Începând din sezonul 2024, Formula 1 se va vedea exclusiv la Antena pentru publicul din România. Trustul Antena a obținut drepturile de difuzare pentru următoarele 3 sezoane. Astfel, noul sezon de Formula 1 va putea fi urmărit acum pe canalele Antena 1, Antena Stars și pe platforma online AntenaPLAY. Vor fi difuzate în direct toate sesiunile din weekend, inclusiv antrenamentele libere, calificările și sprinturile.
Anterior, drepturile de difuzare ale Formulei 1 aparțineau canalelor Digi Sport, Prima Sport și Orange Sport. Este pentru prima dată din 2010 când un canal de televiziune generalist va transmite în direct curse de Formula 1 în România.
Deocamdată, Antena nu a anunțat echipa de comentatori. De asemenea, nu se știe dacă vor exista pauze de publicitate în timpul sesiunilor.
Noul sezon de Formula 1 începe săptămâna viitoare, în Bahrain. Prima cursă va avea loc într-o zi de sâmbătă, în 2 martie.
via Antena 1
Pos Driver Team Time Gap Laps Tyres
1 Charles Leclerc Ferrari 1:30.322 74 C4
2 George Russell Mercedes 1:30.368 +0.046s 67 C4
3 Zhou Guanyu Sauber 1:30.647 +0.325s 85 C4
4 Max Verstappen Red Bull Racing 1:30.755 +0.433s 66 C3
5 Yuki Tsunoda RB 1:30.775 +0.453s 53 C4
6 Alexander Albon Williams 1:30.984 +0.662s 121 C4
7 Oscar Piastri Mclaren 1:31.030 +0.708s 91 C3
8 Fernando Alonso Aston Martin 1:31.159 +0.837s 75 C3
9 Carlos Sainz Ferrari 1:31.247 +0.925s 71 C3
10 Sergio Perez Red Bull Racing 1:31.483 +1.161s 53 C3
11 Nico Hulkenberg Haas 1:31.686 +1.364s 89 C3
12 Lewis Hamilton Mercedes 1:31.999 +1.677s 49 C5
13 Lance Stroll Aston Martin 1:32.038 +1.716s 46 C3
14 Lando Norris Mclaren 1:32.108 +1.786s 20 C3
15 Pierre Gasly Alpine 1:32.149 +1.827s 47 C3
16 Kevin Magnussen Haas 1:33.053 +2.731s 80 C3
17 Esteban Ocon Alpine 1:33.079 +2.757s 55 C3
18 Valtteri Bottas Sauber 1:33.528 +3.206s 28 C3
19 Daniel Ricciardo RB 1:37.015 +6.693s 70 C1
voi comenta eu! ideal sa comentez impreuna cu dana budeanu, dana chera(grecu) si valentin stan. i-am manca cu fulgi cu tot...
si din cand in cand comentator special sosoaca!
Pos Driver (Car/Engine) 21 Feb 22 Feb 23 Feb
1 Carlos Sainz Jr.
Ferrari SF-24 / Ferrari 066/12 1'32.584
69 1'29.921
84 1'31.247
71
2 Charles Leclerc
Ferrari SF-24 / Ferrari 066/12 1'33.247
64 1'31.750
54 1'30.322
74
3 George Russell
Mercedes F1 W15 E Performance / M15 1'34.109
122 1'30.368
67
4 Zhou Guanyu
Sauber C44 / Ferrari 066/12 1'33.871
63 1'33.715
38 1'30.647
85
5 Sergio Pérez
Red Bull RB20 / Honda RBPT H002 1'30.679
129 1'31.483
53
6 Max Verstappen
Red Bull RB20 / Honda RBPT H002 1'31.344
143 1'30.755
66
7 Yuki Tsunoda
RB VCARB 01 / Honda RBPT H002 1'34.136
64 1'38.074
40 1'30.775
53
8 Alexander Albon
Williams FW46 / Mercedes F1 M15 1'34.587
40 1'30.984
121
9 Oscar Piastri
McLaren MCL38 / Mercedes F1 M15 1'33.658
57 1'32.328
35 1'31.030
91
10 Lewis Hamilton
Mercedes F1 W15 E Performance / M15 1'31.066
123 1'31.999
49
11 Fernando Alonso
Aston Martin AMR24 / Mercedes F1 M15 1'33.385
77 1'33.053
31 1'31.159
75
12 Lando Norris
McLaren MCL38 / Mercedes F1 M15 1'32.484
73 1'31.256
52 1'32.108
20
13 Daniel Ricciardo
RB VCARB 01 / Honda RBPT H002 1'32.599
52 1'31.361
88 1'37.015
70
14 Nico Hülkenberg
Haas VF-24 / Ferrari 066/10 1'35.906
82 1'37.509
31 1'31.686
89
15 Lance Stroll
Aston Martin AMR24 / Mercedes F1 M15 1'33.007
54 1'32.029
96 1'32.038
46
16 Esteban Ocon
Alpine A524 / Renault E-Tech RE24 1'34.677
60 1'32.061
78 1'33.079
55
17 Pierre Gasly
Alpine A524 / Renault E-Tech RE24 1'32.805
61 1'33.804
33 1'32.149
47
18 Valtteri Bottas
Sauber C44 / Ferrari 066/12 1'34.431
68 1'32.227
97 1'33.528
28
19 Logan Sargeant
Williams FW46 / Mercedes F1 M15 1'33.882
21 1'32.578
117
20 Kevin Magnussen
Haas VF-24 / Ferrari 066/10 1'35.692
66 1'36.611
93 1'33.053
80
-------------------------------------------
Seq. Make Laps km
1 Haas 441 2386
2 Ferrari 416 2251
3 Red Bull 391 2116
4 Sauber 379 2051
5 Aston Martin 379 2051
6 RB 367 1986
7 Mercedes 361 1953
8 Alpine 334 1807
9 McLaren 328 1775
10 Williams 299 1618
-------------------------------------------
Seq. Driver Laps km
1 Kevin Magnussen 239 1293
2 Carlos Sainz Jr. 224 1212
3 Daniel Ricciardo 210 1136
4 Max Verstappen 209 1131
5 Nico Hülkenberg 202 1093
6 Lance Stroll 196 1060
7 Esteban Ocon 193 1044
8 Valtteri Bottas 193 1044
9 Charles Leclerc 192 1039
10 George Russell 189 1022
11 Zhou Guanyu 186 1006
12 Oscar Piastri 183 990
13 Fernando Alonso 183 990
14 Sergio Pérez 182 984
15 Lewis Hamilton 172 930
16 Alexander Albon 161 871
17 Yuki Tsunoda 157 849
18 Lando Norris 145 784
19 Pierre Gasly 141 763
20 Logan Sargeant 138 746
Dar asta nu mă împiedică să am o șansă la ceea ce cred că s-ar putea întâmpla weekendul viitor, când totul va începe cu adevărat, Marele Premiu din Bahrain.
Pentru a face asta, am luat cel mai rapid timp al fiecărui șofer și am convertit acel timp pe tur într-un procent. Cel mai rapid numim datum, apoi fiecare șofer are decalajul său față de acel datum - din nou ca procent.
Am făcut la fel din nou pentru fiecare echipă. Pentru aceasta, am luat cel mai rapid pilot pentru fiecare echipă - folosesc filozofia că, dacă un pilot poate face un tur, celălalt ar trebui să poată face și el.
Pentru a încerca să egalăm ceea ce știm, timpii au fost modificați la ceea ce ar fi dacă fiecare pilot ar fi folosit compusul mediu C3 pentru cel mai rapid tur.
Offset-ul meu pentru calculul acesta este:
C3 din C4 +0,5s, C3 din C5 +0,8s
C3 din C2 -0,5s, C3 din C1 -1,0s
Logica din spatele acestui decalaj este că-i dificil să faci ca anvelopele mai moi să reziste o tură completă, dar anvelopele mai dure nu au această problemă, ci sunt doar puțin mai lente în general.
Aici cred că ne aflăm. Nu ține cont de combustibil, așa cum aș ghici, dar voi face referire la ceea ce cred că ar fi putut fi sarcina de combustibil în rezumatul fiecărei echipe.
Aceasta este în ordinea generală a performanței echipelor, folosind timpul celui mai rapid șofer din fiecare echipă pentru a defini acea ordine. Poziția de performanță a șoferului este notată lângă fiecare dintre acestia.
Am clarificat unde cred că ordinea ajustată a timpilor de testare este puțin diferită de locul în care vor fi cu adevărat echipele atunci când contează, in weekendul viitor.
1 - FERRARI
1M30.421 s
1 - Carlos Sainz 1m30.421s (datum șofer)
4 - Charles Leclerc 1m30.832s (+0.457%)
Din prima zi, mașina arăta stabilă, fără vicii, iar ambii șoferi erau mereu acolo sus într-un fel sau altul.
Rutele sale lungi au fost destul de rezonabile și, în timpul acestora, părea să folosească bine anvelopele dure.
Ferrari a terminat anul trecut puternic și pare să fi adus acest impuls si în acest nou sezon.
Cred că este cu adevărat înaintea lui Red Bull? Nu, dar cred că va fi foarte aproape.
Ferrari a încercat în mod clar să stabilească un timp mai degrabă decât să-și ascundă ritmul printr-o cantitate ridicata de combustibil, dar nici nu cred că rula pe mirosul unei cârpe imbibate cu benzina din punct de vedere al combustibilului - probabil ca rulau intotdeauna cu ceva mai mult de 25 kg.
Sunt cel putin alte șase zecimi de secundă bune care urmează să vină în trimul de calificare pentru SF-24.
2 - RED BULL
1M30.679S (+0.285%)
2 - Sergio Perez 1m30.679s ( +0.287% )
3 - Max Verstappen 1m30.755s ( +0.371% )
Toată lumea a crezut inițial că Red Bull va face ca restul grilei să arate ca mașini de Formula 2, dar pe măsură ce timpul a trecut, celelalte echipe s-au îmbunătățit și Red Bull nu părea să progreseze la fel de mult.
Inițial, mașina a avut o atitudine destul de subvitatoare, dar aceasta a fost rapid diminuata, deși ar putea fi o problemă de fond care mai așteaptă să fie eradicata.
Cu toate acestea, cred că Red Bull va reveni unde a ajuns anul trecut, dar decalajul se va afla la valori minime.
Sunt destul de sigur că RBR nu a rulat niciodată cu mai puțin de 30 kg de combustibil, dar cu siguranta va trebui să țină cont in a privi de multe ori in oglinda retrovizoare, Ferrari este foarte aproape.
3 - MERCEDES
1M30.868S (+0.497%)
5 - George Russell 1m30.868s (+0.497%)
7 - Lewis Hamilton 1m31.066s (+0.717%)
Mașina de anul acesta este foarte diferită de versiunea de anul trecut atât mecanic, cât și aerodinamic.
Chiar și inginerii spun că este o curbă de învățare complet nouă, iar testul a arătat că Mercedes încă învață despre asta.
Pe pistă arăta binisor: destul de ascuțit la viraj și uneori puțin nervos la accelerație, dar nimic nebunesc.
Nu cred că Mercedes are acum încă o arma pentru a surclasa Red Bull sau Ferrari, dar cred că ceea ce poseda acum va fi mai receptiv la evoluții.
În general, cred că Mercedes este a treia echipa din aceste teste, dar, pe de alata parte, nu se va afla deloc departe de McLaren.
CE AM ÎNVĂȚAT ?
Doar ca referință, cel mai rapid timp de testare din 2023 a fost Sergio Perez cu 1m30.305s, pol-position-ul in 2023 a fost Max Verstappen cu un 1m29.708s, acesta performanta a fost pe aceeași anvelopă C3, deci o comparație rezonabilă.
De asemenea, diferența procentuală dintre mașini pentru ultimele șase curse din 2023 a fost de 0,936%, pentru piloți a fost de 1,835%.
Din câte am văzut în 2024 până acum, astazi este de 1,824% pentru mașină și 2,955% pentru șoferi, așa că decalajul s-a mărit semnificativ.
Da, acesta este doar dintr-un singur test și vom obține o citire mai bună asupra lui weekendul viitor, dar aș fi sperat că s-ar fi redus acest decalaj.
În față, sunt destul de sigur că vom vedea Red acelasi Bull urmat îndeaproape de Ferrari, căruia i se va alătura ocazional Mercedes și McLaren, cu Aston Martin aparand meteoric, apoi puțin decalaj față de RB.
Cât despre ceilalți, în circumstanțe normale, se pare că va fi foarte strâns. Alpine ar trebui să fie următorul, dar va trebui să afle de ce mașina arăta atât de inconsecventă, apoi Sauber, Williams și Haas ar trebui să-i urmeze.
(Gary Anderson - The Race)
Sa nu mai pomenesc de campionatele de Formula 2, Formula 3 si Porsche Supercup, care ofera niste curse absolut superbe, disponibile in acelasi abonament, cu mult dramatism, mult peste ceea ce putem vedea in cursele de F1.
Un alt avantaj foarte mare este ca daca ratezi startul live, poti vedea transmisia in delay, sau daca nu poti vedea deloc antrenamentele, calificarile sau cursele live, le poti vedea in reluare oricand, la orice ora, de oriunde.
PS: nu sunt platit pentru acest comentariu :)) dar pt mine experienta F1 TV Pro este foarte buna, asa ca vreau sa o impartasesc mai departe
In legatura cu testele, maxim putem sa ne facem o parere ultra generala, cam toate echipele isi ascund adevaratul potential , 15-20 kg de combustibil in plus si un mod mai soft/conservator al motorului si deja ai +1s pe tur, si sa nu mai amintim pilotul care doar din gaz poate pierde 0.5 s fara sa fie evident
Antrenament 1: joi, 29 februarie, ora 13:30 (AntenaPLAY)
Antrenament 2: joi, 29 februarie, ora 17:00 (AntenaPLAY)
Antrenament 3: vineri, 1 martie, ora 14:30 (AntenaPLAY)
Calificări: vineri, 1 martie, ora 18:00 (Antena 1)
Cursă: sâmbătă, 2 martie, ora 17:00 (Antena 1)
Sambata dupa-amiaza, conform Cinemagia, Antena 1 difuzeaza emisiunea Power Couple - La bine si la greu, in intervalul orar 15:30 -19:00.
Probabil ca Formula Unu e difuzată, asa cum s-ar cuveni, tocmai de etalonul Antenelor, respectiv de Antena3, intr-un regim extins si dens de Breaking News.
16:00 -19:00 Acces direct
19:00 - 21:30 Mireasa - Capriciile Iubirii
"Arma 3" !
SAMBATA, 2 MARTIE, PROGRAM Antena1
(luat de pe site-ul oficial)
13:00
Observator
14:30
Hello Chef
Din 2 Martie, Sâmbătă 15.00 pe Antena 1 și AntenaPLAY
15:30
Power Couple (r)
19:00
Observator
20:00
Te cunosc de undeva!
20.00, pe Antena 1 și AntenaPLAY
a1.ro/program-tv/
Programul oficial de pe antena 1 e cu F1. Calificările și cursele le înregistrez, poate să le difuzeze și să le comenteze însuși Dănuț
Voiculescu.
Știrea momentului de la Antena 1!
Mircea Badea, comentator special pentru cea mai urmărită competiție sportivă din lume.
https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/stirea-momentului-de-la-antena-1-mircea-badea-comentator-special-pentru-cea-mai-urmarita-competitie-sportiva-din-lume/stirea-momentului-de-la-antena-1-mircea-badea-comentator-special-pentru-cea-mai-urmarita-competitie-sportiva-din-lume--217560886.html
Omu-i aici!