Formula 1 vrea să introducă pneuri cu jante de 18 inch din 2021: "Măsura face parte din pachetul de schimbări pregătite"

de Daniel Popescu
Luni, 04.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 a confirmat că intenționează să introducă pneuri cu jante de 18 inch începând din sezonul 2021, care ar face ca aspectul vizual al monoposturilor să fie mai spectaculos.

Formula 1 pregătește o amplă schimbare a regulamentului tehnic pentru sezonul 2021, iar pachetul de măsuri va include modificări și în privința cauciucurilor.

FIA intenționează să renunțe la jantele de 13 inch în favoarea unor jante de 18 inch, măsură prin care monoposturile ar urma să aibă un aspect vizual mai spectaculos. În prezent, contractul celor de la Pirelli pentru furnizarea de pneuri în Formula 1 expiră la sfârșitul sezonului 2019, iar compania italiană consideră că măsura este una benefica, întrucât pneurile cu jante de 18 inch sunt mai apropiate de cele existente și pe mașinile de serie decât cele de 13 inch.

"Suntem deschiși la propunere. Există o serie de probleme legate de aerodinamică și suspensii, dar când echipele vor fi gata și noi vom fi gata. Pentru noi contează tehnologia. Suntem mulțumiți și cu 13 inch, și cu 18 inch. Pneurile sunt mai vizibile, cu cât sunt mai mari, cu atât mai bine. Dar provocările tehnologice sunt diferite", explică Marco Tronchetti Provera, CEO-ul Pirelli.

O astfel de schimbare va fi inclusă în caietul de sarcini pentru licitația care va decide furnizorul de pneuri pentru sezonul 2021.

Întrucât contractul cu Pirelli expiră în 2019, furnizorul care va câștiga noul contract ar urma să dezvolte pneuri cu jante de 13 inch doar pentru 2020.

Acest aspect ar putea genera un avantaj pentru Pirelli, care furnizează deja pneuri cu jante de 13 inch și s-ar acomoda semnificativ mai ușor la noul regulament din punct de vedere financiar.

Via Motorsport

Comentarii (19)

  • deci o sa fie pe 18 sau pe 21 inch ? Citind tot articolul tag concluzia ca o sa fie 18. Oricum diferenta mi se pare uriasa, nu cred ca o sa fie asa usor de acceptata aceasta propunere , sunt prea multe de modificat / testat si nu stiu daca monoposturile v-or avea ceva de castigat in afara de "look" .Nu credeam/stiam oricum ca se folosesc "numai" pe 13 in prezent.
    11 2
  • Boah, boah, boah ! O sa arate ca dracu', cu roti ca de tractor, mai rau ca urateniile din formula E ! Vreau inapoi masinile din '78, '79 si '80, cele mai frumoase si pure monoposturi din istorie !!! Lotus 79, Ferrari T4, Ligier JS11, etc !!!
    8 10
  • Si pe langa ce spuneti voi fratilor imi imaginez un pneu prost asamblat cum se desprinde de monopost si zburand pe pista pe acolo ba chiar sarind in tribune, sau pe linia boxelor,cu cine stie ce viteza...deci nu sunt de acord!
    4 6
  • Daca avem ceva inginer pe aici as ruga sa aduca mai multe opinii referitor la faptul ca Mercedes va introduce motorul upgradat in Canada cu pistoane de otel. Este un zvon care circula si pe autosport si pe f1technical. Nu stiu, nu ma pricep asa in detaliu, dar ms tem sa nu fie o nebunie. Ce avantaje pot aduce pistoanele de otel ca sa compenseze problemele de greutate generate??? Aduc plus de putere, sau ceva la vascozitatea combustibilului?
    7 2
  • Daca nu le pun si "spinare" is degeaba!
    1 0
  • Adrian24
    Eu cred ca avantajul pistoanelor de otel e, probabil, fiabilitatea, avand in vedere ca regulamentul e din ce in ce mai restrictv in ceea ce priveste nr de motoare/sezon. In ceea ce priveste greutatea sporita nu cred ca e o problema. Oricum monoposturile sunt mai usoare decat prevede regulamentul, ele fiind lestate pentru echilibrare si pt a ajunge in parametrii de greutate prevazuti de regulament.
    7 0
  • Tocmai ca in anii mentionati de tine masinile aveau rotile din spate vizibil mai mari.
    3 0
  • Dupa aceasta isprava cu anvelopele, cred ca urmeaza perdelute pentru halo ... cand este SC, pilotul le va deschide doar in fatza, ca sa vada totusi ceva iar cand sta la standuri, le va inchide complet, sa aiba si el putina intimitate.
    17 3
  • PIPO, daca citesti mai atent nu scrie de jante pe 21 ci de anul 20-21, sti ce zic.... dar va fi mai greu cu schimbatul pt mecanici...
    2 0
  • Era sa uit - la schimbatul anvelopelor se va folosi cric cu parghii (ca la Dacia 1300) si vor fi 3 suruburi de strans (tot ca la dacia 1300) dintre care unul cu imbus special, stiti voi de ce ...
    12 1
  • De asta maresc astia rotile spate, sa semene cu masinile alea din anii 80 despre care zici ca iti plac. Deci pana la urma vrei roti spate mai mari sau nu?
    0 0
  • Tu macar ai vazut cum aratau masinile alea ? Daca nu, uita-te si nu mai fa comparatii stupide.
    1 1
  • BTW,

    Lotus 79:

    https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2015/12/4a44b175600da603b71a3742ee33ec97.jpg

    Are sau nu rotile din spate mai mari decat cele din fata?
    3 0
  • Iti place sa plictisesti oamenii cu orice pret baiete ? Lotus 79 avea jante de 13 fata/spate, cu balon mare, ceea ce este cu totul altceva decat rotile de bicicleta din fotografie ! Daca tie-ti plac, sa fii sanatos, mie nu.
    2 2
  • Hai sa fim seriosi, nu ne putem intoarce 50 de ani pentru cativa nostalgici. F1 si-ar pierde imediat coroana intrucat ar fi depasita tehnic de multe formule ce ii sunt acum inferioare. Viata merge inainte.
    2 0
  • Adica pe tine doar janta te intereseaza nu intreaga roata, care cu pneu cu tot, tot mare ajunge. Dap, 'foarte relevant' ce vrei tu.
    2 0
  • Probabil ca ai 50 - 60 de ani daca mai vrei F1 ca in '79. Ehe, nici mandra nu mai e ca in '79; ai doua optiuni: te adaptezi sau suspini dupa trecut degeaba.

    Btw: masinile alea numai frumoase nu erau. Sta pilotul ca in borcan. Rotile arata intr-adevar bine, dar cam atat. A si bordul e misto la cateva, dar nu e practic dpdvd sportiv indicatorul analogic.
    3 1
  • GrosJan
    Lotus 79 are rotile din spate mai late si de asta par si mai inalte. Masinile actuale au roti fata spate cu diametru aproximativ egal. Daca faci rotile din spate mai mari (diametru) se vor invarti de mai putine ori decat cele din fata pentru o anumita distanta. Asta reduce aderenta pe puntea spate si o mareste pe puntea fata. Va avantaja stiluri de pilotaj precum ale lui Kimi si Vettel.
    1 0
  • Pentru cei care nu prea au inteles treaba cu rotile. Ele raman la fel de mari doar ca se mareste janta si cocomitent se micsoreaza talonul anvelopei. Problema apare la suspensie, talonul mare abosband foarte mult din socuri care de multe ori trec de 20 G-uri. O sa-i cam zdruncine putin pe piloti inclusiv pe vibratoare. Trebuie regandit complet sistemul de suspensie.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru