Consiliul Mondial al FIA a adoptat în această săptămână regulamentul tehnic pentru sezonul 2021 al Formulei 1, iar organizatorii au publicat inclusiv o galerie foto detaliată cu designul noilor monoposturi.
Fără să ofere detalii tehnice amănunțite, reprezentanții Formulei 1 susțin că noile monoposturi au un design futuristic și că principalul avantaj al acestora este că un pilot se va putea apropia mai mult de un rival în timpul curselor.
De altfel, aceasta a fost una dintre principalele probleme ale designului actual, în condițiile în care piloții suferă turbulente majore în apropierea rivalilor și nu au posibilitatea atât de des să inițieze atacuri.
Pe baza noilor reguli tehnice, organizatorii susțin că numărul duelurilor pe circuit va crește, ceea ce va determina și un echilibru mai mare în lupta pentru titlurile mondiale.
Pe de altă parte, Consiliul Mondial al FIA a adoptat și un regulament financiar care va intra de asemenea în vigoare începând din sezonul 2021. Astfel, bugetul maxim al unei echipe va fi limitat la 175 de milioane de dolari.
În prezent, echipele de top precum Mercedes și Ferrari au bugete anuale de aproximativ 300 de milioane de dolari, în timp ce echipele din spatele plutonului se pot baza pe numai circa 50 de milioane de dolari. Totuși, salariile piloților, ale celor mai bine plătiți trei angajați din cadrul unei echipe și alte cheltuieli nu vor fi incluse în bugetul maxim anual.
Pentru moment, regulamentul sportiv nu a fost adoptat, întrucât echipele negociază o serie de schimbări în formatul Marilor Premii.
Via Formula1
1. Noile jante par pe 18 ţoli -- mă întreb cum vor găsi însă echipele pneuri de iarnă pentru ele, că eu nici pe 17 nu bunghesc pentru Suzuchiu meu...
2. Dar Kubica, Robert Kubica ce zice de schimbările astea? -- că zilnic citesc pe front-page cum revine el cu stil în F1. :-)
@kiro, ia-ti all season. si chiar trebuie de 18, cate sute de cai ai?
Avea *doar* 136 CP / 160 Nm din fabrică, dar, enervat că nu se mai strică oricât l-aș forja după 135.000 km rulați, l-am gâdilat nițel pe la ECU... și nu numai, profitând c-a ieșit recent și din garanție.
Rezultatul: dezamăgire totală -- tot nu reușesc să-l pun pe butuci, după alți 15.000 km !!! :-)))
Și nici măcar nu consumă mai mult... Nici măcar ulei.
P.S. Problema pneurilor de iarnă, dar și M+S realmente imposibil de găsit pe formatul omologat (jante 17 țoli originale, nu pe 18 -- apropo, când oare vor citi AM-iștii efectiv comentariile?) e demult cunoscut de puținii deținători de SSS.
Și rămâne valabilă pentru actuala generație 1.4 Boosterjet.
Rezolvat însă și asta, cu niște jante noi pe 16 țoli, forjate și-n plus mai ușoare.
Concluzie: la testul (că asta a fost prima postare) ref. la existența... sau nu a simțului umorului în *secta* fanilor F1... au căzut destui cu succes. :-)))
Succes la chibițări oricum !
Deci eu tot nu inteleg de ce iti trebuie jante pe 19 la Yamahaha ta de peste 200 CP (aspirati zici) ca eu la Kawa mea ii pun doar pe 20 la cei 300 CP (ai mei expirati)...
Si de ce iti trebuie de iarna ca nu ai voie cu ea pe zapada?!? Sau ai atash la ea? ;))) Am simtzu umorului?!?
Legat de F1 stau si ma intreb: oare vom vedea acea masina rosie castigatoare din 2021?
Unii vor raspunde : poate doar daca are motor Mercedes pe ea... (McLaren pe rosu din 2021 sau ramane portocalie ptr Maxutzu???)
la F1 pe AM cu umoru' omori omu' , adica consumatoru' dar mai ales impatimitu' marelui circ , aici is pasiuni , trairi ample , emotii puternice pentru fiecare apex parcurs de pilotul / monopostul favorit , chiar posibile aritmii pentru fiecare schimbare de treapta , pentru fiecare perioada de franare , pentru trasa perfectibila si nu intotdeauna ireprosabila care-ti poate compromite urmatoarele doua-trei viraje si fireste batalia cu cronometru' si adversaru' , pentru fiecare schimbare de pneuri care depaseste doua secunde , in concluzie ii viciu in adevaratul sens al cuvantului de care is sigur ca si ceilalti is onorati sa-l detina si mai ales sa-l cultive pe AM iar "integrarea in absolutul" pe patru roti , asta fiindca tot ne-oi facut "sectanti" cu o usurinta dezarmanta , timp de cca 90 de minute o data la doua saptamani oferit de FIA iti cautioneaza doar partial doza considerabila de vergurie a primului comment agatat sub o stire care culmea , ar putea sa modifice din temelii pentru o lunga perioada etalonul curselor FIA iar ca sa concluzionez pentru un ingenuu asa cum ii numa' dumneata : treaba ii cat se poate de serioasa
Nu e nici cart, nici n-are o caroserie cu tot felul de apendice aerodinamice.
Arată a mașină.