timp de vreo 5 ture a trebui sa reintre in ritmul precedent pentru a le racii si pierduse cam o secunda jumate - doua secunde (asta inainte ca Vettel sa aibe probleme mai mari la bujie.
    10 0
  • @Icemanflavi
    Observatie corecta. Acel team-radio primit de Vettel cu "Alonso burn tires" este elocventa. A trebuit sa reduca pentru a-si pastra cauciucurile pentru un eventual atac de final.
    9 0
  • salutare
    eu v-am spus de ieri,cursa aceasta,daca este o "imagine a spectacolului",pentru restul campionatului,atunci se poate duce in maracini acest campionat!Poate doar cand domina Schumacher cursele de formula1,sa fi fost mai plictisitor.In afara de depasirile Lotus-Williams,mare lucru nu am vazut in aceasta cursa.Parca era un meci de fotbal prost!!!!!!
    7 3
  • TeamClown
    Astia nu s-au plictisit sa tot modifice regulamentul?
    2 0
  • mad
    Inteligentule, de cand urmaresti tu curse de F1?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru