Reprezentanţii echipelor au stabilit însă împreună cu şefii competiţiei să analizeze posibilitatea de a creşte artificial sunetul motoarelor, o soluţie fiind aşteptată pentru sesiunea de teste de la Barcelona din luna mai.
"Trebuie să vedem dacă putem implementa un sunet mai bun pe termen scurt, mediu şi lung. Asta vom face şi vom avea o înţelegere unanimă. Este foarte dificil de spus (n.r - când se va întâmpla), pentru ca această problemă generează unele îngrijorări. După cursa de la Barcelona vor fi două zile de teste, aşa că sper ca până atunci să putem testa ceva", a declarat Jean Todt, preşedintele FIA.
Anterior, oficialii constructorului Renault au afirmat că singura soluţie pentru îmbunătăţirea sunetului este creşterea turaţiei maxime şi eliminarea debitului maxim pentru curgerea carburantului în rezervor, ceea ce implică o schimbare a regulamentului tehnic.
Introducerea bugetului maxim în 2015 a fost anulată
În acelaşi timp, FIA a renunţat la planurile pentru introducerea unui buget maxim anual începând din sezonul 2015, după ce cele şase echipe care avea putere de decizie în acest sens (Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari, Lotus, Williams şi McLaren) au anunţat în scris că nu doresc implementarea unei astfel de soluţii.Bugetul maxim ar fi trebuit votat în Strategy Group, acolo unde FIA are numai şase dintre cele 18 voturi disponibile.
"Cele mai multe echipe erau în favoarea bugetului maxim, dar înţeleg că toate echipele care fac parte din Strategy Group sunt acum împotrivă.
Aşa că este evident că, dacă deţinătorul drepturilor comerciale şi cele şase echipe, care totalizează 12 voturi din 18, sunt împotrivă, nu pot impune bugetul maxim. Este matematica. Aşa că în acest caz nu vom avea buget maxim", a adăugat el.
Comentarii (2)