Actualul sistem de calificare din Formula 1 a fost adoptat în 2010 și presupune o singură sesiune, în ziua de sâmbătă, împărțită în trei etape (Q1, Q2 și Q3).
Acum, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat un nou format care va fi implementat la trei Mari Premii din acest sezon.
"Două în Europa și unul în afara Europei," susțin responsabilii Campionatului Mondial de Formula 1.
Această modificare implică o cursă sprint de calificare, pe o distanță de 100 de kilometri. În timpul acestei sesiuni, piloții nu vor fi nevoiți să intre la boxe și vor putea folosi sistemul DRS.
În loc de două sesiuni de antrenamente libere, "vineri după-amiaza va exista o ședință de calificare, care va determina grila de start pentru calificările sprint de sâmbătă. Rezultatele calificării sprint de sâmbătă vor determina grila de start pentru cursa de duminică," a transmis FIA.
Primii trei clasați în această cursă sprint de calificare vor primi puncte după cum urmează: 3 pentru primul, 2 pentru al doilea și 1 pentru al treilea pilot clasat.
Cea de-a doua sesiune de antrenamente de vineri a fost mutată sâmbătă dimineața.
De asemenea, începând cu calificările de vineri, echipele nu vor mai avea voie să modifice liber monoposturile.via Formula 1
...FIA, buba-i alta...
trebuie starpite din radacini tocmai multitudinea de faradelegi fatise ale *clocitorului* de recorduri aflat in monopostul44, atat in calificari, deseori fundamentale, cat si in cursele propriu-zise....
FIA, calificarile sunt previzibile si anoste in ultimii ani?!?
....tot ce se poate...
FIA, dar ca sa elimini efectul plauzibil in Q3 se impune sa le oferi tuturor sanse egale, chiar tre' sa nu-ti refuzi decizia de a rupe pisica-n doua, sa ataci taman cauza, cauza reprezentata de permisivitatea peste orice inchipuire a comisiei tehnice atunci cand se face vorbire de monopostul44...
... vine Portimao, atentie la iesirea monopostului44 cu macar doua roti in limitele circuitului in urmatoarele viraje:T1, T4, T5, T8, T14 !!!
Poate că ăsta e un motiv pentru care scade constant numărul de spectatori al acestui sport.
Hamilton a fost taxat de FIA cam de fiecare data cand a gresit: Rusia 2021 - practice start din zona interzisa, Austria 2021 - incidentul cu Albon, Austria 2021 - ignorare steaguri galbene, Italia 2021 - a intrat la boxe cand pitlane era inchis, Interlagos 2020 - incident cu Albon. De astea mi-am adus aminte asa, intr-un minut. Nu este nicio smechereala cu Mercedes si FIA - calca pe bec, sunt taxati. Posibil cateodata sa fie in zona gri si anumite decizii sa nu fie pe placul tuturor, dar nu am vazut nicio dojeneala speciala din partea FIA, precum a fost cu Ferrari si intelegerea secreta din feb. 2020 cu investigatiile privind motorul.
Daca esti un fan adevarat al F1, urmareste materialele facute de specialisti (WTF1.com, Autosport.com, Motorsport.com, F1.com, pitstop.ro) si nu prea vei gasi momente in care cei de la Mercedes sa fie scosi tapi ispasitori pentru toate relele din F1.
Pe F1.com, daca iti faci abonament, cca 65 € / an, ai parte de multe video-uri cu explicatii tehnice si interesante (facute de Jolyon Palmer) privind masurile luate de comisarii de cursa din timpul marilor premii - nu sunt disponibile pe youtube, de-aia trebuie sa platesti. Si crede-ma, este super critic cand comisarii gresesc, si explica si de ce. La fel, nu sunt momente in care Hamilton / Mercedes ar fi trebuit sa fie penalizat si "au scapat".
Este foarte usor sa arunci cu noroi in oricine, dar este mai greu sa accepti atunci cand cineva este intradevar exceptional in ceea ce face. Mi-a placut Schumacher? Niciodata! Dar pot sa spun ca a fost unul dintre cei mai buni (in primii 3) si aici nu il includ pe Hamilton.
Seara faina!
Care este scopul antrenamentului de sambata dimineata, daca nu poti umbla liber la setari?
O tot dam dupa gard si nu umblam la cauzele reale! Cu cat reduceti timpul/ posibilitatile pentru modificari, cu atat avantajul MB va fi mai mare.
Vreti racing? In sprint se va pleca in ordinea inversa a clasamentului cursei precedente. Pe principiul handicapului la cursele de cai.
Probabil insa ca cei 3 mari( MB, RBR, Fer) nu vor, sa nu se " șifoneze"....
vreau sa cred, in Saptamana Mare, faptul ca prima mea interventie are inca rol profilactic in ceea ce-l priveste pe Michael Masi, nicidecum curativ.....
tocmai d-asta, nutresc speranta sa n-avem parte in acest week-end de alta demonstratie de *forta* a monopostului44 in calificari, de repugnanta rutina a trecerii cu vederea a limitelor elementare ale circuitului in "doar" 5(cinci)!!! viraje pe Portimao in 2020...
T1 - 0:18
T4 - 0:28
T5 - 0:38
T8 - 0:49
T14 - 1:16
https://youtu.be/vFZpWwDBdFM
Gica, clementa-i recomandabila doar neprihanitilor care-s la primele abateri, in cazul de fata, al pradatorului autentic aflat la maturitate deplina, doar circumstantele agravante sunt cele care pot sa-i desteleneasca acea iremisibila multitudine a faradelegilor.....
Modificarile acestea noi vor permite echpei mercedes sa fure in continuare prin modificarile pe care le aduc la masina iar stewarzii si oficialii vor inchide ochii pt ca doar mercedes treb sa castige campionatul