Formula 1 nu are nicio şansă în faţa Moto GP: Malaysia vrea să renunţe la cursă din cauza lipsei de spectacol şi a fanilor din tribune

de Daniel Popescu
Luni, 24.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Malaysia ar putea decide să renunţe la cursa de Formula 1 pentru că este prea scumpă şi aduce prea puţini fani la circuit în comparaţie cu etapa găzduită de Moto GP.

Malaysia are contract pentru Marele Premiu de Formula 1 de la Sepang până în 2018 inclusiv, însă oficialii ţării au anunţat că doresc să renunţe prematur la colaborare.

Organizatorii susţin că taxa de participare în Formula 1 este prea ridicată, în condiţiile în care interesul fanilor a scăzut puternic în ultimii ani, iar pentru cursa din acest an au fost vândute doar 60% dintre bilete. În plus, audienţa TV din 2016 a fost cea mai mică din istoria acestei curse. "Formula 1 nu mai este interesată, este dominată de o singură echipă", spune Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali, CEO-ul circuitului de la Sepang.

În schimb, Malaysia vrea să pună accentul pe Moto GP, cea mai importantă competiţie de motociclism. Costurile de găzduire sunt semnificativ mai mici, iar cursa din acest weekend se va desfăşura cu casa închisă.

Urmareste Automarket
"Cred că ar trebui să ne oprim.
Costă prea mult pentru prea puţine beneficii. Ar trebui să continuăm cu Moto GP pentru că este mai ieftin, se vând toate biletele şi avem concurenţi în Moto 2 şi Moto 3"
, explică Khairy Jamaluddin, ministrul Tineretului şi Sportului.

Argumentele aduse de Malaysia evidenţiază încă o dată scăderea de popularitate a Formulei 1 în defavoarea altor sporturi, în special Moto GP, care se bucură de audienţe mai mari. Este însă pentru prima oară când o ţară din Asia care a găzduit curse în ultimii aproape 20 de ani intenţionează să părăsească Formula 1.

În anii 2000, competiţia s-a extins puternic în această zonă a globului datorită interesului ţărilor de a se promova pe plan mondial.

Via Motorsport

Comentarii (49)

  • kimisor
    sunt sabotat...la dibla :))
    7 10
  • go go home
    6 11
  • Se intoarce foaia. Poate ca arsi la portofel bosii F1 vor reactiona pozitiv. Duelul Ham vs Ros e putin si pare fals.
    23 3
  • Asta au vrut , asta vor gasii!
    Au schimbat regulamentul pana l-au inebunit. 4 ani la rand l-au driblat cei de la Red Bull si de 3 ani Mercedes!
    In loc sa produca spectacol l-au omorat de tot, totul se rezuma la jocurile de echipa, presiunea din pneuri si la nr de sponsori!
    Ma uit la F1 de 25 de ani, insa de 4, 5 ani incoace parca nu se mai termina sezonul.
    E boring rau sa te uiti cum alearga 20 de monoposturi timp de 2 ore fara sa vezi mare lucru pe circuit. Noroc cu Alonso care mai scoate untul din rabla aia ce se numea odata "Sagetiile argntii" .
    31 2
  • Si 5 ani la rand l-au driblat cei de la Ferrari. sau atunci ce era? Nu aceeasi plictiseala? Acolo coechipierii lui Schumacher faceau spectacol cedand victoria pe linia de finish. Grozav!
    20 11
  • @ punctuletz
    Nu stiu pe cine "dribla" Ferrari, insa stiu un lucru, atunci era spectacol tata, sau ai uitat de marile dueluri care tineau pana in ultima curba a cursei?
    Atunci Germania gazduia 2 mari premii pe an, la fel si Italia iar tribunele erau pline, nu ca acum cand fanii primesc bonusuri de la uzina Mercedes, doar doar sa-i scoata din apatia lor fata de marea echipa pe care Toto Wolf si Lauda au furat-o de la Ross Brawn .
    Una peste alta , daca pana si asiaticii s-au saturat de un asemenea spectacol atunci ce mai vreti?
    Astept cu nerabdare finalul acestui fake numit sezon 2016 de F1 si sper ca Alonso sa ramana mai departe la McLaren, sa aiba un monopost pe masura lui si sa le dea peste nas acestor gainari imbracati in grii. Ca de Ferrari din pacate nu am ce astepta, sau cine stie, poate Red Bull sa isi mai revina si sa le taie macaroana celor din barlogul lui Wolf!
    24 3
  • pif666
    din pacate bosorogul expirat nu mai gandeste lucid de ceva vreme. ca si in fotbal,spectatori sunt cei care conteaza. formulla 1 pe vremea lui shumi reprezenta libertate totala.
    ca ferrari le da clasa cu motoare normal aspirate este cert. acum cu noile motoare turbo,mercedes are dominatie datorita experintei anterioare. sa nu uitam ca la aerodianamica red bull este de nedapasit si actualmente.
    problema cea mai grava este interzicerea dezvoltari monopostului .
    formula 1 inseamna inovatie . iar actualmente cine face cel mai bun monopost la inceput de an,are succesul garantat.
    insa repet: f1 semnifica inovatie.
    trebuie lasat la liber f1. nu restricti sau politica gestionari pneurilor.
    vrem sa vedem racing,nu tururi facute la trecerea timpului.
    poate inteleg cat de curand si noi patroni f1 ,cum a ajuns moto gp peste ei ca audienta.
    acolo castiga cel mai indraznet pilot. duce la limita pilotajul. sa nu uitam ca marquez inclina motocicleta la 67 grade . si din 5 incercari de 2-3 ori cade.
    dar omul este setat pe dupa mine potopul.
    la f1 daca faci asa ceva -pilotezi la maxim-dupa 5 tururi ramai fara gume. pai asta insemana sa intri la boxe de 10 ori intr-un m mare premiu!
    sunt fan f1 ,dar nu am crezut ca am sa raiesc asa ceva. schimb canalul ,si mai revin cand imi aduc aminte.
    pe vremea lu schumi,stateam teapan toata cursa cap-coada !
    pacat de situatia actuala !
    30 1
  • Eu cred ca unii n-au vazut cusele din era Schumacher. Cel putin cele din 2001 erau de-a dreptul plictisitoare. 2001-2004 a fost dezastru ca imagine a spectacolului in F1. Schumacher castiga tot. Defila. Iesea campion cu 5-6 curse inainte de finalul campionatului. N-avea concurenta! Ce curse va tineau pe voi cu inima la gura? Cu cine se duela Schumacher? Hakkinen se retrasese. Montoya? Coulthard? Sau Ralphie? Sau coechiperiii lui de la Ferrari setati sa cedeze tot sau sa-i apere spatele? Poate v-a placut cursa din Austria din 2002....Memorie scurta au unii.
    16 17
  • Nu stiu de dosuri pupi tu pe acolo dar nu ai dreptate deloc. Ferrari cu masina dominanta? Nicidecum, era formula 1 aia, ferrari vs Mclaren vs Williams, uiti de duelurile lui Schumi cu Hakinnen? Vai de capul tau daca ai ajuns sa arunci cu noroi in duelurile respective, pai aveam spectacol cursa de cursa, aici, ciu-ciu.
    15 6
  • @GG

    In 2003 Kimi a terminat sezonul la 2 puncte de Schumacher (93pt - 91pt). Acum toti il iau peste picior cu vodka, dar cei care-l critica sigur nu au prins acele vremuri.
    In rest, da, plictiseala, in sezonul 2004 mai ales.
    De cand s-a renuntat la realimentarile cu combustibil si au sistemele astea eco de recuperare+motor limitat in turatie ca sa reziste ca in cursele de anduranta, s-a omorat spectacolul.
    20 0
  • In noua era am avut spectacol doar in 2014 in duelurile lui Hamilton cu Rosberg, in 2015 cateva astfel de dueluri, anul asta ioc, ii spargem motoarele lui Hamilton sa nu il mai intreaca asta pe traseu pe Nico.
    16 9
  • @hakkinen
    Exact, exact!
    10 1
  • parerea mea
    Oameni buni,
    Declinul F1 a inceput in 2009, odata cu limitarile de buget, nu acum 4-5 ani. Va amintiti de cozile lui nea Nicu cand se bagau diverse, iar coada spunea sa se dea mai putin, sa ajunga la toata lumea? Cam asta a facut si Mos Ecler stone asta, a facut bugete mici ca sa ajunga la toata lumea.
    Dar nu doar bugetul a fost problema, daca se oprea aici, poate ca era OK dar mosul, ca si Ceasca, s-a visat un geniu si a inceput sa taie in stanga si'n dreapta, sa darame traditia inovatoare a F1: a lasat un singur producator de pneuri, un singur combustibil si ala cu pipeta, motoare de logan, fara posibilitatea de a testa, fara posibilitatea de a schimba sau upgrada etc,etc. Ca sa ajunga la toata lumea. Si ne-a ajuns!
    Rezultatele se vad in statisticile de dupa 1999. Pana atunci rar castiga cineva titlul la piloti si constructori mai mult de 2 ani consecutivi (exceptia McLaren Honda la sfarsitul anilor 80).
    Din 1999 in 2016 avem 5 titluri la Schumacher, 4 la Vettel, 3 sau 4 la Hamilton. La motorisisti, in 18 ani avem doar 3 fata de 6-7 in precedentii 18.
    Concluzia este simpla: limitarile au ucis concurenta. Fara concurenta nu mai este spectacol. Fara spectacol nu mai este public si fara public nu mai sunt bani.
    Speranta este ca americanii care au intrat pe fir sa readuca concurenta, altfel F1 va deveni istorie. Lumea nu mai are rabdare. Ma uit la start si apoi imi fac de treaba, daca stau in fata TVului adorm. F1 este un minunat somnifer.
    29 1
  • parerea mea
    Mea maxima culpa: Limitarile de buget au aparut dupa 2000.
    6 1
  • Are dreptate GG, in prima parte a anilor 2000 era spectacol cu Ferrari Mc Laren si Williams, dar doar o ametiala. Cursele le castiga aproape tot numai Ferrari. Pe aici pe colo mai castigau si ceilalti. In 2001 cu 4-5 curse inainte de final tin minte ca-mi spuneau unii "ce te mai uiti ma' la astia ca tot Shimi castiga"
    6 4
  • bolovan
    Problema nu-i in limtiarea bugetului. De fapt...cred ca asta-i singurul lucru bun (se ajungea la sume aberante). Problema-i in limitariile in dezvoltare (deh...o competitie de inovatie fara inovatii). Faptul ca motoarele sunt mici este o tentinta buna. Teoretic trebuia sa stimuleze inovatia...si a stimulat (vezi mercedes)...doar ca prost a fost ca s-a fost one hit wonder. Au blocat dezvoltarea motoarelor...si cine a pornit cu o idee buna...a dominat sezoanele.
    Sincer...eu as face altceva: limitat la 100 kg combustibil pe cursa, limitat bugetul...pastrate regulile de siguranta...in rest...eliminate toate regulile...ca pui motorul in locul pilotului...ca o faci cu 7.5 roti? Treaba ta...faci cum crezi.
    Cu actualul regulament nu o sa mai vedem masini experimentale (gen Arrows A22)...acum avem o competitie de prototipuri in serie
    12 0
  • Brundle
    Hakkinen nu mai era in F1 dupa 2001. Se retrasese. Ce a urmat au fost victorii in serie pentru Schumacher si chiar nu avea concurenta din ziua de azi. Dovada ca la revenire a fost cvasi-mediocru. Din 2009 s-a schimbat regulamentul tocmai pentru ca toata lumea se plangea ca NU sunt depasiri. Sau prea putine depasiri. Ordinele de echipa faceau legea la Ferrari nimeni nu era lasat sa se bata cu Schumacher deci unde era spectacolul? Ce masini avea Mclaren si Williams in 2001-2004? Si cat de fiabile? Pune mana si uita-te la curse. Erau de-a dreptul plictisitoare. Stiam de sambata cine va castiga cursa. Nu e grozav nici acum insa mai ai o varianta in afara lui Hamilton. Spectacolul a fost ucis o data cu manevra in care coechipierul lui Schumacher a franat pe linia de sosire ca sa poata castiga Michael. Daca ar fi fost in zilele noastre multi din actualii postaci ar fi sarit in sus. Nu mai vorbesc de frecventele manevre ale neamtului cand chiar il depasea pe Senna la anti fair play. De aceea multi fani l-au urat. Da, a avut performante, dar ca sportiv si caracter...era sub nivelul marii. Nu respecta pe nimeni. Poate ca nu degeaba e acum ce este.
    8 11
  • GrosJan
    Pacat, e unul dintre cele mai frumoase circuite.

    Si in trecut au fost echipe care au dominat. Domina McLaren Honda cu Prost si Senna si lumea era multumita. Dar F1 era (in ca e dar a mai pierdut din aura) vazuta drept apogeul motorsportului cu monstri mecanici si solutii tehnice high tech. Acum sunt mai multe formule apropiate ca performanta de F1, formule ce au progresat in timp ce F1 a fost mereu ciuntita la performante. Dar nici nu poti lasa lucrurile sa mearga prea departe. Doar daca schimbam circuitele si dotam pilotii cu cockpit si costume cum au pilotii de pe avioanele de vanatoare ca sa faca fata G-urior.
    3 2
  • MuresMures
    eu zic ca problemele au inceput cand au interzis reclama la tigari ... aia bagau bani seriosi in F1 ... de atunci aprope nimeni nu baga in sponzorizare ... si aia care baga ...baga putin ..
    3 1
  • problema este alta
    salarii colosale la piloti gen:kimi,vettel,alonso...piloti care nu mai au ce arata in F1
    2 9
  • din pacate, cum zice cineva mai sus, duminica dupa amiaza nu exista somnifer mai bun decat F1
    3 4
  • din fericire,duminica sticla este cel mai bun somnifer
    4 2
  • Fara piloti gen kimi alonso si vettel n-ar mai exista formula 1. iar tu n-ai avea pe cine sa injuri.
    5 1
  • nimeni
    Din pacate nu-l poti compara pe Rossi, un talent pur, cu Hamilton (ciborgul cu masina pilotata de it-istii de la boxe). Dar Poti sa-l compari pe Hamilton cu Schumacher pentru ca sunt doi mega trisori!...
    4 9
  • @Brundle: Schumacher i-a salvat viata unei fete, cu pretul vietii lui si pentru tine nu este un gest nobil si bun? Tu ce faceai? Lasai fata sa moara, deh sunt destule fete pe planeta asta, nu-i asa? Stiu ca romanii cand vin vorba de facut ceva bine fug pe unde pot dar deh... sa gandim un pic corect si sa judecam cum trebuie ce s-a intamplat in acel incident. Poate tu esti unul dintre cei care cand vede pe cineva cazut pe strada si care are nevoie de ajutor, ia o stica sau o bata si-i da un sa fie sigur, dar deh... nu suntem toti asa.
    3 3
  • Anonim
    Toti pilotii din F1 sunt talente pure, intr-o mai mica sau mai mare masura, singura diferenta este doar materialul de concurs. Iar acest material de concurs inseamna 90% din tot ceea ce conteaza intr-o cursa. Diferenta reala in ms dintre toti pilotii de pe grila este de maxim 100-200ms, ceea ce inseamna foarte putin in realitate, dar adaugand si materialul de concurs si ce perfomante ofera, ajugem si la secunde diferenta.
    3 2
  • GrosJean abereaza acolo cu G-ul, cred ca nu si-a baut cafeaua si crede ca monoposturile din F1 cantaresc 20.000 kg si nu 705kg (cat cantaresc in acest moment). Probabil este inca adormit daca cred ca monoposturile din F1 suporta si sarcina G negativa (adica negative G), asa cum o sa fac avioanele de lupta. Plus avioanele au cutie de viteze automata, si sunt cateva procesoare dedicate care fac schimbari mici dar pricise de cateva zeci de ori in fiecare secunda, ceva ca monoposturile din F1 nici nu viseaza inca.
    2 5
  • nimeni
    Hamilton si Schumacher sunt trisori mi-au furat talentul......in loc sa am si eu talent la ceva ei sunt genii si eu un coate-goale.Imi vine sa plang de ciuda
    4 1
  • acelasi
    Alex=Anonim=Gogu.Acelasi bleg cu trei identitati
    3 2
  • Inca n-am golit sticla de tequila si aberez
    4 2
  • acelasi
    @acelasi: mai bine bleg, decat prost.
    2 3
  • acelasi
    bleg=moale=tont=prost
    esti mai prost decat prevede legea.....ai terminat sticla de tequila?
    2 1
  • @Gogu de la 14.14...Ce dreak tampenii debitezi acolo Goguta...Sau tu esti ala cu sticla de tequila...Unde ai vazut tu ca a scris Grosjan de G negativ ??? El se referea la forte G mai mari in F1 decat sunt in prezent..Tu stii despre ce vorbesti acolo???Probabil in starea ta de euforie te gandesti la punctul G puisor...Cand o sa te trezesti citeste aici...Forta G este greutatea unui corp in conditiile de gravitatie ale planetei noastre...Deci practic nu exista forta G negativa nicaieri pe planeta noastra decat in conditii simulate...In acest fel se pregatesc pilotii de elita si astronautii..Daca vrei forta G negativa in comparatie cu gravitatia terestra te duci pe Luna sau pe Marte ca acolo sunt mai mici g-urile decat pe Pamant baietel..Fortele nu punctele....In alta ordine de idei monoposturile de F1 ca despre asta vorbim sunt practic niste avioane intoarse invers ,adica sunt proiectate ptr a avea o portanta la sol cat mai mare ca sa nu-si ia zborul asa cum avioanele trebuie sa aiba o cat mai mare portanta in aer ca sa nu se prabuseasca...Si in privinta avansului tehnologic acesta este aproape egal intre aviatia moderna si F1...Singura diferenta este ca avioanele au pilot automat ceea ce masinile de curse nu au...Ar fi culmea sa ne uitam la curse de piloti automati , dar la cati nebuni sunt pe printre noi nu m-as mira sa se gaseasca cineva sa se uite si la alea...Un exemplu concret ar fi o vietuitoare unineuronala care tot posteaza pe aici cu nick-urile altor useri si care in 'NEMARGINITA SA INTELIGHENTA' crede ca se distreaza pe seama confuziei care o creeaza intre useri...Din pacate ptr aceasta euglena verde cei mai multi useri au trecut peste aceste inconveniente ...Totusi sunt surprins de ce administratorii acestui nu ejecteaza aceasta caterinca genetica...Din cate stiu si eu ei castiga din accesarile site-ului...Ori daca lumea nu mai acceseaza site oare domnii respectivi nu sunt afectati dpdv economic???Dar in fond si la urma urmei e site-ul lor si fac ce vor cu el... Va salut...
    7 1
  • Stii tu ca murea fata? Asta din ce tomberon ai mai scos-o?! Care fata? :)))
    1 1
  • Anonim
    @Angusyoung: Esti prea tanar sa fi terminal liceul se pare. GrosJean a spus despre costumele g-suit folosite de pilotii de pe avioanele de lupta. Poti sa cauti pe net sa vezi ce face un astfel de costum, si se inseamna "negative G". Idea este ca un avion de lupta nu merge numai in fata, mai merge si in sus (adica castiga altitudine) sau o ia in joc cand cand ataca (adica pierde altitudine). "Negative G" apare cand avionul este in picaj, sunt multe situatii in care apare aceasta forta. Daca nu ma insel si rollercoasterele folosesc sau transforma G-ul lateral in G positiv sau G negativ (evident efectul lor) (te gandesti ca forta G este un vetor si are diferite directii). Mai simplu spus, cand o iei in sus G-ul te trage in jos, in timp cand o iesi in joc G te acceleareaza. G-ul apare si lateral, in diferite situatii.

    Costumul g-suit, ajuta sangele de fapt sa mearga (curga) mai usor in corp, cand vehicolul in care te deplasezi este sub efectul unur forte G mari (Pak-fa suport forte G de peste 11G fara sa strice airframe-ul, adica structura avionului), dar diferenta intre masinile de F1 si avioanele de lupta este masa adica greutatea lor. Desi fortele raman la fel, adica un 1G suportat de un avion si un 1G suportat de masina, sunt indentica dar fortele in sine difera pentru se inmultesc cu masa (evident, masa unui avion este mult mai mare decat masa unul monopost). F=m*g, g fiind constant il luam la 9.81 parca m conteaza si un monopost are o masa mica de doar 702kg parca. In F1 fortele G sunt destul de interesante, au diferite valori 5-6g, in principal lateral pentru ca asa sunt gandite circuitele. In timp ce pentru pilotii de avioane, pentru ca au alte grade de libertate, pilotii suporta nu numai postive G ci si negative G, in diferite manevre. Tine minte ca forta G este un vector (adica are mai mult decat o singura directie).

    Sau daca esti la liceu, intreaba-ti profesorul de fizica si arata-i postul meu. O sa fi uimit de respuns dar deh... "dragute" complimentele de mai sus.
    1 5
  • @Anonim...Tu imi reprosezi mie pe un ton ironic ca nu am citit bine comentariul lui Grosjan...Dar tu ai citit atent ce am scris eu mai sus???Nu cred ptr ca n-ai mai fi fost ironic...Eu am scris ca nu exista negative G pe planeta noastra decat in conditii simulate...Adica la nivelul solului unde au loc cursele de F1 ca la ea ne referim aici...Acel negativeGg care apare la avioanele in picaj se produce in atmosfera si o sa vorbim despre el cand vom vedea Formula 1 cu avioane...Chiar trebuie sa explic ca unor copii de gradinita ca noi discutam aici de F1 si ce tehnologii mai pot fi implementate si nu vorbim de avioane ,rachete etc???Ce tot indrugi acolo de masa avionului sau monopostului de F1 referitor la forteleGg suportate de piloti pe avioane sau masini...Factorul determinant in stabilirea fortei G este viteza... Forta G variaza in functie de viteza in primul rand,apoi de forta gravitationala..In functie de context mai pot aparea si alti factori in ecuatie...Deci nu masa avionului sau masinii dicteaza g-urile suportate de piloti...Avioanele si masinile isi suporta propiile g-uri, iar pilotii la fel in functie de ce ti-am spus mai sus...Referitor la costumele acelea la care facea referire Grosjan sa stii ca ele sunt la fel de indicate in ambele cazuri de negative g , dar si de pozitive g...Si da ,pot fi purtate la un moment dat de pilotii de F1 in conditiile cresterii foarte mari a vitezelor pe circuite, dar ptr pozitive G nu ptr negative G...Dar in privinta circuitelor de curse nu pot fi atinse viteze atat de mari ptr ca materialele de concurs si legile fizicii limiteaza destul de mult cresterea vitezei mai ales pe circuite virajate asa cum sunt in F1...Deci eu nu cred ca vom vedea astfel de costume vreodata in cursele de masini...Poate la dragstere unde alea ating deja in jur de 1500 km/h...
    4 1
  • @Anonim...Inca ceva puisor...Asa cum ai spus-o chiar tu informatiile pe care le-ai dat tu ca exemplu sunt luate de tine de pe net...Numai ca tu nu ai inteles prea mare lucru din ele si stii de ce???Ptr ca de baza va ramane intotdeauna materia acumulata la scoala...Ori tu probabil ca aveai alte ocupatii atunci...De pe net poti acumula informatii utile ptr tine doar daca ai la baza educatia scolara...Adica mai pe intelesul tau daca s-a lipit ceva de tine cand ai trecut si tu prin clasele respective si n-ai trecut ca gasca prin apa...Altfel un semidoct poate acumula orice informatie de pe net ca tot prost moare...Ma refer in general nu cu atac direct la tine...No offense...
    4 1
  • Anonim
    Eu am zis ca informatii le poti gasi pe net daca doresti sa inveti ceva nou, din ce ai scris tu mai sus arata ca n-ai terminat liceul. N-ai invatat nici macar ce inseamna acceleratia gravitationala, bine ca nu te-am intrebat ce particula produce efectul de grativatie ca ma injurai. GrosJean a facut misto de voi cu costumele astea, a vrut sa arate ca nimeni nu citeste ce scrie lumea pe aici, iar de priceput nici atata. G-suit-ul se foloseste de vreo 40 de ani in aviatie, se pot folosi si in F1 oricand, dar nu este inca nevoie de asa ceva pentru ca circuitele sunt simple, doar cateva au diferente de inaltime intre diferitele sectoare.

    Tu te-ai bagat in seama pentru ca te plictiseai si in loc sa gandesti ce ai scris, te-ai dat mare intelectual. Degeaba am scris acolo Negative G, sau G ca n-ai inteles nimic. N-ai auzit de vectori, de grade de libertate sau masa.

    Am spus ca gasesti pe net ce am zis eu, daca vroiai sa inveti ceva nou, nu ca le-am luat de pe net. Ti-am si dat un exemplu acolo cu rollercoasterele, poti sa citesti saptamani despre cum sunt gandite si ce forte isi fac efectul pe acolo, dar aia este pentru prosti, sau semidocti cum ziceai tu.

    Si intelege ceva simplu, fortele care afecteaza un monopost sunt mai usor de suportat de catre piloti decat cele care afecteaza un avion din cauza masei. De aia desi forta parte similara gen 5.6g intr-un viraj sa zicem, nu este indentica cu forta 5.6g suportata de un pilot de avion... pentru ca masa este diferita.

    De curiozitate... de grade de libertate ai auzit? De vectori? Forte rezultante? Tipuri de interactii?
    1 3
  • Anonim
    Dar de dinamica fluidelor? Aerodinamica depilda este o parte a dinamicii fluidelor daca nu stiai. Sau a mecanicii fluidelor daca te ajuta mai mult asa.
    1 3
  • Anonim
    Dar de inertie ai auzit?
    1 3
  • bernie
    @anonimule dute tata la Geneva sa lucrezi la acceleratorul ala de particule ca ne ai dat pe spate aici cu geniul tau de fizician ratat...Poate descoperi tu particula lui Anonim si o implementezi pe masinile de F1...Este pacat sa se consume pe aici un asa mare talent care poate descoperi cu particula lui tineretea vesnica si nemurirea...Poate termini tu ce n a apucat Einstein sa termine!!!Pfff!!!! suntem socati de a dreptul de lectiile pe car ni le ai predat!!!Mai ai frati pe acasa sau esti doar tu singurel si simt anumite nevoi pe care nu ti le ofera nimeni!!!LOL!!!
    5 0
  • bernie
    Simti anumite nevoi...
    3 0
  • acelasi
    Anonimu a sarit in aprarea lu Gogu.Baietasul crede ca traieste intr-o lume de prosti de care sa-si bata joc.Se vede de la o posta ca Anonim si Gogu este aceiasi forma de viata,acelas individ parasit de neurononi,un ratat al societatii care intra sa-si verse frustrarile pretinzand a fi „desteptul internetului".Baietasul o sa comunice decent cand termina sticlele de tequila.


    Multipersonalitate nu conteaza de angusyoung are dreptate,nu conteaza ca esti „geniu al fizicei",nu conteaza ca noi astialalti „nu stim"ce inseamna inertie,vectori,dinamica fluidelor samd insa conteaza ca tu nu stii ce inseamna respect,corectitudine,demnitate.Ai intrat la f1 vorbeste copile despre f1 si lasa caii verzi pe pereti.Cand o sa-ti vina mintea la cap o sa„ajugi"sa te intelegi cu oamenii.
    4 0
  • Anonim
    Ok :P CERN-ul este bestial pentru fizicieni dar pot sa lucrez si in Romania, la Magurele, sunt si aici oportunitati in cercetare. Respectul se castiga, din fericire, iar fara cultura nu exista nici demnitate si nici corectitudine, sunt doar niste cuvinte. De fapt daca cineva posta ceva gen: "sunt chestii interesante de discutat" era mai destept decat voi toti la un loc, dar uite ca nu s-a intamplat.

    P.S. Scuze dar ma joc Bioshock II Remastered pe Steam asa ca raspund greu.
    1 1
  • @bernie,@acelasi...Bine punctat domnilor in comentariile dvs...Ia uitati voi unde era ''geniul pierdut'' al fizicii moderne pe unul din multiplele lui nume ''Anonim...Si aia de la NASA il cauta disperatii prin toata lumea...Dar stiti voi cine l-a ascuns aici???Helmuth Marko la ordinul lui Dieter Matieschitz ca sa nu aiba nici o echipa un geniu mai bun ca Newey in aerodinamica masinilor de F1...Deh ...Ce sa-i faci...Nazistii astia vor sa fie numai ei cei mai buni...Dar o sa-l gaseasca americanii pe acest Anonim si o sa-l ia la ei si vor avea grija de el si ii vor face toate poftele si il vor ''TRATA'' asa cum trebuie ca el sa le impartaseasca toate ideile lui si ei vor ajunge nemernicii sa stapaneasca intregul univers gratie marelui geniu de la rasarit, etc,etc..Apropos...Citisem pe undeva ca s-a acordat premiul Nobel ptr fizica si aia de la Oslo nu il gasesc pe castigator...A nu...M-am inselat !!! Ala e Bob Dylan cu muzica , dar premiul l-a castigat la literatura...Ce fraieri suntem noi muritorii de rand in comparatie cu marile genii neintelese!!! Nu-i asa ca am dreptate???
    4 0
  • Nici nu are cum F1 sa se intreaca cu MotoGP vreodata din punct de vedere al spectacolului. Cate depasiri se fac in MotoGP si cate in F1? Aici mai conteaza si politica de marketing. Nu trebuie sa ai cel mai bun produs ca sa sti sa il vinzi. Sincer nu as putea niciodata sa fiu un fan inrait MotoGP. Dar da, este adevarat ca nici perioadele de 3 - 4 ani de dominare a unei singure echipe nu au ajutat. S-au schimbat multe prin F1, unele in bine altele ba. Dupa parerea mea F1 ar trebui sa atraga cate un sponsor din fiecare tara in care participa. Astfel inclusiv sponsorul respectiv va promova evenimentul in scopul de a-si face mai multa reclama pe spatele F1 si vice versa. E curios de urmarit ce o sa fie in 2017. In momentul de fata F1 nu duce lipsa de curse insa cu siguranta nu le va conveni sa-si reduca venitul.
    2 0
  • kimi NU a spus vreodata ca e sabotat. a zis ceva de franele by wire, s-a plans de lipsa de front end si poate s-a mai certat cu mecanicii referitor la pit stops, toate astea pe vremea lu' alonso. nici macar fanii lui nu spun ca ar fi sabotat. atunci cine spun? spun fanii lui alonso care sunt mari hateri vettel... au ramas cu ceva sechele de pe vremea vettel rbr si s-a agravat boala de cand alonso o arde codas
    2 0
  • iarasi prostia aia nr de depasiri = spectacol
    de asta avem ma drs, kers, pneuri moi, pentru ca unii ca voi .... care vor ceva artificial, prost da sa fie mult
    0 0
  • Sa inteleg ca pentru tine o cursa fara depasiri e spectacol maxim. Cand te uiti la competitii de genul vrei cat mai multa actiune. Bineinteles ca nu conteaza numai depasirile. Degeaba depasesc cei de la Mercedes toata grila de 2 ori. Multi vad putini pricep.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru