Marele Premiu al Chinei este programat în 19 aprilie și este a patra etapă a sezonului 2020 al Formulei 1, însă există șanse mari ca evenimentul să fie amânat din cauza coronavirusului.
Competiția de monoposturi electrice Formula E a amânat deja cursa programată în China în luna martir, iar autoritățile de la Shanghai au anunțat în această săptămână că recomandă anularea tuturor competițiilor sportive din țară.
Ross Brawn, directorul executiv al Formulei 1, susține însă că, în cazul amânării cursei, va încerca să găsească o dată alternativă, în principiu spre finalul campionatului.
"China este o piață entuziastă în creștere, așa că ne-ar plăcea să avem o cursă în China. Vom încerca pur și simplu să găsim o fereastră spre finalul anului", a declarat el.
O decizie finală în acest sens este așteptată în cel mult trei săptămâni, atunci când Formula 1 ar trebui să înceapă să trimită o serie de angajați pe circuitul de la Shanghai pentru a pregăti cursa.
Pe de altă parte, decizia cu privire la amânarea sau anularea cursei din China va fi influențată semnificativ de aspectele financiare.
Pentru a nu pierde banii pe care China trebuie să-i plătească pentru găzduirea cursei, Formula 1 va aștepta o decizie oficială din partea organizatorilor în loc ca FIA să decidă unilateral anularea cursei.În plus, amânarea cursei pentru finalul sezonului este dificilă din cauza calendarului încărcat cu 22 de curse și a faptului că etapa ar trebui reprogramată în apropierea unei curse care are loc în aceeași zonă geografică.
O variantă era reprezentată de o rocadă cu cursă din Rusia programată în septembrie, însă propunerea a fost respinsă imediat de organizatorii de la Soci.
O ultimă variantă este ca etapa să aibă loc în luna decembrie ca ultima cursă a sezonului. Totuși, într-o astfel de situație, Formula 1 ar pierde câteva zeci de milioane de euro plătite de Abu Dhabi pentru privilegiul de a găzdui ultima cursă, iar echipele ar fi nemulțumite ca sezonul să fie prelungit cu o săptămână sau două înainte de sărbătorile de iarnă.
Via Reuters
toate rasele is vulnerabile la virusul corona ?
de fapt, adevaru-i altul : se cauta "solutii" de catre FIA care nu se da-n laturi de la nimic pentru avantajarea de-acu perena a celor din Brackley in a relaxa cu orice pret calendarul competitional , macar prima parte a sezonului si de ce nu chiar eliminarea gp-ului Chinei deoarece etatea venerabila a unchiasului african necesita o perioada considerabila pentru readaptarea la competitie cu o densitate nemaiintalnita dar neuitand sub nicio forma coroborarea acestui detaliu deloc insignifiant cu prolixitatea dezvoltarii motorului pentru 2020 , cele "few little issues" ale propulsorului mercedes pe care tocmai Andy Cowell-mercedesAMG nu se sfieste sa le faca publice converg spre pericolul major ca mercedes sa nu mai monopolizeze rolul principal din ultimele sezoane iar pentru prelungirea agoniei si implicita evitare a usturatorului esec is in stare sa recurga la orice metode