Malaysia are contract pentru Marele Premiu de Formula 1 de la Sepang până în 2018 inclusiv, însă oficialii ţării au anunţat că doresc să renunţe prematur la colaborare.
Organizatorii susţin că taxa de participare în Formula 1 este prea ridicată, în condiţiile în care interesul fanilor a scăzut puternic în ultimii ani, iar pentru cursa din acest an au fost vândute doar 60% dintre bilete. În plus, audienţa TV din 2016 a fost cea mai mică din istoria acestei curse. "Formula 1 nu mai este interesată, este dominată de o singură echipă", spune Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali, CEO-ul circuitului de la Sepang.
În schimb, Malaysia vrea să pună accentul pe Moto GP, cea mai importantă competiţie de motociclism. Costurile de găzduire sunt semnificativ mai mici, iar cursa din acest weekend se va desfăşura cu casa închisă.
"Cred că ar trebui să ne oprim. Costă prea mult pentru prea puţine beneficii. Ar trebui să continuăm cu Moto GP pentru că este mai ieftin, se vând toate biletele şi avem concurenţi în Moto 2 şi Moto 3", explică Khairy Jamaluddin, ministrul Tineretului şi Sportului.Argumentele aduse de Malaysia evidenţiază încă o dată scăderea de popularitate a Formulei 1 în defavoarea altor sporturi, în special Moto GP, care se bucură de audienţe mai mari. Este însă pentru prima oară când o ţară din Asia care a găzduit curse în ultimii aproape 20 de ani intenţionează să părăsească Formula 1.
În anii 2000, competiţia s-a extins puternic în această zonă a globului datorită interesului ţărilor de a se promova pe plan mondial.
Via Motorsport
Au schimbat regulamentul pana l-au inebunit. 4 ani la rand l-au driblat cei de la Red Bull si de 3 ani Mercedes!
In loc sa produca spectacol l-au omorat de tot, totul se rezuma la jocurile de echipa, presiunea din pneuri si la nr de sponsori!
Ma uit la F1 de 25 de ani, insa de 4, 5 ani incoace parca nu se mai termina sezonul.
E boring rau sa te uiti cum alearga 20 de monoposturi timp de 2 ore fara sa vezi mare lucru pe circuit. Noroc cu Alonso care mai scoate untul din rabla aia ce se numea odata "Sagetiile argntii" .
Nu stiu pe cine "dribla" Ferrari, insa stiu un lucru, atunci era spectacol tata, sau ai uitat de marile dueluri care tineau pana in ultima curba a cursei?
Atunci Germania gazduia 2 mari premii pe an, la fel si Italia iar tribunele erau pline, nu ca acum cand fanii primesc bonusuri de la uzina Mercedes, doar doar sa-i scoata din apatia lor fata de marea echipa pe care Toto Wolf si Lauda au furat-o de la Ross Brawn .
Una peste alta , daca pana si asiaticii s-au saturat de un asemenea spectacol atunci ce mai vreti?
Astept cu nerabdare finalul acestui fake numit sezon 2016 de F1 si sper ca Alonso sa ramana mai departe la McLaren, sa aiba un monopost pe masura lui si sa le dea peste nas acestor gainari imbracati in grii. Ca de Ferrari din pacate nu am ce astepta, sau cine stie, poate Red Bull sa isi mai revina si sa le taie macaroana celor din barlogul lui Wolf!
ca ferrari le da clasa cu motoare normal aspirate este cert. acum cu noile motoare turbo,mercedes are dominatie datorita experintei anterioare. sa nu uitam ca la aerodianamica red bull este de nedapasit si actualmente.
problema cea mai grava este interzicerea dezvoltari monopostului .
formula 1 inseamna inovatie . iar actualmente cine face cel mai bun monopost la inceput de an,are succesul garantat.
insa repet: f1 semnifica inovatie.
trebuie lasat la liber f1. nu restricti sau politica gestionari pneurilor.
vrem sa vedem racing,nu tururi facute la trecerea timpului.
poate inteleg cat de curand si noi patroni f1 ,cum a ajuns moto gp peste ei ca audienta.
acolo castiga cel mai indraznet pilot. duce la limita pilotajul. sa nu uitam ca marquez inclina motocicleta la 67 grade . si din 5 incercari de 2-3 ori cade.
dar omul este setat pe dupa mine potopul.
la f1 daca faci asa ceva -pilotezi la maxim-dupa 5 tururi ramai fara gume. pai asta insemana sa intri la boxe de 10 ori intr-un m mare premiu!
sunt fan f1 ,dar nu am crezut ca am sa raiesc asa ceva. schimb canalul ,si mai revin cand imi aduc aminte.
pe vremea lu schumi,stateam teapan toata cursa cap-coada !
pacat de situatia actuala !
In 2003 Kimi a terminat sezonul la 2 puncte de Schumacher (93pt - 91pt). Acum toti il iau peste picior cu vodka, dar cei care-l critica sigur nu au prins acele vremuri.
In rest, da, plictiseala, in sezonul 2004 mai ales.
De cand s-a renuntat la realimentarile cu combustibil si au sistemele astea eco de recuperare+motor limitat in turatie ca sa reziste ca in cursele de anduranta, s-a omorat spectacolul.
Declinul F1 a inceput in 2009, odata cu limitarile de buget, nu acum 4-5 ani. Va amintiti de cozile lui nea Nicu cand se bagau diverse, iar coada spunea sa se dea mai putin, sa ajunga la toata lumea? Cam asta a facut si Mos Ecler stone asta, a facut bugete mici ca sa ajunga la toata lumea.
Dar nu doar bugetul a fost problema, daca se oprea aici, poate ca era OK dar mosul, ca si Ceasca, s-a visat un geniu si a inceput sa taie in stanga si'n dreapta, sa darame traditia inovatoare a F1: a lasat un singur producator de pneuri, un singur combustibil si ala cu pipeta, motoare de logan, fara posibilitatea de a testa, fara posibilitatea de a schimba sau upgrada etc,etc. Ca sa ajunga la toata lumea. Si ne-a ajuns!
Rezultatele se vad in statisticile de dupa 1999. Pana atunci rar castiga cineva titlul la piloti si constructori mai mult de 2 ani consecutivi (exceptia McLaren Honda la sfarsitul anilor 80).
Din 1999 in 2016 avem 5 titluri la Schumacher, 4 la Vettel, 3 sau 4 la Hamilton. La motorisisti, in 18 ani avem doar 3 fata de 6-7 in precedentii 18.
Concluzia este simpla: limitarile au ucis concurenta. Fara concurenta nu mai este spectacol. Fara spectacol nu mai este public si fara public nu mai sunt bani.
Speranta este ca americanii care au intrat pe fir sa readuca concurenta, altfel F1 va deveni istorie. Lumea nu mai are rabdare. Ma uit la start si apoi imi fac de treaba, daca stau in fata TVului adorm. F1 este un minunat somnifer.
Sincer...eu as face altceva: limitat la 100 kg combustibil pe cursa, limitat bugetul...pastrate regulile de siguranta...in rest...eliminate toate regulile...ca pui motorul in locul pilotului...ca o faci cu 7.5 roti? Treaba ta...faci cum crezi.
Cu actualul regulament nu o sa mai vedem masini experimentale (gen Arrows A22)...acum avem o competitie de prototipuri in serie
Si in trecut au fost echipe care au dominat. Domina McLaren Honda cu Prost si Senna si lumea era multumita. Dar F1 era (in ca e dar a mai pierdut din aura) vazuta drept apogeul motorsportului cu monstri mecanici si solutii tehnice high tech. Acum sunt mai multe formule apropiate ca performanta de F1, formule ce au progresat in timp ce F1 a fost mereu ciuntita la performante. Dar nici nu poti lasa lucrurile sa mearga prea departe. Doar daca schimbam circuitele si dotam pilotii cu cockpit si costume cum au pilotii de pe avioanele de vanatoare ca sa faca fata G-urior.
esti mai prost decat prevede legea.....ai terminat sticla de tequila?
Costumul g-suit, ajuta sangele de fapt sa mearga (curga) mai usor in corp, cand vehicolul in care te deplasezi este sub efectul unur forte G mari (Pak-fa suport forte G de peste 11G fara sa strice airframe-ul, adica structura avionului), dar diferenta intre masinile de F1 si avioanele de lupta este masa adica greutatea lor. Desi fortele raman la fel, adica un 1G suportat de un avion si un 1G suportat de masina, sunt indentica dar fortele in sine difera pentru se inmultesc cu masa (evident, masa unui avion este mult mai mare decat masa unul monopost). F=m*g, g fiind constant il luam la 9.81 parca m conteaza si un monopost are o masa mica de doar 702kg parca. In F1 fortele G sunt destul de interesante, au diferite valori 5-6g, in principal lateral pentru ca asa sunt gandite circuitele. In timp ce pentru pilotii de avioane, pentru ca au alte grade de libertate, pilotii suporta nu numai postive G ci si negative G, in diferite manevre. Tine minte ca forta G este un vector (adica are mai mult decat o singura directie).
Sau daca esti la liceu, intreaba-ti profesorul de fizica si arata-i postul meu. O sa fi uimit de respuns dar deh... "dragute" complimentele de mai sus.
Tu te-ai bagat in seama pentru ca te plictiseai si in loc sa gandesti ce ai scris, te-ai dat mare intelectual. Degeaba am scris acolo Negative G, sau G ca n-ai inteles nimic. N-ai auzit de vectori, de grade de libertate sau masa.
Am spus ca gasesti pe net ce am zis eu, daca vroiai sa inveti ceva nou, nu ca le-am luat de pe net. Ti-am si dat un exemplu acolo cu rollercoasterele, poti sa citesti saptamani despre cum sunt gandite si ce forte isi fac efectul pe acolo, dar aia este pentru prosti, sau semidocti cum ziceai tu.
Si intelege ceva simplu, fortele care afecteaza un monopost sunt mai usor de suportat de catre piloti decat cele care afecteaza un avion din cauza masei. De aia desi forta parte similara gen 5.6g intr-un viraj sa zicem, nu este indentica cu forta 5.6g suportata de un pilot de avion... pentru ca masa este diferita.
De curiozitate... de grade de libertate ai auzit? De vectori? Forte rezultante? Tipuri de interactii?
Multipersonalitate nu conteaza de angusyoung are dreptate,nu conteaza ca esti „geniu al fizicei",nu conteaza ca noi astialalti „nu stim"ce inseamna inertie,vectori,dinamica fluidelor samd insa conteaza ca tu nu stii ce inseamna respect,corectitudine,demnitate.Ai intrat la f1 vorbeste copile despre f1 si lasa caii verzi pe pereti.Cand o sa-ti vina mintea la cap o sa„ajugi"sa te intelegi cu oamenii.
P.S. Scuze dar ma joc Bioshock II Remastered pe Steam asa ca raspund greu.
de asta avem ma drs, kers, pneuri moi, pentru ca unii ca voi .... care vor ceva artificial, prost da sa fie mult