În urma unui accident suferit de liderul Sage Karam în turul 180 din cele 200 programate, o bucată din nasul monopostului realizat din fibră de carbon a ricoşat în casca pilotului britanic Justin Wilson.
Ca urmare a acestui impact, Wilson şi-a pierdut cunoştinţa şi a lovit frontal un zid de beton. Britanicul a fost transportat de urgenţă la spital în comă şi a rămas inconştient, iar în noaptea de luni spre marţi a încetat din viaţă la vârsta de 37 de ani.
"Cu mare tristeţe, familia anunţă că Justin a încetat astăzi din viaţa din cauza rănilor suferite în cursa de IndyCar de la Pocono în 23 august.
Justin a fost un tată iubitor şi un soţ devotat, dar şi un pilot competitiv de curse care şi-a respectat colegii", a precizat familia lui Wilson într-un comunicat de presă.Video: Accidentul fatal suferit de Justin Wilson
Clipul video evidenţiază accidentul suferit de Sage Karam şi momentul în care o bucată din monopostul său îl loveşte în cap pe Justin Wilson (minutul 1:15).
Cine a fost Justin Wilson?
Justin Wilson şi-a început cariera în lumea sporturilor cu motor în 1995 în competiţia Formula Vauxhall, pentru ca ulterior să câştige competiţia Formula Palmer Audi în 1998 şi Formula 3000 în 2001.
În 2003, britanicul a debutat în Formula 1 pentru Minardi şi a devenit înlocuitorul lui Antonio Pizzonia la Jaguar în ultimele cinci curse ale sezonului. El şi-a trecut în cont un singur punct în carieră pentru locul opt ocupat în Marele Premiu al Statelor Unite înainte de a pierde locul în echipa în 2004 în favoarea lui Christian Klien.
Ulterior, Wilson s-a refugiat în Statele Unite, acolo unde a obţinut patru victorii în Champ Car, alte patru în CART şi alte trei în IndyCar.
Pe parcursul carierei, britanicul a mai concurat şi în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, Formula E, V8 Supercars, World Series by Nissan sau FIA GT.Decesul lui Wilson vine la aproximativ o lună după ce Jules Bianchi a încetat din viaţă la nouă luni după un accident suferit în Marele Premiu al Japoniei din sezonul 2014.
▶ Poveştile Formulei 1: Jules Bianchi, talentul care nu a avut oportunitatea să confirme
Via Motorsport, Autosport
Evident ca capul este partea vulnerabila, este nevoie de schimbat ceva
Pacat de inca o viata pierduta!
In simulatoare poti face lucruri pe care nu le-ai face pe pista reala pentru ca nu sunt safe. In realitate pilotii cu stil defectuos, unsafe sunt triati devreme. Ce vedem la pilotii celebri este o combinatie echilibrata de vitaza si siguranta, niciuna dusa insa la extrem pentru ca s-ar rupe echilibrul.
Hai sa le luam pe rand ultimele 2 accidente:
- Justin : lovit in cap de structura de rezistante din nasul unei masini. Intrebarea rela este : de ce sa desprins conul ala asa usor? Am vazut in f1 accidente mult mai grave si conul ori se dezintegreaza ori ramane atasat...
- Bianchi : Charlie trebuie sa fie demult demis dupa accidentul ala. Incredibil cum a aprobat intrarea utilajului pe circuit in conditiile respective fara safety car. 80% este responsabil el pentru decesul pilotului (degeaba FIA da vina pe "mort") . Nu ar fi mai simplu daca utilajele ar avea "fuste" de protectie astfel incat masinile sa nu poata intra sub ele in caz de accident? sau sa se foloseasca macarale mobile care sa ridice masina din afara barierelor? Dar mna, cum ziceam, mai simplu dam vine pe "morti"....