Formula 1 pregătește o amplă schimbare a regulamentului tehnic pentru sezonul 2021, iar pachetul de măsuri va include modificări și în privința cauciucurilor.
FIA intenționează să renunțe la jantele de 13 inch în favoarea unor jante de 18 inch, măsură prin care monoposturile ar urma să aibă un aspect vizual mai spectaculos. În prezent, contractul celor de la Pirelli pentru furnizarea de pneuri în Formula 1 expiră la sfârșitul sezonului 2019, iar compania italiană consideră că măsura este una benefica, întrucât pneurile cu jante de 18 inch sunt mai apropiate de cele existente și pe mașinile de serie decât cele de 13 inch.
"Suntem deschiși la propunere. Există o serie de probleme legate de aerodinamică și suspensii, dar când echipele vor fi gata și noi vom fi gata. Pentru noi contează tehnologia. Suntem mulțumiți și cu 13 inch, și cu 18 inch. Pneurile sunt mai vizibile, cu cât sunt mai mari, cu atât mai bine. Dar provocările tehnologice sunt diferite", explică Marco Tronchetti Provera, CEO-ul Pirelli.
O astfel de schimbare va fi inclusă în caietul de sarcini pentru licitația care va decide furnizorul de pneuri pentru sezonul 2021.
Întrucât contractul cu Pirelli expiră în 2019, furnizorul care va câștiga noul contract ar urma să dezvolte pneuri cu jante de 13 inch doar pentru 2020.
Acest aspect ar putea genera un avantaj pentru Pirelli, care furnizează deja pneuri cu jante de 13 inch și s-ar acomoda semnificativ mai ușor la noul regulament din punct de vedere financiar.Via Motorsport
Lotus 79:
https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2015/12/4a44b175600da603b71a3742ee33ec97.jpg
Are sau nu rotile din spate mai mari decat cele din fata?
Btw: masinile alea numai frumoase nu erau. Sta pilotul ca in borcan. Rotile arata intr-adevar bine, dar cam atat. A si bordul e misto la cateva, dar nu e practic dpdvd sportiv indicatorul analogic.