FIA a găzduit vineri o reuniune a echipelor din Formula 1 pe tema regulamentului tehnic care va fi aplicat începând din sezonul 2021.
În urma discuțiilor la care a luat parte inclusiv Grupul Volkswagen, în ciuda faptului că germanii nu sunt prezenți în competiție în acest moment, FIA a anunțat că regulamentul va fi schimbat, iar acest lucru va avea ca efect abandonarea actualelor unități V6 turbo de 1.6 litri.
Pentru moment nu s-a stabilit încă cu exactitate ce motoare vor fi utilizate, însă FIA a menționat că noile unități trebuie să fie mai zgomotoase și mai ieftine. În plus, piloții trebuie să fie capabili să concureze la capacitate maximă pe tot parcursul curselor.
Practic, prin aceste măsuri, forul mondial vrea să împuște doi iepuri: să mulțumească fanii care au criticat actualele unități din cauza sunetului mai puțin impresionant și să reducă costurile de dezvoltare pentru constructori. De altfel, aceștia au acuzat în mai multe rânduri complexitatea actualelor unități de propulsie, în special prin prisma existenței a două sisteme de recuperare a energiei.Nu este clar dacă noile motoare vor mai avea tehnologie hibridă, însă FIA susține că acestea vor continua să fie relevante pentru industria mașinilor de serie. "Sunt foarte mulțumit că am fost capabili să ne înțelegem într-o zonă tehnică atât de importantă. Acum trebuie să lucrăm la detaliile de finețe a motoarelor pentru 2021, dar am început cu dreptul și aștept cu nerăbdare să ajungem la cea mai bună decizie pentru Formula 1", a precizat Jean Todt, președintele FIA.
Via Motorsport
practic asteapta sa vina extraterestrii sa le dea "motoare ieftine".
razi tu, dar cel mai puternic motor de F1 a fost un 4 in linie de 1500 cc;
aproape 1500 CP in calificari
https://www.youtube.com/watch?v=t5Dbp_SuMHE
De ce simti nevoia sa faci "uz" de vastele tale cunostinte in materie de motoare si CP? Am scris ce am scris prin prizma prezentei la aceasta reuniune a grupului VW...si scandalul "dieselgate"...in fine
dar tot ironia face ca un motor cu (unele) specificatii aproape comic de modeste sa fie cel mai puternic motor din F1
am mentionat asta ca apropo, ca fapt divers si pentru ca ai ridicat mingea la fileu :)
da, acum diferenta o face specularea unui regulament plin de restrictii
atunci au crezut ca daca au taiat 1500 cc din 3000 pot lasa libera supraalimentarea iar BMW i-a ars cu asta :)
mai tineti minte ca au vrut sa introduca un alt tip de motor pentru echipele 'sarace', ieftin si mai putin tehnologizat iar echipele mari s-au opus? Pentru ca riscau sa ajunga in situatia in care motorul ieftin si fara tehnologie sa fie mai puternic pentru oarece motiv banal
Reformulez, îți dai seama ce ar putea face cu tehnologia de acum, fără restricții ? Probabil niște monștri imposibil de stăpânit !
iar eu am vorbit mai departe de restrictiile din regulament
necesare ca sa pastrezi un echilibru si sa tii lucrurile sub control
de asta ziceam, acum lupta se da pentru exploatarea hibelor din regulament
si mai departe am pomenit de motorul ala pentru echipe sarace. Cu o reglementare facuta pe picior lucrurile ar fi scapat de sub control si ai fi asistat la un spor de performanta cu o solutie ieftina
motoarele scumpe si tehnologizate de acum sunt astfel (nu teribil de puternice) din cauza restrictiilor. Acest fapt lasa posibilitatea ca un motor mult mai ieftin sa fie si mult mai puternic. NU-i mare branza sa scoti 1500 cp cu un motor ieftin daca ai liber la dezvoltare. Dar acum se merge pe ideea economiei de energie
A ring ding ding ding ding
A Ring Ding Ding Dingdemgdemg
A ring ding ding ding ding